OVer je reiservaringen in november 2016
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik stapte recht voor die vent in, dus dat lijkt me sterk.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Heb ook wel eens gehad dat conducteur mij oversloeg en mompelde iets van 'jou heb ik al gezien' Was net een station daarvoor ingestapt. Wel ijverige conducteur, heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?Chrysa schreef:Conducteur slaat mij over om vervolgens iedereen achter me te controleren, ik wist niet dat ik er zo braaf uitzag. :o
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Op Den Haag Centraal is de rechterdeur die uitkomt op de Rijnstraat (bij de lage tramhalte) al zeker twee weken defect. Daar komt ook de blindegeleidelijn op uit. Iemand van NS of ProRail heeft in een creabea-bui ervoor gezorgd dat het laatste deel van de lijn (tussen de aftakking naar de hoge tramhalte en de deur zelf) is bedekt met een soort zeil. Wat een creativiteit! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
In Nederland niet nee.JWM schreef:heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ligt er heel erg aan op welke trein je zit toch? In een 12680 (Leeuwarden -> Lage Zwaluwe) heb ik 3x controle gehad, maar dat was dan ook een rit van ruim 4 uur.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Dat zou zomaar kunnen kloppen dat dat een Flirt was, een vriend van mij die in de buurt van Nijmegen Dukenburg woont zag er 1 rond 18:00, dat zal de volgende wel zijn geweest.SLToilet schreef:16:17 extra trein op [wiki]'s-Hertogenbosch[/wiki] naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...
*flirt met treinen*
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Zal best, net zoals er 3 verschillende bedelaars waren. <.<olof schreef: Maar dat zullen wel verschillende conducteurs zijn geweest die ieder één rondje maakten.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Glow komt dit jaar niet op Strijp-S, ook Glow Next niet. Bij het station zie je de ook mooie winterverlichting van de Bijenkorf, maar die hangt er niet (speciaal) voor Glow.olof schreef:Maar ze zijn nu al aan het oefenen. Fraaie uitzichten ook vanuit de trein, er wordt bij Strijp-S heel wat geprojecteerd.Hainje schreef:GLOW begint pas zaterdag?
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Waarom zou je ook makkelijk doen als het moeilijk kan... vanmorgen rond 7.00 uur vertrok uit Amersfoort een trein met legermaterieel met (volgens Somda) bestemming Acht. Opvallend genoeg ging die niet voor de IC uit over de hoge sporen naar Blauwkapel en dan bv. via spoor 9 door Utrecht naar het zuiden maar kwam ik 'm rond 7.20 uur weer tegen net voorbij Utrecht Overvecht. De trein stond daar stil op spoor 1 en HB, linkerspoorrijdend dus, en werd er gekruist door de 5621 die er via spoor HO omheen reed.
Opmerkelijk gebeuren zo want na het wachten moest die trein dus ook middenin de spits tegen de richting in over spoor 7 door Utrecht heen om op de Sprintersporen naar Vaartsche Rijn te kunnen belanden (daarvandaan kan je dan weer het IC-spoor naar Den Bosch weer op, da's voor alles wat uit Amersfoort komt hetzelfde).
Opmerkelijk gebeuren zo want na het wachten moest die trein dus ook middenin de spits tegen de richting in over spoor 7 door Utrecht heen om op de Sprintersporen naar Vaartsche Rijn te kunnen belanden (daarvandaan kan je dan weer het IC-spoor naar Den Bosch weer op, da's voor alles wat uit Amersfoort komt hetzelfde).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik heb het wel eens meegemaakt, maar inderdaad zeer zeldzaam. Dat was tussen Zutphen en Den Bosch. Eerste keer na Zutphen, tweede keer na Nijmegen. 2x dezelfde man. Hij checkte mijn ov-chipkaart voor de tweede keer en trok toen de conclusie dat die ons al gehad had. :DAking schreef:In Nederland niet nee.JWM schreef:heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het is de derde keer dit jaar dat ik weer eens een treinreis wil plannen in het weekend, en ook de derde keer dat ik in werkzaamheden terecht zal komen. Dat wordt nu dus met de auto, zal best iets duurder zijn maar ik ben dit echt spuugzat. Ik ga me niet weer met al m'n bagage is zo'n bus proppen :6
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Opvallend is ook het nummer van die ritten... 28xxx serie zitten. Er zijn meerdere ritten naar Oss gepland met dat nummer als extra trein maar staan allemaal als "Rijdt vandaag niet" Als je op ovtijden gaat kijken bij Den Bosch.SLToilet schreef:16:17 extra trein op Ht naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...
*flirt met treinen*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Waar wil je heen dan?Ronald schreef:Het is de derde keer dit jaar dat ik weer eens een treinreis wil plannen in het weekend, en ook de derde keer dat ik in werkzaamheden terecht zal komen. Dat wordt nu dus met de auto, zal best iets duurder zijn maar ik ben dit echt spuugzat. Ik ga me niet weer met al m'n bagage is zo'n bus proppen :6
De enige werkzaamheden die ik dit weekend kan vinden zijn rond Schiphol, rond Zutphen en tussen Venlo en Roermond / Kaldenkirchen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
En wen er maar aan, er komen in 2017, 2018 en 2019 nog veel meer werkzaamheden aan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik heb ze achteraf dan ook niet gezien ook al keek ik op Ht alle kanten uitcassie127 schreef:Opvallend is ook het nummer van die ritten... 28xxx serie zitten. Er zijn meerdere ritten naar Oss gepland met dat nummer als extra trein maar staan allemaal als "Rijdt vandaag niet" Als je op ovtijden gaat kijken bij Den Bosch.SLToilet schreef:16:17 extra trein op Ht naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...
*flirt met treinen*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het was vanmorgen mistig genoeg dat de treinen bij elke overweg moesten tyfoneren. Je zal er maar naast wonen
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Een rommelige opstart vanochtend op de as Rotterdam - Utrecht - Amersfoort. Praktisch elke intercity kwam met +10 aan in Rotterdam en ging met diezelfde vertraging ook weer weg, terwijl de Sprinters nog redelijk op tijd bleven rijden en de IC's daar zodoende achter kwamen. Volgens de conductrice van de 12525 was dit te wijten aan gladde sporen.
Doordat het op de metro evenzo niet lekker liep door ijsafzetting, had ik er een genomen (07:03 i.p.v. 07:15) en deze reed op blokafstand achter die van 06:46 met +11, waardoor deze metro dus lekker rustig was. In plaats van de 2827 had ik dus nog de 12525 en deze vertrok met +9 uit Rotterdam, maar kwam bij Nieuwerkerk achter de [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie] te hangen en moest bij Leidsche Rijn ook de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] voorlaten, waardoor aankomst in Utrecht met +17 was.
Doordat het op de metro evenzo niet lekker liep door ijsafzetting, had ik er een genomen (07:03 i.p.v. 07:15) en deze reed op blokafstand achter die van 06:46 met +11, waardoor deze metro dus lekker rustig was. In plaats van de 2827 had ik dus nog de 12525 en deze vertrok met +9 uit Rotterdam, maar kwam bij Nieuwerkerk achter de [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie] te hangen en moest bij Leidsche Rijn ook de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] voorlaten, waardoor aankomst in Utrecht met +17 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik zit in een behoorlijk volle stadsbus en er zit niet 1 jongen in, waar is iedereen gebleven? :o
Verder heb ik nog nooit zo'n schone sprinter gehad als vandaag, de stoelen leken wel nieuw. :o
Verder heb ik nog nooit zo'n schone sprinter gehad als vandaag, de stoelen leken wel nieuw. :o
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Je weet gewoon, als het na 19:00 uur is en een van de conducteurs van de IC Direct loopt het balkon direct na de voorste locomotief op, dat hij daar minstens een paar minuten bezig is met het uitschrijven van een boete.
Overigens bleek dat in de ICD t1059 in de achterste bak te zijn, want toen die binnenkwam op Schiphol komende uit Rotterdam werd er een schreeuwende man de trein uit gewerkt door het personeel, waarna die man in gevecht raakte met een van de conducteurs. Snel daarna kwam het V&S-team dat daar toch als perronschreeuwers actief was aanhollen die bovenop de man sprongen, waarna de man uiteindelijk door de KMar in boeien werd afgevoerd. Trein werd daarna opgeheven, want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Overigens bleek dat in de ICD t1059 in de achterste bak te zijn, want toen die binnenkwam op Schiphol komende uit Rotterdam werd er een schreeuwende man de trein uit gewerkt door het personeel, waarna die man in gevecht raakte met een van de conducteurs. Snel daarna kwam het V&S-team dat daar toch als perronschreeuwers actief was aanhollen die bovenop de man sprongen, waarna de man uiteindelijk door de KMar in boeien werd afgevoerd. Trein werd daarna opgeheven, want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Is dat tegenwoordig verplicht ja? (A)Suus schreef:want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten