OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Ik stapte recht voor die vent in, dus dat lijkt me sterk. :p
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door SLToilet »

16:17 extra trein op Ht naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...

*flirt met treinen*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Conducteur slaat mij over om vervolgens iedereen achter me te controleren, ik wist niet dat ik er zo braaf uitzag. :o
Heb ook wel eens gehad dat conducteur mij oversloeg en mompelde iets van 'jou heb ik al gezien' Was net een station daarvoor ingestapt. Wel ijverige conducteur, heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?
PHS

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12832
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

GLOW begint pas zaterdag?
🍉
VIRM
Berichten: 7634
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Op Den Haag Centraal is de rechterdeur die uitkomt op de Rijnstraat (bij de lage tramhalte) al zeker twee weken defect. Daar komt ook de blindegeleidelijn op uit. Iemand van NS of ProRail heeft in een creabea-bui ervoor gezorgd dat het laatste deel van de lijn (tussen de aftakking naar de hoge tramhalte en de deur zelf) is bedekt met een soort zeil. Wat een creativiteit! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

JWM schreef:heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?
In Nederland niet nee.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Ligt er heel erg aan op welke trein je zit toch? In een 12680 (Leeuwarden -> Lage Zwaluwe) heb ik 3x controle gehad, maar dat was dan ook een rit van ruim 4 uur.
PHS

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
JothamvW
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JothamvW »

SLToilet schreef:16:17 extra trein op [wiki]'s-Hertogenbosch[/wiki] naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...

*flirt met treinen*
Dat zou zomaar kunnen kloppen dat dat een Flirt was, een vriend van mij die in de buurt van Nijmegen Dukenburg woont zag er 1 rond 18:00, dat zal de volgende wel zijn geweest.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

olof schreef: Maar dat zullen wel verschillende conducteurs zijn geweest die ieder één rondje maakten.
Zal best, net zoals er 3 verschillende bedelaars waren. <.<
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Raymond »

olof schreef:
Hainje schreef:GLOW begint pas zaterdag?
Maar ze zijn nu al aan het oefenen. Fraaie uitzichten ook vanuit de trein, er wordt bij Strijp-S heel wat geprojecteerd.
Glow komt dit jaar niet op Strijp-S, ook Glow Next niet. Bij het station zie je de ook mooie winterverlichting van de Bijenkorf, maar die hangt er niet (speciaal) voor Glow.
PHS

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Waarom zou je ook makkelijk doen als het moeilijk kan... vanmorgen rond 7.00 uur vertrok uit Amersfoort een trein met legermaterieel met (volgens Somda) bestemming Acht. Opvallend genoeg ging die niet voor de IC uit over de hoge sporen naar Blauwkapel en dan bv. via spoor 9 door Utrecht naar het zuiden maar kwam ik 'm rond 7.20 uur weer tegen net voorbij Utrecht Overvecht. De trein stond daar stil op spoor 1 en HB, linkerspoorrijdend dus, en werd er gekruist door de 5621 die er via spoor HO omheen reed.
Opmerkelijk gebeuren zo want na het wachten moest die trein dus ook middenin de spits tegen de richting in over spoor 7 door Utrecht heen om op de Sprintersporen naar Vaartsche Rijn te kunnen belanden (daarvandaan kan je dan weer het IC-spoor naar Den Bosch weer op, da's voor alles wat uit Amersfoort komt hetzelfde).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door chemie »

Aking schreef:
JWM schreef:heel gebruikelijk is een tweede controlerondje in dezelfde trein toch niet?
In Nederland niet nee.
Ik heb het wel eens meegemaakt, maar inderdaad zeer zeldzaam. Dat was tussen Zutphen en Den Bosch. Eerste keer na Zutphen, tweede keer na Nijmegen. 2x dezelfde man. Hij checkte mijn ov-chipkaart voor de tweede keer en trok toen de conclusie dat die ons al gehad had. :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ronald »

Het is de derde keer dit jaar dat ik weer eens een treinreis wil plannen in het weekend, en ook de derde keer dat ik in werkzaamheden terecht zal komen. Dat wordt nu dus met de auto, zal best iets duurder zijn maar ik ben dit echt spuugzat. Ik ga me niet weer met al m'n bagage is zo'n bus proppen :6
cassie127
Berichten: 6593
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door cassie127 »

SLToilet schreef:16:17 extra trein op Ht naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...

*flirt met treinen*
Opvallend is ook het nummer van die ritten... 28xxx serie zitten. Er zijn meerdere ritten naar Oss gepland met dat nummer als extra trein maar staan allemaal als "Rijdt vandaag niet" Als je op ovtijden gaat kijken bij Den Bosch.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Meltrain »

Ronald schreef:Het is de derde keer dit jaar dat ik weer eens een treinreis wil plannen in het weekend, en ook de derde keer dat ik in werkzaamheden terecht zal komen. Dat wordt nu dus met de auto, zal best iets duurder zijn maar ik ben dit echt spuugzat. Ik ga me niet weer met al m'n bagage is zo'n bus proppen :6
Waar wil je heen dan?
De enige werkzaamheden die ik dit weekend kan vinden zijn rond Schiphol, rond Zutphen en tussen Venlo en Roermond / Kaldenkirchen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door MdJ »

En wen er maar aan, er komen in 2017, 2018 en 2019 nog veel meer werkzaamheden aan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door SLToilet »

cassie127 schreef:
SLToilet schreef:16:17 extra trein op Ht naar Oss. Ik ben heel benieuwd of dat inderdaad...

*flirt met treinen*
Opvallend is ook het nummer van die ritten... 28xxx serie zitten. Er zijn meerdere ritten naar Oss gepland met dat nummer als extra trein maar staan allemaal als "Rijdt vandaag niet" Als je op ovtijden gaat kijken bij Den Bosch.
Ik heb ze achteraf dan ook niet gezien ook al keek ik op Ht alle kanten uit :cry:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13039
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Het was vanmorgen mistig genoeg dat de treinen bij elke overweg moesten tyfoneren. Je zal er maar naast wonen :p
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7950
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Etienne »

Een rommelige opstart vanochtend op de as Rotterdam - Utrecht - Amersfoort. Praktisch elke intercity kwam met +10 aan in Rotterdam en ging met diezelfde vertraging ook weer weg, terwijl de Sprinters nog redelijk op tijd bleven rijden en de IC's daar zodoende achter kwamen. Volgens de conductrice van de 12525 was dit te wijten aan gladde sporen.

Doordat het op de metro evenzo niet lekker liep door ijsafzetting, had ik er een genomen (07:03 i.p.v. 07:15) en deze reed op blokafstand achter die van 06:46 met +11, waardoor deze metro dus lekker rustig was. In plaats van de 2827 had ik dus nog de 12525 en deze vertrok met +9 uit Rotterdam, maar kwam bij Nieuwerkerk achter de [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Rotterdam Centraal9700[/serie] te hangen en moest bij Leidsche Rijn ook de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] voorlaten, waardoor aankomst in Utrecht met +17 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Ik zit in een behoorlijk volle stadsbus en er zit niet 1 jongen in, waar is iedereen gebleven? :o

Verder heb ik nog nooit zo'n schone sprinter gehad als vandaag, de stoelen leken wel nieuw. :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Je weet gewoon, als het na 19:00 uur is en een van de conducteurs van de IC Direct loopt het balkon direct na de voorste locomotief op, dat hij daar minstens een paar minuten bezig is met het uitschrijven van een boete.

Overigens bleek dat in de ICD t1059 in de achterste bak te zijn, want toen die binnenkwam op Schiphol komende uit Rotterdam werd er een schreeuwende man de trein uit gewerkt door het personeel, waarna die man in gevecht raakte met een van de conducteurs. Snel daarna kwam het V&S-team dat daar toch als perronschreeuwers actief was aanhollen die bovenop de man sprongen, waarna de man uiteindelijk door de KMar in boeien werd afgevoerd. Trein werd daarna opgeheven, want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Suus schreef:want treinpersoneel moest aangifte doen van mishandeling.
Is dat tegenwoordig verplicht ja? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten