OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

KM46 schreef:De machinist heeft bij het ontgrendelen van de deuren ook niet goed opgelet.
Jij hebt voor het plaatsen van deze reactie ook niet goed opgelet,.. :')

Of zorg dat je weet waar je het over hebt, of zeg niets... je HOEFT niet te reageren :X
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Ik heb het even gevraagd aan een slechtziende vriendin, die met haar geleidehond tot 's lands meubilair behoort. Zij heeft bij haar hondenschool (er zijn er meerdere in Nederland) geleerd dat de hond eerst gaat: dat is veiliger, sneller en duidelijker (naar medepassagiers toe). Ze vertelde wel dat bij een andere hondenschool sommige trainers daar dan weer anders over denken.

Lijkt mij trouwens dat als de man in kwestie te dicht bij de deur stond, hij gewoon een stapje opzij of naar achteren zou kunnen doen zodat z'n hond er eerst uit kon. Hij was immers de enige op het balkon, als ik de mediaberichten goed heb gelezen. Of hij heeft gewoon gedaan wat hem is aangeleerd. In ieder geval niet handig.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Eerste kersttreinritje in jaren vandaag waarbij toch wel opviel dat er soms erg knus gepland was. Bijna alleen losse drietjes en viertjes in de NoordOost, soms tot staanplaatsen aan toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door en-es »

Vanmiddag gebruik gemaakt van de rechtstreekse IC tussen Utrecht en Venlo. Die vertrok om 13.24 en bestond uit twee dubbeldekkers. Voorste deel naar Venlo en achterste deel naar Heerlen. Reis verliep probleemloos. Splitsen in Eindhoven. In Venlo krappe aansluiting op de Eurobahn, helemaal als je nog naar de Duitse kaartautomaat moet. Best wel een flink stuk lopen tussen de IC en de Eurobahn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Eerste kersttreinritje in jaren vandaag waarbij toch wel opviel dat er soms erg knus gepland was. Bijna alleen losse drietjes en viertjes in de NoordOost, soms tot staanplaatsen aan toe.
Het is vakantieperiode DUS er reizen minder mensen met de trein, dat weet je toch? *O*


Niemand reist met de kerst met de trein om op familiebezoek te gaan.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Kerst? :| Doen ze daar nog aan in Hollandistan? :roll: Nee toch? :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Het is vakantieperiode DUS er reizen minder mensen met de trein, dat weet je toch? *O*

Niemand reist met de kerst met de trein om op familiebezoek te gaan.
Mja da's de NS-logica inderdaad. Nou kan ik me nog iets voorstellen dat je kortere treinen inzet zodat je minder personeel nodig hebt, maar daar hoef je niet voor met losse stellen te rijden. Pas 's avonds laat was het wel wat ruimer in zo'n los viertje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Op de kerstdagen moet je zorgen dat je voor 11 uur in de trein zit. Dan heb je de trein voor je alleen. Je bent dan ook de enige klant die iets wil kopen bij de Dönor Company. Na elf uur wil opeens iedereen met de trein, ik haat kerstige medereizigers in de trein, iedereen heeft dan al ingedronken vanwege de boze oom. Voornemen voor 2017: minder vaak in de pauperklas reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Tja, ik werd pas om 14.00 uur in Utrecht verwacht. Da's wel heel erg omreizen wil ik dan al voor 11 uur in de trein zitten :P
De dronken medereizigers waren er trouwens die middag niet, de trein van 23.36 uur terug was een ander verhaal met een muur van dranklucht.

En tja, ik zou Utrecht Centraal ondertussen toch wel een beetje moeten kennen maar liep desondanks in eerste instantie de verkeerde kant op voor de bus die ik moest hebben. Dat D-perron kom ik ook zo zelden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:En tja, ik zou Utrecht Centraal ondertussen toch wel een beetje moeten kennen maar liep desondanks in eerste instantie de verkeerde kant op voor de bus die ik moest hebben. Dat D-perron kom ik ook zo zelden.
Ach ... sinds de verplaatsing van het busstation ben ik ook al verschillende keren de verkeerde kant op gelopen :? :wink: .

En volgens mij zijn we niet de enige :wink: .
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Zo, een paar daagjes in Gent geweest. Nu heb ik zelf geen gebruik gemaakt van het OV (heen/terug met de auto, in Gent zelf was alles eigenlijk te lopen). Wel nog een paar dingetjes die mij opvielen:
- Ik ben een keer in de looptunnel van station Gent Sint Pieters geweest. Wat een (tijdelijke?) bouwval met die metalen platen.
- Trams 1, 21 en 22 rijden van Gent sint Pieters naar het oude centrum over hetzelfde spoor. Maar die rijden dan ook echt vlak achter elkaar, geen spreiding o.i.d.
- Zo te horen hebben sommige van die tramsporen in Gent ook driftig onderhoud nodig: het piepte en kraakte aan alle kanten. :)
- Last but not least: de alom aanwezige trambelletjes. Toen ik die de eerste paar keer hoorde, dacht ik dat er ergens metalen onderdelen van een tram afvielen ofzo. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Het is weer vrijdagochtend en ik ben weer eens onderweg naar een afspraak in Amsterdam. De ICD AmRo reed weer eens niet dus ik ben voor de verandering met de Benelux. En er is zowaar geen geduw, getrek en geschreeuw op Schiphol om alle reizigers in de trein te krijgen. Sterker nog, er zijn zelfs nog ruim voldoende zitplaatsen over na vertrek op Schiphol :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Het zou goed kunnen dat ik vanmorgen mijn persoonlijke record voor de reistijd van huis naar werk heb verbroken... Ik stapte om 5.56 uur in de bus en stapte om 11.30 uur bij mijn werk binnen. Drie uur en drie kwartier later dan gepland...

De reis begon voorspoedig. Het was vrij mistig, maar dat hinderde niet echt. Het was opnieuw extreem rustig in de bus: na halte N215 bij Nieuwe-Tonge zaten we met z'n vieren in de bus, terwijl er normaal gesproken al gauw 35 mensen in de bus zitten. Op de weg was het ook heerlijk rustig, dus de bus kon overal doorrijden. Totdat we om 6.30 uur bij het Hellegatsplein kwamen. In het 'tunneltje' onder de A29 door (waar je vanaf Flakkee van de N59 de A29 ri. Rotterdam op rijdt) stond het verkeer opeens stil. Dat gebeurt wel vaker, maar dan op de drukste momenten van een drukke spits. En een drukke spits was het bepaald niet... Ik keek direct bij de VID en ja hoor: ongeval op de A29. En even later: A29 ri. Rotterdam afgesloten i.v.m. ongeval met meer dan 10 auto's. Nog weer later: A29 in beide richtingen afgesloten i.v.m. ongevallen. 'Afhandeling duurt UREN' stond er al snel bij. Daar stonden we dan... Er zat niets anders op dan te wachten!
Om een lang verhaal niet nóg langer te maken: om 9.30 uur, na drie uren geen centimeter te hebben gereden, kwamen de auto's vóór ons opeens weer in beweging. Wat bleek: ze mochten gaan 'spookrijden' richting Brabant. Vrachtwagens bleven echter staan, want zij konden onmogelijk keren. De buschauffeuse vroeg de verkeersregelaar wat ze moest/mocht doen. 'Rijd eerst maar een stukje vooruit richting de Haringvlietbrug en dan achteruit.' De chauffeuse vroeg voor de zekerheid of hij echt 'achteruit' zei. Dat was het geval. Aldus geschiedde: we hebben twee kilometer piep-piep-piep achteruit gereden, langs een hele rij gestrande vrachtwagens. Knap werk van de chauffeuse! :pos: Vervolgens moesten we (terwijl de spookrijdende auto's door mochten rijden naar Willemstad) de eerstvolgende 'afslag' nemen. Dat is de afslag naar de N59 richting Middelharnis... Oftewel: in de richting waar we vandaan kwamen! Ondertussen legde de chauffeur contact met de centrale. Toen bleek dat er inmiddels vanaf Oude-Tonge pendelbussen reden naar Rotterdam. Precies toen we bij Den Bommel, N59 P+R (Schaapsweg) kwamen, kwam er zo'n pendelbus aanrijden. Die wachtte gelukkig even op mij en twee medepassagiers (de derde ging terug naar huis). Vervolgens zijn we door Brabant (A59>A17>A16>A15) naar Rotterdam Zuidplein gereden. Daar kwam ik om 10.45 uur aan. Iets later dan 6.54 uur, de geplande tijd... Drie kwartier later stapte ik eindelijk op m'n werk binnen. Memorabele laatste werkdag van 2016! :wink:

O ja: alle bomen waren wel prachtig wit bevroren trouwens! :pos:
Laatst gewijzigd door Hendrik op vr 30 dec 2016, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Wubbo »

Hendrik schreef:Memorabele laatste werkdag van 2015! :wink:
Ik ben bang dat ik je moet vertellen dat 2016 ook al bijna voorbij is. Je hebt dus nog wat langer vastgestaan denk ik ;-).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Haha, mooie tikfout! :') Zó lang duurde het nu ook weer niet! :lol:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hainje »

Al geloof ik best dat het stilstaan voor je gevoel eeuwen duurde. :P
🍉
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PatrickM »

Gisteren in Basel: ik wilde de tram pakken van Basel SBB naar mijn hotel, net over de grens in Duitsland. Tram ging de goede kant op, maar twee haltes voordat ik op mijn bestemming was roept de bestuurder doodleuk om: "Kleinhüningen, endhaltestelle". Ik vond dat niet zo erg, de volgende kwam slechts 3 minuten later. Die bleek er ook geen zin meer in te hebben, want die riep hetzelfde om :X Uiteindelijk reed de derde tram door naar Weil am Rhein.

Wat me nu opvalt in de ICE 104: Bij vertrek uit Basel SBB wordt die weergegeven als ICE 504 richting Dortmund met rijtuignummer 28, daarna als ICE International 104 naar Amsterdam met rijtuignummer 38, en daarna weer met rijtuignummer 28... Was niet echt duidelijk.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Drie uur stilstaan is inderdaad vrij lang... :P
Omdat we in een tunneltje stonden, zagen we het ook niet licht worden. Da's wel een gekke ervaring. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

henk1234 schreef:Wat me nu opvalt in de ICE 104: Bij vertrek uit Basel SBB wordt die weergegeven als ICE 504 richting Dortmund met rijtuignummer 28, daarna als ICE International 104 naar Amsterdam met rijtuignummer 38, en daarna weer met rijtuignummer 28... Was niet echt duidelijk.
Volgens mij vertrekt dat ding gecombineerd met de 504, dus het kan goed zijn dat ie onder dat nummer rijdt tot Keulen ofzo.

Het rijtuignummer zou wel hetzelfde moeten blijven, 38 zit dan waarschijnlijk in de 504...
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PatrickM »

Is het in Duitsland ook standaard dat ze met dienbladen vol Haribo en ander zoet spul langskomen? Ik zag dat ook in de Railjet trouwens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

In de 1e klas van in ieder geval de ICE krijg je vaak (altijd) iets te snacken inderdaad. vaak iets van de standaard merken, maar ze hebben ook nog wel eens DB dingen (chocolaatjes, nootjes, weetikhet) *O*

Oh en vergeet je gratis kranten niet :wink:
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PatrickM »

ja, maar moet ik dan een extra kaartje kopen omdat ik een complete vierzitter nodig heb om die krant fatsoenlijk te kunnen lezen?
M'n vader heeft er in ieder geval goed gebruik van gemaakt, ik meer van de prima werkende (echt niet te vergelijken met die zooi wat bij NS "wifi" moet heten) gratis ongelimiteerde WLAN-verbindung *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Aking schreef:
henk1234 schreef:Wat me nu opvalt in de ICE 104: Bij vertrek uit Basel SBB wordt die weergegeven als ICE 504 richting Dortmund met rijtuignummer 28, daarna als ICE International 104 naar Amsterdam met rijtuignummer 38, en daarna weer met rijtuignummer 28... Was niet echt duidelijk.
Volgens mij vertrekt dat ding gecombineerd met de 504, dus het kan goed zijn dat ie onder dat nummer rijdt tot Keulen ofzo.

Het rijtuignummer zou wel hetzelfde moeten blijven, 38 zit dan waarschijnlijk in de 504...
Officieel begint de 504 in Köln. De 3x-rijtuigen worden van de 105 afgetrapt in Köln. Klinkt alsof het RIS daar niet helemaal goed mee overweg kan.

De 104 rijdt vanaf Amsterdam reeds met dubbel stel. Er is zo ruimte om een extra trein van Frankfurt naar Amsterdam per dag in te leggen, dat is de 222.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Wubbo »

Volgens mij gaat er iets niet goed met je treinnummers. Ik dacht dat de 105 met een dubbel stel reed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Gaat inderdaad niet goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten