OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:
Meltrain schreef:
Milco schreef:Ik neem aan dat die Breng GTW's nog de kleuren van de Valleilijn krijgen?
Volgens mij niet: ze zijn tijdelijk tot er twee nieuwe Flirts komen, al weet ik niet wanneer die dan komen.
Als het goed is komen deze ergens in 2018.
Correct :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Ik had het spannender gebonden als dit in Anna Paulowna was :Y
Vooral omdat het mens al jaren dood is. :(
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

De GTW die van de Valleilijn naar de Vechtdallijnen gegaan is, is dit ook een tijdelijke oplossing of een permanente?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Permanent, die vervangt het aanrijdingsstel van Dalfsen. Is ook vrij makkelijk te doen omdat het stel al uit een optie voor de Vechtdallijnen kwam en eigenlijk vooral afwijkt qua kleur aan de buitenkant en van de stoelbekleding.
Op de Valleilijn hebben ze niks aan één GTW die nergens mee kan koppelen, vandaar dat er twee Flirts besteld zijn (want een GTW extra kan niet meer, die worden niet meer geleverd in Nederland).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door nvdw »

Nou, hier dan.

Maat van me komt met zijn kop op de televee en ik was uitgenodigd om bij de opnames als publiek aanwezig te zijn. Aangezien hij na afloop nog wat gezelligheid in het vooruitzicht had gesteld, besloot ik (zaterdag jongstleden) met het ov naar Hilversum af te reizen. Bovendien maak ik toch al genoeg kilometers op de weg dus laat nu een ander maar rijden.

Uiterlijk 12.30 uur melden bij de poort van de studio was het devies, dus ik had een reis gepland met aankomsttijd te Hilversum Media Park om 11.49 uur. Anderhalf uur vanaf mijn opstaphalte van de bus voor een ritje van nog niet de helft met de eigen wagen, maar ik vind het niet erg om per bus en trein te reizen, dat laatste was zelfs alweer een behoorlijke tijd geleden.

Te elfder ure stond mijn vader echter aan de deur om de ouderlijke kerstboom plus ballen op te halen, die uitdragerij ligt namelijk bij mij op zolder. Even geholpen de rotzooi van die ellendige dodelijke vlizotrap af te zeulen maar de tijd begon te dringen. Op mijn nieuwe zondagse schoenen alsnog naar de bushalte getogen om er daar achter te komen dat ik gewoon dik te laat was. Verdorie. Dan maar terug naar huis om de auto aan te slingeren, het optreden moet vanavond maar met cola in plaats van bier worden gevierd.

Daar staat mijn vader nog de boom en zooi in te laden en hij voelt zich dusdanig verantwoordelijk voor het oponthoud dat hij me aanbiedt om me naar Geldermalsen te brengen, dan kan ik daar weer naar Utrecht om alsnog mijn trein naar Hillywood te halen. Zonder na te denken zeg ik ja. Gelukkig kan ik na aankomst in Geldermalsen direct in een sprinter naar Utrecht plaatsnemen. Leuk dat die ook op zaterdag vier keer per uur rijdt maar tussen Utrecht en Media Park heb je dan nog steeds maar twee reismogelijkheden in het uur, dus aankomst 12.19 uur. Dan mag er dus ook helemaal niks misgaan! Het contingency plan om een intercity naar Amersfoort te pakken en daar een Sprinter om een kwartier eerder aan te komen sneuvelt omdat ik aan anderhalve minuut niet genoeg heb om twee keer een roltrap te pakken en meerdere sporen over te steken. Het wordt dus echt die laatstmogelijke trein.

Aan de koffie op Centraal heb ik even tijd om de planner wat nader te bestuderen, en waarom die stopper er maar liefst veertig minuten over doet. Omdat er blijkbaar werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Hilversum kom ik straks in het boemeltje naar Baarn terecht dat voor de gelegenheid naar Naarden-Bussum is verlengd. De laatste keer dat ik dat veredelde kermisspoortje heb bereden was in de OV-studententijd in een moegestreden Plan V maar als schrale troost voor het leed rijdt er nu dus zo'n opgepoetste DDZ-4, daar had ik nog nooit in gezeten dus toch nog een treinprimeur. Grappig die loungeseat trouwens, stukken beter dan dat enge hokje onder de trap met die ielige krukjes toen het nog een DDAR was. Ik ga er even op zitten maar ben het al gauw zat: ik zit niet echt lekker op die 'loungebank' en ik zit bovendien recht in het zicht van zo'n beetje iedereen in de coupé.

Een hoop gepiep en gekraak later staan we stil in Soest. God nee hè, de tegentrein zal toch geen vertraging hebben? De vrolijke conductrice, die ik gevoelsmatig al zes keer heb horen roepen in welke trein ik zit en waar deze allemaal stopt, grijpt wederom de intercom en meldt het slechte nieuws. De vertraging? Uiteraard: de tien minuten die ik nodig heb om straks op die stramme schoenen die ellendige loopbrug af te werken.

Even hoop ik dat we nu zo hard vertraagd zijn dat ik het echt niet meer haal - liever dik te laat dan net te laat - en dat ons spoor inmiddels is vergeven aan een andere trein zodat we straks buiten Baarn weer zoveel minuten kunnen wachten. Helaas neen: we kunnen gewoon onze weg vervolgen, maar die tien minuten loopt de trein uiteraard niet meer in. Ik kom op Media Park aan, doe nog een poging tot snelwandelen over die KUTBRUG met die KUTSCHOENEN maar het mag niet baten: het is 12.35 uur en de deur is TOE. De inwendige scheldkanonnade zal ik hier niet herhalen. Ultiem gestraft voor het zelfverkozen ongenoegen.

Eind goed, al goed: er was nog een tweede opname om bij aanwezig te zijn (en het was leuk) en het werd die avond toch nog gezellig.

FIN.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Permanent, die vervangt het aanrijdingsstel van Dalfsen. Is ook vrij makkelijk te doen omdat het stel al uit een optie voor de Vechtdallijnen kwam en eigenlijk vooral afwijkt qua kleur aan de buitenkant en van de stoelbekleding.
Op de Valleilijn hebben ze niks aan één GTW die nergens mee kan koppelen, vandaar dat er twee Flirts besteld zijn (want een GTW extra kan niet meer, die worden niet meer geleverd in Nederland).
Waarom worden GTW's niet meer geleverd in Nederland?

En ... krijgt de Valleilijn GTW de Vechtdallijnen kleuren en interieur?

Of blijft het een buitenbeentje?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

henk1234 schreef: Dan maak je toch gewoon een soort botje wat elke werkdag een mailtje naar de klantenservice stuurt met een restitutieverzoek?
Geen idee hoe dat moet, maar heb toch niks beters te doen. :p
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3270
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door marvinkok »

KM46 schreef:
Daniel schreef:Permanent, die vervangt het aanrijdingsstel van Dalfsen. Is ook vrij makkelijk te doen omdat het stel al uit een optie voor de Vechtdallijnen kwam en eigenlijk vooral afwijkt qua kleur aan de buitenkant en van de stoelbekleding.
Op de Valleilijn hebben ze niks aan één GTW die nergens mee kan koppelen, vandaar dat er twee Flirts besteld zijn (want een GTW extra kan niet meer, die worden niet meer geleverd in Nederland).
Waarom worden GTW's niet meer geleverd in Nederland?

En ... krijgt de Valleilijn GTW de Vechtdallijnen kleuren en interieur?

Of blijft het een buitenbeentje?
Gtw voldoet niet meer aan de huidige botsnormen.
Volgens berichten op Somda wordt het stel uiteindelijk wel in vechtdaloutfit gestoken, evenals interieur, maar zou hij nu gespot zijn met enkel arriva-logos erop geplakt. Daar wordt ook gemeld dat dit stel niet zozeer als vervanger is voor het ongevalsstel, daar schijnt nog over gepraat te worden, maar nu is in ieder geval het aantal stellen weer op nivo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef:Ik snap sowieso niet waarom de [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet in elk geval tussen Rtd en Gvc kan rijden. :?
Zo te zin omdat ie op Rotterdam Centraal nergens kan keren. Keren uit Delft lukt alleen op spoor 7 en 8, maar dat zijn ook precies de sporen die je nodig hebt om op de juiste manier de Willemsspoortunnel uit te komen en weer naar Delft te rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Handig! Al die verwijderde/wegbezuinigde wissels :')
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door MdJ »

Die wissels, om vanuit Delft naar spoor 9 te gaan, hebben er nooit gelegen. Dit ivm een opstelterrein met wasstraat en een perron... :roll:

Handig om te weten is dat de buitendienststelling loopt tot aan sporen 1 tot en met 6, waardoor deze sporen als het ware kopsporen zijn. Dan kun je wel keren op spoor 6, maar kan je pas doorwisselen bij [station=Delfshavense Schiebruggen (brug tussen Rtd-Sdm)]Dhs[/station]. En dat kost je zoveel capaciteit dat het middel erger is dan de kwaal.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Extra wissels aanleggen is dan zeker geen optie?
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door MdJ »

Waar zou je dat willen inpassen? Er ligt daar een rangeerterrein met wasstraat en een perron...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Wubbo schreef:
Meltrain schreef:Ik snap sowieso niet waarom de [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet in elk geval tussen Rtd en Gvc kan rijden. :?
Zo te zin omdat ie op Rotterdam Centraal nergens kan keren. Keren uit Delft lukt alleen op spoor 7 en 8, maar dat zijn ook precies de sporen die je nodig hebt om op de juiste manier de Willemsspoortunnel uit te komen en weer naar Delft te rijden.
Volgens mij zou de [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] prima op spoor 8 kunnen keren.
De [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] zou dan (vanuit Den Haag) aankomen om :23/:53 en vertrekken om :36/:06.
Op Rijdendetreinen zie ik dat de [serie=Sprinter|2017|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] de enige treinserie is die nu van spoor 8 gebruikmaakt en die staat er niet tijdens die perioden. Wel vertrekt eens per uur (om :10) de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] 4 minuten later van spoor 8.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Wubbo »

Die [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] komt alleen al om .57 aan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Ardan »

Wacht wat, die staat dus maar liefst 13 minuten stil daar? :')
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Nee, slechts 12 minuten, want hij komt om .58 aan... :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Dan is "mijn plan" in elk geval toch één keer per uur mogelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Ardan »

Hendrik schreef:Nee, slechts 12 minuten, want hij komt om .58 aan... :P
Oh nee als het er maar 12 zijn is het wél acceptabel :')
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

JWM schreef:Weet iemand of er woensdagavond treinen rijden naar de Kuip?
JothamvW schreef:Ja, Nee.
Er reden wel treinen, alleen geen speciale pendels. Dat was na afloop niet echt een succesnummer, het station werd afgesloten omdat het op het perron te druk werd en na lang wachten kwam dan het sprintertje naar Den Haag voorrijden. Wellicht kan NS de volgende keer maar weer helemaal geen vervoer aanbieden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Mikos »

Dan was je gewoon te laat; er ging meer dan genoeg volk met mijn VIRM mee dat uit het stadion kwam lopen. Ik kon echter niet op je wachten, want die mensen wilden graag weg, sorry. (A)

Zal trouwens ook nog met de werkzaamheden te maken kunnen hebben dat er geen stadionpendels reden deze keer.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Zat jij op die eerste VIRM van even na half 11? Die hadden we net gemist inderdaad maar die zat natuurlijk net voor de grootste toeloop naar het station. Unieke kans om weer eens bij jou in de trein te komen laten lopen :|
Laatst gewijzigd door JWM op do 15 dec 2016, 02:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5810
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Mikos »

Spijtig, JWM, spijtig.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

VIRM op Rotterdam Stadion? :o
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Ja en Mikos zat er bovenop :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten