OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Frank »

De trein van 8:00 uit Arnhem Centraal naar Winterswijk stopte vanochtend niet te Velperpoort, Westervoort en Duiven wegens vertraging. Bij Elst heb ik dat regelmatig meegemaakt, maar voor deze stations was dat een nieuwe voor mij...
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door pedaalemmerzak »

Vandaag veel vertraging op schiphol, want het vliegtuig landde op de Polderbaan en moest dus heel erg lang taxiën, en vervolgens moesten we heel erg lang wachten omdat de gate bezet was door een ander vliegtuig (H-gates).

In de trein (IC naar den haag cs) zag ik dat ze nieuwe tafeltjes hebben bij de vierzitters, blauwe. Had ik nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Jij moest wachten dus is er 'vandaag veel vertraging op Schiphol'? Had je überhaupt vertraging? Vluchttijden zijn gate-tot-gate, niet opstijgen-tot-touchdown.
Sowieso is dit eigenlijk geen vleigtuigforum :P
Ik doe ook maar wat
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door pedaalemmerzak »

Ardan schreef:Jij moest wachten dus is er 'vandaag veel vertraging op Schiphol'? Had je überhaupt vertraging? Vluchttijden zijn gate-tot-gate, niet opstijgen-tot-touchdown.
Sowieso is dit eigenlijk geen vleigtuigforum :P
Het gaat over je reiservaringen toch? Toevallig zat ik in het vliegtuig. En andere keren kan eht weer de trein of bus zijn. Een vliegtuig is toch ook openbaar vervoer?

Maar ik zit niet zo vaak in een vliegtuig hoor dus ik zal niet dit hele topic ermee vol spammen ;) Volgende keer is pas over een paar maanden weer.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door pedaalemmerzak »

Nog even een reiservaring van gisteren:

De ic leiden-utrecht zat het laatste stukje naar Leiden Centraal toe echt prop en prop vol. Als haringen in een ton stonden we op het balkon, en nieuwe instappers moesten zich echt de trein in persen. Het was dan wel spits maar dit was wel een érg volle trein zeg ! Kon het laatste stukje nauwelijks ademen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Ik zou vliegtuigen geen openbaar vervoer noemen op een paar uitzonderingen na, zoals in het geval waar de Franse overheid vluchten naar overzeese gebieden subsidieert zodat ze goed bereikbaar zijn vanaf het vaste land. Maar vluchten van Nederland naar weet ik veel waar worden niet gereguleerd door de overheid, waarmee het wel collectief vervoer is maar geen openbaar vervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Mwah, voor een reiziger is het vliegtuig ongeveer net zo openbaar als een Thalys, en dat is schijnbaar wel OV.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Meltrain »

pedaalemmerzak schreef:Nog even een reiservaring van gisteren:

De ic leiden-utrecht zat het laatste stukje naar Leiden Centraal toe echt prop en prop vol. Als haringen in een ton stonden we op het balkon, en nieuwe instappers moesten zich echt de trein in persen. Het was dan wel spits maar dit was wel een érg volle trein zeg ! Kon het laatste stukje nauwelijks ademen.
En hoe goed waren de gangpaden gevuld?
Ik heb namelijk zelf vaak genoeg meegemaakt dat de balkons bom- en bomvol stonden, maar dat er in de gangpaden nog meer dan genoeg ruimte is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Hetzelfde fenomeen zag ik vanochtend tussen Gd en Ztm. De balkons van de 9816 stonden rammetje vol, terwijl er voldoende ruimte was in de gangpaden en hier en daar nog wat zitplaatsen.

Maar het bericht van pedaalemmerzak komt wat inconsitent over: sinds wanneer kun je klagen over de drukte in de IC Leiden naar Utrecht bij binnenkomst te Leiden. Daarbij hoort er geen spatie tussen prop en vol (A)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Meltrain schreef: En hoe goed waren de gangpaden gevuld?
Ik heb namelijk zelf vaak genoeg meegemaakt dat de balkons bom- en bomvol stonden, maar dat er in de gangpaden nog meer dan genoeg ruimte is.
Hoe blijven jullie uberhaupt staan in die paden? Ik val altijd om... Zeker bovenin zo'n dubbeldekker.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Als het maar vol genoeg is, dan dein je flink in plaats van om te vallen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Gekko123 »

Wat waldo zegt klopt inderdaad. Als het echt vol is kun je niet meer omvallen zonder dat er ook nog iets van 10 andere mensen om moeten vallen.

Nou val ik zelf sowieso niet zo heel makkelijk meer om in treinen, ook niet bovenin dubbeldekkers. Maar goed, ik speel misschien ook een klein beetje vals, aangezien ik al meerdere jaren werkzaam ben bij de railcatering.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Meltrain »

Komend weekend zijn er werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht Centraal, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Utrecht / Amersfoort worden aangeraden met de dit weekend toeslagvrije IC Direct (via Schiphol) te reizen.
Tegelijkertijd zijn er werkzaamheden tussen Sciedam Centrum en Den Haag HS, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol / Amsterdam worden aangeraden met IC Direct te reizen, die dit weekend toeslagvrij is.

Nu komt de optelsom: normale reizigers van de ICD + reizigers die normaal de gewone IC nemen + reizigers naar Utrecht / Amersfoort = overvolle IC Direct. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Er worden op de ICD zeker geen extra treinen ingezet of extra rijtuigen bijgevoegd?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Nee, dat gaat niet gebeuren. ICD rijdt in vaste samenstellingen. Maar ten opzichte van de vele dubbeldekkers die over de Oude Lijn/Schiphollijn rijden biedt ICD maar een fractie van de capaciteit.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Waren VIRMs niet ooit gebouwd/voorbereid voor 200kmh? Dan stuur je die dingen toch gewoon over de HSL? 8-)

Oh wacht, dat kan natuurlijk pas over 10 jaar (A)
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door pedaalemmerzak »

waldo79 schreef:Hetzelfde fenomeen zag ik vanochtend tussen Gd en Ztm. De balkons van de 9816 stonden rammetje vol, terwijl er voldoende ruimte was in de gangpaden en hier en daar nog wat zitplaatsen.

Maar het bericht van pedaalemmerzak komt wat inconsitent over: sinds wanneer kun je klagen over de drukte in de IC Leiden naar Utrecht bij binnenkomst te Leiden. Daarbij hoort er geen spatie tussen prop en vol (A)
Nee het was de IC richting leiden cs, sorry.

Ik moest maar een klein stukje en ik had daarna een overstap dus dan ga ik niet helemaal achterin in stappen. Allicht dat daar nog wat plek was, dat weet ik niet. Als ik een langer stuk moet dan stap ik uiteraard wel op de juiste plek in.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Ik neem alles terug Michael. Ik zit nu in een Dordtse stadsbus en die is nog vele malen erger dan de Bredase.

Overigens is die bug dat de schermen de verkeerde tijden doorgeven alsnog niet gefixt, het is in deze bus 4 uur 's nachts. :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Dat zie ik in Arrivatreinen ook zo vaak, dat de juiste tijden erop staan is een zeldzaamheid. Óf de kloktijd klopt niet, óf de overstappen kloppen niet. Is het 22 uur, worden overstappen van 8 uur 's ochtends getoond, dat soort werk. De overstap-op-jezelf staat er vreemd genoeg ook haast altijd bij, zal wel komen omdat alle vertrekkende dingen vanaf een station op een hoop worden gegooid.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door isadora »

Het blijft hobbyisme. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:Waren VIRMs niet ooit gebouwd/voorbereid voor 200kmh? Dan stuur je die dingen toch gewoon over de HSL? 8-)

Oh wacht, dat kan natuurlijk pas over 10 jaar (A)
Ze zijn/waren erop voorbereid ja. Maar als je ze nu de hsl op stuurt krijg een behoorlijk vuurwerk, ze lusten geen 25kV ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ik neem alles terug Michael. Ik zit nu in een Dordtse stadsbus en die is nog vele malen erger dan de Bredase.
Dus dan voortaan niet meer klagen over de Bredase stadsbussen he :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Dat zie ik in Arrivatreinen ook zo vaak, dat de juiste tijden erop staan is een zeldzaamheid. Óf de kloktijd klopt niet, óf de overstappen kloppen niet. Is het 22 uur, worden overstappen van 8 uur 's ochtends getoond, dat soort werk. De overstap-op-jezelf staat er vreemd genoeg ook haast altijd bij, zal wel komen omdat alle vertrekkende dingen vanaf een station op een hoop worden gegooid.
Dat was een aantal jaren geleden een softwareprobleem. Het schijnt dus (nog) niet opgelost te zijn.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Karl »

Zit nu in een IC (icm iii) van utrecht centraal naar Rotterrdam (en dan verder naar huis). Ik vind t echt bizar dat daarin vele staanplaatsen voorkomen. Ook in de gangpaden. Als je dalreizigers al niet comfortabel kan vervoeren, dan ben je als Ov-bedrijf stuk.
Laatst gewijzigd door Karl op do 24 nov 2016, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Gokje: het is een (12)500? Die rijden in de daluren vrijwel altijd opmerkelijk kort ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten