Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 22:38
door ODRAIL
En wat te denken van de losse stellen op het traject Utrecht - Rotterdam :? . Gisteren was het met een VIRM-4 echt haring-in-ton vervoer.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 22:38
door JWM
Zit je er nu nog steeds mee dat je dit weer moet benoemen :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 22:43
door ODRAIL
Ja ... ik reageer hiermee op het bericht van Etienne over de drukte op de door hem genoemde trajecten.

En dat het niet alleen op de door hem genoemde trajecten was.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 22:59
door JWM
Ja, we weten dat het een verschrikking voor je was gister. Moest je staan?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:11
door ODRAIL
Nee staan moest ik net nog niet.

Maar ik heb wel iets gedaan wat officieel met mijn vervoersbewijs niet mag.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:14
door Chrysa
Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:17
door JWM
Iedereen weet dat, Nesselande!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:18
door busfanNL
Ssssstttt. Dat mocht je niet zeggen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:27
door ODRAIL
Natuurlijk mag ik dit zeggen.

Als de NS voldoende (langer) materieel had ingezet had ik dit niet gedaan :wink: .

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:49
door Chrysa
Mag ik dan ook weten wat jullie bedoelen? :o

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:56
door JWM
Hij zal wel heel recalcitrant in de 1e klas zijn gaan zitten. Zolang daar geen reizigers in het gangpad staan vind ik het geen haringen in het ton vervoer trouwens.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 30 okt 2016, 23:58
door Mikos
Chrysa schreef:Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.
Mikos weet meer dan je denkt :mrgreen: Een naheffing zal gestuurd worden naar het adres van KM46. Dank voor de melding! :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 08:43
door Geert
De instanties lezen mee :mrgreen:
Overigens is het (algemeen) wel een punt dat NS bij werkzaamheden vaak de materieelinzet helemaal niet aanpast. Bij de verbouwing bij Utrecht twee weken terug (herfstvakantie) reed de helft van de IC's tussen Utrecht en Den Haag niet, maar de IC's die wel reden hadden gewoon de normale lengte en dat is normaal al niet erg ruim in de spits. Zaterdag reed tussen Den Haag en Dordrecht de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] niet maar ik had twee keer een [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] met slechts een losse VIRM-4. Het lijkt me toch niet zo moeilijk te voorspellen dat als je treinen opheft, de andere treinen drukker worden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 11:01
door ODRAIL
Mikos schreef:
Chrysa schreef:Je mag gewoon zeggen wat je gedaan hebt hoor, Mikos weet niet waar je woont.
Mikos weet meer dan je denkt :mrgreen: Een naheffing zal gestuurd worden naar het adres van KM46. Dank voor de melding! :wink:
Graag gedaan hoor. De naheffing zal ontvangen worden en er zal een flink verweer terug gestuurd worden. De onderbouwing hiervan kunt u hierboven in dit topic terug vinden :wink: .

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 14:14
door Aking
Ik vrees toch dat je juridisch gezien vrij weinig kans maakt (A)

(Jezus, dat ik het ooit nog eens voor Mikos op zou nemen...)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 14:33
door Hainje
Compleet gekkenhuis!! :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 20:24
door OmniLezer
Ik weet niet of jullie me gaan geloven, maar ik heb nooit een treinstel van 2x 3 E-GTW en 1x 2 E-GTW gezien op de Merwede-LingeLijn. Dat is vandaag dus tot waarheid gekomen.

Hoe kan ik een foto delen zonder het op internet te gooien.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 20:27
door Daniel
Door iedereen om z'n adres te vragen en kopietjes op te sturen? :mrgreen:

Schijnt trouwens wel voor te komen in de nacht. Ik meen te herinneren dat er dan twee in Gorinchem uitlopende treinen worden gecombineerd die vervolgens weer combineren met de laatste trein vanuit Geldermalsen en zo dus met drie stellen terug naar Dordrecht rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 31 okt 2016, 20:48
door Bemined
Vandaag voor het eerst in jaaaaaaaren weer eens in een DDM gezeten *O* Er reed er weer eentje als sprinter van Rotterdam naar Uitgeest, en zowaar werd deze niet in de loop van de dag vervangen voor een SGM dus kon ik vanmiddag met een DDM naar huis *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 07:52
door OmniLezer
Daniel schreef:Door iedereen om z'n adres te vragen en kopietjes op te sturen? :mrgreen:

Schijnt trouwens wel voor te komen in de nacht. Ik meen te herinneren dat er dan twee in Gorinchem uitlopende treinen worden gecombineerd die vervolgens weer combineren met de laatste trein vanuit Geldermalsen en zo dus met drie stellen terug naar Dordrecht rijden.
Ik spreek over 8:00 s'ochtends buiten en niet in de spitsrichting.
Wat is jouw e-mailadres. Dan kan ik een plaatje sturen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 08:18
door ArrivaBas
Op lijn 13 Sliedrecht - Dordrecht rijden 's ochtends twee ritten op twee minuten van elkaar. De voorste reed met een hybride (normaal op die rit) en was stampvol. De achterste reed met een Irisbusje (dit is een afwijking) en was helemaal leeg.
Daarnaast nog een VDL Ambassador van de streek op lijn 5.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 10:25
door Globetrotter
Bemined schreef:Vandaag voor het eerst in jaaaaaaaren weer eens in een DDM gezeten *O* Er reed er weer eentje als sprinter van Rotterdam naar Uitgeest, en zowaar werd deze niet in de loop van de dag vervangen voor een SGM dus kon ik vanmiddag met een DDM naar huis *O*
Ja, ik denk dat ik dezelfde ook op internet zag staan. Daarnaast zag ik ook live op Amsterdam Centraal een DDZ-6 (treinstel 7614) in de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]. Waarschijnlijk had dat laatste te maken met de acties van het personeel. Ondanks dat de media meldde dat er weinig treinen zijn uitgevallen, was er toch wel enigszins chaos op Amsterdam Centraal vanwege treinen die lange tijd stilstonden op het perron met alle gevolgen van dien (spoorwijzigingen, treinen die niet volledig op het perron pasten, et cetera).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 10:45
door Suus
De DDZ-6 7614 is gisterenochtend in Maastricht opgestart in de 818. Die is daar zondagavond gekomen met de 883 die door een verstoring vanaf Utrecht reed.

De 818 is na aankomst in Schagen gekeerd op de 835, daarna in de 848 vanaf Maastricht weer naar Schagen gereden. In Schagen is de trein opnieuw naar Maastricht gereden als 848, daar teruggekeert als 878 naar Amsterdam Centraal. De trein had daarna als 887 naar Eindhoven moeten rijden, maar die trein heeft gisteren niet gereden, waarmee het treinstel uit de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] is verdwenen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 10:54
door MdJ
De witte Setra van TCR ( van het type als de Syntus Utrecht wagens) op de pendel Utrecht-Sleeuwijk vanochtend rond 8uur te Utrecht.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 01 nov 2016, 12:02
door marvinkok
Nog niet eerder gezien: de rit 07:49 van lijn 53 naar Hengelo werd in Haaksbergen versterkt door een Integro van Ter Doest. Toch kozen een hoop reizigers voor de reguliere 53, vermoedelijk vanwege het ontbreken van ovc-apparatuur in de versterkingsrit..