OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door verfmeer »

Voor Woerden-Alphen kan je nog omrijden via Gouda, dat is alsnog korter dan via Rotterdam.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:Als je nou blijft zitten tot Lage Zwaluwe kom ik wel thee brengen. :p
Dan kan ik lang blijven zitten vrees ik :X

Ding reed wegens werkzaamheden namelijk maar tot Delft...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Als ik helemaal naar Delft moet is de thee koud...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

En ik moet naar Utrecht en drink geen thee, dus dan is het wel erg ver om...

Maar lief dat je het aanbiedt hoor :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

Er ligt hondenpoep in deze buurtbus... gadver.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Melden bij de bestuurder en hopen dat het schoon gemaakt wordt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

verfmeer schreef:Voor Woerden-Alphen kan je nog omrijden via Gouda, dat is alsnog korter dan via Rotterdam.
dan moet je alsnog kopmaken in Gv. Want er is geen boog naar Laa als je uit Gd komt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Z2N »

Verfmeer bedoelde dat je ook kan rijden via Bsk, wat in kilometers natuurlijk korter is dan via Rtn rijden tussen Gd en Hlm. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

Het is flinke chaos in Utrecht, bussen rijden met +5 tot +25 want de hele stad staat vast.

Daarnaast ben ik net op de Balijelaan in een 24 gestapt die daar, net als de 103 die er voor zat helemaal niet hoort te komen. Vervolgens kwamen ons op de crossbaan nog 5 bussen tegemoet :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Iets op de A12 aan de hand zag ik. Europaplein stond rondom vast en Anne Frankplein ook. Ik zag op een zeker moment een bus in de verte bij het Anne Frankplein rijden die pas zo'n 5 minuten later bij het Europaplein was wat normaal hooguit 1 minuut kost.
In mijn reisrichting kwam even later 2x lijn 65 tegelijk aangereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:Verfmeer bedoelde dat je ook kan rijden via Bsk, wat in kilometers natuurlijk korter is dan via Rtn rijden tussen Gd en Hlm. :wink:
dan heb je nogsteeds hetzelfde probleem bij Ledn wat al genoemd is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Ik verbaasde me er al over dat de 2827 met twee stellen rijdt, maar er blijken tussen Gvc en Gd minder treinen te rijden wegens een defecte bovenleiding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Gekko123 »

Door die defecte bovenleiding rijden er tussen Gouda en Den Haag Centraal slechts 2 sprinters per uur met enkelspoorgebruik. Geen intercity's.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Geert »

En blijkbaar heeft een SLT'tje de boel vernaggeld. Bij Ypenburg (boogje richting Leidschendam) stond een SLT met stroomafnemers neer en 20 meter verderop stond zo'n knutselwagen voor de bovenleiding met een paar werklui er op.

Overigens zag ik ook meerdere s2800'en opgeheven worden. De [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] waar ik nu in zit miste natuurlijk ( :') ) net de aansluiting in Gouda, maar is gelukkig wel op sterkte met 10 bakken SLT. Het was erg druk bij de sprinterstations, zeker bij Ypenburg en Zoetermeer.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door waldo79 »

Van de storing wist ik om 6.15 uur al zodat ik maatregelen kon treffen.
Ik heb die ellende maar ontweken, door de 3118 en 5718 te gebruiken vanuit Ut naar Gvc. Beide treinen hadden nog voldoende zitplaatsen over.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend ging ik richting Zwolle, maar kwam met de trein niet heel erg ver. Bij Amsterdam Centraal werd in de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] omgeroepen dat er tussen CS en Muiderpoort een spoorbrug was aangereden. Gelukkig kon ik bij Amstel worden opgehaald met een auto, dus met de metro naar Amstel gegaan (voordat de poortjes überhaupt open gingen voor NS-reizigers).
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

Ergens een beetje jammer dat de IC's op de as Utrecht - Rotterdam wel vrolijk elk kwartier kunnen rijden, maar dat er naar Den Haag slechts elk half uur een IC rijdt. Weliswaar reed de t700531 dan wel met 10 bakken VIRM vandaag.

De treinvervangende bussen Utrecht - Amersfoort rijden midden door de stad heen o.a. via de Weerdsingel en de route van lijn 1 en kunnen daardoor mooi aansluiten in de files. Beter was geweest als de bussen vanuit Utrecht rechtstreeks naar Bilthoven rijden en reizigers voor Overvecht met de overige treinen of buslijn 1 zouden gaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Wat is er dit keer eigenlijk anders dan de vorige keer zodat de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] niet op spoor 3 te Overvecht kunnen keren?
Etienne schreef:Ergens een beetje jammer dat de IC's op de as Utrecht - Rotterdam wel vrolijk elk kwartier kunnen rijden,
Ik werd er inderdaad vrij vrolijk van. :)
Het problem is dat de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] normaliter om :01 en :31 binnenkomt in Utrecht en om :29 en :59 vertrekt. Dit zou beteken dat die trein een kering van 28 minuten heeft en het lijkt me dat daar simpelweg geen plek voor is.
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] komt om :27 en :57 binnen (normaal om :28 en :58) en vertrekt om :32 en :02, zodat die serie nu een korte kering van 5 minuten heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

Aanvullend daarop dat die korte kering deze eerste dag niet geheel probleemloos verliep. Diverse treinen reden (flink) in de plus vandaag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Wubbo »

NS had ook in al haar wijsheid besloten om de treinen naar Den Haag (waar er dus 2 per uur reden in plaats van 4) vooral niet te versterken. Ik heb dus maar wat langer gewerkt om die DDZ-4 die om 16.44 uit Utrecht naar Den Haag vertrok te ontlopen, en hoop maar dat ze er in Den Haag nog wel een stel bij hebben gevonden voor de terugreis.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Aanvullend daarop dat die korte kering deze eerste dag niet geheel probleemloos verliep. Diverse treinen reden (flink) in de plus vandaag.
Tweede dag, gisteren keerde 'ie ook op zichzelf op spoor 12 :wink:
Meltrain schreef:Wat is er dit keer eigenlijk anders dan de vorige keer zodat de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] niet op spoor 3 te Overvecht kunnen keren?
Werkzaamheden bij Utrecht Overvecht-aansluiting waar wissel 1105 A/B verwijderd is vannacht (gistermiddag lag 'ie er nog, vanmiddag niet meer) en tevens beveiligingswerk plaatsvindt zoals het plaatsen van nieuwe seinen t.b.v. de gewijzigde situatie op het emplacement van Utrecht na deze werkzaamheden. De hoge sporen zijn hierdoor buiten dienst gesteld tot aan Blauwkapel (waar de WUBOs continu staan te knipperen door de kortsluitlansen in het spoor erachter)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Geert »

Etienne schreef:Ergens een beetje jammer dat de IC's op de as Utrecht - Rotterdam wel vrolijk elk kwartier kunnen rijden, maar dat er naar Den Haag slechts elk half uur een IC rijdt. Weliswaar reed de t700531 dan wel met 10 bakken VIRM vandaag.
Die wel. In mijn [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] vanochtend was het flink stouwen, die reed met de normale 6 bakken VIRM en dat is bij 4x/uur ruim zat maar als de dienstregeling gehalveerd wordt te krap. Lijkt wel alsof er in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] uberhaupt geen materieel verlengd is. NS denkt blijkbaar dat iedereen in de herfstvakantie vrij is ofzo :roll:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Chrysa »

De jongen naast me heeft tussen Breda en Gilze-Rijen 6 boterhammen naar binnen gewerkt. :shock:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door lint41 »

In 7 minuten dus, peanuts (A)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door VIRM »

De 3362 reed vandaag met een solo SLT4 in plaats van SLT6. Voor Zaandam stond hij even stil en werd daarna binnengenomen op spoor 2 ipv 1. Ben benieuwd hoe knus het daarna in die trein was: door een aanrijding met een persoon reden er geen treinen tussen Uitgeest en Alkmaar en in Zaandam zag het zwart van de mensen.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten