OVer Missers in de Reisinformatie #45

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt ja, zoiets ving ik ook nog half op via de omroep toen ik het station in liep. De enige wijziging aan de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] was dat 'ie op zichzelf keerde en dat op spoor 12 deed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Jultar »

Chrysa schreef:NS doet wel alles om die €2.40 toeslag te vangen he?
Icd was toeslagvrij.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door huibf »

huibf schreef:Of het een misser is weet ik niet. Maar er zit een 4 dubbele #nslogica (=niet logisch) in.

Trein van 8.02 heeft +14 aangekondigd (ic Venlo)
Omroep meldt dat het voorste deel in Eindhoven blijft. (Vreemd)
Daarna melden ze doodleuk dat het druk is. (Laat je trein dan gekoppeld)

De sprinter naar Deurne van 8.15 heeft +5.

Bij deze situatie blijft het altijd stil in de NS speakers omdat de oplossing pure willekeur is.

Wie ging er eerst en met hoeveel vertraging?
Hainje schreef:Ik denk de halve IC met +21?
Inderdaad een halve IC met +22.
De sprinter naar Deurne ging weg voor de IC. Om uiteraard doodleuk 500 meter verderop voor de wissel te gaan staan en de te korte en te late IC voorbij te laten gaan.
Overigens dit keer wel slim op de sprinter te laten wachten. Er zijn ook dienstleiders die de IC achter de sprinter laten sukkelen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Bemined »

Zoiets had ik gistermiddag ook in Rotterdam. Intercity van 16:35 vertrok niet vanwege het ontbreken van een machinist. Er zou om 16:38 ook nog een sprinter gaan die ik ook kon nemen, maar zoals altijd is het compleet willekeurig welke er als eerste weg zal gaan. Gelukkig is er één houvast hier: de seinen, die van de intercity was groen en die van de sprinter rood. Maar zonder machinist gebeurt er natuurlijk weinig, er werd om de paar minuten omgeroepen dat er nog geen machinist was gevonden, maar daar bleef het bij. De sprinter had inmiddels ook +5 want zolang de rijweg van de intercity vast ligt kan die niet weg. Tot opeens het sein van de intercity na 8 minuten terugviel op rood, toen ben ik maar snel uitgestapt en naar het perron van de sprinter gegaan en jawel, een paar minuten later werd het sein van de sprinter groen en vertrokken we *O* Echter dergelijke informatie hoef je van de NS niet te verwachten, personeel krijgt geen enkele informatie over welke trein er als eerste zal vertrekken.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door cassie127 »

De halte omroep in de 4123 van Syntus hapert nogal... Zo erg zelf dat als je 5 haltes verder bent nog steeds bezig is en dan ineens zonder haper alle nog niet omgeroepen haltes gaat opnoemen en vervolgens weer verder haperen :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door marvinkok »

Dat heb ik de laatste weken ook meer gehoord in de Twentse bussen. Komt de pingel op tijd, is het een tijdje stil en dan, als de halte al voorbij is, komt de haltenaam nog eens. Blijkbaar trekt het reizigersinfosysteem het niet helemaal lekker...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door dennistd »

Ook lijkt er veel tijd te zitten tussen de apart ingesproken teksten. Komt ie na 20 seconden nog een keer met 'Overstappen op de treinen naar [...]' en wat later nog 'Reist u met de ov-chipkaart, [...]' :lol:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door marvinkok »

Inderdaad. En ook EBS vind ik ineens trager geworden. Vast een of andere update geweest. Sinds kort zijn er ook filmpjes te zien op de infoschermen mét geluid. Ook erg irritant vind ik persoonlijk, maar of het verband houdt met elkaar...
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door cassie127 »

Watch et in de 4123 is dat de pingel de hele tijd hapert en dan dus ineens 5 haltes voorbij komen die je al gehad hebt voordat je de juiste hebt. Ook die stilte na de pingel viel mij vanochtend al op.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Etienne »

Ik vind het enerzijds opvallend dat de bestemming van lijn 160 (Goudswaard Nic. van Puttenstr.) in de Hoeksche Waard richting Goudswaard niet scrolt, terwijl de volledige bestemming van lijn 171 (Oud-Beijerland L.J. Costerstr.) dan wel weer volledig scrollend over de films loopt. En op de Rnet-haltes worden de bestemming ook willekeurig afgekort, waardoor je dus 'Dirksland Ziekenh' krijgt of 'Stellendam Busstat'.

Slordige foutjes :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Wel vrij typisch iets van Connexxion... scrollende bestemming en 'm dan alsnog gaan afkorten. En dan zijn de afkortingen die jij noemt nog redelijk begrijpbaar, maar ben ze ook wel tegengekomen waarbij je als je ergens niet bekend bent echt geen idee hebt waar die bus nu heen gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door dennistd »

Bij Syntus (Citea) gebeurt het ook wel, maar dan is is afgekort zodat het display voorop hem zonder scrollen weergeeft. Het display aan de zijkant is echter iets kleiner, waardoor ie daar scrollend weergegeven wordt.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door cassie127 »

Ik vind de manier die syntus nu gebruikt beter dan alles op 1 regel en scrollen/veranderen wat ze eerst hadden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Bij Syntus (Citea) gebeurt het ook wel, maar dan is is afgekort zodat het display voorop hem zonder scrollen weergeeft. Het display aan de zijkant is echter iets kleiner, waardoor ie daar scrollend weergegeven wordt.
Dat kan wel ja, maar Connexxion is erger. Die hadden bv. "Drieb. Zeist NS" of "Doorn Postkant." scrollend voorop de bus. Alleen de zijkant scrollend kwam wel voor maar minder vaak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door marvinkok »

cassie127 schreef:Ik vind de manier die syntus nu gebruikt beter dan alles op 1 regel en scrollen/veranderen wat ze eerst hadden
Dat was tijdelijk zodat er op de oude bussen (30xx) de lijnfilms niet op zwart gingen omdat die de input niet smapten. Uiteindelijk reden die bussen minder en zijn de bestemmingen weer fatsoenlijk leesbaar op de films gekomen. Dat er daardoor nog steeds lijnfilms op zwart gingen kon door de meeste chauffeurs creatief nog wel worden opgelost.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Hendrik »

In de bussen in HWGO (in elk geval lijn 436 en 437) wordt al een tijdje nutteloze overstapinfo weergegeven. Zo worden in lijn 437 de overstappen op Oude-Tonge busstation weergegeven, terwijl die lijn daar niet halteert. Ook worden in de bussen richting Flakkee halverwege de rit de overstappen op Rotterdam Zuidplein weergegeven; juist, dat was het beginpunt van de rit... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Bij halte Europaplein Noord (ri. CS) in Utrecht staat inmiddels een aantal weken een DRIP, maar zo te zien was de kabeltjeslegger nog met vakantie want hij is nog altijd buiten werking :P Het losse zand wat achterbleef na het deels opbreken van de bestrating om dat ding te plaatsen is ondertussen al weggelopen/gewaaid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door OmniLezer »

Drieb. Zeist NS is nog best wel te hebben toch. Niemand denkt dat er Drieblikjes Cola Zeist NS staat. Costerstr. is toch ook niet weg te denken in Costerstruisvogel ofzo, maar bij Arriva gebeurt en gebeurde het zo dat ze bij de voorkant alles klein erop zetten en op de zijkant alles scrollend.
Zo kom je op de voorkant bijvoorbeeld "16 Alblasserdam Rijnstraat" tegen en op de zijkant "16 Alblasserdam Rijn" tegen of "16 raat Alblasse." Dan wel met een grote spatie tussen Rijnstraat en Alblasserdam.

Waarom gebeurt dat hier niet. Arriva kan het met hun Citea's, waarom Connexxion niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Het hangt allemaal van het displaytype af of het kan scrollen of niet, dat is sowieso bij Arriva en Connexxion verschillend. Ook per type bus kan het anders zijn, zo konden de Wrights van Arriva destijds wel scrollen geloof ik maar ging dat zo langzaam dat je de bus al gemist had voor je de bestemming kon lezen :P
De Qbuzz-bussen in de regio Utrecht hebben bv. weer displays die helemaal niet kunnen scrollen, maar daar heeft men ondertussen het lettertype wat beter onder controle waardoor de displays leesbaarder zijn geworden. Afkortingen als bij Connexxion (heb ook wel "Dbgn-Zeist Station" omdat het op één regel moest passen wegens de via gezien) komen daar weer niet voor aan de buitenkant van de bussen. Wel op de oudere smalle reisinfoschermen in de streekbussen overigens, zo had ik vanmorgen nog een bus naar "Nwgn Het Klooster".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door webguy »

Gisteren bij De Klomp een bus 83 met "Bus is vol" met welgeteld één of misschien twee inzittenden... #oops
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Ach, ik heb op dit moment een privé vierzit in de 1759 waarin wordt omgeroepen dat 'ie overvol en druk is. Ideaal die dagjesmensen: a-zijde van spoor 11 was plots een stuk leger na binnenkomst Rotterdamse deel op de b-zijde :-P

Edit: Ook geniaal trouwens... Omroep van station Amersfoort was volledig in het Vlaams in diezelfde 1759.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

Waarom staat in Hilversum de IC naar Enkhuizen met "Amsterdam Centraal" op de borden terwijl deze trein een logische reisroute naar het eindpunt Enkhuizen is terwijl de sprinter naar Hoofddorp met "Hoofddorp" staat aangekondigd terwijl dat bepaald geen logische reisroute is (zal ik nog door de vingers zien dat die helemaal niet in Hoofddorp komt dit weekend)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door ODRAIL »

Voor zulke vragen moet je bij de afdeling reizigersinformatie wezen van de ns :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

@JWM: Omdat NS een oplossing die voor het ene station (Schiphol in dit geval) handig is iets te consequent doorvoert naar alle andere treinseries die via hetzelfde bestemmingsstation rijden. Waarbij de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] inderdaad weer een uitzondering op dat geheel is om het logisch te maken.

Vanmiddag was ik op Utrecht Centraal met de bedoeling richting Breukelen te reizen rond het tijdstip dat de wisselstoring aan de zuidkant van Utrecht ontstond. Dat werd me toch een gigantische reisinformatiepuinzooi daar...
Op spoor 15 stond de Sprinter naar Rhenen van 12.43 uur met +20 nog, maar die bleef er maar staan tot op een zeker moment de aankondiging maar gewoon wijzigde naar de Sprinter van 13.13 uur. Die werd er een tijdje later achter binnengenomen waarop er een soort van uitwisseling van reizigers tussen deze treinen ontstond tot er "Niet instappen" op de borden verscheen.
Op spoor 14 stond al die tijd een leeg setje ICM als Sprinter naar Breukelen aangekondigd, maar dat was 't uiteraard niet. Die Sprinter werd uiteindelijk zonder enig omroepbericht, het was dat het opviel onderop de TBPs, gespoorwijzigd naar spoor 5. Aldaar echter weer geen spoor van die trein, hij kwam er binnen toen de ICE naar Amsterdam nog op de borden stond, maar die ging naar spoor 7.

Vertrek dan uiteindelijk pas geruime tijd later nadat reizigers voor Utrecht Zuilen de trein weer uit waren, maar zonder enige reisinfo in de trein. Die reed ook zonder HC trouwens, in Maarssen kwam de machinist de cabine uit om te fluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Durashift »

Daniel schreef: (..)

Vertrek dan uiteindelijk pas geruime tijd later nadat reizigers voor Utrecht Zuilen de trein weer uit waren, maar zonder enige reisinfo in de trein. Die reed ook zonder HC trouwens, in Maarssen kwam de machinist de cabine uit om te fluiten.

Die wisselstoring was er vanochtend toch al? Althans, las er iets over op rtvutrecht.nl

Enfin, er werd in ieder geval een trein gereden, dat is ook wel wat waard, toch?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten