Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Tweemaal controle? Is dat gewoon niet het tweelingbroertje van Mikos geweest? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend reis ik van station Rotterdam Alexander naar Utrecht Centraal. krijg ik halverwege controle. Vervolgens stap ik in Utrecht Centraal over op de trein naar Hilversum. Krijg ik weer controle en wel door dezelfde conducteur.

Nu reis ik al bijna 30 jaar met de trein. Maar dit is me tot nog toe nog nooit overkomen :wink: .

En o ja ... vanmiddag maar weer eens met toestemming van de conducteur gebruik gemaakt van de eerste klas stoelen. Dit omdat er een te korte trein werd ingezet tussen Utrecht en Rotterdam Centraal.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door waldo79 »

Oh, het overkwam me circa 2 maanden geleden. Eerste keer tussen Zoetermeer en Gouda, de tweede keer tussen Culemborg en Geldermalsen. Conducteur was in dezelfde trein gebleven en ik was ondertussen 2 keer overgestapt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Is mij nog nooit gelukt. Wel een keer de uitzonderlijke situatie gehad dat de HC wel heel opgelucht was om mij tegen te komen, maakte haar controlerondje wat minder zinloos want ik bleek de enige passagier in het hele treinstel te zijn :wink: In 't weekend naar het voorste stel lopen op Den Haag Centraal heeft weleens z'n voordelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Het is me wel eens overkomen dat ik op een dag tijdens een rondje door de randstad dat ik drie keer dezelfde conducteur trof.

Maar daar zaten dan wel verschillende tijden en treinen tussen.

Zoals het vanochtend gebeurde zal ik waarschijnlijk wel niet meer meemaken.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door diederickx »

Gisteravond zat in de stiltecoupe van de IC Amersfoort - Amsterdam C een groepje mensen geanimeerd met elkaar te praten.
Ik keek een paar keer nadrukkelijk die kant op.
Groep: 'Meneer, heeft u er last van dat we hier zitten te praten?'
Ik onderdruk de neiging om bot 'Ja!' te roepen en denk even na over een genuanceerde formulering. 'Als jullie het heel rustig aan doen houden we het waarschijnlijk net met elkaar uit.'
Groep: 'Kom jongens, we gaan ergens anders zitten.'
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:En o ja ... vanmiddag maar weer eens met toestemming van de conducteur gebruik gemaakt van de eerste klas stoelen. Dit omdat er een te korte trein werd ingezet tussen Utrecht en Rotterdam Centraal.
Volgens mij had je vorig weekend precies hetzelfde. Ik weet dat NS een rommel maakt van de materieelinzet in het weekend, maar waarom tover je je Weekend Vrij tweede klas niet om naar een Weekend Vrij eerste klas?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

KM46 schreef:En o ja ... vanmiddag maar weer eens met toestemming van de conducteur gebruik gemaakt van de eerste klas stoelen. Dit omdat er een te korte trein werd ingezet tussen Utrecht en Rotterdam Centraal.
Heb je niet netjes om een tweedeklas zitplaats gevraagd? Dat moeten anderen ook van jou :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Ja dat heb ik ook eerst gevraagd. Maar gezien het reizigersaanbod en het te korte materieel kon dit niet geboden worden. En dus heb ik gevraagd om een klasse hoger te mogen zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Dat is onzin. Als mensen zien dat je met een wandelstok loopt moeten ze gewoon opbokken, zeker bij de stoelen waar dat staat aangegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Dit is geen onzin maar werkelijkheid (helaas).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Klap tegen de neus met de wandelstok. Hij/zij naar het toilet voor de bloedneus, jij een zitplaats. Of gewoon, zoals nu al twee keer eerder gezegd, een Weekend Vrij 1e klas kopen, zeker aangezien je nu al drie weekenden dit jaar bij de conducteur moest bedelen voor een zitplaats eerste klas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Doordat de ns materieelgebrek heeft moet ik een duurder vervoersbewijs kopen? Ik dacht het niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Je vervoerbewijs geeft geen recht op een zitplaats, het geeft je het recht om vervoerd te worden. Als je zo goed als zeker wil zijn van een zitplaats, dan moet je eerste klas gaan reizen.

Vervelend dat je moet staan, maar het is de nieuwe realiteit.
Spoiler: show
Bovendien, als je twee weekenden per maand Rotterdam Alexander - Amersfoort v.v. reist in de tweede klas zonder korting, dan is een Weekend Vrij 1e klas al goedkoper :Y

Enkele reis Rta - Amf: 12,30
4 x 12,30 = 49,20
Weekend Vrij 1e klas = 39,00/maand

Minder betalen voor meer comfort. Lijkt mij vrij duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

@Suus: het is 2017 he? Dus dat betekent dat als je duidelijk een handicap hebt, niet iedereen meteen voor je gaat opstaan. Je eigen bubbel - eventueel bestaande uit een tablet of smartphone of krant - is vaak belangrijker. ;)

@KM46: het is maar 7 euro meer dan een tweede klas Weekend Vrij en het scheelt je een hoop gezeur ieder weekend.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

En anders kun je nog altijd je 2e klas Weekendvrij kosteloos op 1e klas zetten (A)

Dat heeft in ieder geval tot beëindiging van mijn Weekendvrij een paar maanden geleden altijd prima gewerkt :Y
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Aking schreef:En anders kun je nog altijd je 2e klas Weekendvrij kosteloos op 1e klas zetten (A)

Dat heeft in ieder geval tot beëindiging van mijn Weekendvrij een paar maanden geleden altijd prima gewerkt :Y
Huh, wat? Vertel?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Dat werkt inderdaad prima, maar de regen van UvB's die daarvoor de laatste tijd wordt uitgeschreven wordt minder prettig in ontvangst genomen. Vreemd, he? :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Ik heb er serieus nog nooit een voor ontvangen, ondanks dat zelf V&S niet snapte waarom hij niet meteen tevoorschijn kwam... Dat moet dan iets nieuws zijn van de laatste tijd...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Wij zijn ook niet gek, he :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Het heeft anders toch redelijk wat jaren geduurd, en ik heb redelijk wat van je collega's (incluis dus meerdere malen V&S) uit moeten leggen dat ze bij het servicemenu moesten kijken..

Dus misschien moet je in dezen voor jezelf spreken? :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Dat wil niet zeggen dat wij niet monitoren. We hebben een fraudeafdeling die dergelijke dingen goed in de gaten houd en die heeft ogen en oren op de werkvloer lopen. Je merkt het misschien niet meteen, maar we hebben meer door dan je zult denken. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Wat is er dan precies fraude aan als automaten van NS zelf je een klassewissel laten uitvoeren maar het systeem nalaat om je ervoor te laten betalen bij het inchecken? Dat lijkt me meer een systeemfout.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Maar met een enkele reis Zwolle-Kampen kan ik ook in Amersfoort door de poortjes heen, dus is dat kaartje daar dan ook geldig? Nee. Er staat duidelijk bij de productomschrijving wanneer dat product geldig is. Dat je dat een paar dagen voor vertrek al op de kaart kunt zetten is misschien qua uitvoering niet handig, maar is wel servicegericht. Het product wordt er echter niet geldig van. Je zet er namelijk het verkeerde product op.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

@Mikos: Dat ben ik met je eens.

Maar ... als iemand op saldo reis kun je wel zien waar deze persoon is ingecheckt. Je kun echter niet zien waar deze persoon naar toe gaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten