OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door MarkNL »

Raadselachtige verstoring tussen Den Haag en Leiden. Een aanrijding met een voertuig legt het treinverkeer lam. Alleen dat stuk tracé kent geen overwegen en zeer weinig wegen langs het spoor...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Zugführer »

nu.nl schreef:Volgens de veiligheidsregio Hollands-Midden is er een auto van een talud afgeschoten en op de rails terechtgekomen. Een trein reed vervolgens tegen het voertuig aan.
:)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

Maar dat is niet in november gebeurd ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hendrik »

Volgens de Veiligheidsregio Hollands Midden is de auto vanaf de parkeerplaats bij station Voorschoten op het spoor terechtgekomen. De bestuurder gaf gas in plaats van op de rem te trappen.Hij reed daarbij door de geluidswal heen. Een trein reed vervolgens tegen het voertuig aan.
Bron: Omroep West
Suus schreef:Maar dat is niet in november gebeurd ;-)
Scherp! :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door waldo79 »

Post hier je ervaringen in de decembermaand.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Euh? Waarom geen nieuw topic?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Er is net geknipt en geplakt met berichten die per abuis in het novembertopic zijn geplaatst. Vandaar de opstartchaos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Intercity Direct t1019 naar Amsterdam reed met ongeveer +15, het gevolg was een ware bestorming bij aankomst op Schiphol. Er stond nog een flinke groep mensen voor de deuren te proppen toen de conducteurs floten en de perronschreeuwers probeerden het instappen te beëindigen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door waldo79 »

Het is toch niet de enige trein naar Asd :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Suus schreef:Er is net geknipt en geplakt met berichten die per abuis in het novembertopic zijn geplaatst. Vandaar de opstartchaos.
Mijn post was dan ook nog in het novembertopic...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Reiziger Delft »

Kon die trein niet iets naar voren rijden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Met die locomotief staat de trein al bijna puntje perron :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

December begon bij mij met vijf minuten vertraging door een defecte metro :? .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Intercity Direct 1019 naar Amsterdam reed met ongeveer +15, het gevolg was een ware bestorming bij aankomst op Schiphol. Er stond nog een flinke groep mensen voor de deuren te proppen toen de conducteurs floten en de perronschreeuwers probeerden het instappen te beëindigen.

Afbeelding
Hoe is dit afgelopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Er waren achterblijvers, daarna vertrok mijn trein van spoor 3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

December begon vanochtend spannend op station Zaandam. Toen ik het station binnenliep hoorde ik Tuffy iets miepen over een vertraagde [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] naar Deventer. Als eerste kwam mijn gebruikelijke 825 van 07:20 binnen op spoor 4 met +2. Deze vertrok uiteindelijk met +8, omdat op spoor 5 de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] met +16 werd binnengenomen en als eerste mocht vertrekken. Aangezien de 825 op Sloterdijk werd binnengenomen op 5 en de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] op spoor 6 had dit best wat flexibeler gekund. Gelukkig op Sloterdijk nog de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] van spoor 11 unnen halen en op Leiden corss-platform overgestapt naar de 2129. Ben wel blij dat ik niet de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van een kwartier later had, want anders had ik wellicht ook hinder ondervonden van die verdwaalde auto. ;)

Op de terugweg had ik de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 19:10 van Schiphol naar Zaandam. Deze vertrok met +5, want de IC naar Schothorst die daarvoor vertrok reed emt +7. Vlak voor Zaandam nog 10 minuten stilgestaan: er was een defecte trein bij Koog-Bloemwijk )binnenkort station koog aana de Zaan_ waardoor het wat puzzelen scheen te zijn op Zaandam. Binnenkomst was ook op spoor 2, terwijl volgens mij dat hele spoor 1 gewoon vrij had gestaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Karl »

KM46 schreef:December begon bij mij met vijf minuten vertraging door een defecte metro :? .
Nou, dat begint slecht. En dan komt straks ook nog de vakantiedienstregeling eraan; of rijdt er dan tegenwoordig wel een fatsoenlijke en betrouwbare metro naar Rotterdam Nesselande?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Die vakantiedienstregeling mag wat mij betreft maar een week duren i.p.v. twee. De aansluitingen van tram naar metro (en andersom) zijn vaak bagger :? :neg: .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Karl »

Wordt daar überhaupt rekening meegehouden dan? Ook normaal heb ik het idee dat eea meer toeval is dan eea bewust gaat.

Vandaag was ik te Rotterdam Centraal waar het druk was met Feyenoordbezoekers, maar die konden de trein naar Stadion niet vinden. Er was geen enkele reisinformatie voor reizigers naar Stadion. Voor Rotterdam Blaak werd iets dramatisch omgeroepen als "Neem metro D of E naar Beurs en daar een andere metro naar Blaak", waarom leid je die mensen niet met 21/24 naar Blaak toe?

Verder ook een slechte automatische omroep over een stremming tussen "Groningen en Veendam en tussen Groningen en Delfzijl", omdat er tussen Groningen en Europapark een kapotte bovenleiding is. Volgens de automatische omroep moest je met een stopbus, maar vanaf waar die vertrokken was onbekend. Daarna werd het nog ellendiger qua reizen en qua informatievoorziening, want ook rondom Assen was er toen bal.

Overigens stopt de IC naar Schiphol vandaag te Haarlem, vanwege werkzaamheden. In Leiden kon je een stopbus nemen, maar waarom zou je niet met ICd reizen?

Mijn eigen reis was overigens best aardig, maar tussen het omzeilen van allerlei werkzaamheden vrij weinig servicemedewerkers gezien die informatie kunnen leveren indien nodig.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Vandaag was ik te Rotterdam Centraal waar het druk was met Feyenoordbezoekers, maar die konden de trein naar Stadion niet vinden. Er was geen enkele reisinformatie voor reizigers naar Stadion.
De treinen naar Rotterdam Stadion reden door de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel weer eens niet. Dat moet je inderdaad maar net weten (ik zag het op de site van Feyenoord ergens verstopt staan), anders vind je het nergens.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Karl »

Maar dan kan je toch in ieder geval plaatsen: "Neem de tram (12 of 23 toch?), volgende keer zijn we er weer!"
Het is een spectrum.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Die trams zullen wel geen capaciteit hebben of iets in ie trant -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De treinen naar Rotterdam Stadion reden door de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel weer eens niet. Dat moet je inderdaad maar net weten (ik zag het op de site van Feyenoord ergens verstopt staan), anders vind je het nergens.
Ook weer niet heel gek dat die treinen niet als niet rijdend gemeld werden, ze zullen immers simpelweg nooit ingelegd geweest zijn. Dan lijkt het me in dit geval toch aan de club zelf om dat duidelijk te communiceren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Systeemautisme. Bij elke thuiswedstrijd van Feyenoord worden er normaalgesproken treinen ingezet. Die reizigers moet je gewoon verwijzen naar de alternatieven.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Die alternatieven zijn van een andere vervoerder. Dat zal de NS dus niet gaan doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten