OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Was jij er daar niet een van? (A) :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Nee dat is wat anders :P

Terug ontopic maar weer? :)
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Mijn reiservaring bestond vandaag uit onze Yugo, dus ik kan niet ontopic :(
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Ik ook niet. Tegenwind op de fiets naar het werk vanmorgen. Dat was het wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Komend weekend zijn er werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht Centraal, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Utrecht / Amersfoort worden aangeraden met de dit weekend toeslagvrije IC Direct (via Schiphol) te reizen.
Tegelijkertijd zijn er werkzaamheden tussen Sciedam Centrum en Den Haag HS, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol / Amsterdam worden aangeraden met IC Direct te reizen, die dit weekend toeslagvrij is.

Nu komt de optelsom: normale reizigers van de ICD + reizigers die normaal de gewone IC nemen + reizigers naar Utrecht / Amersfoort = overvolle IC Direct. :Y
Vier rijtuigen met sardientjes en twee rijtuigen met hoogwaardig vervoerde reizigers zijn het geworden. Helpt niet erg mee dat de ICD van 11:09 in Rotterdam uitviel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

NS deed vandaag erg zijn best om zoveel mogelijk sardientjes te maken. Ik volgde keurig het omreisadvies (Ede - Den Haag via Schiphol) en kreeg een VIRM-4 en een SLT-4 voorgeschoteld. Dat leverde dus de hele reis staanplaatsen op.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Ardan schreef:Huh, 'achterste treinstel blijft achter' staat er toch gewoon op? Dat een bepaald stel slechts tot x meerijdt zie ik inderdaad nooit.
Volgens mij staat dit er nu alleen op een begin station: bijvoorbeeld de situatie in Den Haag waar een stel niet naar opstel gaat maar blijft. Dan moet handmatig die boodschap ingevoerd worden. Echter wordt de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] bijvoorbeeld bijna altijd in Deventer ingekort. Dat zie je nergens op een scherm.
In Den Haag staat er dan "Vooraan Instappen" maar dat is een bericht dat alleen op de TBP's verschijnt en niet in de I+ DVS data komt.

Achterste treinstel blijft achter staat er juist weer bij het station waar daadwerkelijk een treinstel achterblijft (onderweg, maar niet op een beginstation). Dan krijg je zo'n balkje onderin.

Rijden de Treinen toont sinds vorig jaar wel "treinstel XXX tot station YYY" maar dat wordt afgeleid uit de materieelinformatie. TBP's geven dit niet weer, het is een specifieke toevoeging voor Rijden de Treinen.

@Mikos: het is mooi dat er hard gewerkt is aan verstoringsinformatie, maar de lijst met ergernissen over de TBP's is er inmiddels al een jaar of 6 en de oude BEPAC converter is al lang afgeschakeld. Ik vind dat er verkeerde prioriteiten zijn gesteld door NS, de relatief kleine puntjes op de vertrekborden hadden al lang opgepakt moeten zijn voordat er een groot nieuw project (VI) gestart werd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Gisteravond de 5789 van 23:36 uit Leiden genomen voor een crossplatform-overstap op Hoofddorp en een overstap op Sloterdijk om in Zaandam te komen. Hij kwam echter met +3 in Leiden binnen en vertrok met +7 en dat hij met VIRM reed hielp ook niet mee. Dus kon vervolgens op Schiphol en Sloterdijk overstappen en kwam met +30 thuis.

Vanochtend naar Alphen a/d/ Rijn gegaan. Bij de achteruitgang van het station Zaandam al snel aangesproken door een medewerker in een geel hesje en netjes op de bus gezet van Hellingman Transport uit Zaandam. De chauffeuse was een en al gastvrouw: welkom voor iedere passagier, een intropraatje die duurde tot de Den Uylbrug over de Zaan en bij aankomst op Sloterdijk werden passagiers ook geattendeerd op de plek waar de bussen terug vandaan vertrokken. :pos: *O* Wel wat vertraging opgelopen, omdat middenin de Coentunnel iemand met pech stond en een van de twee rijstroken was afgesloten. Wel goed dat ik dus even wat extra marge had genomen voor mijn reis.
Vervolgens stond op spoor 7 de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 10:47 met +10 met afwijkende eindbestemming Den Haag Centraal te knipperen op de TBP's. Er kwam een DDM1 voorrijden. Na instappen bleek bij nader onderzoek dit te Sprinter via Haarlem naar Hoorn te zijn. Dus mocht ik in Haarlem traplopen van spoor 8 naar spoor 6. Maar er reed sowieso van alles en nogwat met vertraging door een eerdere aanrijding bij Santpoort. De Sprinter naar Hoorn bleef nog even staan, aangezien deze werd ingehaald op spoor 7 door een [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie].
Verder in Alphen bijna +10 opgelopen in bus 1 omdat de brug openging voro een luxeus jacht. :)

Op de terugweg kon ik de IC van 16:23 uit Alphen naar Leiden in Leiden mooi overdragen aan mede-forumgebruiker Suus, die blij was met de ICM7. Daarna nog een paar minuten vertraging opgelopen op de A10 vanwege een file door een eerder ongeluk.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
Vier rijtuigen met sardientjes en twee rijtuigen met hoogwaardig vervoerde reizigers zijn het geworden. Helpt niet erg mee dat de ICD van 11:09 in Rotterdam uitviel.
Bij mij viel het vanochtend wel mee: tijdens mijn reis Rotterdam Lombardijen -> Utrecht Centraal via Schiphol hadden zowel mijn tas als ik in alle treinen een eigen zitplaats. :Y Het scheelde wellicht wel dat ik al de ICd van 8:09 had. :')
Omdat ik in de Jaarbeurs moest zijn en de bussen tussen Utrecht en Woerden daar praktisch recht voor vertrokken, nam ik op de terugweg maar de bus. Ik had een in Brabantse kleuren gestoken Citaro G van TCR, wat best leuk was op de snelweg.
Toevallig had ik in Woerden ook nog een mooie overstap op de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie], dus ik mag niet klagen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Floris »

Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
2. Er nauwelijks bussen zijn, waarbij dit keer ook de haltepalen ontbreken (bus bij de eschmarke stopt paar honderd meter van station) :N

Maar laten we positief blijven, ns rijdt wel :lol:
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Floris schreef:Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
...:
Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd. Storingsinformatie wordt kennelijk niet vanuit de Duitse vervoerder doorgegeven naar de Nederlandse :idea:
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Floris »

waldo79 schreef: Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd.
Oh? Ging er vanuit dat het nederlands stuk gewoon door prorail werd beheerd. Er staan tenslotte nederlandse seinen. Het station zelf is overigens in beheer bij ns, volgens het bordje bij de ingang.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Het Nederlandse gedeelte wordt gewoon door ProRail beheerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Dat is afhankelijk van wat je onder beheren bestaat. Het onderhoud wordt wel door de Nederlandse aannemer van dat gebied gedaan, maar verkeersleiding doet er niets.
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Floris »

Wubbo schreef:Het onderhoud wordt wel door de Nederlandse aannemer van dat gebied gedaan.
Wie is dan de opdrachtgever? Prorail, DB Netz of nog een andere partij?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

En ik ga er sowieso vanuit dat Prorail in ieder geval eigenaar is van die lijn?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

ProRail is in ieder geval opdrachtgever, en ik neem aan dat dan ook de infrastructuur van ProRail is anders zouden ze dat onderhoud niet aanbesteden lijkt me.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef:
Floris schreef:Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
...:
Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd. Storingsinformatie wordt kennelijk niet vanuit de Duitse vervoerder doorgegeven naar de Nederlandse :idea:
Inmiddels staat er op de site van de ns een melding over de werkzaamheden :wink: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Dit is echt al zo vaak misgegaan... Gaat ook regelmatig mis met acute storingen. Blijkbaar zit NS niet in de informatiecircel van de Duitsers...
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met +10 uit Den Haag Centraal vertrokken met de 2154. Reden was dat de machinist uit een andere vertraagde trein moest komen. Best wel verbazingwekkend, aangezien Den Haag Centraal een standplaats is: hebben ze rond vijf uur/kwart over vijf geen reservemachinist rondhangen?
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

Als er wel een reservemachinist ter plaatse is kan het alsnog een afweging zijn om de trein met +10 te rijden
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door jelmerrr »

VIRM schreef:Vanmiddag met +10 uit Den Haag Centraal vertrokken met de 2154. Reden was dat de machinist uit een andere vertraagde trein moest komen. Best wel verbazingwekkend, aangezien Den Haag Centraal een standplaats is: hebben ze rond vijf uur/kwart over vijf geen reservemachinist rondhangen?
Ik weet niet of er dan een is maar anders moet die reserve zijn miss voor als er een trein uitvalt? Deze trein krijgt de machinist alsnog al is het wat later maar mogelijk dat een andere trein ergens defect gaan en een andere trein daardoor helemaal geen machinist heeft...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een lekker zooitje op m'n weg naar het werk. Op station Amersfoort aangekomen zag het perron zwart van de mensen wachtend op de 11720 (gelukkig komt die nog vrij leeg van Schothorst af, dat scheelde wel met iedereen erin krijgen). Oorzaak was de 5618 die met iets van +20 in Amersfoort opgeheven was.
In Utrecht vervolgens op spoor 9 aangekomen want op spoor 8 bleek de 12518 (de trein van een kwartier eerder) nog te staan die door de vertraagde Sprinter ook ruim +15 opgelopen had.

Op 't busstation dan ook een behoorlijke drukte doordat, zo bleek later, de tram er door een aanrijding uit lag. De normaal al goed drukke 65, waarop ook nog een Citaro LE i.p.v. een Citaro G verdwaald was, hoefde ik niet zelf in te lopen. Werd er zo ongeveer vanzelf in geduwd en daarna ook nog half geplet omdat er nogsteeds mensen in wilden stappen nadat de chauffeuse al riep dat ze de deur ging sluiten. De reizigers voorin werden daarna ook maar als rechter buitenspiegel ingezet, want de chauffeuse kon daar niks meer in zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Heb je in Belgrado controle in de tram, laten ze de dronkenlap uiteraard gewoon slapen :')

Prachtig land :Y
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Trein gehaald omdat een bejaarde vrouw onderuit ging op het perron en de conducteur te hulp schoot. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten