OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Daarom wordt al het hele weekend op Rotterdam Centraal omgeroepen dat je voor Blaak de metro moet nemen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Want er zijn wel NS-alternatieven voor Blaak? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Het is als reactie op KM46 die geen alternatieven aangeeft als ze niet van NS zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Weet ik. Mijn vraag was dus welk alternatief ze anders aan zouden moeten bieden.
NS-bussen inzetten als er een metro rijdt is ook zonde.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Er rijden nu NS-bussen naar Blaak, maar er wordt ook naar de metro verwezen. NS zal hierover ongetwijfeld afspraken hebben gemaakt met de RET.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Op het NS Serviceforum werd gemeld dat de NS geen toestemming kreeg van de gemeente Rotterdam om (overdag) treinvervangende bussen in te zetten en dat reizigers daarom maar naar de RET verwezen worden... :X

Wat je moet doen als je een afgekocht reisrecht hebt en extra kosten maakt door het reizen met de RET, staat twee berichten later:
Ik heb inderdaad gelukkig al een antwoord: als je een Vrij abonnement hebt van NS en je nu kosten moet maken op een traject (Traject Vrij) of een periode (bv. Weekend Vrij) die je al had afgekocht, kun je deze kosten via NS Klantenservice terugvorderen.

Welk kanaal je hiervoor kiest staat vrij: http://www.ns.nl/klantenservice/contact. Doe je dit op het forum of op één van de Social Media accounts van NS, stuur het dan altijd wel via een privébericht. Vermeld hierin waar en wanneer je gereisd hebt en welke extra kosten je hiervoor hebt moeten maken.
Als je gewoon op saldo reist, zal het verschil in kosten tussen NS en RET minimaal zijn. Mocht dit in jouw specifieke geval niet kloppen, dan kun je alsnog je verzoek bij klantenservice indienen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Reiziger Delft »

Pff, elke keer met dit soort grappen moet je zelf als klant NS weer benaderen. Vervolgens wordt je 3x doorverwezen en ben je er ook wel weer klaar mee voor die paar Euro. Makkelijk geld verdienen zo.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door groningen »

Tja; als die bovenleiding het niet had begeven. Als er geen werkzaamheden naar Buitenpost waren, dan had ik misschien iets te melden.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door chemie »

Als het stopknopje ingedrukt wordt, stopt de bus bij de eerst volgende halte. Vandaag niet! Gewoon overslaan en doorrijden naar t station. Dan ook nog eens niet genoeg vertraging wegrijden met die truc om de overstap naar het andere stadsvervoer te bieden. Wat een grap!
PHS

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

olof schreef:Een man van een jaar of twintig - nogal een fout type, inclusief bontkraag
Wat is er nou weer mis met een bontkraag? :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

olof schreef:Vandaag ging het bijna goed mis op het station... Godzijdank kwam er geen trein aan.
Niks aan de hand dus, dramaqueen!
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door pedaalemmerzak »

Chrysa schreef:
olof schreef:Een man van een jaar of twintig - nogal een fout type, inclusief bontkraag
Wat is er nou weer mis met een bontkraag? :')
Bontkraagje, glimmende vuilniszakjas, peuk in de bek en zonder helm op de scooter. Je kent het wel ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

olof schreef:Vandaag ging het bijna goed mis op het station. Een man van een jaar of twintig - nogal een fout type, inclusief bontkraag - zat op het perron te klooien met een voetbal. Hooghouden, trucjes, etc. Hij is natuurlijk geen Messi dus binnen de kortste keren lag de bal op het spoor. Springt hij dus ZONDER TE KIJKEN van het perron om de bal weer te pakken. Godzijdank kwam er geen trein aan, anders was dit heel fout afgelopen.
Op welk station gebeurde dit?
PHS

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Ja die zijn er. Twee keer in een aanrijdingstrein gezeten, wat inderdaad geen pretje is. Nou heb ik er ook weer geen trauma van opgelopen, maar het blijft je wel bij. Kan het moment zelf nog redelijk goed beschrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend riep Tuffy op Sloterdijk nog enthousiast om dat de 2616 ook op Amsterdam Lelylaan stopt. Was wellicht even handiger geweest een ingesproken bandje te doen over de werkzaamheden in de Willemspoortunnel. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Toen ik om 7:35 op Rotterdam Lombardijen kwam, bleek de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] naar Den Haag van 7:39 opgeheven en had die van 7:09 +50.
Omdat het perron vol stond met mensen heb ik maar de (licht vertraagde) [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Dordrecht van 7:32 genomen.
Daar bleef ik in de trein zitten om uiteindelijk alsnog op Rotterdam Centraal te belanden. Zo ontloop ik in elk geval de extreme drukte in de 5116 die nu het aantal reizigers van vier normale treinen te verwerken krijgt.
(De [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] stopt namelijk alleen in zuidelijke richting extra te Lombardijen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door OmniLezer »

Het zou mooi zijn als de 5000/5100 vanaf Dordt minder vertraging krijgt volgende week. 50 minuten vertraging op station Barendrecht is niet het mooiste om af te lezen. :')
Daarnaast ook alle andere sprinters tussen 7 en 8 naar Den haag afgelast. Pas om 8:05+10 kwam er eentje. Het zou mooi zijn als op zulke momenten ook de 2400 op Barendrecht zou stoppen.

Trouwens ik heb die trein niet gepakt. Ik kwam binnen en ben gewoon weer naar buiten gegaan omdat dat zo triest was i.c.m. 200 man op het perron richting Den Haag. Ik ben gewoon de bus gepakt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:Toen ik om 7:35 op Rotterdam Lombardijen kwam, bleek de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] naar Den Haag van 7:39 opgeheven en had die van 7:09 +50.
Omdat het perron vol stond met mensen heb ik maar de (licht vertraagde) [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Dordrecht van 7:32 genomen.
Daar bleef ik in de trein zitten om uiteindelijk alsnog op Rotterdam Centraal te belanden. Zo ontloop ik in elk geval de extreme drukte in de 5116 die nu het aantal reizigers van vier normale treinen te verwerken krijgt.
(De [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] stopt namelijk alleen in zuidelijke richting extra te Lombardijen.)
Had jij dat ook jongeman? Nou ik zat met het zelfde probleem. Ik ben gewoon weggegaan omdat dat uiterst triest was.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Wat is er nou weer mis met een bontkraag? :')
Jassen met bontkraagjes worden doorgaans door paupers gedragen. Om nog maar te zwijgen over het dierenleed. :P
🍉
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef:Jassen met bontkraagjes worden doorgaans door paupers gedragen.
:(
Kom eens naar Lage Zwaluwe en pak een vroege bus naar Breda, denk dat driekwart van de mensen zo'n jas heeft. :p
Hainje schreef:Om nog maar te zwijgen over het dierenleed. :P
Ik denk niet dat ik voor die €40 echt bont gekregen heb. Volgens mij zijn de meeste sowieso nep. :')
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Vandmiddag werd ik vooraan het achterste treinstel van de 2154 door de HC tegengehouden: het voorste stel ging leeg mee. Dus zat het achterste treinstel (VIRM6) al meer dan zitvol. Even later kwam er iemand (ik vermoed de HC) naar boven om aan te kondigen dat het voorste treinstel toch mocht worden ebtreden voor reizigers, en of de visueel beperkte meneer die verder naar voren wilde lopen meewilde. Die had inmiddels al een zitplaats aangeboden gekregen. :mrgreen: Overigens leek het alsof de HC die de tweetalige omroepberichten in de trein deed in een vorig leven steward was geweest ofzo. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door groningen »

Lage Zwaluwe
Het station waar je nog gewoon over sporen heeft kunt lopen, omdat spoor 1 en 4 geen lift heeft!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten