OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Ik heb vanochtend nog mazzel gehad met die onwel geworden reiziger. Ik zag de melding voorbij komen via de twitter van HTM (die het eerder meldde dan de RET!) terwijl ik zelf al ter hoogte van Meijersplein was met metro E richting Rotterdam.
Het is toch niet zo gek dat HTM het eerder twittert aangezien de storing op het HTM-gedeelte plaatsvond?
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hendrik »

Dat is waar, maar de onwelwording vond plaats in een RET-metro... En de RET twitterde het pas toen het zo ongeveer al over was.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Ik neem aan dat de machinist met de VL van HTM belde en niet met RET, als dan de HTM-twitteraar er naast zit zijn de lijntjes een stuk korter dan wanneer de RET eerst geïnformeerd moet worden.

Sowieso is HTM meestal wel lekker vlot met twitteren, soms zijn ze zelfs eerder dan NS (als HTM twittert dat je vanwege een storing met NS-ticket in de tram mag).
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door chemie »

Waarschuwing: 2 foto's.

Door treinuitval tussen Enschede en Hengelo (seinstoring) overstroomden de bussen tussen Hengelo en Enschede v.v. uiteraard totaal. Ik heb oprecht genoten van deze rit. Zoveel mensen wisten bij de bushalte niet waar ze het moesten zoeken. Buschauffeurs keken ons aan bij de halte zo van: "nee, u kan niet mee." Logisch ook:
Afbeelding
Uiteindelijk, na de eerste bus ter hoogte van Westerbegraafplaats te hebben laten gaan, terug te lopen naar het Kennispark en op die manier daar de bus in te stappen, ben ik aangekomen op het station van Enschede.
Afbeelding
Leuk tripje, leuke gesprekjes gehad!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

Met deze foto lijkt dat lelijke busplein bij Enschede nog lelijker :X
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door dylanwild94 »

Zo vol zien de bussen van zuidplein naar de Waalhaven er dagelijks uit in de spits.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

De Serven hebben de winter in de bol geloof ik, vanmiddag anderhalf uur in een bus gezeten met de verwarming VOL aan :X

Dat was niet heel fijn kan ik je vertellen :')
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Durashift »

Aking schreef:De Serven hebben de winter in de bol geloof ik, vanmiddag anderhalf uur in een bus gezeten met de verwarming VOL aan :X

Dat was niet heel fijn kan ik je vertellen :')
of gewoon stuk.. in de zin van dat het apparaat alleen nog maar standje 'hot' kan uitvoeren. Zoals je in NL ook weleens hebt..
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:De Serven hebben de winter in de bol geloof ik, vanmiddag anderhalf uur in een bus gezeten met de verwarming VOL aan :X
Buschauffeur in een T-shirtje terwijl iedereen met een winterjas aan zit omdat het bij de bushalte ijskoud was? Gebeurt in NL ook. :p
Is het OV daar een beetje redelijk?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Durashift »

chemie schreef:Waarschuwing: 2 foto's.

Door treinuitval tussen Enschede en Hengelo (seinstoring) overstroomden de bussen tussen Hengelo en Enschede v.v. uiteraard totaal. Ik heb oprecht genoten van deze rit. (..)
Leuk tripje, leuke gesprekjes gehad!
Je kan nog een ritje maken, want de storing blijft maar voort duren... :wink:

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=256645
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door marvinkok »

Al sinds 0945 vanochtend en prognose nog altijd onbekend, aldus rijdendetreinen. Lijkt haast wel of er kabels geraakt zijn ofzo tijdens werkzaamheden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Etienne »

Daniel schreef:Op spoor 8 van Utrecht Centraal bleek om 16.45 uur nog de 1754 te staan die uiteindelijk met +15 vertrok, maar lange tijd werd aangekondigd als zijnde de 12554 met +5, pas even voor de trein vertrok werd dat aangepast maar toen kwam 'ie gelijk maar met +25 op de borden te staan wat ietwat overdreven was want met +15 was 'ie wel weg.
Één uur later was het helemaal feest op Utrecht Centraal; vele treinen met zware vertragingen, o.a. als gevolg van "meerdere verstoringen". Om 17:41 stonden de 1758 en 2858 beide nog op spoor 8 die dus gesplitst waren in twee losse ICM's en dus echt haringen-in-een-tonvervoer geworden waren. Om 17:46 kwam de 12558 daar nog achter aan, die gelukkig wel met 11 bakken ICM reed. Met +6 werd weliswaar vertrokken uit Utrecht, maar door continue achter andere treinen aan te moeten zitten, was dit in Gouda opgelopen tot +19 en dezelfde route vervolgd met +27 uiteindelijk aangekomen in Rotterdam. :|

En as we speak gaat het nog steeds niet vlekkeloos op en rond Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Nouja, die 2858 reed tenminste. Van de 2854 heb ik zogauw geen spoor gezien, ging niks achter de 1754 aan in elk geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9173
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door regenmaker »

Vanochtend lag Deventer plat door een seinstoring, zal wel weer eens niet. Dus de [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] stond stil vlak voor Deventer en moest uiteindelijk terug naar Twello. Toen gingen we gezellig met 14 man in lijn 171 proppen terwijl daar maar acht mensen in mogen. De buschauffeur zei van ja, als je je kan vasthouden mag je mee. :') Ondertussen stonden er nog 30 man op het perron.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door chemie »

Dan hoop ik maar dat het morgen verholpen is allemaal :P
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door dennistd »

chemie schreef:Waarschuwing: 2 foto's.

Door treinuitval tussen Enschede en Hengelo (seinstoring) overstroomden de bussen tussen Hengelo en Enschede v.v. uiteraard totaal.
Tja, vanmiddag om 16.45u kwam er ook een lijn 9 het busstation in Hengelo op rijden, stampensvol. Terwijl de storing toen toch echt al uren bezig was en er zeker 4-5 touringcars voor station Hengelo stonden. Blijkbaar wachten ze daar tot ze vol zijn of zo, in plaats van een continue dienst te rijden.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 18 nov 2016, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door marvinkok »

Mja, en reizigers voor de UT die normaal via Esk reizen pakken nu natuurlijk 9 zodat ze gewoon voor de deur kunnen uitstappen. Overigens vandaag ook nog altijd geen treinen, alsof er kabels vervangen moeten worden ofzo die geraakt zijn...
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Etienne schreef:
Daniel schreef:Op spoor 8 van Utrecht Centraal bleek om 16.45 uur nog de 1754 te staan die uiteindelijk met +15 vertrok, maar lange tijd werd aangekondigd als zijnde de 12554 met +5, pas even voor de trein vertrok werd dat aangepast maar toen kwam 'ie gelijk maar met +25 op de borden te staan wat ietwat overdreven was want met +15 was 'ie wel weg.
Één uur later was het helemaal feest op Utrecht Centraal; vele treinen met zware vertragingen, o.a. als gevolg van "meerdere verstoringen". Om 17:41 stonden de 1758 en 2858 beide nog op spoor 8 die dus gesplitst waren in twee losse ICM's en dus echt haringen-in-een-tonvervoer geworden waren. Om 17:46 kwam de 12558 daar nog achter aan, die gelukkig wel met 11 bakken ICM reed. Met +6 werd weliswaar vertrokken uit Utrecht, maar door continue achter andere treinen aan te moeten zitten, was dit in Gouda opgelopen tot +19 en dezelfde route vervolgd met +27 uiteindelijk aangekomen in Rotterdam. :|

En as we speak gaat het nog steeds niet vlekkeloos op en rond Utrecht.
De andere kant op ging het een stuk beter. Ik kon er met een redelijk bescheiden vertraging tussendoor in de 2063.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door dylanwild94 »

In trein 12542 deed een vrouw zakdoekjes leggen tussen Ut en Gd. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

marvinkok schreef:Mja, en reizigers voor de UT die normaal via Esk reizen pakken nu natuurlijk 9 zodat ze gewoon voor de deur kunnen uitstappen. Overigens vandaag ook nog altijd geen treinen, alsof er kabels vervangen moeten worden ofzo die geraakt zijn...
Printplaat stuk. Drie keer :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Inderdaad ja, wilde net zeggen dat er vanmorgen wel eventjes treinen hebben gereden. De storing is in elk geval even van de storingspagina af geweest in de vroege ochtend.
Ontstond in elk geval nog wel het een en ander aan vertragingen en missend materieel door het op elkaar keren van series. Zo had de 1754 +10 en miste deze het deel voor Rotterdam, in Amersfoort kwam ik dan juist weer een setje IRM in de 11659 tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

dylanwild94 schreef:In trein 12542 deed een vrouw zakdoekjes leggen tussen Ut en Gd. :X
Wat gebeurd er eigenlijk met iemand die gepakt wordt? Ik had laatst tussen Utrecht en Amsterdam de conducteur getipt dat er iemand briefjes in z'n trein zat te leggen. Conducteur heeft de jongen in Amsterdam overgedragen aan Service en veiligheid. Week later liep diezelfde gozer weer tussen Amsterdam en Utrecht hetzelfde te doen :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Het lastige is dat die zakdoekjesleggers op heterdaad door een HC betrapt moeten worden in de trein, anders is er onvoldoende bewijs (alleen getuigenverklaringen van de reizigers) en is de bedelaar zo weer vrij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag was er een bedelaar actief in de Rotterdamse metro tussen de stations Oosterflank en Hesseplaats. En vorige week donderdag was hij ook al actief.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Vandaag voor het eerst De Hoekse Lijn gedaan, van Rotterdam Centraal naar Hoek van Holland Strand. Het spannendste was eigenlijk de aankomst bij Hoek van Holland Strand: naast het station stond een politiewagen, drie politiemotoren, reed er een ambulance met sirenes langs en enkele minuten later landde de traumahelikopter vlak achter het station. Op de P2000-meldingen za gik dat er iets was op de Strandwag ofzo, maar geen idee wat.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten