Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
julsteren schreef:Hij reed heerlijk, de dienstdoende HC was er wat minder blij mee, veel problemen met de treeplanken. WC is prima, de drie stroompunten per 2 stoelen zijn ook ideaal.
Heb gisteren ook een ritje gemaakt in de NS-FLIRT en wij hadden inderdaad ook deur/treeplank problemen waardoor we toch de nodige minuten stilstonden op Arnhem Velperpoort. Ik vind het een best mooie trein en het interieur is niet zo saai. De WC is erg ruim maar de knoppen zitten naar mijn gevoel nogal verborgen (vermoed dat het gedaan is voor rolstoelgebruikers).
Vandaag mocht ik weereens gebruikmaken van NS-busvervoer tussen Amersfoort en Utrecht en tjongejonge wat was dat weer beroerd georganiseerd. Ze geven die bussen een dienstregeling, dus tja, dan zou je toch kunnen verwachten dat reizigers daar gebruik van gaan maken om hun reis te plannen nietwaar? Ware het niet dat NS nog altijd uitblinkt in het onderschatten van de reizigersstroom tussen Amersfoort en Utrecht in het weekend ('tis ook pas 6 jaar druk op zondagmorgen rond 11 uur :? ). Gevolg is dus dat er bussen doodleuk zo'n 10 minuten eerder vertrekken omdat ze vol zitten waarna je als reiziger maar op de volgende mag wachten die een KWARTIER later rijdt (maar in de praktijk dus 25 minuten wachten). Dat was wel erg hoopvol gepland met één bus elke 15 minuten, want zelfs hoewel die volgende bus een dubbeldekker was kreeg die weer niet iedereen mee.
Nougoed, ook die volgende bus vertrok dus eerder waardoor ik precies op de vertrektijd van m'n aansluitende trein in Utrecht arriveerde. Dat was toch weer 50% extra korting zo.
Vanavond op de weg terug kon ik ook pas met de derde bus mee, al viel de wachttijd toen mee omdat er inmiddels wat meer bussen kort achter elkaar reden. Al vertrokken er ook nog een paar leeg ondanks een ellenlange rij wachtenden. Werd ook lekker chaotisch doordat men de incheckpaal naast de voordeur van de bus had neergezet zo'n beetje (zowel in Amersfoort als Utrecht) waardoor velen eerst de rij voorbij moesten lopen om dan weer terug te keren en achter aan te sluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daarbij is het aantal treinen tussen Hilversum en Utrecht vandaag gehalveerd want de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] rijdt niet en de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] rijdt eveneens niet, zodat de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] vandaag wel in de avonduren rijdt...
Wat is het overigens voor onzin dat de laatste trein Den Bosch > Utrecht in de nacht van zaterdag op zondag een aansluiting geeft op de nachttrein naar Amsterdam van maar liefst 55 minuten? Is dat altijd zo of waren er werkzaamheden, trein reed ook via Hilversum. In iedergeval kon deze klant zoiets minder goed waarderen en op deze manier is het nachtnet Brabant (wat er nog van over is) helemaal kansloos.
Dat is al jaren zo. Als ik het goed zeg is het niet mogelijk om zowel de aansluiting in Den Bosch te maken (van en naar Tilburg) als die in Utrecht, maar wellicht is dat ondertussen anders geworden.
Leek mij eerder ontmoedigingsbeleid. Zo van, nou de provincie wil nachttreinen, maar wij - NS - niet. Dus laten we de aansluiting zo kudt mogelijk maken, dan blijven de mensen vanzelf wel weg.
Wubbo schreef:Dat is al jaren zo. Als ik het goed zeg is het niet mogelijk om zowel de aansluiting in Den Bosch te maken (van en naar Tilburg) als die in Utrecht, maar wellicht is dat ondertussen anders geworden.
Bestaan er dan ook nogsteeds treinen Tilburg <> Den Bosch?
KM46 schreef:Doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Utrecht werd ook geadviseerd om via Hilversum te reizen
Door wie dan?? Uit de reisplanner van NS zelf kreeg ik niks anders dan adviezen met de snelbus naar Utrecht. Terug idem, uitsluitend adviezen met de snelbus.
Zoals hier al geschreven was zo'n omreisadvies ook niet echt handig met al minder treinen tussen Utrecht en Hilversum. En uit ervaring weet ik inmiddels ook wel dat er of snelbussen rijden of een omreisadvies is, tegelijk heb ik nog nooit gehad. Is immers ook niet echt zinvol om twee reismogelijkheden die elkaar in snelheid weinig ontlopen te bieden. Alleen voor reizigers verder dan Amersfoort kan het zinvol zijn omdat die dan in Hilversum al gelijk in de juiste trein kunnen stappen waarmee het een overstap minder kost. Met bestemming Amersfoort is via Hilversum reizen echter juist een overstap meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
KM46 schreef:Doorgaande reizigers tussen Amersfoort en Utrecht werd ook geadviseerd om via Hilversum te reizen
Door wie dan?? Uit de reisplanner van NS zelf kreeg ik niks anders dan adviezen met de snelbus naar Utrecht. Terug idem, uitsluitend adviezen met de snelbus.
Zoals hier al geschreven was zo'n omreisadvies ook niet echt handig met al minder treinen tussen Utrecht en Hilversum. En uit ervaring weet ik inmiddels ook wel dat er of snelbussen rijden of een omreisadvies is, tegelijk heb ik nog nooit gehad. Is immers ook niet echt zinvol om twee reismogelijkheden die elkaar in snelheid weinig ontlopen te bieden. Alleen voor reizigers verder dan Amersfoort kan het zinvol zijn omdat die dan in Hilversum al gelijk in de juiste trein kunnen stappen waarmee het een overstap minder kost. Met bestemming Amersfoort is via Hilversum reizen echter juist een overstap meer.
Reisadvies:
U kunt gebruikmaken van de omreisroute of de bussen - tussen Utrecht Overvecht-Baarn en Utrecht Overvecht-Amersfoort rijden geen treinen maar bussen
- reizigers tussen Utrecht C-Baarn/Amersfoort/Amersfoort Schothorst kunnen met de trein ook via Hilversum reizen
Tja, maar in dit geval wist ik al dat er werkzaamheden waren dus heb ik niet meer specifiek het werkzaamhedenbericht gelezen (gezien je normaal toch al nog niks weet na dat gelezen te hebben).
In plaats daarvan heb ik heel braaf zoals NS het graag ziet kort voor vertrek m'n reizen gepland. Zoek 't omreisadvies... (dat staat er dus niet bij)
Ik zie net dat het advies via Hilversum er alleen uit rolt als je een reis Amersfoort - Utrecht plant. Als je verder moest was dat ook niet echt zinvol want dan kom je 1 minuut na vertrek van de IC aan. Het advies met de bus was daarentegen juist redelijk robuust: in 9 minuten van de Croeselaan naar spoor 21 is best te doen en mocht het toch niet lukken dan zou ik 4 minuten later nog een andere IC hebben kunnen nemen met dezelfde aansluiting in Gouda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Moest gisteren in Amersfoort zijn. Door de werkzaamheden ging mijn trein toch al niet verder dan Utrecht Centraal. En uit automatisme ben ik omgereisd via Hilversum.
In de Arrivatrein wordt:
Geleen Oost als Geleen omgeroepen
wordt er volgens de beeldschermen in de trein 2 keer gestopt in Landgraaf; eerst als zijnde Heerlen de Kissel en dan de echte Landgraaf!
Er schijnt troep in de bovenleiding bij Woerden te hebben gezeten. Volle 765 naar Schiphol is het gevolg, maar een omroep met enige duiding kan er niet vanaf in de trein.
Aanvulling op het vorige: uiteindelijk met een +67 gearriveerd te Tl. Overstappen te Shl en Ut met respectievelijk 17 en 16 minuten waren ruim genoeg om me van voedsel te voorzien. In alle treinen heb ik kunnen zitten.
De effecten van de problemen met Wd bleven nog hun schaduw vooruitwerpen. Mijn 6069 kreeg nog een +7 aan de broek tussen Ut en Tl. Gelukkig kon door een oplettende HC nog voorkomen worden dat reizigers naar Ktr en verder gedupeerd werden. De 31165 werd ruim 4 minuten opgehouden
Ik ben maar gewoon anderhalf uur langer op kantoor blijven hangen om de tweede trein na de storing te nemen. Er schijnt plastic in de bovenleiding te hebben gezeten in de buurt van Utrecht Leidsche Rijn.