OVer je reiservaringen in december 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

groningen schreef: Het station waar je nog gewoon over sporen heeft kunt lopen, omdat spoor 1 en 4 geen lift heeft!
Spoorwegovergangen heb je wel op meer plaatsen hoor. ;)
olof schreef: Je voelt je toch niet aangesproken hè :P
Half. :p
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Intercity direct rijdt toch niet tussen Rotterdam en Breda deze week? Zag er net op Lage Zwaluwe een voorbijkomen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Aking »

Leeg mat?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Z2N »

Dat kan een toelatingsrit zijn voor de stammen met 9 bakken, die zouden nu plaats moeten vinden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Z2N »

En in de categorie 'NS kan echt niets': terwijl ik van een rondje Zuid-Limburg terug kwam had ik op mijn 856 een altijd charmante zakkenroller cq briefjesbedelaar. Vlak na Ht kwam ze langs, ik even rustig een belletje plegen en nog voor Zbm was er netjes een omroep gedaan. In Ut stonden dan ook nog een aantal geeljassigen klaar, en zo was haar werkdag ook weer ten einde. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:Leeg mat?
Niet op gelet, maar de ICD reed niet vanwege werkzaamheden, dan zou deze er toch ook niet meer tussen passen. Anders hadden ze net zo goed nog een extra reizigerstrein door die tunnel kunnen sturen. Scheelt weer in de Indiase taferelen op Barendrecht. :p
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door MarkNL »

Geen idee of het echt zo is, maar wellicht rijden ze tot Rotterdam Stadion. In de begintijden van de Fyra werd daar ook omgelopen.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Maar dan snap ik weer niet waarom je opeens van Breda naar Rotterdam station zou rijden... Zeker omdat die ICD al de hele week niet rijdt snap ik niet waar dat ding vandaan kwam.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door groningen »

Spoorwegovergangen heb je wel op meer plaatsen hoor.
Noem een ander station die zoals Lage Zwaluwe is aangelegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

MarkNL schreef:Geen idee of het echt zo is, maar wellicht rijden ze tot Rotterdam Stadion. In de begintijden van de Fyra werd daar ook omgelopen.
Volgens mij kan je vanaf de HSL niet op Rotterdam Stadion komen.

Vanaf het noorden wordt in Rotterdam gekeerd op spoor 3 en 4. Spoor 1 en 2 van Blaak zijn immers dicht. Er hangt al dagen een betonspuit boven die sporen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: ik even rustig een belletje plegen
Waar heb je precies naartoe gebeld? De NS Klantenservice?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Moest vandaag bij de halte Reigersbroeck in Amsterdam zijn. Kwam er vandaag achter dat het dus daadwerkelijk plaatsen in Amsterdam zijn waar het OV dus al heel vroeg in de avond mee ophoudt. :O
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door reisthijs »

Chrysa schreef:Maar dan snap ik weer niet waarom je opeens van Breda naar Rotterdam station zou rijden... Zeker omdat die ICD al de hele week niet rijdt snap ik niet waar dat ding vandaan kwam.
Juist doordat die ICD de hele week niet rijdt is er nu ruimte voor het proefbedrijf met 9 rijtuigen tussen Rotterdam en Breda.

Ja, je leest het goed: omdat er minder capaciteit is rijden er minder treinen, daardoor is er is er ineens wel ruimte voor een proefbedrijf zonder reizigers.

http://nieuws.ns.nl/intercity-den-haag- ... ee-stappen
"Laat je ledematen bewegingen maken"
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door cassie127 »

Vandaag veel geluk gehad
Had vanochtend de trein van 07:24 uur van Raalte naar Zwolle genomen in plaats van de bus... Was maar goed ook halfuur later hoorde ik dat de N35 (weg op de route van lijn 166) was afgesloten tussen Wijthem en Raalte door meerdere ongelukken en zag ik dat de treinen na mij veel vertraging hadden door de brand in de trein tussen Hengelo en Enschede.

Op de terugreis zou ik eerst ook met de bus naar huis gaan maar iemand had mij een lift gegeven naar het station van Zwolle waar ik om 17:49 uur met de trein naar Raalte ben gegaan. En dat was maar goed ook want er was (al)weer een ongeluk op de N35 en deze was opnieuw afgesloten waardoor er opnieuw veel vertraging was met de bus...

Al met al dus onbewust veel vertraging voorkomen *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Chrysa »

Arriva rijdt vast de nieuwe dienstregeling en was vanochtend op lijn 122 maar liefst 12 minuten te laat. :')
Nou oké, dan pak ik wel de bus de andere kant op naar Lage Zwaluwe en stap daar op de trein naar Breda, kost me maar 5 minuten extra. Prima toch?

Nee, want er zijn werkzaamheden in Lage Zwaluwe waardoor de enige doorgaande weg overhoop ligt. Om de bussen niet door een woonwijk te sturen hebben ze een fietspad omgetoverd tot busbaan, maar die is uiteraard te smal om mensen te laten passeren. Omdat die andere bus 12 minuten te laat was kwamen wij die daar echter tegen. :/ Stukje terug, en vervolgens vol gas over dat fietspad om verloren tijd in te halen. Net mijn trein gehaald.

Oh ja, ik zat in de trein naast een hele lieve hond. :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door fogeltje »

Vandaag was de laatste reguliere dag van de huidige dienstregeling, enkele lijnen hadden vandaag hun laatste rit. Toevallig had ik een dag vrij en ik heb altijd een "ritje" met lijn 92 van Grave naar Venray willen maken. Vandaag was de laatste dag dat dit kon, in het weekend rijdt deze lijn niet.

Aangezien de overstap in Grave van lijn 99 op lijn 92 behoorlijk krap was (:33 vertrekt 92 en :34 komt 99 aan, dus op papier heb je geen aansluiting) heb ik een bus een half uur eerder genomen (of eigenlijk een half uur later omdat ik me dit pas in de ochtend realiseerde en een bus eerder pakken dan gepland niet meer mogelijk was). Dit was tevens de laatste rit die ik met lijn 121 en overstap in Uden op 99 richting Nijmegen heb gemaakt, vanaf zondag rijdt lijn 121 nog maar tot Boekel. Het is alweer anderhalf jaar geleden dat ik voor het laatst een dergelijke rit gemaakt heb, tegenwoordig pak ik naar Nijmegen altijd de auto, dus ook dat was nostalgie.

De rit vanaf Beek en Donk naar Uden ging vlot, het feit dat ik de bus van 11:00 uur had zal hiermee te maken hebben, dan is het niet druk. Ik had ruim de tijd in Uden om een Breng bus te krijgen. Toevallig lag daar een verdwaalde folder van de stadsdienst Nijmegen, die heb ik meteen meegepakt. Met wat vertraging arriveerde ik in Grave, veel instappers bij het AZC in Velp die kaartjes kochten. Er was 25 minuten tijd, dus heb ik bij het tankstation vlug een sandwich gehaald. Lijn 92 stond bij terugkomst inmiddels als leeg op het busstation. De rit was uiteindelijk de moeite waard. Ik heb de 92 ooit op het traject Grave - Cuijk gehad, toentertijd reed hij niet verder. Ik was inmiddels vergeten hoe mooi de route is, door kleine Brabantse dorpjes en langs weilanden. Na Cuijk werd het geheel nieuw voor mij. De route naar Gennep was verder veel van hetzelfde maar prachtig. Erg druk was in het bus over de gehele rit overigens niet. Vanaf Gennep ging het verder naar Boxmeer, ook via een onbekende route. Dit deel van de route is een oud Zuidoostertraject. Dit was vroeger onderdeel van Eindhoven - Helmond - Boxmeer - Gennep. Dit traject ging in 2004 naar BBA en werd als lijn 93 gereden en later door Arriva. Nu is het dus geplakt aan een lijn uit Grave, die daarvoor vanuit Cuijk via de route van buurtbus 238 werd doorgetrokken. Dit is een soap apart overigens, dit resulteerde erin dat de buurtbusvereniging, die zou blijven rijden tussen Grave en Cuijk, waar deze via Gassel en Beers rijdt en niet zoals lijn 92 via Escharen en Mill, de brui eraan gaf en stopte. Per aanstaande maandag keert die buurtbus terug.

Terug naar lijn 92. Het station van Boxmeer is iets anders dan ik in herinnering had, de bussen hebben een echt busstationnetje met een schattig eilandperron. Aangezien we al laat waren, reden we meteen verder. De 23 en 92 de andere kant op, stonden er ook. De route van Boxmeer naar Venray ging voor het eerste stukje over voor mij bekend terrein, de N272, van Boxmeer naar Sint Anthonis, iets waar ik met de auto veel overheen rij op weg naar Nijmegen. Bij "de grote rotonde" (de enige plek waar ik handig kan inhalen als er een egelfamilie voor me zit) werd een afzwaaier naar Sint Anthonis gemaakt waar een minibusstationnetje ligt. Hier stoppen wat buurtbussen, de 23 en de 92. Daarna ging het via een mij onbekende, maar prachtige, route naar Stevensbeek en Overloon en Venray. Mij viel op dat Arriva hier de halteborden grotendeels niet vervangen heeft. Het traject Gennep - Venray wordt vanaf 11 december uitbesteed van Arriva Limburg, welke hier met lijn 84 zullen rijden. Vrijwel alle instappers tussen Gennep en Venray vroegen hierna.

In Venray bewonderde ik even het oude busstation van Zuidooster/Hermes. Deze is eind jaren 80 volgens mij gebouwd. Het is een remise die tevens dienst deed als busstation. Het Hermesbord is inmiddels verdwenen, dit heeft er nog lang gehangen. Wel hingen er nog de perronaanduidingen van het busstation. Tegenwoordig is het gebouw volgens mij niet in gebruik. Het was niet lang wachten op lijn 27 naar Deurne aangezien de 92 bijna 10 minuten vertraging over de gehele rit had opgelopen. Maar het was een mooie rit. Richting Deurne heb ik grotendeels geslapen. Vlak voor het station werd ik wakker, op tijd om op te merken dat lijn 80 (nieuw lijnnummer 27) niet op de halteborden staat. Ik was op tijd voor de IC naar Eindhoven. Daar duwde ik even vlug een broodje en een kop koffie naar binnen alvorens ik heel toevallig Hans tegenkwam. Ik was in lijn 55 naar 't Hofke gaan zitten en hij bleek mijn chauffeur te zijn. Wij deden een rondje via het 't Hofke waarbij de bus bij het eindpunt overging op lijn 5 terug. Lijn 55 verdwijnt zondag eveneens dus het was leuk deze routes nog even meegepikt te hebben. Op de terugweg kwamen we aan "mijn" kantoor voorbij. Het stond er nog, dus ik moet maandag weer gewoon werken. -o- Daarna had Hans meteen een retourrit lijn 18 naar Veldhoven/Oerle. Deze lijn was mij ook bekend en het was nog niet zo laat, dus ik ben blijven zitten. Bij terugkomst kwam ons lijn 21 tegemoet bij het station, die kon ik dus niet naar huis nemen. Dat komt morgen wel, de laatste rit van Eindhoven naar Beek en Donk ooit. *snik* Met de trein ging ik naar Helmond, at nog even iets bij de Sandroos en ging toen met lijn 25 naar huis. Ook de laatste keer dat ik deze bus met eindpunt Beek en Donk genomen heb. Vanaf zondag rijdt deze verder naar Uden.

Een leuk dagje, de rit van lijn 92 was in mijn ogen de moeite waard, ook al duurde deze twee uur. Volgens mij kun je die in de zomer op veel locaties prachtig op de plaat zetten. Een aanrader voor de fotomakers onder ons.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

De wifi in het treinstel waarin ik nu zit was blijkbaar wat zwakjes tijdens de kering op Utrecht C. Kwam ik vrij snel achter toen tegelijk met de trein naast me op spoor 7 ook het wifi-signaal vertrok :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door isadora »

Gisterochtend naar Rotterdam met het clubje collega's.
We besloten met de auto te gaan vanwege de vele werkzaamheden aan het spoor.
Moet ik er natuurlijk wel bij vertellen, dat we allemaal zo rond de regio Hilversum/Utrecht wonen.

Dus tussen Hilversum en Utrecht geen (rechtstreeks) treinverkeer, en evenmin tussen Utrecht en Rotterdam.
Op de weg was het prima te doen, en de rit verliep dan ook vlot.
Vervolgens een paar uurtjes in Miniworld rond gelopen, erg leuk en gezellig.

Rond het middaguur namen we op Rotterdam CS afscheid van elkaar, mijn accu begon namelijk op te raken.
Het zou de IC van 12.39 uur worden naar Amsterdam CS (via Haarlem), en deze vertrok netjes op tijd.
Tegen één uur naderden we Den Haag HS, nog een aardig eind voor het begin van de stad, toen de trein hortend en stotend tot stilstand kwam. Storing, en geluk bij een ongeluk bevond er zich een storingsmonteur onder het reizigerspubliek. Hierdoor konden de problemen (met een pantograaf?) in 20 minuten worden hersteld, waarna het op sukkelgang naar HS (het enige echte) ging.
Ik moest overstappen in Leiden voor de Sprinter naar Schiphol, vanwaar ik dan verder ging naar Hilversum.
In Leiden verliep alles prima, ook op Schiphol, waar ik de Intercity naar Amersfoort Schothorst nam.

Vertrok netjes op tijd, reis startte goed, maar voordat we Amsterdam-Zuid binnen reden, ging het fout.
We stonden stil, en we stonden lang stil, met als oorzaak een "suïcidaal persoon op het spoor, die eerst door beveiligingsmensen ontzet moest worden".

Al met al weer 20 minuten er bij. Een dag moeilijk reizen op een oersaaie grijze, maar ook wel weer boeiende dag.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

isadora schreef:Dus tussen Hilversum en Utrecht geen (rechtstreeks) treinverkeer, en evenmin tussen Utrecht en Rotterdam.
Tussen Utrecht en Rotterdam reden gistermorgen gewoon treinen hoor, ben zelf probleemloos per trein die lijn over gekomen gistermorgen. (En het archief van RijdendeTreinen geeft daar ook geen meldingen over werkzaamheden).

De beperkingen rond Utrecht Overvecht waren beperkt tot de sprintersporen waar men bezig was met spoorvernieuwing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door MdJ »

Werkzaamheden Utrecht-Hilversum lopen vanaf de buurtsporen tot aan Hilversum sporen 1-3. De omgeleide [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] (dit weekend Ndb-St-Ut ) stopte niet op Uto,en keerde te Ut op spoor 9. De 5600 is ingekort tot Zl-Uto en keerde daar op spoor 3.

Amersfoort-Naarden Bussum ging te Hvs over sporen 4 en 5, en leverde best wel vertraging op.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door isadora »

Mijn bron en reden om met de auto te gaan:
http://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek ... nHSL=false
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Tussen Utrecht en Rotterdam reden gistermorgen gewoon treinen hoor, ben zelf probleemloos per trein die lijn over gekomen gistermorgen. (En het archief van RijdendeTreinen geeft daar ook geen meldingen over werkzaamheden).
Er reden tot 9.00 uur geen treinen tussen Utrecht en Woerden wegens deze werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39195
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Daniel »

Owja, logisch... die staan alleen in het archief bij 9 december terwijl ze grotendeels op 10 december plaatsvonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door Suus »

Arriva was aan het eind van de middag in Maastricht bezig met een recordpoging reizigers in een FLIRT proppen, de 32460 verliet daardoor met +5 Maastricht richting Roermond. Door de drukte in die trein liep de vertraging daarvan steeds verder op. De 866 erachter liep daardoor ook steeds verder in de plus, met +7 in Sittard en +11 in Roermond. Daarbij werd steeds omgeroepen dat het toch echt de schuld van Arriva was.

In Eindhoven was het door doorrijden en een wat kortere stop nog maar +8, maar nog voor Boxtel ging het weer traag door een stoptrein. In Den Bosch waren we daardoor alweer terug bij +11. In Den Bosch was daardoor de [serie=Stoptrein|2017|Heerlen - Sittard6900[/serie] al vooruitgestuurd, waar we uiteraard pas na Geldermalsen last van kregen, maar bij Houten Castellum kwam toch de snelheid weer terug. Uiteraard hebben we nooit te horen gekregen dat die sprinter van NS voor ons reed, want stel je voor dat NS de schuld zou krijgen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de verlengde [serie=Stoptrein|2017|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] in 39 minuten tijd van Zaandam naar Leiden Centraal. *O* Aldaar kwam ik stomtoevallig *kuch* Suus tegen, met wie ik even de audiopaal op het busstation heb geïnspecteerd (en dus heb afgekeurd) en vervolgens met de IC naar Alphen. Daar stond aan de overkant van het perron de nieuwe FLIRT voor de verbinding Alphen – Gouda. De trein was mooi van binnen, rook erg nieuw en had veel beeldschermen. De eersteklas stoeltjes waren wel wat smal. Qua geluiden viel het op dat de deur volgens mij geen verschil in sluittoon heeft tussen het sluiten als er X seconden geen persoon door de sensor loopt en het definitief sluiten, de omroep een spraaksynthesizer is waar nog wel wat aan gesleuteld kan worden maar ze riep wel keurig enkel aansluitingen in Gouda om. Op de infoschermen stond ook dat dit een testversie was.
Overigens was vertrek uit Boskoop met +5, aangezien de tegentrein vertraging had. Vanuit de eerste klascoupe vlak achter de machinistencabine was duidelijk te horen dat hij meerdere malen tevergeefs zijn collega van de tegentrein opriep.

Even later op Sittard belandden wij in het punctualiteitswespennest van Arriva Limburg. De stoptrein naar Kerkrade vertrok met iets van +13 omdat de machinist te laat aankwam uit Roermond. De kering in Kerkrade was erg snel en in Heerlen hadden wij een sneltrein met +20 voor de rit naar Valkenburg.

Na een bezoekje aan Valkenburg via Maastricht richting de Randstad. De Arriva-trein was volgens mij ook vertraagd, maar met een beetje doorlopen werd de aansluiting op de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] gehaald. De [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] liep, zoals Suus al schreef, vertraging op door drie Sprinters (waaronder twee van Arriva :mrgreen:).
Later op de avond had ik de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 20:38 van Utrecht naar Zaandam. Vlak voor vertrek kwam deze donker het station binnenrijden. Vertrek was met +10, waarbij de reden niet werd omgeroepen. Volgens mij hoorde ik de geluiden van de remproef vlak voor vertrek, dus mogelijk was er een machinist zoek.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten