Pagina 4 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 22:16
door busfanNL
Ja dat klopt inderdaad. Hiervoor was dat de 8479 en reed de 8341 op lijn 177. Dit is dus nu omgedraaid.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 23:12
door Michael
ArrivaBas schreef:Ik doel inderdaad op de bussen die 2 jaar geleden voor Brabant nieuw besteld zijn.
Overigens was de 8610 een proefbus uit Friesland, maar die is later in Oost-Brabant terechtgekomen en uiteindelijk overgeheveld naar Alblasserdam.
De 8610 is toen ie naar Brabant kwam begonnen in Breda om via Oost Brabant/Schelluinen in Alblasserdam terecht te komen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: vr 30 sep 2016, 20:41
door OmniLezer
ArrivaBas schreef:En nog een goed scherpe en heldere foto ook. :pos:
Ik kom al dagen rond 16:05 de SRR/MRDH-Grijze 8341 op dezelfde rit op de 176 naar Dordrecht tegen. Veelal ook dezelfde chauffeuse. *bus*
Deze reed vaak genoeg op andere lijnen. Zo zat hij ook op 160, 171(zoals op de foto)/172.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 03 okt 2016, 09:39
door drentheicm
Luxe in Tilburg Stad: op dit moment een Volans Volvo op lijn 1 9.40 Centraal Station richting Noord Quirijnstok.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 04 okt 2016, 08:32
door MdJ
Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 04 okt 2016, 22:54
door Daniel
Past het beste hier denk ik zo... ik kwam vanmorgen een sleep kolenwagens zonder loc ervoor tegen tussen Boxtel en Best in. De aannemelijk bijbehorende locs kwam ik iets daarvoor al los rijdend tegen.
Volgens een melding op Somda was de bewuste kolentrein daar stuk gegaan, maar desondanks ging dit keer de hele treindienst gewoon door via de overige sporen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:40
door ArnoArriva
MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Is dat in Utrecht?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:44
door Maurice Hooikammer
Kwam vandaag een 66xx'er of 67xx'er van Veolia tegen op de A28 bij Zwolle richting het noorden. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 16:51
door Milco
Deze bussen krijgen als het goed is eind dit jaar logo's (en kleuren?) van Connexxion voor zover ik heb begrepen. Wellicht gebeurt dat ergens in Noord-Nederland of zo?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 17:10
door ArrivaBas
ArnoArriva schreef:
MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Is dat in Utrecht?
Qbuzz 4xxx is Utrecht, maar het had net zo goed in GD kunnen zijn inderdaad.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 18:51
door Daniel
De nummers zeggen tegenwoordig iets minder omdat ze door elkaar zijn gaan lopen. (De Dubbelgelede HESS'en zijn bij hun komst naar Utrecht wel naar een 4xxx-nummer omgenummerd, maar de Citaro LE's rijden in het geel met hun Groningse 3xxx nummer)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 23:05
door Daniel
De 12561 reed vandaag met 7 i.p.v. 10 bakken ICM, dat maakte 'm toch wel heel knus (lees: ik kon zogauw geen plek vinden waar ik er nog in kon stappen - op normale lengte is dit al veruit de drukste spitstrein)
Vervolgens ontstond er een storing tussen Rotterdam en Gouda waardoor het Rotterdamse deel voor de 1763 teveel vertraagd raakte om nog bijgeplaatst te worden. Die trein reed dus alleen met het losse zesje uit Den Haag wat wederom behoorlijk te klein was.
Nu informeert NS in zo'n geval de reizigers hier natuurlijk niet over: het was dat de machinist die ook terug moest lopen in het voorbijgaan wat reizigers informeerde dat er geen tweede stel bij zou komen. Al deed het dan wel weer even stoom uit de oren komen dat de HC vervolgens de reizigers ervan de schuld ging geven dat het voorin zo druk was omdat iedereen daar instapte. Tja, wat wil je als dat losse stel wel gewoon op spoor 11Z geparkeerd is en de reizigers die keurig verspreid over de rest van het perron staan te wachten nog welgeteld 3 minuten hadden tot vertrektijd. Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 08:52
door Meltrain
De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 11:33
door Jurre
Vanmorgen TCR Qliner 79 op lijn 5 in Tilburg. Zag hem rond 9.40 bij het CS dus zal wel een versterkingsrit zijn geweest naar Stappegoor.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 12:16
door OmniLezer
Meltrain schreef:De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 12:47
door JWM
6 km/h is echt geen bijzondere loopsnelheid.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 15:00
door cassie127
Syntus 3051 op lijn 200 naar elburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 15:47
door JWM
Wat is afwijking?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 16:03
door marvinkok
Dit is een reservebus die in alle concessies gebruikt kan worden. Daarom is ie ook wit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 19:25
door Daniel
OmniLezer schreef:
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.
Maargoed, ik neem aan dat dat over een perron is waar je de ruimte hebt Meltrain? Ik loop in zo'n situatie, bv. soms 's ochtends in Amersfoort, ook weleens een stuk naar voren langs de trein maar qua tijd beperkt dat zich dan wel tot hooguit 6 bakken doordat je zo af en toe wel tussen net uitgestapte reizigers door moet slalommen.
In de situatie zoals hier beschreven ging het echter om reizigers die op een plek aan het perron stonden waar het tweede treinstel normaal wel gestaan zou hebben, dus als die naar achterin wilden ga je al gauw richting de 12 baklengtes teruglopen. En bedenk daarbij dat je in een hele kudde reizigers loopt dus niet echt kunt doorlopen (hoewel ik gister de iets langere looproute via perron 12 naar 11B nam en zo de massa kon inhalen, dat maakte het verschil tussen zitten en staan)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:26
door Meltrain
In mijn geval betreft het (ook) spoor 6 te Amersfoort. ;)
Ik loop namelijk meestal door naar de voorste bak van het Rotterdamse deel en dan kom je dus langs 11 bakken (de twaalfde stap je namelijk in, @ OmniLezer). ;)
Maar dan nog is het vaak rennen langs de reizigers die op spoor 7 staan, aangezien spoor 6 meestal helemaal vol met reizigers staat.

(Vandaag bestond echter zowel het Haagse als Rotterdamse deel van de 1758 slechts uit 4 bakken, dus liep ik maar langs 7 bakken. Opmerkelijk genoeg had ik nog steeds een vierzitter voor mezelf tot Utrecht.)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:35
door Daniel
Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:42
door waldo79
Vanmiddag kwam het Haagse deel van de 11763 eerder in Ut waardoor de trein in de verkeerde volgorde is doorgegaan naar Amf.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 09:12
door Suus
Sommige rijtuigen van de Intercity Direct zijn voorzien van grote bagagerekken, waarvoor twee stoelen uit een rijtuig zijn gesloopt, maar dan weer niet alle rijtuigen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 09:33
door Meltrain
Daniel schreef:Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)
Dat het Rotterdamse deel rustiger is dan het Haagse is inderdaad niet opmerkelijk.
Echter, als een trein waarvan normal alleen (hoogstens) de eerste twee bakken vrij rustig zijn, ineens in totaal vier bakken korter wordt, is het wel opmerkelijk dat de voorste bak nog steeds vrij leeg is.
Je zou immers verwachten dat reizigers die normal voorin het Haagse deel stappen 9en niet verder dan Gouda hoeven) nu achterin het Rotterdamse deel terechtkomen en de rest ook wat meer indikt.