Mikos schreef:Dat blijft namelijk al steken bij het feit dat jij als reiziger verantwoordelijk bent en blijft voor je vervoerbewijs.
En ik heb mijn best gedaan dat te doen toch? Sowieso is dat naar mijn mening vergelijkbaar met dat je als Nederlander wordt geacht de wet te kennen; In theorie? ja! In praktijk ga je uit van wat de politie/mevrouw aan het loket/kaartautomaat of de productvoorwaarden zegt. Of mag ik je binnenkort, in real life en dus zonder Google, overhoren?
Je bent dus zelf verantwoordelijk om het juiste product op de kaart te laden.
Hoe weet ik wat het juiste product is? Intuïtief vind ik het logisch dat ik, als ik met mijn 2e klas kaartje in de 1e klas wil zitten hier een klasseverhoging voor nodig heb. En laat ik die nou net op de automaat vinden... Nergens is mij (duidelijk) verteld dat, ondanks dat ik dat op mijn kaart kan laden, dat geen geldig vervoersbewijs is
Met als gevolg dat wanneer jij het verkeerde product op de kaart zet, je daar ook de gevolgen van moet dragen.
Nogmaals, hoe moet ik dat precies weten? Waar staat precies dat deze combinatie niet geldig is? dat dit niet kan? of hoe het dan wel moet? Want die vraag doe je weer af met "je kunt er allerlei dingen bij betrekken", terwijl ik oprecht niet weet waar dat staat. (en ik het in de productvoorwaarden, dus hoezo "allerlei dingen? dus niet vermeld staat)
Dat het geen handig systeem is zal ik niet ontkennen
Tot een aantal maanden geleden vond ik het anders best een prima systeem :Y
we hebben een commerciële afdeling die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.
En een afdeling systeembeheer die dat niet heeft?
De conducteur zit met de gevolgen.
Risico van het vak? (A)
(Het valt me overigens op dat, zodra het "lastig" wordt "het daar niet over gaat" of men er "allerlei dingen bijhaalt" (wat had je kaartje Zwolle-Kampen precies met die klassewissel voor Weekendvrij te maken? :') ) hetgeen ik erg jammer vind. Zodra het protocol, mediabeleid of wat dan ook van NS niet duidelijk genoeg is, of er toch ergens aan de kant van NS (al dan niet eveneens) iets niet lijkt te kloppen ontwijk je de vragen krijg ik een beetje het idee. Dat gebeurde met het fluiten = niet instappen verhaal namelijk ook: Het was niet jouw waarheid of het verhaal dat je wilt vertellen, dus reageer je er niet op. Ik snap dat je je werkgever niet teveel af kan vallen, maar zoek zoiets dan of op, of geef toe dat het nergens duidelijk vermeld staat...)