OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

Daniel schreef:maar vertrekken deed de trein noodgedwongen met vertraging.
Wel zo reizigersvriendelijk zodat reizigers ook de tijd hebben om spoor 9 te vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39204
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

De spoorwijziging werd op zich wel tijdig omgeroepen. Hooguit reizigers die last minute het station in kwamen zullen die gemist hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Nou... Wat een rit weer.

In de 119 waar ik in zat vanochtend reed een stadsbus, dus er waren wat minder zitplaatsen wat ervoor zorgde dat de bus erg vol was. Op zich gaat dat nog wel, maar in Prinsenbeek stapte een vrouw met een rollator in. De jongen die op de invalidenplaats zat bood meteen zijn plaats aan, maar ze antwoordde met "Nah, ik heb mijn eigen stoel bij." en ging op haar rollator zitten.

Verderop de route in Breda maakte de bus een scherpe bocht, waardoor de rollator omviel en zij met haar mond tegen een stang aankwam. Tanden eruit en overal bloed, en iedereen schrikt zich kapot en een aantal mensen schieten te hulp. De bus werd meteen stilgezet en de chauffeuse heeft eenambulance gebeld, terwijl wij allemaal de 311 van 2 minuten later ingestuurd werden, wat erg krap was.
Ben benieuwd hoe het met die vrouw afgelopen is... Het zag er ernstig uit. :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50918
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Er is een verstoring bij de Rotterdamse metro ter hoogte van het Marconiplein en het busstation bij dat metrostation staat opeens vol met Alliances van de RET. 1+1?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Karl »

Er staat geen verstoring op de RET-site?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50918
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Het is inmiddels ook zo'n 9 uur geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Karl »

Eh, ja. Dan is het goed nieuws (maar niet geheel onverwacht) dat de verstoring inmiddels voorbij is. Blijkbaar niet helemaal scherp. :')
Het is een spectrum.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door microshit »

Voor de zoveelste keer in korte tijd fanatieke instapcontrole bij de (1)6000 op Utrecht... Zou het nou echt nodig zijn?
waldo79
Berichten: 7657
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door waldo79 »

Mensen die wat aangeschoten zijn tref je er niet mee. Wellicht dat het lieden afschrikt die zonder vervoerbewijs de trein inwillen :)

Heb het zelf een keer meegemaakt dat ik rond 23.00 uur door een haag van beveiliging heen ging in Utrecht om de 6085 te betreden. Voor de rest stond men een keer stand-by, maar was er nog geen fuik opgezet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Al die gangsters uit Houten hebben wel Ingangscontrole nodig ja :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

In Culemborg zijn of waren ook beruchte feesten, maar dat leverde meestal vooral 's ochtends gedoe op, als dat volk weer terugkwam.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15360
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Er is een verstoring bij de Rotterdamse metro ter hoogte van het Marconiplein en het busstation bij dat metrostation staat opeens vol met Alliances van de RET. 1+1?
Zelf had ik van de verstoring geen last. Maar de vertragingstijden liepen op alle metrolijnen op tot ruim 20 minuten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15360
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

microshit schreef:Voor de zoveelste keer in korte tijd fanatieke instapcontrole bij de (1)6000 op Utrecht... Zou het nou echt nodig zijn?
Dat is binnenkort niet meer nodig als de poortjes op Utrecht Centraal dichtgaan.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren nog wat opvallende dingetjes:

- Bij de halte Heliomare in Wijk aan Zee heb ik een nieuwe audiopaal gezien. Je moet ergens met je hand over het haltebordje zwaaien en dan gaat de stem de tijden omroepen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de rommel in Amsterdam kloppen de tijden wel. :)
- Vanochtend/gisteravond om 00:20 hadden ze het werkzaamhedenbandje niet geupdate: Zwolle, Leeuwarden en Groningen werden nog genoemd.
- Overigens was ik blij dat ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 00:27 had. Om 00:57 reed er nog een [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naar Schiphol met overstap op een NS-bus richting Sloterdijk. Want zeg maar een extra trein inleggen via Haarlem is te klantvriendelijk?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Mikos »

VIRM schreef:- Overigens was ik blij dat ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 00:27 had. Om 00:57 reed er nog een [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naar Schiphol met overstap op een NS-bus richting Sloterdijk. Want zeg maar een extra trein inleggen via Haarlem is te klantvriendelijk?
Ik vind je altijd erg negatief overkomen, VIRM. Je zult af en toe vast een punt hebben, maar zo'n opmerking als de laatste vind ik dan weer totaal overbodig.

Wat heeft een extra trein van Leiden naar Sloterdijk via Haarlem voor zin? Reizigers van Leiden naar Amsterdam weten van de werkzaamheden en kunnen daar op plannen. Er rijden de hele dag bussen op dat stuk, maar midden in de nacht moet er ineens 'klantvriendelijk' een trein ingelegd worden via Haarlem? Daar heb je wat aan als je naar Schiphol wilt.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

De hele dag is ook het omreisadvies naar Amsterdam via Haarlem van kracht. Zelfs het nachtnet doet dat. Maar net tussen einde normale treindienst en start nachtnet zit kennelijk een gat. Dat is raar.

Overigens zie je dit soort rariteiten rond laatste verbindingen wel vaker bij werkzaamheden. Ik heb het idee dat de hele logistieke afhandeling rondom werkzaamheden een tandje scherper kan: ook qua materieelinzet zie je soms rare dingen gebeuren. Juist in het weekend reizen veel sociaal-recreatieve reizigers, die zijn sneller geneigd bij een slechte ervaring niet meer terug te komen dan forensen die als alternatief alleen een file hebben.

Maar nu ben ik waarschijnlijk te negatief.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Mikos »

Nee hoor, er gaan wel meer dingen niet goed. Ik zal niet beweren dat alles perfect gaat, maar het zijn vaak dat soort kleine opmerkingen in de posts van (in dit geval) VIRM die zijn hele verhaal teniet doen. "NS had besloten om" zie ik vaak voorbij komen. Maar NS besluit vaak niets, NS is vaak afhankelijk van dat wat er gebeurt. Daar valt niet altijd op bij te sturen.

Ik wil een beetje af van dat idee dat hier soms geopperd wordt dat NS er alles aan doet om de reiziger te pesten. Lekker te korte treinen inzetten, mooi de deuren voor je neus dichtgooien en als we er voor kunnen zorgen dat jij precies je aansluiting mist, dan hebben we weer extra punten voor de personeelsbingo. Het doet zo'n afbreuk aan de berichten hier, terwijl dat wat er gezegd wordt misschien nog wel van meerwaarde is, ook. Ik zet regelmatig berichten intern door over situaties die niet kloppen, maar je kunt ook op alle slakken zout leggen. Maar juist die kleine toevoegingen geven me steeds vaker het idee dat ik hier op een Telegraaf-forum zit.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Nou, het is niet zozeer het idee dat NS de reiziger pest, maar af en toe lijkt bij de logistieke afdeling wel de feeling met de werkelijkheid wat verloren. En dat zijn geen dingen die spontaan gebeuren, maar planbare en te voorziene zaken. Te korte treinen bij werkzaamheden ontstaat namelijk vaak doordat de normale inzet wordt gebruikt zonder verlenging, en zo'n laatste trein met een groot gat lijkt het erop dat niemand even de laatste verbinding nagekeken heeft. Het zal waarschijnlijk niet expres gebeuren, maar iets scherper op zulke zaken letten kan wel net het verschil maken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15360
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Te korte treinen bij werkzaamheden ontstaat namelijk vaak doordat de normale inzet wordt gebruikt zonder verlenging.
Met het gebruikelijke haring-in-ton-vervoer tot gevolg. Of dat er zelfs mensen op het perron achter moeten blijven.

Dit heb dit jaar bij diverse werkzaamheden rondom Utrecht meegemaakt :shock: :? .
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

@Mikos: ja, ik ben af en toe wel wat cynisch, vooral als het om dit soort dingen in het weekend gaat; en ik zal vast niet de enige zijn. Als mensen problemen me tmij hebben, kunnen zij altijd gewoon een privéberichtje sturen. Verder is het ook niet helemaal de bedoeling om jou persoonlijk aan te vallen of wat dan ook.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Als tekenend voorbeeld: ik las een paar maanden geleden in een of ander verbeterplan of artikel over een verbeterplan (geen idee meer waar) dat NS de treinlengte bij werkzaamheden gaat aanpassen aan de verwachte hoeveelheid (om)reizigers. Daar trok ik de conclusie uit dat ze dat nog niet deden, wat ik erg vreemd vond/vind. Dit soort dingen kunnen dus echt nog een tandje scherper.

En op een forum drukt niet iedereen zich politiek uit, dat klopt. Maar daar is een forum ook helemaal niet voor bedoeld. Als iedereen dat wel zou doen zou het denk ik ook niet meer leuk zijn. Dat betekent niet dat persoonlijke aanvallen mogen, maar daar is in dit geval ook helemaal geen sprake van voor zover ik kan zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12833
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Nee hoor, er gaan wel meer dingen niet goed. Ik zal niet beweren dat alles perfect gaat, maar het zijn vaak dat soort kleine opmerkingen in de posts van (in dit geval) VIRM die zijn hele verhaal teniet doen.
Aan de andere kant, zo denkt een incidentele reiziger wel. Die heeft dikke poep aan het logistieke proces op de achtergrond en wil gewoon dat die ene trein nog gewoon rijdt. Zeker als dat de hele dag het geval is geweest.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Mikos »

Ik heb (en wil) geen problemen met wie dan ook, het neigt alleen nogal naar pure negativiteit. En dat zal vast af en toe terecht zijn, het leest alleen niet leuk als het altijd alleen maar negatief is. En dat krijg je met zulke kleine, mijns inziens overbodige, opmerkingen.

Ik voel me door niemand aangevallen, wees niet bang. Maar de teneur op het forum mag wel iets positiever :)

En voor wat betreft de aangehaalde situatie: waar hebben we het nu eigenlijk over? Het is niet zo dat de reiziger ineens aan zijn lot wordt overgelaten; er is een advies via Haarlem wanneer dat kan. Dat wil niet zeggen dat via Schiphol reizen onmogelijk is; er rijden daar bussen af en aan richting Sloterdijk.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

Helaas werkt het zo met dingen die anders gaan dan normaal: negatieve dingen blijven beter en langer hangen bij mensen dan positieve. Dat is met spoor niet anders. Zo komt er ieder jaar weer gedoe over herfstblaadjes terwijl oktober 2016 volgens de statistieken van vertraa.gd punctueler was dan juni 2016.

Eigenlijk moet je dus vooral zien hoe vaak er niet gereageerd wordt: dat zijn in ieder geval geen negatieve ervaringen ;-).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5815
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Mikos »

Van dat soort omdenken houd ik wel :mrgreen:
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten