OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Nu niet overdrijven: vlak voor Duivendrecht kun je natuurlijk nog doorwisselen. Zo ver is dat niet naar Amsterdam Zuid. Ik denk dat de capaciteit van het keerspoor en het ontbreken van de mogelijkheid tot keren langs het perron hier parten spelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Die loopbrug in station 's-Hertogenbosch is echt spekglad... Trein gemist omdat ik uitgegleden was. :')
Ach ... de vloeren van sommige stations zijn al jaren glad maar ze voldoen wel aan veiligheidsnormen (o.a. in Gouda en Amersfoort)
MdJ
Berichten: 4538
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door MdJ »

Wubbo schreef:Nu niet overdrijven: vlak voor Duivendrecht kun je natuurlijk nog doorwisselen. Zo ver is dat niet naar Amsterdam Zuid. Ik denk dat de capaciteit van het keerspoor en het ontbreken van de mogelijkheid tot keren langs het perron hier parten spelen.
Capaciteit, alhoewel dat eerder meer jouw tak van sport is dan de mijne, idd.. Keren te Asdz moet via het keerspoor, dat de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] ook deed. De [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] past daar door zijn tijdligging niet bij. ([serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] van +-.27-33 en .57-03 ; (12)700 zou van 20-40 daar moeten keren).

Dan resteert een belangrijkere vraag: Waarom heeft de 12700/700 een lagere prioriteit dan de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] bij een verstoring aldaar?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Ach ... de vloeren van sommige stations zijn al jaren glad maar ze voldoen wel aan veiligheidsnormen (o.a. in Gouda en Amersfoort)
In Amersfoort hangen al jaren bordjes over gladde vloeren inderdaad. Nou is die deels ook al wel vervangen onlangs: in de gang naar spoor 1/2 zijn alle tegels eruit gebroken, nieuwe tegels gelegd, de nieuwe tegels er weer uitgebroken en de meest recente toestand (van zaterdag) was nog altijd een kale betonvloer.
Die nieuwe tegels in eerste instantie waren echter wel weer vrijwel dezelfde als er al lagen...

Leverde wel een apart berichtje op de TB7s op trouwens, daar heeft op de dag dat ze de boel voor 't laatst aan het egaliseren waren in die gang een berichtje op gestaan dat de capaciteit van die uitgang sterk verminderd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

KM46 schreef: Ach ... de vloeren van sommige stations zijn al jaren glad maar ze voldoen wel aan veiligheidsnormen (o.a. in Gouda en Amersfoort)
Gouda en Amersfoort waren ze een stuk minder glad. In Den Bosch zaten allerlei mensen ook al voor de lol rond te glijden, en bij die andere twee stations kon dat niet.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Leuk joh, wonen in een dorp. Op de enige doorgaande weg stond een of ander landbouwvoertuig met pech en niks kon er nog langs. 20 minuten vertraging opgelopen op het stukje van Hooge Zwaluwe naar station Lage Zwaluwe. :')
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Dat is al langer geleden voor mij. Zojuist een controle door Service en Veiligheid in 6067.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15363
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:
KM46 schreef: Ach ... de vloeren van sommige stations zijn al jaren glad maar ze voldoen wel aan veiligheidsnormen (o.a. in Gouda en Amersfoort)
Gouda en Amersfoort waren ze een stuk minder glad. In Den Bosch zaten allerlei mensen ook al voor de lol rond te glijden, en bij die andere twee stations kon dat niet.
Gouda is altijd al zeer glad geweest (ik kom al bijna 30 jaar regelmatig op dat station).
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Op Den Haag Centraal was er vanochtend en vanmiddag een omroep over de gladde metalen platen bij de CiCo's.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Die mededeling hoorde ik ook ja. Bij de paaltjes aan het einde van spoor 5 hing er een afzetlint.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Die hing er vanavond nog. Geen omroepbericht gehoord, maar ik was er ook maar kort.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Jurre »

KM46 schreef:
Chrysa schreef:
KM46 schreef: Ach ... de vloeren van sommige stations zijn al jaren glad maar ze voldoen wel aan veiligheidsnormen (o.a. in Gouda en Amersfoort)
Gouda en Amersfoort waren ze een stuk minder glad. In Den Bosch zaten allerlei mensen ook al voor de lol rond te glijden, en bij die andere twee stations kon dat niet.
Gouda is altijd al zeer glad geweest (ik kom al bijna 30 jaar regelmatig op dat station).
Om ook maar even een duit in het zakje te doen: Diemen Zuid. Levensgevaarlijk als het glad is, voornamelijk door de grote luchtbellen in het perronoppervlak.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Tochjo »

Er rijden momenteel (naar verwachting tot 7.30 uur) geen treinen tussen Utrecht en Woerden vanwege "een eerdere verstoring". Als je nog tot ruim een uur in de toekomst geen treinen kunt laten rijden, dan kun je vast een betere reden geven dan "een eerdere verstoring".

Edit: en om 6.38 uur is de verstoring ten einde. Nou ja, voor het systeem dan; er worden effectief nog steeds allerlei treinen opgeheven tot 7.30 uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Suus schreef:Overigens bleek dat in de ICD 1059 in de achterste bak te zijn, want toen die binnenkwam op Schiphol komende uit Rotterdam werd er een schreeuwende man de trein uit gewerkt door het personeel, waarna die man in gevecht raakte met een van de conducteurs. Snel daarna kwam het V&S-team dat daar toch als perronschreeuwers actief was aanhollen die bovenop de man sprongen, waarna de man uiteindelijk door de KMar in boeien werd afgevoerd. Trein werd daarna opgeheven, want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Deze toestand is toevallig door @NS_VenS ook op Twitter beschreven:
https://twitter.com/NS_VenS/status/796115623688413188
https://twitter.com/NS_VenS/status/796116154104377347
https://twitter.com/NS_VenS/status/796117079845900289
https://twitter.com/NS_VenS/status/796117512056401920
https://twitter.com/NS_VenS/status/796119063068102656
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7956
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend was een reiziger onwel geworden tussen Leidschenveen en Forepark, hierdoor liep het verkeer op de RandstadRail vanochtend flink in de soep. Ikzelf heb circa een half uur staan wachten op Pijnacker Centrum en toen kwam er een metro die het aantal instappers tot Berkel Westpolder nog wel kon verwerken, maar op Rodenrijs, Meijersplein, Melanchtonweg en Blijdorp zijn mensen achtergebleven, omdat het gewoonweg te vol was. -o-

Met de trein liep het daarna ook niet erg geweldig. De 2820 kwam met +14 aan in Rotterdam en ging daar met +9 als 2831 weer uit. Door de gebruikelijke opstoppingen onderweg, was de aankomst in Utrecht ook weer met +14 en daar werd dan weer omgekeerde gecombineerd en zodoende vertrok het geheel daar ook met ruim +10.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hendrik »

Ik zat in de metro waarin een reiziger onwel was geworden. Dat gebeurde terwijl we voor een rood sein stonden tussen Leidschenveen en Forepark. Iemand (die volgens mij nog maar net was ingestapt) zakte in elkaar, werd weer overeind geholpen, ging op een stoel zitten en zakte toen weer in elkaar. Ik kon niet helemaal zien wat er toen gebeurde, maar de metrobestuurder vond het in elk geval verantwoord om verder te rijden naar Forepark. Dat was ook niet zo gek natuurlijk, want tussen twee stations in ben je zo lastig bereikbaar... Bij Forepark werd meegedeeld dat de metro voorlopig bleef staan, omdat gewacht moest worden op een ambulance. Dat vond ik een tamelijk rigoureus besluit, al is het natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn. De betrokken persoon zat in elk geval weer 'gewoon' op een stoel en op het eerste gezicht was er niet zoveel bijzonders aan de hand. Maar goed, iemand zomaar buiten achterlaten op een koud en regenachtig station is natuurlijk ook niet zo humaan...
Even later riep de bestuurder om dat alle metro's en trams via het andere spoor zouden rijden. Richting Den Haag kwam als eerste tram 3, die natuurlijk direct overvol zat... Ik paste er nog in en voor mij bleef de vertraging daardoor beperkt tot een kwartier.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8719
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Milco »

Deze vertraging kun je in elk geval niet aan iemand verwijten, want hier kan niemand iets aan doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Als die reiziger nou gewoon niet ziek geworden was... :evil:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Milco schreef:Deze vertraging kun je in elk geval niet aan iemand verwijten, want hier kan niemand iets aan doen.
Volgens mij kun je dat zo makkelijk niet stellen.

Alhoewel het niet heel aannemelijk is zijn er 1001 redenen te bedenken wat diegene deed waardoor hij/zij in elkaar zakte... (A)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Gekko123 »

Ik heb vanochtend nog mazzel gehad met die onwel geworden reiziger. Ik zag de melding voorbij komen via de twitter van HTM (die het eerder meldde dan de RET!) terwijl ik zelf al ter hoogte van Meijersplein was met metro E richting Rotterdam.

Overigens was het eigenlijk mijn plan om de spitsmetro die start bij Leidschenveen te pakken, maar die reed met +10 waardoor ik uiteindelijk maar mee ben gegaan met de reguliere rit van 5 minuten later. Die was echt bijna overvol, het was bij iedere stop gewoon proppen bij de deuren. Maar iedereen kon nog mee, op station Rotterdam Centraal na.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Tochjo schreef:Er rijden momenteel (naar verwachting tot 7.30 uur) geen treinen tussen Utrecht en Woerden vanwege "een eerdere verstoring". Als je nog tot ruim een uur in de toekomst geen treinen kunt laten rijden, dan kun je vast een betere reden geven dan "een eerdere verstoring".

Edit: en om 6.38 uur is de verstoring ten einde. Nou ja, voor het systeem dan; er worden effectief nog steeds allerlei treinen opgeheven tot 7.30 uur.
Ja, van deze storing had ik ook last. Dat werd een uurtje thuiswerken (en ik vroeg me ook al af hoe een storing kan beginnen als "eerdere verstoring").
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39210
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Volgens een bericht op Somda was de storing een gaslucht nabij de fly-over richting Woerden op Utrecht Centraal. Opmerkelijk genoeg reed het treinverkeer over de naastgelegen fly-overs (bv. naar Amsterdam) en sporen (ri. Amersfoort) gewoon alsof er niks aan de hand was door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4538
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door MdJ »

In Hvs kreeg zojuist iemand een uvb en hij moest op Hvs zijn. Kan je met een UvB eigenlijk wel de poortjes openen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hendrik »

Ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50928
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Een UvB heeft een barcode.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten