OVer je reiservaringen in oktober 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door dylanwild94 »

Vanaf april/mei begint het evenementseizoen tot september/november. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zelfs al was die wedstrijd niet dit weekend geweest, dan nog was het een wat ongelukkige planning. Immers had je nu werkzaamheden die qua omreisroutes met elkaar conflicteerden: wilde je van Rotterdam naar Eindhoven bv. dan kon je niet de bus ontlopen door om te reizen via Utrecht, want die kant op reden door de werkzaamheden in Utrecht en Gouda ook geen treinen.
En andersom had het voor mij bv. ook geen zin om vanaf Amersfoort via Schiphol naar Breda te reizen (normaal vaak wel een goed alternatief) omdat ik dan slechts op een andere plek in een NS-bus terecht zou komen.
Eh, er hebben gisteren en vandaag de gehele dag treinen gereden tussen Rotterdam en Utrecht. Wel minder dan normaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt. Een intercity in het half uur. En verder vanuit Rotterdam de sprinter via Gouda -> Breukelen naar Amsterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Ergens scheef zitten lezen, 't was vorige week zondag dat er geen ICs naar Rotterdam reden. Maar een beperking in het aantal treinen op een omreisroute is sowieso ook niet echt handig natuurlijk.
KM46 schreef:In de zomervakantie (lees bouwvakvakantie) zijn er juist weinig evenementen rondom Utrecht en was het gemakkelijker geweest om de werkzaamheden af te ronden. Als men toen een of twee weken langer doorgewerkt had was er dit weekend geen ellende op het spoor rond Utrecht.
Alleen was dat nu juist niet mogelijk: in de periode tussen de werkzaamheden in augustus en de werkzaamheden van afgelopen week heeft men perron 9 verbreedt, spoor 9 opnieuw aangelegd, de oprit naar de fly-over deels afgegraven en op die fly-over-oprit het spoor waarover treinen van perron 11/12 naar Gouda kunnen rijden alvast aangelegd. Ook zijn er in die periode al een aantal nieuwe wissels en seinen in het verlengde van spoor 9 geplaatst.
Allemaal werkzaamheden die een stuk langer hebben geduurd dan even een weekje extra doorwerken in de zomervakantie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Wubbo »

Ik durf er wel een weddenschap over af te sluiten dat deze werkzaamheden (in dienstregeling 2016, waarvan ProRail de capaciteitsverdeling in augustus 2015 heeft gedaan) eerder gepland waren dan deze voetbalwedstrijd. Waarom is er dus in dit weekend een thuiswedstrijd van Feyenoord gepland is de vraag, niet andersom.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Ik weet niet in hoeverre er overleg is tussen ProRail, de KNVB, de clubs en gemeentes, maar dan had dit weekend beter geen wedstrijd in de Kuip gespeeld kunnen worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door MdJ »

Wubbo schreef:Ik durf er wel een weddenschap over af te sluiten dat deze werkzaamheden (in dienstregeling 2016, waarvan ProRail de capaciteitsverdeling in augustus 2015 heeft gedaan) eerder gepland waren dan deze voetbalwedstrijd. Waarom is er dus in dit weekend een thuiswedstrijd van Feyenoord gepland is de vraag, niet andersom.
Ergens tussen april 2015 en augustus 2015 is in principe de datum vastgesteld. Daarvoor is er al overleg geweest tussen de betrokken sporen en duur van de werkzaamheden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Wubbo »

Hebben de sporen overlegd ja? ;-)

Vorige week reden er minder treinen tussen Utrecht en Den Haag en waren de treinen niet verlengd. Vandaag reden alle treinen tussen Utrecht en Den Haag, en dus was mijn ochtendtrein langer dan normaal. Ik heb denk ik nog even nodig om deze logica te begrijpen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren met de ‘snelbus’ van Leiden Centraal naar Alphen a/d/ Rijn geweest. De rijtijd tussen Leiden en Leiden Lemmenschans was volgens mij wat aan de krappe kant, aangezien aankomst met +8 was. Aankomst in Alphen was met +5.
Op weg naar huis de 370 van Alphen naar Schiphol genomen. Op Schiphol vielen er links en rechts treinen uit daar een aanrijdiging met een persoon tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep. Interessant was dat Tuffy omriep dat er stopbussen reden naar Leiden, terwijl een andere omroep een omreisroute via Sloterdijk en Haarlem (met vervangend busvervoer!) of via Utrecht aanraadde. Overigens was het weer het gebruikelijke geklooi met de borden: mijn [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] kwam binnenrijden terwijl de IC naar Enschede op de borden stond aangegeven.

Vanochtend uitloop van werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam, waardoor mijn 2129 niet reed. Dus op sloterdijk in de knusse [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (kon nog een van de laatste plekjes in de coupé bemachtigen :) ). In Leiden stond de 2129, die vandaag in Haarlem begon, netjes aan de andere kant van het perron te wachten. Kennelijk was door de verstoring de materieelomloop wat van slag, want hij reed met VIRM10 en plaats van de gebruikelijk VIRM8.
Daarentegen reed de 2152 vanmiddag op de terugweg naar huis met een solo VIRM4. En op Sloterdijk ook weer het geklungel met de borden: de spits-IC naar Enkhuizen van 17:28 stond op de borden; toen ik een VIRm hoorde aankomen, wist ik wel hoe laat het was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Mij viel vandaag op dat de snellere binnenkomst over de nieuwe infra op Utrecht Centraal toch wel een behoorlijk geschommel oplevert, terwijl je vanuit Amersfoort toch nog altijd redelijk rechtdoor binnenkomt op spoor 8. Hetzelfde geldt trouwens voor het vertrek van spoor 11 wat nu ook met 80 mag, al is het verschil met de oude infra daar groter.

Vanmiddag was 't dan weer een aardige chaos op station Amersfoort wegens de storing op post Zwolle die ervoor zorgde dat nagenoeg alles in Amersfoort moest keren. Al was dat nog vooral in de hal merkbaar, een perron waar we met de 1759 binnen konden komen was vrij snel vrij.
Er werd ook omgeroepen dat de brede poortjes open stonden zodat er wat meer ruimte was waar je afwachtende reizigers kwijt kon (en die ook de stationswinkeltjes konden bereiken zonder uit te moeten checken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Ardan »

Mag je nu met 80 van en naar Amf in Utrecht? *O* Ik hou helemaal niet meer bij waar ze nou steeds precies aan het knutselen zijn maar dit is wel fijn :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Mja, alle sporen op het emplacement zijn nu voor 80 km/u geschikt. Afgelopen weekend is de laatste corridor grotendeels aangesloten, d'r mist alleen nog een heel klein stukje spoor om van spoor 11/12 ook ri. Gouda te kunnen zonder linkerspoorrijden. Dat wissel wordt nu nog gebruikt om Utrecht Daalsedijk (het emplacementje waarvandaan alle materialen voor de verbouwing van het emplacement werden aangevoerd) bereikbaar te maken.
Nou schijnen er nog wel wat langzamere wissels in de corridor met spoor 8 t/m 12 te zitten, maar daar heb je waarschijnlijk alleen mee te maken als je bv. vanuit Gouda op spoor 9 binnen moet komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Mja, alle sporen op het emplacement zijn nu voor 80 km/u geschikt. Afgelopen weekend is de laatste corridor grotendeels aangesloten, d'r mist alleen nog een heel klein stukje spoor om van spoor 11/12 ook ri. Gouda te kunnen zonder linkerspoorrijden. Dat wissel wordt nu nog gebruikt om Utrecht Daalsedijk (het emplacementje waarvandaan alle materialen voor de verbouwing van het emplacement werden aangevoerd) bereikbaar te maken.
Wanneer gaat dit laatste stukje aangepast worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Daniel »

Ik vermoed, maar dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, in het eerstvolgende werkweekend (ergens in november meen ik). Afgelopen weekend was die aansluiting van Utrecht Daalsedijk nog nodig om materialen aan te voeren vanaf die kant, maar het nu nog resterende klusje betreft net iets van 2 meter spoor ofzo.
In elk geval is die verbinding wel nodig voor het geplande spoorgebruik in de nieuwe dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Vanavond rond 18:30 was er een grootschalige in- en uitgangscontrole bij alle toegangen van/naar spoor 6/7 te Rotterdam Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Zulke controles gebeuren de laatste tijd wel meer op Rotterdam Centraal. Dit heb ik gehoord van een kennis.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ZO6176 »

Blijft leuk: chauffeurswissels. Vandaag lijn 2 Blixembosch Oost, wagen 3442. Bus komt met flinke vertraging binnen en chauffeur vangt aflossende collega op en zegt waar alle reizigers bij zijn: Deze bus is niet echt goed. Hij heeft een gebruiksaanwijzing. Ik zal je zo zeggen wat er allemaal aan schort.
Bij de instappende reizigers toch een lichte paniek.
Wat voor mij zichtbaar was alleen dat de beeldschermen alleen de laatste letters van de halte naam vertoonden met een 'n' ervoor en vele spaties ertussen. De aankomsttijd was overal :: 00
De middendeur ging regelmatig weer open na het sluiten. Dus zo vervloekt was deze bus toch niet. Of toch wel?
De chauffeur vergeet linksaf te slaan vanaf de Montgommerylaan naar de Pastoriestraat. Hierop maar linksaf geslagen bij de Europalaan. De haltes Petruskerk en Kloosterdreef zijn dus niet bediend.
Overigens heelhuids thuis gekomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Meltrain »

Zojuist over de omroep in de 527 (na het omroepen van de tussenstations): "Reizigers in de stiltecoupé wil ik er graag aan herinneren om na het verlaten van de trein hun telefoon weer aan te zetten." :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend is de 2827 als voortrein naar Deventer gaan rijden, omdat de 1727 een vertraging van +14 bleek te hebben. In RijdenDeTreinen werd echter wel aangegeven dat de trein vanaf Amersfoort een vertraging van +11 zou hebben als je de volledige route aan klikte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Aking »

Het gaat lekker tussen Ut en Asd...

Ik was van plan de trein van 19:10 te nemen, maar toen ik rond 19:05 het perron op kwam reed de trein van 18:55 net voor mijn neus weg. Vervolgens bleef de trein van 19:10 verdacht lang staan waarna een omroep volgde over (verdachte) personen langs het spoor, dus de trein werd opgeheven.

En we staan nu met de IC van 19:25 in Hilversum, want die werd blijkbaar omgeleid (hetgeen pas rond Hollandsche Reading werd omgeroepen :') )
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Ronald »

Ik zal straks eens aan Connexxion vragen of de chauffeurs in de cursus "omgaan met reizigers" leren dat je de reiziger een "mongool" noemt als deze in plaats van via de voordeur via de achterdeur wilt uitstappen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Milco »

Zeker een klacht indienen dan! Ik maar denken dat uitstappen bij de achterdeur normaal was...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door Ronald »

Het ging om een medereiziger trouwens. Stoplampje brandt, bus stopt, door de voordeur stapt iemand uit. Voordeur gaat dicht, bus wil gaan rijden terwijl deze medereiziger bij de achterdeur er nog uit wil. Tsja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan gewoon een kwestie van een niet oplettende chauffeur. Meer kan ik er niet van maken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2016

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:...Ik maar denken dat uitstappen bij de achterdeur normaal was...
Dat is ook wel zo. Maar als je mindervalide bent en je zit dichter bij de voordeur dan is uitstappen bij de voordeur handiger en sneller.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten