OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ODRAIL »

En wat te denken van de losse stellen op het traject Utrecht - Rotterdam :? . Gisteren was het met een VIRM-4 echt haring-in-ton vervoer.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

Zit je er nu nog steeds mee dat je dit weer moet benoemen :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ODRAIL »

Ja ... ik reageer hiermee op het bericht van Etienne over de drukte op de door hem genoemde trajecten.

En dat het niet alleen op de door hem genoemde trajecten was.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

Ja, we weten dat het een verschrikking voor je was gister. Moest je staan?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ODRAIL »

Nee staan moest ik net nog niet.

Maar ik heb wel iets gedaan wat officieel met mijn vervoersbewijs niet mag.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

Iedereen weet dat, Nesselande!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Ssssstttt. Dat mocht je niet zeggen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ODRAIL »

Natuurlijk mag ik dit zeggen.

Als de NS voldoende (langer) materieel had ingezet had ik dit niet gedaan :wink: .
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Mag ik dan ook weten wat jullie bedoelen? :o
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

Hij zal wel heel recalcitrant in de 1e klas zijn gaan zitten. Zolang daar geen reizigers in het gangpad staan vind ik het geen haringen in het ton vervoer trouwens.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Mikos »

Chrysa schreef:Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.
Mikos weet meer dan je denkt :mrgreen: Een naheffing zal gestuurd worden naar het adres van KM46. Dank voor de melding! :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Geert »

De instanties lezen mee :mrgreen:
Overigens is het (algemeen) wel een punt dat NS bij werkzaamheden vaak de materieelinzet helemaal niet aanpast. Bij de verbouwing bij Utrecht twee weken terug (herfstvakantie) reed de helft van de IC's tussen Utrecht en Den Haag niet, maar de IC's die wel reden hadden gewoon de normale lengte en dat is normaal al niet erg ruim in de spits. Zaterdag reed tussen Den Haag en Dordrecht de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] niet maar ik had twee keer een [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] met slechts een losse VIRM-4. Het lijkt me toch niet zo moeilijk te voorspellen dat als je treinen opheft, de andere treinen drukker worden?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:
Chrysa schreef:Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.
Mikos weet meer dan je denkt :mrgreen: Een naheffing zal gestuurd worden naar het adres van KM46. Dank voor de melding! :wink:
Graag gedaan hoor. De naheffing zal ontvangen worden en er zal een flink verweer terug gestuurd worden. De onderbouwing hiervan kunt u hierboven in dit topic terug vinden :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Aking »

Ik vrees toch dat je juridisch gezien vrij weinig kans maakt (A)

(Jezus, dat ik het ooit nog eens voor Mikos op zou nemen...)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Hainje »

Compleet gekkenhuis!! :shock:
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door OmniLezer »

Ik weet niet of jullie me gaan geloven, maar ik heb nooit een treinstel van 2x 3 E-GTW en 1x 2 E-GTW gezien op de Merwede-LingeLijn. Dat is vandaag dus tot waarheid gekomen.

Hoe kan ik een foto delen zonder het op internet te gooien.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Door iedereen om z'n adres te vragen en kopietjes op te sturen? :mrgreen:

Schijnt trouwens wel voor te komen in de nacht. Ik meen te herinneren dat er dan twee in Gorinchem uitlopende treinen worden gecombineerd die vervolgens weer combineren met de laatste trein vanuit Geldermalsen en zo dus met drie stellen terug naar Dordrecht rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Bemined »

Vandaag voor het eerst in jaaaaaaaren weer eens in een DDM gezeten *O* Er reed er weer eentje als sprinter van Rotterdam naar Uitgeest, en zowaar werd deze niet in de loop van de dag vervangen voor een SGM dus kon ik vanmiddag met een DDM naar huis *O*
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Door iedereen om z'n adres te vragen en kopietjes op te sturen? :mrgreen:

Schijnt trouwens wel voor te komen in de nacht. Ik meen te herinneren dat er dan twee in Gorinchem uitlopende treinen worden gecombineerd die vervolgens weer combineren met de laatste trein vanuit Geldermalsen en zo dus met drie stellen terug naar Dordrecht rijden.
Ik spreek over 8:00 s'ochtends buiten en niet in de spitsrichting.
Wat is jouw e-mailadres. Dan kan ik een plaatje sturen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

Op lijn 13 Sliedrecht - Dordrecht rijden 's ochtends twee ritten op twee minuten van elkaar. De voorste reed met een hybride (normaal op die rit) en was stampvol. De achterste reed met een Irisbusje (dit is een afwijking) en was helemaal leeg.
Daarnaast nog een VDL Ambassador van de streek op lijn 5.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Globetrotter »

Bemined schreef:Vandaag voor het eerst in jaaaaaaaren weer eens in een DDM gezeten *O* Er reed er weer eentje als sprinter van Rotterdam naar Uitgeest, en zowaar werd deze niet in de loop van de dag vervangen voor een SGM dus kon ik vanmiddag met een DDM naar huis *O*
Ja, ik denk dat ik dezelfde ook op internet zag staan. Daarnaast zag ik ook live op Amsterdam Centraal een DDZ-6 (treinstel 7614) in de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]. Waarschijnlijk had dat laatste te maken met de acties van het personeel. Ondanks dat de media meldde dat er weinig treinen zijn uitgevallen, was er toch wel enigszins chaos op Amsterdam Centraal vanwege treinen die lange tijd stilstonden op het perron met alle gevolgen van dien (spoorwijzigingen, treinen die niet volledig op het perron pasten, et cetera).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

De DDZ-6 7614 is gisterenochtend in Maastricht opgestart in de 818. Die is daar zondagavond gekomen met de 883 die door een verstoring vanaf Utrecht reed.

De 818 is na aankomst in Schagen gekeerd op de 835, daarna in de 848 vanaf Maastricht weer naar Schagen gereden. In Schagen is de trein opnieuw naar Maastricht gereden als 848, daar teruggekeert als 878 naar Amsterdam Centraal. De trein had daarna als 887 naar Eindhoven moeten rijden, maar die trein heeft gisteren niet gereden, waarmee het treinstel uit de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] is verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MdJ »

De witte Setra van TCR ( van het type als de Syntus Utrecht wagens) op de pendel Utrecht-Sleeuwijk vanochtend rond 8uur te Utrecht.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door marvinkok »

Nog niet eerder gezien: de rit 07:49 van lijn 53 naar Hengelo werd in Haaksbergen versterkt door een Integro van Ter Doest. Toch kozen een hoop reizigers voor de reguliere 53, vermoedelijk vanwege het ontbreken van ovc-apparatuur in de versterkingsrit..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten