OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Karl »

Vandaag moest ik van Dordrecht naar centrum Den Haag en daarna weer via Rotterdam centrum terug. Wat een drama. Hoe moeilijk is het voor een logistiek bedrijf dat continu te maken heeft met veranderingen vanwege werkzaamheden daar de capaciteit ordentelijk op af te stemmen?

De heenreis verliep vrij vlot, ware het niet dat er tussen Rotterdam C. en Den Haag C. een SGM III rijdt. Behalve het gemakkelijke instappen in die treinen, tov het vorige SLT, was het uiteraard veel te weinig. Dit viel ook op bij de terugreis vanuit Den Haag. Er rijden 2 Sprinters per uur en wat doet NS, men zet SGM III in, terwijl in Den Haag nog genoeg SLT weekend stond te houden. Vanwege een 'verdacht persoon langs de baan' reden we tussen Rijswijk en Schiedam met 'aangepaste snelheid', waardoor we daar vertraagd aankwamen. Ik zag dat de HC met twee reizigers stond te discussieren, maar de HC maande de reizigers snel in te stappen. In de trein bleek waarom, men moest naar Antwerpen. HC vond het erg vreemd dat ze niet met de trein verder konden en deze arme reizigers moesten maar met de IC naar Rotterdam Alexander, dan met de bus naar Zwijndrecht, vanuit daar via Roosendaal naar de Zuiderburen. Het was duidelijk dat deze prutser niet op de hoogte was van hinder door werken aan het spoor, want anders had deze man wel geadviseerd in Schiedam de bus te nemen. Uiteindelijk in Rotterdam aangekomen, daar maar uit ellende met het lokale OV gereisd. Maar daar heb ik met mijn NS-kortingskaart uiteraard geen korting, dus waar krijg ik restitutie? En waarom moet ik daar achteraan gaan? Men kan toch zien in mijn reishistorie dat ik teveel heb betaald voor dit wanstaltige stukje 'service'? Kortom, waar zou je zijn zonder de trein? Waarschijnlijk gewoon thuis. En met de trein? Liever gewoon thuis.

Enfin, moraal van het verhaal, (a) zorg dat je in het weekend niet van NS afhankelijk bent, (b) wil je internationaal reizen en van te voren zeker zijn van een ticket, reis dan met een Flixbus, (c) vertrouw geen personeel van NS, (d) reis je met z'n tweeën en dan nog retour op dezelfde dag? Bekijk dan in het weekend ook eens prijzen van huurauto's.
Het is een spectrum.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Jurre »

Uit jouw bericht maak ik weinig persoonlijke hinder op. Als je dan nog loopt te klagen over wat de NS allemaal wel niet fout doet, reis dan gewoon met de auto -o-
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

A: Als er geen werkzaamheden zijn op het traject waarop je wil reizen kan je ook in het weekend prima op de NS vertrouwen.
B: Die snap ik niet, Internationale kaartjes met de Benelux raken toch niet uitverkocht?
C: De doorsnee forumgebruiker is beter geïnformeerd dan de doorsnee conducteur, dus waarom advies vragen?
D: Dat kan sowieso interessant zijn, maar er spelen wel meer aspecten een rol dan alleen de prijs.

Verder goed verhaal :pos:
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Klaasje »

Gister ging ik met trein 773 van Almere Centrum naar Zwolle om in Zwolle over te stappen richting Deventer. Omdat de desbetreffende intercity's een extra stop op Duivendrecht hadden maar geen extra rijtijd tussen Amsterdam Zuid en Lelystad viel prima te verklaren dat deze trein te laat in Almere aankwam. Dan denk je dat er snel wat mensen uitstappen en weer instappen en dat de trein weer gaat. Maar wat mij opviel is dat de HC met heel andere dingen bezig was dan met het vertrekproces: De railcatering moest een omroepbericht uitspreken met de sleutelset van de HC. Toen de HC eenmaal doorhad dat de trein te laat was en dat ze beter eerst het vertrekproces had kunnen inzetten was het natuurlijk al te laat.. Kortom, in plaats van vertraging in te lopen kwam er nog een minuutje bij met als gevolg dat heel veel reizigers bang werden hun overstap te missen. Jammer. -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Laat ik dan een positief bericht plaatsen. :)
Gisteravond in de Sprinter Dordrecht - Rotterdam Lombardijen kwam de conductrice net na vertrek uit Dordrecht alle reizigers persoonlijk vragen waar ze heen moesten om hen een zo goed mogelijk reisadvies te geven. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JWM »

Weet iemand of er woensdagavond treinen rijden naar de Kuip?
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door JothamvW »

Ja, Nee.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de [serie=Stoptrein|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 07:05 van Sloterdijk naar Zaandam. Daar overgestapt op de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 07:09 die met +7 reed. Gelukkig werd in Haarlem de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] er niet voorgegooid. In Leiden stond de t1816 aan de overzijde van het perron, maar voordat ik in kon stappen werden de deuren gesloten. De HC liet mij en andere passagiers nog wel binnen via haar deur. Vertrek was met +3. De HC kon door de drukte op het balkon nergens naartoe, dus moest zij de machinist oproepen om de omroep te verzorgen. :mrgreen: Aankomst in Den Haag was met iets van -12.

Op de terugweg had ik de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33 uit Den Haag. Deze vertrok wegens een kruisende trein met +5. Er was net een aanrijdiging bij Hillegom gebeurd, waardoor er in Leiden druk werd gekeerd. Aankomst en vertrek uit Leiden was met +11 en de solo VIRM6 veranderde van een drukke trein naar een sardienblikje. Ik was overigens blij dat ik niet ben overgestapt naar de s3362, want die begon met +10, toen ik op Schiphol was had hij al +21 en op Zaandam had hij al +31.
Dus op Schiphol uitgestapt en kon de 5867 nemen van 18:11 die met +6 reed. De SchipholSchreeuwService besloot echter dat de trein te vol was en eisten uiteindelijk dat een kwart tot een derde van de reizigers eruit ging. Waar dit over ging geen idee, want ik zie Sprinters vaak veel voller rijden. De machinist en de HC riepen niks om, terwijl de SchipholSchreeuwService langs de deuren ging op strooptocht naar reizigers. Tegenover een Engelssprekende reiziger werd verklaard: “The train is too heavy”. Uiteindelijk vertrok de trein met +18, dus volgens mij heeft hij iets van 12 minuten spoor 2 op Schiphol bezet gehouden. Aankomst in Zaandam was uiteindelijk met +20.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7651
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door waldo79 »

Dat geeft de burger moed: krappe overstap van de 6018 naar de 1718 gehaald en zelfs een zitplaats kunnen vinden :D Dit alles in Utrecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Dat door de werkzaamheden in de Willemsspoortunnel de [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet kan rijden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal is jammer maar daar heb ik begrip voor.
Dat die serie ook niet tussen Rotterdam Centraal en Den Haag rijdt, begrijp ik al heel wat minder.
Maar wat ik helemaal niet begrijp is dat de [serie=Sprinter|2017|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] doodleuk met 5 bakken SGM rondrijdt.
Ter compensatie stopt de 2400 deze week extra te Lombardijen, maar dat biedt ook niet voor iedereen een oplossing (wel voor mij, dus dit stukje is bedoeld om problemen voor andere reizigers aan te kaarten).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door OmniLezer »

Dank je wel @Meltrain, ik ben één van die reizigers waarvoor je dit doet. Mijn steun en toeverlaat gaat uit naar jou.

Ik snap namelijk ook niet wat de reden is om Barendrecht niet aan te doen door één van de Intercity's(2200 of 2400).
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:lokquote
Nog nooit zoveel stadsbussen op streeklijnen gezien. :o

Vandaag en gisteren weer lekker met 90 mensen in een stadsbusje gezeten op lijn 123, en aansluitend staan in lijn 122 omdat ie nog maar 1x/uur rijdt.
Dat wordt elke dag geld terugvragen. -o-
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Ronald »

Inmiddels rijdt er een dubbel setje Breng-GTW's op de Valleilijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Wubbo »

Meltrain schreef:Maar wat ik helemaal niet begrijp is dat de [serie=Sprinter|2017|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] doodleuk met 5 bakken SGM rondrijdt.
Ik zag er eentje vertrekken uit Den Haag Centraal (om 17.36) en die stond al van voor tot achter inclusief de gangpaden vol. Volgens mij moet het drukste stuk dan nog komen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Dit was de stoptrein van Amersfoort naar Barneveld Zuid van 17:26:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

>BrengDirect
>Stoptrein

Tja... Het blijft een onhandige naam.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Hendrik »

Wubbo schreef:
Meltrain schreef:Maar wat ik helemaal niet begrijp is dat de [serie=Sprinter|2017|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] doodleuk met 5 bakken SGM rondrijdt.
Ik zag er eentje vertrekken uit Den Haag Centraal (om 17.36) en die stond al van voor tot achter inclusief de gangpaden vol. Volgens mij moet het drukste stuk dan nog komen...
Een groot deel stapt op Gv over op de intercity, omdat er momenteel geen intercity rijdt vanaf Gvc. Maar erg ruim zit de [serie=Sprinter|2017|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] inderdaad niet in z'n jasje...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Milco »

Ik neem aan dat die Breng GTW's nog de kleuren van de Valleilijn krijgen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Dat geeft de burger moed: krappe overstap van de 6018 naar de 1718 gehaald en zelfs een zitplaats kunnen vinden :D Dit alles in Utrecht.
Ik had het spannender gebonden als dit in Anna Paulowna was :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Etienne »

De 2031 mocht het vanochtend met slechts een los viertje doen, dat had wel wat ruimer gemogen.

Vanmiddag had ik in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] een VIRM6, maar aan de andere kant van het perron was toen net de 1759 binnengekomen, die ook weer helemaal tot puntje perron was doorgereden. Zodoende stond het voorste stel, een ICM-III flink vol in de gangpaden en balkons. Hoe moeilijk kan het zijn om een trein van 9 bakken enigszins gecentreerd langs het perron te parkeren?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Michael »

Ronald schreef:Inmiddels rijdt er een dubbel setje Breng-GTW's op de Valleilijn.
Maar de Valleilijn GTW is daar inmiddels weg als het goed is.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Karl »

De reductie van 6x/h Gvc - Rtd naar effectief 2x/h Gvc - Rtd is vervelend, maar als je dat doen met kleine treinen, gebrek aan reisinformatie, dan maak je je als bedrijf niet populair. Wel fijn dat RET zonder werkzaamheden rijdt tussen beide genoemde stations.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Ik neem aan dat die Breng GTW's nog de kleuren van de Valleilijn krijgen?
Volgens mij niet: ze zijn tijdelijk tot er twee nieuwe Flirts komen, al weet ik niet wanneer die dan komen.
Karl schreef:De reductie van 6x/h Gvc - Rtd naar effectief 2x/h Gvc - Rtd is vervelend, maar als je dat doen met kleine treinen, gebrek aan reisinformatie, dan maak je je als bedrijf niet populair. Wel fijn dat RET zonder werkzaamheden rijdt tussen beide genoemde stations.
Ik snap sowieso niet waarom de [serie=Stoptrein|2017|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet in elk geval tussen Rtd en Gvc kan rijden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
Milco schreef:Ik neem aan dat die Breng GTW's nog de kleuren van de Valleilijn krijgen?
Volgens mij niet: ze zijn tijdelijk tot er twee nieuwe Flirts komen, al weet ik niet wanneer die dan komen.
Als het goed is komen deze ergens in 2018.
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
Michael schreef:lokquote
Nog nooit zoveel stadsbussen op streeklijnen gezien. :o

Vandaag en gisteren weer lekker met 90 mensen in een stadsbusje gezeten op lijn 123, en aansluitend staan in lijn 122 omdat ie nog maar 1x/uur rijdt.
Dat wordt elke dag geld terugvragen. -o-
Dan maak je toch gewoon een soort botje wat elke werkdag een mailtje naar de klantenservice stuurt met een restitutieverzoek?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten