Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend rare spoorwijzigingen in Zaandam. De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 07:05 werd gespoorwijzigd van 5 naar 4 en de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 07:08 van 4 naar 5. Dit zodat de Sprinter naar Uitgeest van 07:11 van spoor 4 kon vertrekken. Was 'íe verdwaald?

Op Sloterdijk stond ik netjes te wachten op de 2129, toen er werd omgeroepen dat er richting Haarlem een aanrijding was met een spoorviaduct. Reizigers werd geadviseerd gebruik te maken van de 3325 (dit werd zelfs nog een keer geadviseerd om 07:32, terwijl die trein om 07:33 vertrekt van Sloterdijk Buiten). Maar gewoon de Sprinter van 07:39 genomen van spoor 11 en op Schiphol de IC van 07:58. Al met al met +15 in Den Haag.

Op de terugweg weer het irritante Den Haag Centraalsyndoom. De [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 reed met een VIRM6, maar aan de halzijde stond een afgesloten VIRM4. Hier werd niks over omgeroepen. In wilde ik overstappen op de 3360 van 17:23. De vertrektijd kwam en de vertrektijd ging. De Sprinter naar Zwolle kwam voorbij karren richting 4a. En toen stond opeens de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] voor m'n neus. Die was erg druk omdat hij met een solo VIRM4 reed. Op Den Haag was hij vertrokken van spoor 10, dus dat verklaart waar dat solo viertje naartoe is gegaan. De 3360 bleek later opgeheven, maar op Leiden stond daar niks over weergegeven op de TBP en werd er niet omgeroepen.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Wubbo »

Als ik het goed heb gelezen ergens zijn er werkzaamheden in de Hemtunnel, waardoor daar maar 2 sporen beschikbaar zijn ipv 3. Dat kan de spoorwijzigingen op Zaandam veroorzaken (als het rechterspoor door de tunnel van Sloterdijk naar Zaandam niet beschikbaar is kun je spoor 1 niet bereiken).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Dat verklaart dan een hele hoop. Tussen de IC's en Sprinters zit slechts 3 minuten, dus die wil je dan misschien niet beiden op spoor 2 zetten. Maar lijkt mij dat het weekend wel handiger is voor dit soort werkzaamheden. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Wubbo »

Deze duren tot 13 februari (zegt wederom mijn geheugen). Dat zijn wel heel veel weekenden...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Uh, ja. Goed dat je het zegt, dan kan ik alert blijven voor spoorwijzigingen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door MdJ »

VIRM schreef:Dat verklaart dan een hele hoop. Tussen de IC's en Sprinters zit slechts 3 minuten, dus die wil je dan misschien niet beiden op spoor 2 zetten. Maar lijkt mij dat het weekend wel handiger is voor dit soort werkzaamheden. ;)
Het aantal weekenden houdt ook een keer op. Daarnaast kun je ondertussen niet werken op Amsterdam-Haarlem-Beverwijk ivm goederenpaden. 16 daagse zijn, ivm op en afbouw, ongeveer 10 weekenden en kan je dan niet werken op Amsterdam-Haarlem-Beverwijk (en nog wel meer overigens.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten