OVer je reiservaringen in december 2016
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Treinsurfen met een bovenleiding? Ik doe het je niet na.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Ow je had het niet over de forumgebruiker met dezelfde naam?
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Volgens RTV-NH worden reizigers naar Den Helder sinds zondag regelmatig hier de trein uit gezet bij vertragingen.Hainje schreef:Vooral omdat het mens al jaren dood is. :(Aking schreef:Ik had het spannender gebonden als dit in Anna Paulowna was :Y
http://www.rtvnh.nl/nieuws/197188/inter ... in-gegooid
Laatst gewijzigd door JWM op do 15 dec 2016, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Men heeft in de nieuwe dienstregeling een korte kering ingevoerd in Den Helder. Echter is die lijn vanaf Heerhugowaard deels enkelsporig en worden bij vertraagde treinen de kruisingen dus verschoven. Gevolg is dat de kering helemaal niet meer haalbaar is, want als 'ie dan in Den Helder Zuid aankomt zou hij al moeten kruisen met z'n eigen pad voor de terugrit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
In de vorige dienstregeling was er dus een kering van meer dan een half uur, want de tijden zijn toch niet echt verschoven? Wel efficient natuurlijk, want bij een korte kering kan je het personeel ook meteen terug sturen.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Maar...
Er stond dus ook personeel niks te doen op Den Helder, wachtend op een te late trein, of wat?Reservetrein
Reizigersorganisatie Rover heeft direct aan de bel getrokken bij de NS. Vroeger stond er altijd een reservetrein bij Den helder, maar die is bij de nieuwe dienstregeling geschrapt. De plannenmakers dachten dat die trein nooit gebruikt werd, terwijl dat wel het geval was.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Er was dus zoals JWM al zegt eerst een kering van meer dan een half uur, maar als er toch personeel beschikbaar is kon die wachtende trein natuurlijk ook eerder teruggestuurd worden wanneer nodig, waarna die vertraagde trein later z'n plek weer innam. Immers is Den Helder ook een standplaats waar ze ongetwijfeld ook reservepersoneel zullen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Wat ook niet helpt is dat deze treinen aan het andere eindpunt ook een korte kering hebben.
In de ochtendspits komen deze week veel treinen uit Nijmegen met vertraging rond 10 minuten in Utrecht aan. Dat rijden ze er dus niet meer uit...
In de ochtendspits komen deze week veel treinen uit Nijmegen met vertraging rond 10 minuten in Utrecht aan. Dat rijden ze er dus niet meer uit...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Boven Schagen zijn de tijden hooguit met een minuut verschoven inderdaad. Maar in Den Helder keerde de inkomende treinen nooit op de eerstvolgende vertrekkende trein, maar werd er meer dan een half uur gekeerd. Een reservetrein had men dus niet persé, er werd in geval van nood gewoon kort gekeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Nouja, waarschijnlijk komt NS ook wel weer tot de conclusie dat het niet werkt en over een paar maanden zijn er daar weer lange keringen. Met de media-aandacht komt het vast wel in een stroomversnelling.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Dit was inderdaad de situatie sinds enkele jaren, volgens mij met de grote wijzigingen van begin dit millenium?Suus schreef:Boven Schagen zijn de tijden hooguit met een minuut verschoven inderdaad. Maar in Den Helder keerde de inkomende treinen nooit op de eerstvolgende vertrekkende trein, maar werd er meer dan een half uur gekeerd. Een reservetrein had men dus niet persé, er werd in geval van nood gewoon kort gekeerd.
Want in de tijd daarvoor werd er wel gewoon 'kort' gekeerd. Heb in de jaren 90 wekelijks met die trein (tot A'dam of Utrecht) gereisd.
Werd er bij DH Zuid / Schagen gepasseerd.. later is dat (door de lange kering) Anna Paulowna geworden..
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Vanwege een uit de hand gelopen ruzie tussen twee treinstellen, wilden deze absoluut niet meer met elkaar samenwerken en bestaat de 527 uit slechts een losse ICM-III.
Reizigers die niet verder hoeven dan Utrecht Centraal werd daarom ook geadviseerd om de 2829 te nemen.
Reizigers die niet verder hoeven dan Utrecht Centraal werd daarom ook geadviseerd om de 2829 te nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Paar maanden? Wat dacht je van vandaag!JWM schreef:Nouja, waarschijnlijk komt NS ook wel weer tot de conclusie dat het niet werkt en over een paar maanden zijn er daar weer lange keringen. Met de media-aandacht komt het vast wel in een stroomversnelling.
http://nieuws.ns.nl/nieuwe-dienstregeli ... -en-dalen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
An sich ben ik na een kleine week reizen best tevreden over de nieuwe dienstregeling. De overstap van [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] op de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] v.v. is goed haalbaar vermits er op tijd van het beginpunt vertrokken is.
Alleen woensdagochtend ging de mist in doordat mijn 6018 al met +6 uit Tiel vertrok. Die vertraging kan onderweg niet meer ingelopen worden doordat de dienstregeling strak in elkaar zit.
Maar over het algemeen kan ik elke dag 22 minuten tijdwinst begroeten ten opzichte van de vorige dienstregeling. Dat betekent concreet dat ik mijn werkdag met 0,5 uur verleng en daar 1 minuut voor eerder vertrek en 's avonds 7 minuten later thuiskom :Y
Alleen woensdagochtend ging de mist in doordat mijn 6018 al met +6 uit Tiel vertrok. Die vertraging kan onderweg niet meer ingelopen worden doordat de dienstregeling strak in elkaar zit.
Maar over het algemeen kan ik elke dag 22 minuten tijdwinst begroeten ten opzichte van de vorige dienstregeling. Dat betekent concreet dat ik mijn werkdag met 0,5 uur verleng en daar 1 minuut voor eerder vertrek en 's avonds 7 minuten later thuiskom :Y
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Zoals NS omschrijft was het ook een week van pieken en dalen. Gisteren ging het goed bij mij, maar maandag en dinsdag waren erg rommelig. Opvallend is dat bij vertraging de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/s1800 door het weghalen van buffertijden in bijvoorbeeld Zwolle deze niet meer inhalen, en ook nog eens met losse VIRM6'jes rijden. Ben benieuwd hoe het aankomende week zal verlopen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Zoals genoemd in het MIEK-topic moest ik halsoverkop naar school vandaag. Toen ik van huis ging liep het treinverkeer nog goed, maar toen ik de metro uitstapte was er juist iemand voor de trein gegaan op Rotterdam-Noord, dus ik kon weer terug naar de metro en met een overstap bij Beurs belande ik dan op Alexander. Gelukkig reed daar om 09:42 een extra trein naar Goverwelle, als uitloper van de s7700. En in Gouda kwam toen wel een hele ICM4 aanrijden in de 1735, dat was natuurlijk een beetje krap tot aan Utrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Gisteren op lijn 400 naar Utrecht vertrok de bus met 5 mins vertraging in Raamsdonksveer, en we kwamen met -15 in Utrecht aan... Fijn, maar wel een beetje jammer dat de chauffeur als een idioot gereden heeft. Met 90 door utrecht rijden, luid toeterend naar iedereen die naar links wil komen is niet heel verantwoord. :')
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Nou, die nieuwe dienstregeling kent hier toch helaas vooral negatieve kanten. Ik pendel Cl - Hfd en had voorheen op Ut een mooie aansluiting voor Shl. Echter is de [serie=Stoptrein|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Stoptrein|2017|Heerlen - Sittard6900[/serie] een minuut of 6-7 verschoven waardoor die overstap nét niet meer te halen valt. En op de terugweg precies hetzelfde euvel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Eigenlijk is Utrecht al jaren niet echt een knooppunt voor wat betreft overstapverbindingen. Immers zit er door de ligging van de verschillende corridors ten opzichte van elkaar eigenlijk altijd wel ergens een wat onlogisch lange aansluiting in. Heb er nog niet in zoveel detail naar gekeken echter, maar zie wel dat ik zowaar eens in relevante overstaprichtingen vanuit Amersfoort in minder dan een kwartier kan overstappen nu.
Jarenlang miste je eigenlijk altijd net een trein eerder, dat vond ik toch altijd het knullige van sommige punten met samenkomende kwartiersdiensten: precies een kwartier overstaptijd.
Jarenlang miste je eigenlijk altijd net een trein eerder, dat vond ik toch altijd het knullige van sommige punten met samenkomende kwartiersdiensten: precies een kwartier overstaptijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Ja, dat heb je nu dus wel in Rotterdam met de overstap tussen de IC's van/naar Utrecht en de Sprinters van/naar Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Voorgaande jaren was dat daar ook al het geval, maar dan tussen de ICs onderling en Sprinters onderling. Je kunt natuurlijk niet altijd perfecte aansluitingen bieden maar beter dan precies een kwartier overstaptijd moet toch wel kunnen tussen kwartiersdiensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
:DMeltrain schreef:Vanwege een uit de hand gelopen ruzie tussen twee treinstellen, wilden deze absoluut niet meer met elkaar samenwerken en bestaat de 527 uit slechts een losse ICM-III.
(..).
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Vandaag in de nieuwe flirt van NS gezeten.
Foto'tje.
Hij reed heerlijk, de dienstdoende HC was er wat minder blij mee, veel problemen met de treeplanken. WC is prima, de drie stroompunten per 2 stoelen zijn ook ideaal. Maar het comfort is echt laag (een tram zit nog beter), en het apparaat maakt een enorm kabaal.
RNET wou ik ook doen, maar die lijn reed niet vanwege defecten. Limburg was me even te ver vandaag, toch leuk *O*
Foto'tje.
Hij reed heerlijk, de dienstdoende HC was er wat minder blij mee, veel problemen met de treeplanken. WC is prima, de drie stroompunten per 2 stoelen zijn ook ideaal. Maar het comfort is echt laag (een tram zit nog beter), en het apparaat maakt een enorm kabaal.
RNET wou ik ook doen, maar die lijn reed niet vanwege defecten. Limburg was me even te ver vandaag, toch leuk *O*
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 18 dec 2016, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto vervangen door een kleinere variant
Reden: Foto vervangen door een kleinere variant
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Waar is dat vierkantje bovenop eigenlijk voor?
Re: OVer je reiservaringen in december 2016
Dat is het toplicht.Chrysa schreef:Waar is dat vierkantje bovenop eigenlijk voor?
Zie je ook bij de SLT maar dan net ff anders (geen LED volgens mij).
Hoe was het in DLD? Lekker kleurtjes kunnen inslaan?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten