OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Dan ging het bij jou een stuk beter dan ik.

()
De A2 loopt door de afsluiting van de Merwedebrug vaak helemaal vast. Daardoor loopt die pendelbus ook vertraging op en gaat de aansluiting op de reguliere lijn 400/401 de mist in en die kan je gewoon niet laten wachten omdat die vertraging die die dan oploopt doorwerkt naar de reguliere streekdienst. Het komt namelijk voor dat een chauffeur die een rit 401 heeft gereden meteen daarna een rit 123 moet rijden bijvoorbeeld.

Afgelopen dinsdag was het nog erger: Door een ongeluk op de A27 bij Nieuwendijk ri Sleeuwijk waren alle BrabantLiners naar binnen gehaald omdat men Sleeuwijk niet meer kon bereiken. Ik had de laatste 400 die nog in Sleeuwijk kon komen doordat hij nog gewoon bij Hank eraf kon. Wij waren via Wijk en Aalburg gereden. Vlak daarna werd de A27 vanaf Hooipolder al afgesloten en werden de BrabantLiners in eerste instantie naar Waalwijk gestuurd alleen daar bleek men niks mee op te schieten dus zijn de BrabantLiners gestopt met rijden tot de A27 weer open was.
Laatst gewijzigd door Michael op vr 21 okt 2016, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Had ik ook al naar gekeken, er stonden geen files op de A2, en de pendelbus was ook gewoon op tijd op Sleeuwijk. :wink:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Michael »

Hmm. Dan is het ergens mis gegaan inderdaad. Nog ruim een maand volhouden dan kunnen vrachtwagens en bussen de brug weer over als het goed is.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door huibe »

@Michael: Hopelijk.

Wil ik me net de toeslag ophalen voor de ICD zijn alle paaltjes in Breda verwijderd. De NS medewerkers weten ook niet waar ze zijn.

Gelukkig is de ICD vandaag toeslag vrij, ondanks dat dit nergens te zien is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Het staat boven de automaten in de stationshal, en bij dat loket in de gang.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

Doordat de 878 met +5 binnen kwam op Eindhoven mijn overstap gemist op de 1978. -o- -o-

Gelukkig kon ik wel mijn Powerbank omwisselen tijdens mijn omreis via Utrecht. *O* *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door PatrickM »

Gisteren in Goes: Komt een bus zonder bestemming erop aanrijden die uiteindelijk gaat halteren op het 4e perron. Wanneer ik vraag of hij nog ergens heengaat, blijkt hij de 23 te moeten rijden, die normaal op het derde perron komt. Dus ik roep uiteindelijk maar "dit is de 23", waarna iedereen nog tien keer aan me vraagt of het wel de 23 is en of ie naar Heinkenszand gaat (zo goed ken ik Zeeland nou ook weer niet...). Uiteindelijk bleek dat de bus die de chauffeur eigenlijk had moeten meepakken schade te hebben, en hij daarom deze maar had meegepakt.

Iets later komt een chauffeur aanrijden, denkende dat hij de 132 moet rijden. Nu stond er op de InfoXX dat hij nog 2 minuten had, en op het vertrektijdenbord 6 minuten. Op zijn vertrektijd komt er iemand vragen "meneer, weet u waar de 628 is? Normaal staat hij er al maar nu nog niet. Blijkt dat hij de 628 moest rijden en op perron 1 is gaan staan in plaats van op 3...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

In Zeeland zijn ze goed in aan het verkeerde perron stoppen ja.

Ik moest van de veerhaven in Breskens naar Terneuzen, wat neerkwam op een buurtbusje naar Biervliet (Ligt ongeveer halverwege), om daar op het 'busstation' over te stappen op lijn 1 naar Terneuzen. Allemaal prima, maar lijn 1 naar Oostburg kwam net een minuut eerder gaan en ging op de halte richting Terneuzen staan.
Handige ik die ik ben kijkt niet verder dan het lijnnummer en stapt gewoon in, om er 300 meter verder achter komen dat het niet de goede bus is. Na een gil richting buschauffeur mocht ik er alsnog uit en kon ik middenop de weg bij de goede bus instappen.

Door die onhandige actie nog bijna mijn overstap gemist ook, maar gelukkig wachtte de andere bus nog even.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Vandaag tot 16.00 uur reden er tussen Amersfoort en Utrecht geheel geen treinen en in plaats daarvan snelbussen wat op zich prima geregeld was. Hoewel het toch wel behoorlijk druk was (veel reizigers naar LegoWorld vooral) reden er voldoende bussen om ontstane rijen snel weg te werken en verder te vervoeren.
Maarja, als je met de bussen van perron K op het busstation in Amersfoort vertrekt, waar zet je dan de tijdelijke cico neer? ....... Juist ja, op perron L natuurlijk :mrgreen: Zorgde bij mij voor een achteraf onnodig ommetje via de stationshal omdat ik 'm zogauw niet zag staan, er stond immers een bus en een rij instappers voor :P

Bij het plannen van de bewuste reis vond ik het trouwens wel redelijk optimistisch, de ligging van de NS-bushalte bij Utrecht Centraal kennende, dat ik een overstap van 8 minuten kreeg tussen de bus en de trein vanaf spoor 18 waarmee ik m'n reis vervolgde. Zodoende toch maar wat meer marge ingebouwd want na het deeltraject in de planner opgezocht te hebben bleek er toch elke 5 minuten een bus te rijden. Maar goed ook want had ik op de geplande tijd de bus genomen dan was het nog rennen geworden, nu kon ik (ook doordat de bus wat eerder vertrok omdat 'ie toch al vol zat) tenminste nog op m'n gemak thee halen bij de Kiosk in Utrecht.
De buschauffeur werd blijkbaar ook per kilometer betaald ofzo en maakte ging vanaf de A28 helemaal via A27 - A12 - A2 - 24 Oktoberplein Utrecht in en vervolgens nog een rondje Overste den Oudenlaan -> Van Zijstweg -> Croeselaan om in de juiste richting op de halte aan te komen. Opmerkelijk genoeg dus niet vanaf knooppunt Lunetten over de parallelbaan van de A12 en dan over de Europalaan.

Op de terugweg bleek dan wel weer hoeveel tijd je kunt verliezen met overstappen... van m'n reistijd van 1 uur en 52 minuten per trein bestond liefst een derde (40 minuten dus) uit overstaptijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door gliderfighter »

Vandaag een eekhoorn mogen ontvangen in de bus *O* Was op zoek naar wat eikeltjes, hij had er wel een gevonden :@
Zag hem al op de halte vlakbij de Efteling rondschieten, tot ie opeens door de voordeur naar binnen kwam. Achterdeur openen was voor hem een goede oplossing.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

Zat Chrysa bij jou in de bus?

*Duikt weg*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Wat heb ik jou ooit misdaan? :(

Vandaag was ik overigens met de auto. :p
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door huibe »

Daniel schreef:De buschauffeur werd blijkbaar ook per kilometer betaald ofzo en maakte ging vanaf de A28 helemaal via A27 - A12 - A2 - 24 Oktoberplein Utrecht in en vervolgens nog een rondje Overste den Oudenlaan -> Van Zijstweg -> Croeselaan om in de juiste richting op de halte aan te komen. Opmerkelijk genoeg dus niet vanaf knooppunt Lunetten over de parallelbaan van de A12 en dan over de Europalaan.
Volgens mij is dit de officiële aanrijroute van de NS zoals deze in de instructies aan de chauffeurs en ook op de wegen in en rond Utrecht is aangegeven.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Ik heb een tijdje terug met busvervoer Utrecht - Driebergen de afrit Kanaleneiland van de A12 gebruikt, maar eerder inderdaad meestal de op- en afrit Utrecht Centrum van de A2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

huibe schreef:Volgens mij is dit de officiële aanrijroute van de NS zoals deze in de instructies aan de chauffeurs en ook op de wegen in en rond Utrecht is aangegeven.
De borden met pijlen voor NS-bussen stonden er pas nadat we al in Utrecht waren, daarvoor reed de chauffeur op z'n navigatie. Maar blijft toch een opmerkelijke aanrijroute gezien het gewoon trager is: bij de verkeerslichten op de kruising Overste den Oudenlaan/Van Zijstweg zag ik nog een later vertrokken bus staan die wel via de Europalaan gereden was (mijne vertrok 10.03 uur, nog eentje ging om 10.08 uur en de planner adviseerde die van 10.13 uur)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
huibe schreef:Volgens mij is dit de officiële aanrijroute van de NS zoals deze in de instructies aan de chauffeurs en ook op de wegen in en rond Utrecht is aangegeven.
De borden met pijlen voor NS-bussen stonden er pas nadat we al in Utrecht waren, daarvoor reed de chauffeur op z'n navigatie. Maar blijft toch een opmerkelijke aanrijroute gezien het gewoon trager is: bij de verkeerslichten op de kruising Overste den Oudenlaan/Van Zijstweg zag ik nog een later vertrokken bus staan die wel via de Europalaan gereden was (mijne vertrok 10.03 uur, nog eentje ging om 10.08 uur en de planner adviseerde die van 10.13 uur)
Dan was het kennelijk niet zo druk op de Europalaan?
Ik kan mij juist voorstellen dat op een zaterdagochtend, met een grote beurs in de Jaarbeurs, veel verkeer via de Europalaan binnenkomt.

Via Utrecht Centrum rijden heb je wel minder verkeerslichten tot aan Jaarbeurs... dan via Europalaan.. Het is in kilometers dan wel om, qua rijtijd zou ik het toch sneller verwachten.

Of zou die betreffende chauffeur die via Europalaan kwam.. 'stiekem de busbaan genomen' hebben??
:)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Het was wel druk op de Europalaan, maar bij Overste den Oudenlaan/Van Zijstweg stonden verkeersregelaars waardoor er veel meer verkeer dan gebruikelijk per keer door mocht vanuit de richting Anne Frankplein. Die volgende bus zou trouwens ook nog via Papendorp gereden kunnen zijn, dat kon ik uiteraard niet zien maar snijdt wel een stukje af.

Qua verkeerslichten trouwens: je hebt er iets minder inderdaad, maar een aantal ervan staan wel redelijk standaard op groen. Vanaf de A2 naar de NS-bushalte heb je er ook nog zes trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Dit weekend rijden er geen treinen tussen Rotterdam Zuid en Zwijndrecht. Vandaag rijden er Snelbussen tussen Rotterdam Centraal en Zwijndrecht en Stopbussen tussen Rotterdam Zuid en Zwijndrecht.
Echter, tussen 12:00 en 18:00 rijden die Stopbussen niet tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam Lombardijen, vermoedelijk vanwege de wedstrijd Feyenoord - Ajax, waardoor op dat traject nu geen verbinding wordt aangeboden. Sterker nog: tussen 12:00 en 18:00 worden er gewoon geen reisadviezen gegeven in noordelijke richting vanaf Lombardijen. :X
Reizigers krijgen (via de werkzaamheden-pagina) het advies gebruik te maken van de tram, maar accepteert de RET dan wel NS-vervoerbewijzen? Bovendien is er geen verbinding tussen Zuid en Lombardijen en moet er voor een reis tussen Centraal en Lombardijen altijd minstens één keer overgestapt worden (buiten de spitsuren).

Sowieso is het vrij opmerkelijk om dit soort werkzaamheden te plannen in een weekend waarin de Klassieker wordt gespeeld.
Vorige week en over twee weken speelt Feyenoord uit, dus waren dat handigere weekenden geweest voor deze werkzaamheden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Wie wil er nou naar een wedstrijd van Feyenoord?

ik hou niet eens van voetbal
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Bij de planning van de werkzaamheden kan nooit overal rekening mee worden gehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Zelfs al was die wedstrijd niet dit weekend geweest, dan nog was het een wat ongelukkige planning. Immers had je nu werkzaamheden die qua omreisroutes met elkaar conflicteerden: wilde je van Rotterdam naar Eindhoven bv. dan kon je niet de bus ontlopen door om te reizen via Utrecht, want die kant op reden door de werkzaamheden in Utrecht en Gouda ook geen treinen.
En andersom had het voor mij bv. ook geen zin om vanaf Amersfoort via Schiphol naar Breda te reizen (normaal vaak wel een goed alternatief) omdat ik dan slechts op een andere plek in een NS-bus terecht zou komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Bij de planning van de werkzaamheden kan nooit overal rekening mee worden gehouden.
Dat kan wel. Gewoon bepaalde werkzaamheden eerder of later plannen / uitvoeren.

Wat mij betreft hadden de werkzaamheden rond Utrecht in de bouwvakvakantie gewoon door kunnen gaan. Dan hadden ze nu afgerond geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Nee, dat kan niet, er zijn gewoon teveel werkzaamheden en evenementen om overal rekening mee te houden. Dat is voor de reiziger niet leuk. Volgend jaar wordt iets beter, dan is het grooste werk rond Utrecht af, maar met de Willemsspoortunnel en de Moerdijkbrug komt er weer andere ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

In de zomervakantie (lees bouwvakvakantie) zijn er juist weinig evenementen rondom Utrecht en was het gemakkelijker geweest om de werkzaamheden af te ronden. Als men toen een of twee weken langer doorgewerkt had was er dit weekend geen ellende op het spoor rond Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Er zijn in de zomer juist belachelijk veel evenementen, meer dan in elk ander deel van het jaar. Ook in Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten