OVer Missers in de Reisinformatie #45

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Er was nog geen melding over die storing toen ik in Utrecht aankwam, die zag ik later pas toen ik eenmaal in die sprinter op spoor 5 nog eens in Rijdendetreinen keek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Er was nog geen melding over die storing toen ik in Utrecht aankwam, die zag ik later pas toen ik eenmaal in die sprinter op spoor 5 nog eens in Rijdendetreinen keek.
Ah.. ik denk dat het voor mij biologisch nog dik ochtend was.. :) .. maar feitelijk was het bericht inderdaad in de middag (tegen het einde 1e helft ervan) geplaatst.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1525667/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Oke, tijd voor een quizje. Vanochtend hoorde ik op Utrecht Centraal een omreisadvies: reizigers naar Alkmaar kunnen reizen via Leiden Centraal en Amsterdam Sloterdijk. Op welke locatie was de bijbehorende verstoring?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Hoofddorp, dat zag ik toevallig :-P Logisch advies wel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Je hebt mijn quiz verknald -o- Hoofddorp is inderdaad goed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Excuus...

Vanmiddag had de 11759 een HC die niet zo'n best kortetermijngeheugen leek te hebben. Hij heeft drie keer verkondigd dat de trein naar Schothorst zou gaan om vervolgens weer een correctie om te roepen dat de trein toch echt niet verder dan Amersfoort ging wegens de vertraging. Dat was overigens al zo'n 10 minuten voor vertrektijd uit Utrecht (en daarmee 20 minuten voor het daadwerkelijke vertrek) bekend, dus ook weer niet bepaald last-minute.

Heeft de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] ondanks z'n korte kering geen wisselmachinist trouwens? Als die er wel is wil namelijk nogal eens het Rotterdamse deel vast als voortrein rijden maar dat bleef vandaag braaf een kwartier wachten op het deel uit Den Haag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Geert »

Terugkijkend in de infoplusdata van vanochtend is er vanmorgen in Utrecht (voor diezelfde storing bij Hfd) een omreisadvies afgegeven voor Roosendaal (reis via Den Bosch). Naar Alkmaar is ook wel vreemd via Leiden inderdaad... Bericht vermeldt extra reistijd tussen de 40 en 45 minuten. En dat zonder een storing op Utrecht-Amsterdam of Amsterdam-Alkmaar.

Waar het mij erg heel aan doet denken (en waar ik een paar jaar geleden bij de trajectkoppeling voor Rijden de Treinen mee te maken had), is dat InfoPlus een te ruime selectie maakt van de getroffen trajecten en daardoor ook voor onverstoorde verbindingen een omreisadvies gaat genereren. Stel: er is een storing bij Hoofddorp waardoor het traject Amsterdam CS - Schiphol wordt getroffen. Dan moeten niet alle andere trajecten die het spoor tussen Amsterdam CS en Sloterdijk delen gemarkeerd worden als verstoord traject. Voor Rijden de Treinen had ik daar een algoritme voor gemaakt om dit te voorkomen, InfoPlus lijkt zoiets niet te doen waardoor er veel te veel trajecten als verstoord worden gemarkeerd en er dus een kakofonie aan omreisadviezen gegeven wordt.

Gratis tip voor NS: selecteer alleen trajecten waarbij begin en einde binnen het verstoorde traject liggen, waarbij start- en eindpunt van een beperking op een traject liggen, of waarbij een storing begint op een traject en doorloopt tot en met het laatste station op een traject. Deze beperking scheelde enorm bij het aantal verkeerd gematchte trajecten in Rijden de Treinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dan moeten niet alle andere trajecten die het spoor tussen Amsterdam CS en Sloterdijk delen gemarkeerd worden als verstoord traject. Voor Rijden de Treinen had ik daar een algoritme voor gemaakt om dit te voorkomen, InfoPlus lijkt zoiets niet te doen waardoor er veel te veel trajecten als verstoord worden gemarkeerd en er dus een kakofonie aan omreisadviezen gegeven wordt.
Maar zelfs dan blijft het opmerkelijk dat er ook een advies voor Roosendaal verstrekt wordt. Dat InfoPlus soms wat teveel trajecten matcht met een storing is wel duidelijk ja: als er iets aan de hand is op de HSL ten zuiden van Rotterdam dan wordt dat bv. vaak ook als een storing op Rotterdam - Dordrecht vermeldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Geert »

Roosendaal zal wel gematcht zijn op de HSL Amsterdam-Breda.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Hendrik »

Op dit moment is de hele [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]-serie onvindbaar in de AV... In de reisplanner komt ie gek genoeg wel naar voren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Meltrain »

In de 1758 werd al voor het splitsen omgeroepen: "U bevindt zich in de Intercity naar Den Haag Centraal".
Dat zorgde dus voor lichte paniek onder enkele reizigers in het Rotterdamse deel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7569
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door VIRM »

Vandaag welgeteld drie missers geteld op Sloterdijk.

Vanochtend wilde ik de 2129 van 07:20 pakken vanaf spoor 7. Eenmaal aangekomen op het perron stond die aangegeven, maar al snel veranderde hij weer naar Zandvoort aan Zee van 07:24. Het bord veranderde echter niet toen een VIRM binnen kwam rijden (en de Sprinter naar Zandvoort rijdt meestal met DDZ). In de tijd van ProRail werd dit netjes omgeroepen, in de tijd van NS mag je een eind opdonderen en dit zelf maar in de gaten houden.

Vanmiddag reed de spits-IC naar Enkhuizen van 17:28 met +5. Het bord twijfelde even tussen Enkhuizen en Schagen (van 17:33), maar bleef uiteindelijk op Enkhuizen hangen. Die kwam tijdens geplande vertrektijd van de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] binnen. Daar werd overigens ook niks over omgeroepen.

De [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 17:33 werd vervolgens gespoorwijzigd naar spoor 4. Dit had ik pas door toen ik daar ineens een VIRM hoorde optrekken. Ook dit was ook veel te moeilijk om om te roepen. Dus maar de Sprinter van 17:39 van spoor 3..
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:In de 1758 werd al voor het splitsen omgeroepen: "U bevindt zich in de Intercity naar Den Haag Centraal".
Dat zorgde dus voor lichte paniek onder enkele reizigers in het Rotterdamse deel.
Die paniek altijd. Op Arnhem CS heb je soms dat Syntus bussen de halte op komen rijden met op de display geen dienst. Ik ga dan gewoon zitten, het maakt me namelijk niet uit of het de 43, 91, 105 of 231 is. Ik kom vanzelf wel in Apeldoorn. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door cassie127 »

Vanochtend waren de perrons op de stations op de lijn Zwolle - Wierden behoorlijk vol... Er reden namelijk tot het einde van de ochtendspits geen treinen door uitgelopen werkzaamheden... Later kwam er bij de meldingte staan dat er bussen zouden rijden... Die heb ik nooit gezien... En reizigers in Heino moesten het zelf maar uit zoeken waar de stopbussen zouden halteren. Of bij OV halte Jonkman (waar ze elke avond komen) of bij het station
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Op station Dordrecht hangt nog een dienstregeling van Veolia uit 2013 voor lijn 620. Die is toch al 2 jaar van arriva volgens mij.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Stefan »

Die hangt er inderdaad naast... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Oh, niet gezien. :oops:
Wel typisch dat zo'n relikwie er nog hangt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Stefan »

Heb het al een paar keer aangegeven, maar het heeft allemaal niet zo'n prioriteit geloof ik... :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Had het ook al gemeld via Twitter, maar ik kom er niet genoeg om te checken of ze er ook wat mee doen. Toen ik een fout hier in het dorp aangaf was het in 2 dagen gefixt, dat vond ik vrij netjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Achja, 620 staat meen ik nieteens op de DRIPs en zit op het haltebordje ook wat verstopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Het is sowieso maar een rare lijn, verbaast me dat ie eigenlijk nog bestaat.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Aking »

Volgens de DB Navigator had de 144 ongeveer +30, waarop ik besloot om via Amersfoort naar Amsterdam te gaan. In Amersfoort aangekomen bleek ie echter keurig op tijd vertrokken :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

@Chrysa: Je had de 620 ook wel in de rustigste richting, van Dordrecht naar Werkendam zit 'ie in de avondspits een stuk voller namelijk. Maar gezien de route van 620 ook de snelste weg terug is zal 'ie daarom ook met reizigers richting Dordrecht rijden. Datzelfde geldt voor de eerste middagrit: die is richting Dordrecht, maar gezien de bus vanuit Waalwijk schijnt te komen is dat efficiënter dan alleen de andere kant op rijden.
Aangezien 620 in de ochtend niet richting Werkendam rijdt heb je 's middags in de tegenspitsrichting hooguit een toevallige reiziger, een forensenstroom die kant op is niet echt mogelijk.

Rare lijn is 't sowieso: officieel een scholierenlijn maar omdat er ook nog redelijk wat forensen gebruik van maken rijdt 'ie in de schoolvakanties ook maar dan met een taxibusje. En dat alles is te danken aan de protesten nadat SVD in 2004 zijn toenmalige lijn 6 heeft opgeheven. Daarvoor in de plaats is toen buurtbus 231 gekomen die in de ochtendspits ri. Dordrecht wat ritten had die in opdracht van BBA door SVD gereden werden. In de middag reed Zwaluw Reizen met een touringcar wat ritten in beide richtingen. Het zijn die groot gereden ritten die later overgegaan zijn naar de nieuwe schoolbus 620, eerst uitgevoerd door Zwaluw Reizen met een Ambassador en nu dus door TCR.
Een tijdje is de lijn extra raar geweest, toen moesten de buspassagiers allemaal ook een kaartje voor de pont kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door busfanNL »

Maar wie rijdt de taxibusjes dan? TCR of een andere taxiboer?
Laatst gewijzigd door Daniel op do 06 okt 2016, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Chrysa »

Ik had volgens mij de eerste middagrit, rond een uur of 2 richting Dordrecht. Vreemd dat die lijn niet doorrijdt naar Tol.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten