Pagina 7 van 11

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 12:59
door waldo79
Blij dat ik vandaag van een thuiswerkdag geniet. Een gescheurd puntstuk in een wissel bij Oudewater zorgt de hele dag voor uitval van treinen tussen Ut en Gd.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 14:19
door Etienne
Eerder gezegd is het wel een vreemde storing. In plaats van gewoon de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] eruit te gooien, worden met name de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] eruit gegooid en blijft wel elk kwartier een trein naar Rotterdam rijden. De losse VIRM6 die ik vanochtend van Gouda naar Utrecht had, was dan ook tot de nok toe gevuld, met hoofdzaak ook mensen vanuit de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie], die eveneens gekortwiekt is bij Goverwelle.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 14:25
door Gekko123
Meldingen op onder andere Somda lezend betreft het een wissel bij de wachtsporen in de buurt van Oudewater, waardoor er effectief tussen Goverwelle en Oudewater nu slechts 1 spoor beschikbaar is.

Dat de keuze om alleen de treinen naar Rotterdam te laten rijden is ergens ook wat vreemd ja. Nou kan ik me nog wel voorstellen dat je de voorkeur hebt om de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] te laten rijden, omdat dat de enige serie is die gepland met VIRM rijdt ipv ICM. Kijkend naar de huidige krappe materieelplanningen is dat zeker in de daluren nog altijd beter te doen dan solo stellen ICM...

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 20:06
door Visgraatmodel
Vandaag voor de eerste keer gereden met de R-Net Flirt, ik merk dat ze sneller accelereren dan de SLT's.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 20:46
door Z2N
En dan gaan ze nog niet eens voluit. :wink:

Van de week trouwens nog wel een leuk momentje gehad op de R-net-trein, toen het Haagse V&S-team meekwam voor de vliegende controle. Een van de heren nam het begrip 'vliegende controle' namelijk wel ietsjes té letterlijk op, toen deze wat verrasd werd door het snelle optrekken... (A)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 22:33
door Geert
*verrast ;)

Er werd inderdaad enkelspoor gereden tussen Oudewater en Gouda Goverwelle.

Ik zou het gewaardeerd hebben als ipv 4x uur Rotterdam-Utrecht en 0x Den Haag-Utrecht beide takken 2x/uur zouden rijden. Ik had zowel vanmorgen als vanavond een mislukte overstap, wat de vertraging van ongeveer +15 naar een goede +30 deed toenemen. Als beide takken 2x/uur hadden gereden had dat een hoop overstappers en ergernis gescheeld.

En natuurlijk waren de treinen die wel reden verder ook niet langer dan normaal, dus ik mocht vanavond een half uur staan nadat ik al een trein moest laten schieten waar ik echt niet meer in had gepast. :X

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 08:22
door Meltrain
Nog beter was het dan geweest om de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] normaal te laten rijden, de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] te verlengen naar Groningen / Leeuwarden en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in te korten tot Rotterdam - Gouda. Dan waren alle reizen mogelijk gebleven, alleen kregen reizigers van / naar Rotterdam een extra overstap.

And now for something completely different:
Krijgt Thalys een nieuwe kleurstelling?
Ik zag namelijk zojuist een Thalys waarvan de tussenrijtuigen nog slechts een grijze baan rondom de ramen hebben en voor de rest geheel bordeauxrood zijn, inclusief de deuren.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 08:31
door Chrysa
Ja, die zag ik ook staan net in Rotterdam!

Suus postte daar ooit iets over hier geloof ik, maar dat is al een paar maanden terug.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 09:11
door Suus
Ja, op dit moment worden in een gezapig tempo alle stellen opnieuw beschilderd. Zie ook hier voor een volledig fotoverslag: https://lapassiondutrain.blogspot.nl/20 ... erque.html

Heb zelf het idee dat de bordeauxrode kleur ook een klein beetje is gewijzigd, maar weet het niet zeker.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 14:59
door Durashift
Meltrain schreef:Nog beter was het dan geweest om de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] normaal te laten rijden, de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] te verlengen naar Groningen / Leeuwarden en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in te korten tot Rotterdam - Gouda.

Dan waren alle reizen mogelijk gebleven, alleen kregen reizigers van / naar Rotterdam een extra overstap.
(..)
Uh? Hiermee draai je het toch alleen maar om? Ipv vanuit Den Haag overstappen in Gouda, kies je R'dam. :?:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 15:47
door Aking
Ik heb zo het vermoeden dat Belgrado er nieuwe trams bij krijgt...

Er staan er hier in Ferencvaros (Budapest) een stuk of wat klaar op goederenwagons. Groen en met BVB (Basel) uitrusting, net zoals wat er nu al rondscheurt.

Oh en verder ging mijn reis tot nu toe voorspoedig. Het passeren van het nieuwe ijzeren gordijn was geen probleem, en we rollen momenteel keurig op tijd Budapest-Keleti binnen *O*

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 16:56
door Meltrain
Durashift schreef:
Meltrain schreef:Nog beter was het dan geweest om de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] normaal te laten rijden, de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] te verlengen naar Groningen / Leeuwarden en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in te korten tot Rotterdam - Gouda.

Dan waren alle reizen mogelijk gebleven, alleen kregen reizigers van / naar Rotterdam een extra overstap.
(..)
Uh? Hiermee draai je het toch alleen maar om? Ipv vanuit Den Haag overstappen in Gouda, kies je R'dam. :?:
Klopt. :Y
Het verschil is echter dat de treinen vanuit Rotterdam eerder aankomen in Gouda dan de Haagse treinen (en in omgekeerde richting later vertrekken), waardoor deze overstap wél mogelijk is.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 17:39
door waldo79
De sprinters vanuit Den Haag bleven wel rijden. Die bieden aansluiting op intercity's uit Rotterdam.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 17:46
door Suus
Aking schreef:Ik heb zo het vermoeden dat Belgrado er nieuwe trams bij krijgt...

Er staan er hier in Ferencvaros (Budapest) een stuk of wat klaar op goederenwagons. Groen en met BVB (Basel) uitrusting, net zoals wat er nu al rondscheurt.
Die zijn voor Sofia.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 17:53
door waldo79
Poeh. De overstap van 11765 naar 6065 blijkt erg krap. Je zit het hele stuk vanuit Den Haag op hete kolen of het ditmaal wel lukken gaat :')

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 19:47
door ODRAIL
Dit is toch al jaren zo?

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 20:07
door waldo79
De aansluiting bestaat pas 6 weken, maar een erg gelukkige is het niet :Y

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 20:12
door VIRM
Vanmiddag was in Den Haag de 2156 erg druk vanwege de defecte bovenleiding tussen Leiden en Hoofddorp (de tweede keer al binnen anderhalve week), waardoor de IC van een kwartier eerder niet reed. In Leiden werd mijn trein nog achter de 2265 gegooid; aankomst op Sloterdijk was uiteindelijk met +8.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 20:42
door isadora
Het is sowieso moeizaam in de Randstad vanmiddag/vanavond:
Afbeelding

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: di 24 jan 2017, 22:21
door Geert
waldo79 schreef:De sprinters vanuit Den Haag bleven wel rijden. Die bieden aansluiting op intercity's uit Rotterdam.
Bij mij ging zowel heen als terug die aansluiting mis en als ik de vertrektijden bekeek was dat niet bepaald een incident. Dan heb ik liever 2x/uur rechtstreeks zonder overstapstress.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 02:48
door Chrysa
Vandaag (gisteren voor de zeikerds) een tochtje van 850km gemaakt per trein en bus, dat je van zitten zo moe kan worden zeg...

Tussen Bad Nieuweschans en Weener zat ik alleen met een Marokkaanse jongen in de trein die geen idee had waar hij nou eigenlijk was en geen Nederlands of Duits sprak, dus toen we er in Weener uit moesten vroeg hij paniekerig aan mij waar hij heen moest in het Engels. Ik zei tegen hem dat er een brug kapot is en je daarom de bus ipv de trein moet nemen, en loop met hem naar de bushalte. Hij vertelt dat hij naar Bremen wilt zonder geld, en hij had dus geen OV-chipkaart oid om aan de chauffeuse van lijn 620 te laten zien. De chauffeuse sprak gelukkig goed Engels, en vroeg hem of hij naar Leer wilde, waarop hij antwoordde met "Leer? What's that?" :')

Na veel vragen en gezoek heeft hij toch een buskaartje gekocht en mag hij mee. Nog geen 500 meter verderop vraagt hij aan mij of we al in Leer zijn. :roll: In Leer zelf is hij naar een of andere trein gesprint en heb ik hem niet meer gezien. Ben nu toch wel benieuwd of hij gecontroleerd is onderweg. Hij was toch al een behoorlijk eind vanuit Amsterdam.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 12:53
door isadora
Geen geld -- kaartje gekocht.........ergens mis ik iets.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 12:55
door Chrysa
Ja, ik snapte het ook al niet.
Hij had dus gewoon geld bij zich, maar wilde niets uitgeven. Maar ja, dan had hij Weener niet uitgekomen dus het moest toch.

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 13:06
door Mikos
Welkom in de wondere wereld der zwartrijders. :X

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Geplaatst: wo 25 jan 2017, 19:08
door Tochjo
Vanochtend reed de sprinter van Woerden naar Utrecht die om 6.32 uur in Utrecht Centraal is en daarna doorrijdt naar Tiel, tussen Woerden en Utrecht met drie bakken ICM. Op de TB7 stond al vermeld dat de trein niet verder reed dan Utrecht. Toevallig stapte ik bij de deur in waar de conducteur stond, dus bij het instappen vroeg ik al wat er in Utrecht zou gebeuren, aangezien ik verder dan Utrecht moest. De conducteur wist het niet, maar ik kon maar beter instappen, dan was ik al in Utrecht.

Voor Utrecht kwam via de omroep het bericht dat men alle informatiebronnen had geraadpleegd, maar dat niemand had kunnen zeggen wat er in Utrecht zou gebeuren. Even later gevolgd door de omroep dat we binnen zouden komen op bezet spoor, dus waarschijnlijk achter de trein naar Tiel. En inderdaad gebeurde dat ook. Ik had hierop gerekend en stond vooraan, klaar om snel over te stappen.

Helaas pasten onze drie bakken niet helemaal naast het perron. Nadat de deuren maar niet ontgrendeld werden kwam er een omroep dat men vanwege de veiligheid alleen de voorste deur zou openen. Toen de conducteur dat na enige tijd inderdaad deed, kon ik na het uitstappen mooi waarnemen hoe mijn aansluitende trein net wegreed...

Wat me hier vooral aan stoort, is dat mijn vertraging zo makkelijk voorkomen had kunnen worden. Als men de sprinter naar Tiel iets verder op het perron had gezet, of als de conducteur van die trein geïnstrueerd was te wachten, of als men ons had binnengenomen op het naastgelegen perronspoor, bijvoorbeeld. Beetje jammer.

De ICM ging overigens om 6.44 uur als intercity naar Den Haag. Voor de materieelomloop was dit vast een uitstekende beslissing, maar ik was er als reiziger niet enthousiast over.