OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Wubbo »

En daar gaan we dan met het topic voor november!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Vanochtend controle en zojuist reizigersonderzoek. :shock: Dat schept verwachtingen voor de rest van november!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

November begon goed met een seinstoring tussen Zaandam en Uitgeest vanochtend, waardoor er op Zaandam meer treinen niet reden dan wel. Toen ik nog thuis was, zag ik dat mijn 825 al niet reed, dus was van plan de 3325 te nemen. Eenmaal op het station stond deze op +4, daarna +7 (en dit zou later nog verder oplopen). Ondertussen zat de omroepster reizgers naar Amsterdam die met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] te verwijzen naar de niet-rijdende Sprinter naar Rhenen. Rond 08:40 kwam er een tjokvolle SGM op spoor 5 voorrijden. Dit bleek achteraf de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] te zijn (spoorwijzigingen omroepen is moeilijk de laatste maand, dus kwam er achter toen de trein niet de Hemboog opging). Op Sloterdijk dan maar met de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] die met +4 reed. Op Leiden verwees de HC reizigers naar Den Haag Centraal met de [serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] te reizen (die voor ons had gereden en uiteraard al weg was uit Leiden).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Vanochtend controle en zojuist reizigersonderzoek. :shock: Dat schept verwachtingen voor de rest van november!
Ach het einde van het jaar nadert :wink:

In vier van de zeven ritten die ik vandaag met de metro in Rotterdam gemaakt heb heb ik controle gehad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door webguy »

Vandaag ivm bovenleiding gedoe via Amersfoort naar Ede teruggegaan. Voor het eerst in zo'n Protos gezeten met USB aansluitingen. De constructie daarvan is wel heel bijzonder: op de zijkant van de vierzits is een plaat gemonteerd die aan het plafond en stoelen vast zit, met een paar gaten en blauwe strepen. Was nogal druk, dus geen foto, maar aan iedere kant 4 USB ports.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanochtend controle en zojuist reizigersonderzoek. :shock: Dat schept verwachtingen voor de rest van november!
Controle? Wat is dat?

Zowel vanmorgen als vanmiddag weer professioneel onzichtbare conducteurs (als ik er op 't woon-werkverkeer twee per maand zie is dat al behoorlijk veel), waarbij dat vanmiddag dan wel te rechtvaardigen was gezien de overvolle trein. Het reisadvies naar Arnhem / Nijmegen bij storingen stuurt iedereen tegenwoordig via Den Bosch, maar de reizigers gaan nog massaal braaf via Amersfoort was aan de drukte op het perron t.o.v. normaal al wel te merken.

Was trouwens wel een mooi zichtbaar met de 1759 +10 op spoor 11 en de 559 op spoor 12 te Utrecht dat er daar gewoon iets raars in de bebording zit. Had al eens geschreven dat er opmerkelijk genoeg op die sporen alleen bakbordjes hangen voor treinen die van OZ af komen (oftewel slechts een heel enkele trein op die sporen), maar dan blijft het een gek geval dat een trein vanaf OZ op basis van de borden veel verder naar het noorden zou moeten staan dan waar een trein die vanaf de andere kant op binnenkomt staat. Scheelt twee baklengtes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:Vandaag ivm bovenleiding gedoe via Amersfoort naar Ede teruggegaan. Voor het eerst in zo'n Protos gezeten met USB aansluitingen. De constructie daarvan is wel heel bijzonder: op de zijkant van de vierzits is een plaat gemonteerd die aan het plafond en stoelen vast zit, met een paar gaten en blauwe strepen. Was nogal druk, dus geen foto, maar aan iedere kant 4 USB ports.
Die USB aansluitingen zitten er al vanaf het begin in.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Controle? Wat is dat?
Dat conducteurs of mensen van S&V komen vragen naar je (geldige) vervoersbewijs.

Nu reis ik zaterdags regelmatig tussen Utrecht en Amersfoort. Maar daar heb ik dit jaar tot nu toe slechts twee keer controle gehad.

De trefkans tussen Utrecht en Hilversum was dit jaar tot nu toe 100 procent.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door cassie127 »

In de 7957 had ik vandaag reizigersonderzoek van ipsos. Is alweer een tijdje geleden. Net zoals de klamtbarometer (ofzo) er ook eens in de zoveel tijd zijn. Ik kom ze altijd tegen als ik ergens ben waar ik nooit kom. :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Ligt het aan mij of ligt er tegenwoordig elke week wel iemand voor de trein tussen Tilburg en Breda? Het gebeurt steeds vaker.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Geert »

Dat lijkt me eerder een gevoel dan een feit, gezien het archief:
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... =&oorzaak=

3 storingen in heel oktober. Toevallig 2 aanrijdingen met persoon achter elkaar (1x vorige week en gisteren), maar that's it.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Oh ja, kapotte bovenleidingen, dat kan ook nog. :')

Volgens mij zitten ze met die 57 aanrijdingen sinds 2011 alsnog ruim boven het gemiddelde als ik een beetje rondklik, maar ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Zit daar ergens een gesticht langs het spoor? Dat is bij Eindhoven-Acht en bij Harderwijk richting Nunspeet, waar ook regelmatig aanrijden voorkomen, een waarschijnlijke oorzaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Voor zo ver mij bekend zitten er op Amarant vooral mensen met een verstandelijke beperking. Niet zo zeer mensen met enkel een (aantal) psychische stoornis(sen) zoals bijvoorbeeld bij Eindhoven of Ermelo. Ik vraag mij ook zeer af of het voor die mensen op Amarant überhaupt wel aantrekkelijk is om voor de trein te springen. Je bent toch al snel een half uur aan het lopen voor je op het spoor bent, tegen de tijd dat je daar bent is de impuls om te springen denk ik al aardig gezakt.
Laatst gewijzigd door Hainje op do 03 nov 2016, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Michael »

De overweg aan de zwartvenseweg is een beruchte inderdaad. Daar zijn zo'n beetje de meeste persoonsaanrijdingen die plaatsvinden tussen Tilburg en Breda. De overweg bij Dorst is er ook een waar vaak aanrijdingen plaatsvinden. Tijd terug waren er als ik het goed zeg 5 persoonsaanrijdingen in 1 week tussen Breda en Tilburg. 4 daarvan (waarvan 2 op 1 dag als ik het me goed herinner) bij de Zwartvenseweg. De andere was bij Dorst.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Als dat zo'n beruchte plek is, dan vind ik het vreemd dat hier eigenlijk nog geen ongelijkvloerse kruising van is gemaakt. Zo bekeken is het inderdaad wel een ideale plek om voor de trein te springen. In de avonduren is het er erg rustig en de meest dichtstbijzijnde huizen staan toch zo'n 200 meter van de overweg vandaan.
🍉
PHS

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Bezuinigingen, ik was er al bang voor. -o-

Mja, ik denk dat 95% van de suïcides met een trein toch opwellingen zijn. Of dat mensen op dat moment een psychose o.i.d. hebben. Weloverwogen beslissingen zijn denk ik echt zeldzaam. Helaas heb ik hier nu niet echt cijfers over, zou ik eens op mijn gemak uit moeten zoeken.
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

En dan zijn er nog de mensen die in Rijen snel overrennen om de trein te halen. Zo ben ik nog een klasgenoot kwijtgeraakt. :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Michael »

Dat gebeurd zelden. Zeker nu die hekken onder de slagbomen hangen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:(spoorwijzigingen omroepen is moeilijk de laatste maand,
Dat viel mij ook al op. Ik heb deze week twee spoorwijzigingen meegemaakt en geen van beide keren was er een omroep. :?
KM46 schreef: Dat conducteurs of mensen van S&V komen vragen naar je (geldige) vervoersbewijs.
Toevallig had ik gisteren tussen Utrecht en Gouda controle van S&V'ers.
Om de een of andere redden kan ik het dan nooit laten om te vragen of de conducteurs niuwe uniformen hebben, waarna zij antwoorden dat ze geen conducteurs zijn. :oops:
Ach, het levert voor beide partijen even een leuk praatje op. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Jurre »

KM46 schreef:
webguy schreef:Vandaag ivm bovenleiding gedoe via Amersfoort naar Ede teruggegaan. Voor het eerst in zo'n Protos gezeten met USB aansluitingen. De constructie daarvan is wel heel bijzonder: op de zijkant van de vierzits is een plaat gemonteerd die aan het plafond en stoelen vast zit, met een paar gaten en blauwe strepen. Was nogal druk, dus geen foto, maar aan iedere kant 4 USB ports.
Die USB aansluitingen zitten er al vanaf het begin in.
Niet waar, die constructies zijn pas in de loop van dit jaar geplaatst. Hoofddoel van die constructie is om mensen van het balkon de gangpaden in te krijgen. Als mensen tegen de constructie aan kunnen leunen en tevens hun mobiel op kunnen laden gaan mensen sneller het gangpad in, in een poging iedereen mee te krijgen bij elk station.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Etienne »

Op Utrecht Centraal was het aan het begin van de avond goed druk, mede omdat de verbinding Geldermalsen - Den Bosch eruit lag, wat ook zorgde voor drukke treinen in de noordelijke richting.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door chemie »

Vanmiddag was het druk in buslijn 9 van Hengelo naar Enschede. Vanaf Westerbegraafplaats kwam er "Sorry, bus is vol" op de film. Gevolg: 9 achterblijvers...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten