OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Durashift »

frankberg19 schreef:Niet echt mijn reiservaring, maar vond het toch de moeite waard, om te plaatsen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25919 ... trein.aspx
Ja, las het net ook en wilde het ook plaatsen..

Ben je lekker mee.. :(
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Deze bus moet over 5 minuten vertrekken, maar de chauffeur is in slaap gevallen...

Nou waren mijn verwachtingen van TCR al niet hoog, maar dit? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Durashift schreef:
frankberg19 schreef:Niet echt mijn reiservaring, maar vond het toch de moeite waard, om te plaatsen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/25919 ... trein.aspx
Ja, las het net ook en wilde het ook plaatsen..

Ben je lekker mee.. :(
NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd :mrgreen:

De 9255 reed met +35, I10-rijtuigen en Belgische conducteurs. De conducteurs riepen keurig in vier talen van alles inclusief de uitstaprichting om bij aankomst in Gv, Shl en Asd.
De 9272 reed met +5, ICR-rijtuigen en Belgische conducteurs. Er is praktisch niets omgeroepen, alleen Gv werd een keer heel kort omgeroepen.

Blijkbaar is dus nog niet al het personeel geinstrueerd, of de 9272 reed met buitengewoon lui treinpersoneel :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
frankberg19
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
Locatie: Deurne

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door frankberg19 »

Er wordt wel vaker weinig omgeroepen, laatst zat ik in de trein van Deurne naar Eindhoven, alleen Eindhoven werd omgeroepen, en er werd gezegd 'station Eindhoven, u kunt hier over- of uitstappen. Wij rijden verder naar Schiphol.' Lui personeel is er dus wel vaker, alhoewel ik laatst ook een conducteur 'administratief' werk zag doen in de 2e klasse. met de iPhone spelen is dan ook heel zwaar
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Suus schreef:NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd :mrgreen:
Ik mag toch hopen dat dat op zijn minst in het bijzijn van VIRM was :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Suus schreef:De 9255 reed met +35,
Als dat ding met +35 binnenkomt in Rotterdam is die toch gewoon op tijd in Amsterdam? Die marges van die trein zijn echt verschrikkelijk ruim...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Suus schreef:De 9255 reed met +35, I10-rijtuigen en Belgische conducteurs. De conducteurs riepen keurig in vier talen van alles inclusief de uitstaprichting om bij aankomst in Gv, Shl en Asd.
En dan te bedenken dat, volgens de uitspraken van NS althans, het probleem hier niet op zou moeten treden. Dat zou immers alleen met gemengde inzet (B-loc, NL-rijtuigen e.d.) voorkomen, maar dit was dus een Belgische loc met Belgische rijtuigen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Ehm, met die Belgische rijtuigen was toch juist het probleem dat de deuren niet alleen op de stations open gingen of hoe zat het ook alweer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Waren het niet problemen met het sluiten van de deuren? Daarnaast hebben die Belgische rijtuigen meen ik een deursluiting volgens de UIC-standaard, wat feitelijk inhoudt dat de deuren open kunnen zodra de trein langzamer dan 5 km/u rijdt. Dat is echter weer net een ander probleem als het aan de verkeerde kant openen van de deuren: dat zou ook bij IC-Berlijn kunnen, maar die rijdt meen ik juist weer met TB0 (waarbij de deuren pas open kunnen als de trein 0 km/u rijdt, dus stilstaat). Echter zonder keuze van de kant die open gaat dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Het viel mij bij de I10 wel op dat er twee soorten deuropeningen zijn. Een deel van de rijtuigen had een knop naast de deur, een ander deel een deurgreep in de deur om deze te openen. Ik heb niet gekeken of er dan binnen ook verschil zit in de manier hoe je de deur moet openen.
Aking schreef:
Suus schreef:NS beweert dat de conducteurs van o.a. de Benelux direct zijn geinstrueerd om de uitstapzijde om te roepen. Dat moest natuurlijk even gecontroleerd worden met een retour Rtd - Asd :mrgreen:
Ik mag toch hopen dat dat op zijn minst in het bijzijn van VIRM was :roll:
Uiteraard niet, ik heb met gevaar voor eigen leven deze trein genomen om te weten of het wel veilig is voor VIRM :wink:
JWM schreef:
Suus schreef:De 9255 reed met +35,
Als dat ding met +35 binnenkomt in Rotterdam is die toch gewoon op tijd in Amsterdam? Die marges van die trein zijn echt verschrikkelijk ruim...
Kwam aan met +39 in Rotterdam, vertrok daar met +29, had een minuutje ingehaald in Den Haag, stond vervolgens enige tijd stil voor de inrijder van Hoofddorp en had uiteindelijk +33 in Schiphol en Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door jensch_ »

Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam en vanmorgen zat er een instructie in onze kast dat we verplicht zijn om vanaf vandaag om te roepen langs welke kant de reizigers moeten afstappen als de trein is bestaat uit ICR rijtuigen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

jensch_ schreef:Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam
Puur uit interesse; op welke internationale treinen zit je nog meer? (want voor zover ik weet zit in Nederland het personeel van de IC Brussel ook alleen op die IC, al hebben ze ook een tijdje op de [serie=Internationale trein|2017|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gezeten...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door en-es »

Vanmiddag met de sprinter van 16.01 van Amersfoort naar Baarn gereist. Vlekkeloos ging dat niet. Hij stond klaar op spoor 7B maar niemand mocht instappen. Vervolgens werd er omgeroepen dat de sprinter van spoor 4A zou vertrekken. Pas om 16.04 kwam die sprinter aanrijden om 2 minuten later te vertrekken.
jensch_
Berichten: 25
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 13:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door jensch_ »

Aking schreef:
jensch_ schreef:Ik ben een Belgische treinbegeleider op internationale treinen waaronder de IC Brussel-Amsterdam
Puur uit interesse; op welke internationale treinen zit je nog meer? (want voor zover ik weet zit in Nederland het personeel van de IC Brussel ook alleen op die IC, al hebben ze ook een tijdje op de [serie=Internationale trein|2017|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gezeten...
Wij doen ook nog TGV treinen tot Lille-Europe of Parijs CDG.
En tot april dit jaar deden we ook de EC naar Basel tot in Luxemburg.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Durashift »

Ah kijk, u heeft (nog) geen last van eentonigheid binnen uw routes. :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

LEEUWARDEN WALK TROE SENTRAL STATION ODDER SEIT. DOE NOT WEET HIER. SENTRAL STATION ODDER SEIT.

Welkom in Holland '-)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

... Ik denk dat ik wat context nodig heb. :')
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Als je hard kan schreeuwen in gebrekkig Engels kan je een geel hesje aantrekken en op Schiphol je ding doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Ik vrees dat die perronschreeuwers niet meer gaan verdwijnen. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Is het dan zo moeilijk om goede reisinformatie te geven op Schiphol? We leven toch in een tijd van moderne communicatie - en informatiemiddelen?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Wel apart, want de blinde meneer die in Roosendaal was gevallen had dus gewoon een blindegeleidehond. Dus naast dat het gewoon stom is dat de deuren aan beide kanten open kunnen, is er in de interactie tussen hond en baas wellicht ook niet iets goed gegaan...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

De machinist heeft bij het ontgrendelen van de deuren ook niet goed opgelet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

De machinist is in deze weinig te verwijten. Bij een Belgische Traxx + ICR zijn er twee opties voor de deuren: open of dicht. De bewuste locs hebben geen schakelaar waarmee de deuren per kant vrijgegeven kunnen worden.

Wat betreft de geleidehond: het schijnt dat die achter de bewuste man stond en 'm daarom niet kon tegenhouden. Dit i.v.m. het krap op de deur staan van de reiziger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Ik weet het niet honder procent zeker omdat ik zelf geen geleidehond heb (al ken ik genoeg mensen die dat wel hebben), maar bij het in- en uitstappen hoort die hond voor je uit te lopen en niet achter je te staan.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Durashift »

VIRM schreef:Ik weet het niet honder procent zeker omdat ik zelf geen geleidehond heb (al ken ik genoeg mensen die dat wel hebben), maar bij het in- en uitstappen hoort die hond voor je uit te lopen en niet achter je te staan.
Zou die hond snappen dat als er geen perron zichtbaar is,. dat er dan niet uitgestapt kan worden?
Okay, het is wellicht een afwijkende situatie dat de hond zou kunnen herkennen..

Het lijk mij dat de hond wel redelijk vlot de tredes naar beneden kan aan spoorzijde.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten