OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jurre »

Gistermiddag rond 16.45 stond er een Brabant Ambassador te bufferen op Utrecht CS, bestemd voor lijn 401. En vanmorgen zag ik in Hilversum een blauwe Overijssel/Flevoland lijnbus rijden, maar dat zal ongetwijfeld een CXX Academy wagen (Volvo 57xx) zijn geweest gezien hij van de stalling kwam.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Jurre schreef:Gistermiddag rond 16.45 stond er een Brabant Ambassador te bufferen op Utrecht CS, bestemd voor lijn 401.
Enerzijds is het inderdaad een afwijking. Anderzijds weer niet omdat het een pendelbus is vanwege de Merwedebrug. Is een oude Veolia Brabant bus die nu eigendom is van TCR. En TCR verzorgt die pendeldienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Was idd de bekende TCR Ambassador, ik zag 'm een kwartiertje voor Jurre 'm spotte nog over CS Jaarbeurszijde heen rijden richting buffer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Afgelopen zaterdag overigens voor het eerst een nieuwe fietsenafdeling in de ICD gezien. Mag nog niet gebruikt worden volgens een bordje ernaast.

Ik snap niet waarom dit allemaal in stapjes gaat. Eerst die grote bagagerekken in de coupe's (ten koste van twee stoelen) en nu weer het ombouwen van de fietsenrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Ik zag donderdag ook nog zo'n Brabant-Ambassador op Schiphol, 5245 geloof ik. Verkocht aan een taxibedrijf ofzo?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door dylanwild94 »

Chrysa schreef:Ik zag donderdag ook nog zo'n Brabant-Ambassador op Schiphol, 5245 geloof ik. Verkocht aan een taxibedrijf ofzo?
rijd daar een hotel-shuttel en Is van quick Park.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

De 9718 (en ook de daarop kerende 9731) rijdt met een DDZ-IV.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MdJ »

Op lijn 85 Utrecht-Leerdam (8:39 vanaf Utrecht) reed een Irisbus: 6039. Busje reed ook de aankomende rit, maar stond al 999 op voordat ik het lijnnummer kon zien.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door nvdw »

Die komt als 94 uit Ameide en rijdt vanaf Leerdam weer als 73 naar Gorinchem. Als er een streekbus tekort is komt er op die omloop een midi terecht. Het is natuurlijk een afwijking in materieelinzet maar gezien de frequentie waarin het voorkomt ook weer niet ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jultar »

Suus schreef:Afgelopen zaterdag overigens voor het eerst een nieuwe fietsenafdeling in de ICD gezien. Mag nog niet gebruikt worden volgens een bordje ernaast.

Ik snap niet waarom dit allemaal in stapjes gaat. Eerst die grote bagagerekken in de coupe's (ten koste van twee stoelen) en nu weer het ombouwen van de fietsenrekken.
Het inbouwen van de bagagerekken en de fietsplaatsen gebeurd tegelijkertijd (samen met de volwielen).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MdJ »

nvdw schreef:Die komt als 94 uit Ameide en rijdt vanaf Leerdam weer als 73 naar Gorinchem. Als er een streekbus tekort is komt er op die omloop een midi terecht. Het is natuurlijk een afwijking in materieelinzet maar gezien de frequentie waarin het voorkomt ook weer niet ;)
Aha, vandaar. Ik zag hem vandaag voor het eerst, maar meer toeval door combinatie een bus later pakken en die bus met -10 op het station aankomt. En dat de Irisbus nog niet op de buffer stond. :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Was idd de bekende TCR Ambassador, ik zag 'm een kwartiertje voor Jurre 'm spotte nog over CS Jaarbeurszijde heen rijden richting buffer.
Ze hebben er 6:

560 = Veolia 5255
561 = Veolia 5257
562 = Veolia 5260
563 = Veolia 5307
564 = Veolia 5292
565 = Veolia 5315
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door lint41 »

Zojuist zag ik Connexxion-Amba 4261 rijden op lijn 276 over de Uithof (ipv een Integro van Pauw/Kassing/Betuwe) tevens stond de 4255 op de buffer bij WKZ. Toevallig beide wagens van Tourquase, zoals hier laatst ook werd geopperd na zo'n inzet?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

de 36724 reed afgelopen week al 2 keer met een GTW 2/6 en 2/8 gekoppeld en sinds woensdag dagelijks een VDL van de streek op lijn 5 in Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jurre »

Vanmiddag rond 15.00 kwam ik in Vathorst achter een witte MAN Lions Regio van Gebo Tours te rijden. Op het display stond '160', het bleek ook daadwerkelijk lijn 160 naar Almere te zijn. Tegenwoordig uitbesteed?
Laatst gewijzigd door Jurre op zo 30 okt 2016, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Durashift »

lint41 schreef:Zojuist zag ik Connexxion-Amba 4261 rijden op lijn 276 over de Uithof (ipv een Integro van Pauw/Kassing/Betuwe) tevens stond de 4255 op de buffer bij WKZ. Toevallig beide wagens van Tourquase, zoals hier laatst ook werd geopperd na zo'n inzet?
Denk het wel, men benoemt het op hun eigen site.

Eén van onze partners besteed een gedeelte van het lijnenpakket uit aan Tourquase. Tourquase rijdt het streekvervoer in de omgeving Amersfoort en draagt zorg voor de algehele kwaliteit van het vervoer.

http://www.tourquase.com/profiel.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Maar wat is tourquase dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Een bedrijf uit Oss.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Denk het wel, men benoemt het op hun eigen site.

Eén van onze partners besteed een gedeelte van het lijnenpakket uit aan Tourquase. Tourquase rijdt het streekvervoer in de omgeving Amersfoort en draagt zorg voor de algehele kwaliteit van het vervoer.
Echter hoorden de spitslijnen naar Utrecht niet bij dat pakket. Ze reden inderdaad altijd al wel op diverse streeklijnen maar dat valt niet echt op gezien hun bussen alleen aan het nummer herkenbaar zijn.
De bussen die lint41 spotte horen echter niet bij de series 4192 - 4198 en 4267 - 4277 waar Tourquase mee rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Suus schreef:Een bedrijf uit Oss.
Ik vraag me af hoe ze erbij komen om diensten aan Tourquase uit Oss uit te besteden. Daarnaast kun je die bussen helemaal niet herkennen. Of hebben de chauffeurs een afwijkend uniform.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Alle uitbestedingen in het OV zijn omdat het voor de concessiehouder goedkoper is, behalve misschien Van Oeveren in Zeeland omdat die een honderdjarig contract met ZWN en rechtsopvolgers hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

RTM en rechtsopvolgers. :wink: En denk dat dat ook goedkoper is want je kan personeel onder de cao besloten busvervoer betalen. Of zoals TCR doet taxi cao.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door marvinkok »

Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Alle uitbestedingen in het OV zijn omdat het voor de concessiehouder goedkoper is, behalve misschien Van Oeveren in Zeeland omdat die een honderdjarig contract met ZWN en rechtsopvolgers hebben.
Van Oeveren heeft alleenrecht op Goes-Zierikzee dacht ik. Dus als Connexxion niet meer wil samenwerken met Van Oeveren, pikt van Oeveren de lijn Zierikzee-Goes doodleuk in.

Maar dan alsnog, Van Oeveren heeft net zoals TCR en de rest van de onderaannemers de "rotklusjes", ze rijden op enkele diensten na alleen maar scholierenritjes, en in het weekend staan 19 van de 20 lijnbussen die ze hebben stil. Precies de ritten waarvan het het voor CXX niet waard is om bussen aan te schaffen en personeel aan te nemen, het is dus een combinatie van beiden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Etienne »

De materieelindeling was vandaag wel lekker wisselend. De Sprinters tussen Utrecht en Hilversum reden afwisselend met losse of gekoppelde SLT's. Zelfs de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] reed extra elk half uur.
de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] en [serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] reden dan weer grotendeels met losse treinstellen, wat de drukte met omreizigers niet altijd ten goede kwam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten