Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door waldo79 »

Opmerkelijke actie zojuist met de 1718. Tussen Zoetermeer en Nootdorp werd er langzaam gereden om bij Ypb via de middensporen de 6816 te passeren. Daarna doorgewisseld naar links om bij de Binckhorst weer naar rechts te schuiven. Vb werd zodoende aan de "verkeerde" kant gepasseerd.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dylanwild94 »

Klinkt als roestrijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door MdJ »

IC hoort de SPR daar niet in te halen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

De 6816 was ruim 10 minuten te laat, de Intercity mocht die dus bij Ypenburg inhalen. Er is iets met de 6816 aan de hand geweest, waardoor die 10 minuten heeft opgelopen rondom Ypenburg.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door julsteren »

Vannochtend was de 7:06 bus 51 richting Almelo niet komen opdagen, die van een half uur later (7:36) had uiteindelijk +18. Gelukkig hoefde ik maar tot Zenderen *O* (lopend was sneller geweest, maar ja ach, je weet het nooit met dit weer en Syntus). Terugweg +1, niet bijzonder dus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Alternatieve anti-icing in de 1718 vanmorgen: de verwarming op sauna-temperaturen dus ook de reizigers smolten in het voorste stel :-P
En toch had juist dat stel de meeste sneeuw op het dak liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig dat die verwarming het te goed deed. Met zulke lage buiten temperaturen zit ik niet graag in een koude trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Nouja gelukkig... ik heb ook wel graag een warme trein 's winters, maar dit was wel heel extreem.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door waldo79 »

Klopt, zeker omdat je met dikke kleding in de trein komt ga je nogal snel zweten. Dan is die warmte niet zo aangenaam.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Xanland »

Vandaag heb ik het toppunt gehad van Syntus. Netjes had ik een Dagkaart (Veluwe) van €9,- aangeschaft in de Syntus app onder het Veluwe-reisgebied. Diezelfde woensdag in de voormiddag het ticket geactiveerd en er mee gaan reizen. Heenweg de 201, vervolgens op de terugweg de toeristische route 203, 202 en lijntje 8 om weer bij mijn fiets te komen.

Wilde ik vandaag weer doen, maar aangezien dat ding maar 12 uur lang geldig was... toch nog maar ff achterwege gelaten. Eerst rit 's morgen zou voor mij om kwart over 8 zijn en de laatste rond half 11. Wel wilde ik even navragen bij de klantenservice hoe en wat mbt die 12 uur geldigheid. Krijg ik daar een antwoord dat dit allemaal niet kan want het is geen geldig ticket! Laten zien dat hij aan te schaffen is en ook gewoon geldig in de app en nog steeds verkrijgbaar is.

Wordt nog een leuke discussie vanavond als ik het er op waag, ik weet van niks. (A) Als ik niets had gevraagd had ik immers dit ook niet kunnen weten. ;)
Laatst gewijzigd door Xanland op za 14 jan 2017, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door isadora »

Vervelend, maar om dan meteen het hele forum vol te spammen: :x
viewtopic.php?f=35&t=8676&p=481051#p481051
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Xanland »

Mjah, klopt. Crosspost maar gedaan om het hier oppervlakkig te houden en daar te kunnen discussiëren over de rest van het ding. Vond het daarvoor wel een noemenswaardig dingetje. ;)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Gisterochtend moest ik op Schiphol zijn, dus om 09:27 lekker in mijn rustige [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van Zaandam naar Schiphol gestapt. Ik had daar afgesproken met een vriend, die uit Leiden in de 2422 zou zitten. Die reed echter niet door een seinstoring tussen Hoofddorp en Almere, dus voor haar werd het de 4635.
Ik ging haar opwachten op spoor 1/2 en heb de rommel van Schiphol Airport op een weekenddag mogen aanschouwen. Bovenaan de hellingbaan heb ik nog bijna een afzetlint omver gelopen (een NS-medewerker hield mij nog net op tijd tegen met de woorden “Sir, this is closed!”). ‘Closed’ was niet de goede formulering, want je moest vijf meter omlopen om vervolgens naar beneden te kunnen lopen. Daar werd ik bijna besprongen door twee medewerkers die vroegen waar ik naartoe moest.
Tijdens het wachten op de Sprinter werd er bij iedere koffer die naar beneden kwam door de medewerkers geschreeuwd “AMSTERDAM CENTRAL!” en “AMSTERDAM CENTRAL, DOWN THE PLATFORM!”. Op een gegeven moment kwam een servicemedewerker de roltrap af en vertelde tegen zijn collega’s dat er lange rijen voor de servicebalies stonden. Ondertussen was het een drukte van belang op de portofoons i.v.m. de afsluiting van de hellingbaan.
De reizigers voor Amsterdam Centraal werden naar spoor 1 gederigeerd, maar de Sprinter werd een paar minuten voor binnenkomst op spoor 2 aangeduid, wat een verplaatsing van mensen veroorzaakte. Toen kwam hij toch ineens op spoor 1 binnen, wat echt een volksverhuizing veroorzaakte van alle mensen en de hele kofferarmada. Die moesten zich overigens in een enkele SLT4 proppen. Bovenaan de roltrap stond daarna overigens een gigantische wachtij. Welkom in Nederland: de Nachtwacht of de coffeeshop kan nog even wachten, eerst even proppen in een te korte trein! :)

Reisje nummer twee ging van Schiphol Airport naar Leiden Centraal. Eenmaal op het perron aangekomen bleken er geen treinen naar Leiden te rijden i.v.m. een defecte bovenleiding (Schiphol had volgens mij ook nog te maken met een defecte trein later op de dag, dus ging niet echt lekker he?). Dan maar met dde Sprinter van 11:45 van spoortje 1 naar Sloterdijk en daar overstappen op de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 12:09. Die reed met een solo VIRM4, maar gelukkig was er voorin nog plek (en gelukkig was de trein lekker warm, het was IJSKOUD op het perron). Tussen Sloterdijk en Haarlem kwam er nog iemand langs van zo’n bedelbende met briefjes en al. Aankomst in Leiden was met +50. Bij de Tickets en Service dus nog maar even de voorraad gtbv-formulieren aangevuld en we hebben nog een gratis warm drankje gescoord bij de Kiosk (voor het eerst overigens in mijn reizende carriere bij NS :)).

Later de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] van 14:30 van Leiden naar Den Haag Laan van NOI genomen. Deze was best rustig, omdat de aansluiting van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] uit Amsterdam (die met +5 reed) niet werd overgenomen. Wel opvallend, omdat je reizigers dan een extra +15 geeft.

Bij reis nummer vier, van Den Haag naar een kroeg in Utrecht, ging de reis ook voorspoedig. Op Utrecht Centraal reisassistentie aangevraagd voor de overstap naar de bus (op dat busstation die Suus en ik wat maanden geleden qua toegankelijkheid al hebben afgekeurd). De reisassistent van gisteravond had er heel erg veel zin in en was vrolijk en enthousiast. :pos:

De laatste reis voor die dag ging van Utrecht naar Zaandam later op die avond. Ik vond het opmerkelijk dat de reisplanner een overstap aangaf op Amsterdam Centraal van 10a naar 5a ([serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar de 4082). Ik ben er op Amstel uitgegaan, want dat scheelde trappen lopen. Ik vond het wel opvallend dat de 4082 weer met SLT rijdt (een SLT6 dit keer). Nu is de hele [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]-serie verSLT’d, maar met zo’n lange rit en veel mensen op een zaterdagavond zou je denken dat er iets met een toilet zou worden ingezet.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik rond 07:15 aan op Sloterdijk, en het ging niet echt heel soepeltjes met de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] (beide kanten op). De 2129 die ik normaal heb stond toen ik uit Zaandam vertrok aangegeven als op tijd, maar toen ik op Sloterdijk aankwam had hij al +6.
Uiteindelijk de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 07:09 gepakt, die met +22 reed. In die trein ben ik zelfs nog gecontroleerd, terwijl bij dergelijke vertragingen de HC's dat meestal wel laten afweten. :) De 2129 reed er uiteindelijk met +10 achteraan. Dus in Leiden overgestapt op de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie] van spoor 8a (die om 07:17 uit Sloterdijk was vertrokken en via Schiphol ging :mrgreen:); meerdere mensen hadden dat idee, want het was lekker knus voorin de trein.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

De Intercity Direct tussen Schiphol en Amsterdam begint een erg populaire trein voor bedelaars te worden. En dat terwijl er "toegangscontrole" is op Schiphol spoor 1/2 :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door dylanwild94 »

Tussen Rotterdam en Dordrecht ben ik al 2x dezelfde Nederlandse bedelaars tegengekomen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dat het corridor-rijden was ingevoerd zodat verstoringen niet ver(der) doorwerken maar de stroomstoring bij Amsterdam Centraal heeft blijkbaar ook gevolgen voor de treinen Den Haag / Rotterdam - Utrecht - Amersfoort ev.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Op dit moment zijn drie perrons van Utrecht Centraal ontruimd wegens een verloren tas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Nou, ik ga ook weer eens met de bus. 25 minuten vertraging omdat de chauffeur in de file stond bij Gorinchem. Ik pak de auto wel weer.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Hainje »

Om dan met de auto in de file te staan. :')
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Liever in de file in een verwarmde auto met comfortabele stoelen dan 30 minuten bij een bushalte staan. Sowieso is Hooge Zwaluwe - Breda dusdanig rustig dat ik nooit meer dan 10 minuten vertraging heb met de auto. :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Op dit moment zijn drie perrons van Utrecht Centraal ontruimd wegens een verloren tas.
Mijn bericht heeft betrekking op de situatie van pakweg een uur eerder, toen die verdachte tas er nog niet was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Alargule »

Ik denk dat die tas er toen ook al wel was, maar nog niet verdacht was.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Het was iets meer dan een verloren tas.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Etienne »

De corridor Utrecht - Rotterdam / Den Haag stond vanochtend inderdaad bol van de vertragingen, oplopend tot wel ruim een half uur per richting voor enkele treinen.

Vlak na Woerden kwam mijn 2831 tot stilstand, omdat toen net die bommelding aka verloren tas (volgens de omroep) gebeurd was. Tussen Woerden en Vleuten hebben we ruim 20 minuten in de weilanden gestaan, toen er enige beweging in de trein kwam. Volgens de omroep zou deze rijden tot Utrecht Terweijde, om aldaar weer terug te keren naar Woerden etc. Het geval wil dat er ook bussen komen bij station Terweijde, bus 4 in dit geval, maar de eerste stond echt stampensvol en daarbij gaan proppen was echt gekkenwerk. Vele taxi's later en nog weer een bus later, kon ik me eindelijk gaan proppen in een bus 4 en na een overstap op lijn 12, was ik dus pas 2 uur later in Utrecht. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten