OVer je reiservaringen in februari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door MdJ »

De nieuwe railpockets van VenS lijken heel erg op de eveneens nieuwe handhelds in de buurtbussen van Syntus Utrecht. Verder lijkt het qua geluidjes op de controleapparatuur van Syntus Twente.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Vanmiddag kwam er rond het middaguur een opvallende combinatie langs Waddinxveen Triangel. Een R-Net Flirt kwam gesleept door een SGM langs richting Gouda.
Is er op dit traject wel ander materieel toegestaan behalve R-Net Flirt treinen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Aking »

Qua materieel/baanvak zal dat geen probleem zijn, qua reizigers/concessie vast wel. Ik ga er alleen niet vanuit dat deze combinatie in de reizigersdienst reed...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Chrysa schreef:Leuk dat DM90. Eerst 6 schuifdeuren om vervolgens opeens een normale deur tegen te komen bij de eerste klasse. Resultaat is dat ik die deur vol in mijn gezicht kreeg. :')
Ik ben zo'n beetje dagelijkse gebruiker van die rotdingen. En ja, ik vind het juist leuk die verschillende deurtjes. De reden was volgens mij ooit dat ze die deuren allemaal als proef deden, maar waarvoor die proef, vraag het me niet.
cassie127 schreef: Iemand met een rolstoel kan niet die (zware) schuifdeuren makkelijk openen. Vandaar die knop vandaar dat er daar aan een kant ook een 1 persoonsstoel zit... waar ik overigens vaak zit als ik alleen reis vanwege de ruimte die je dan hebt. 2e voorkeur zijn de 2 persoonszitjes achter de 1e klas of klapstoelen coupé
Dat zijn inderdaad de fijnste plekken in de Overijsselse diesselterroristen.

En om even on-topic te blijven: vandaag de olieslurper gebruikt om in Almelo te komen (halve olieslurper, de prius van pa). Leuk is dat roze pasje wat ik nu een week heb *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
mb90 schreef:Vanmiddag kwam er rond het middaguur een opvallende combinatie langs Waddinxveen Triangel. Een R-Net Flirt kwam gesleept door een SGM langs richting Gouda.
Is er op dit traject wel ander materieel toegestaan behalve R-Net Flirt treinen?
Van de concessie niet, maar verder is er geen verbod om er met ander materieel te rijden. Er rijden ook goederentreinen en ik heb in 2008 ook nog een keer midden in de nacht bij de spoorwegovergang in het Paddegat moeten wachten op een VIRM.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

Chrysa schreef:Ben vandaag overigens al 8x gecontroleerd. Jij was er zeker niet een van, Mikos? :')
En zo hoort het; het zou best kunnen dat ik je heb gecontroleerd :)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Mikos schreef:
Chrysa schreef:Ben vandaag overigens al 8x gecontroleerd. Jij was er zeker niet een van, Mikos? :')
En zo hoort het; het zou best kunnen dat ik je heb gecontroleerd :)
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] om 19:20 uit Zwolle? :p

Inmiddels zijn controle 9 en 10 er ook al bij gekomen. Gaat goed zo. :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

Helaas, ik ben en kom vandaag niet in Zwolle.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Jammer. :(
Dan zou je alleen nog die oude vent in een Flirt kunnen zijn, maar eerlijk gezegd schat ik je jonger in dan "Grijs en half kaal"
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

:Y
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door cassie127 »

Zag net dat een NS Flirt op de schermen naast het scherm met actuele informatie de carnavals namen aangaf van de plaatsen was iig zo bij Oeteldonk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door cassie127 »

Vriend van mij heeft vanavond bij de machinist moeten staan (weer samen met zijn vriend van railcatering) omdat de trein naar Zwolle vanaf Almere al helemaal vol was vanwege de huishoudbeurs
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Een cabineritje is altijd tof. Ook al moet je staan. Altijd de kans pakken. Ook al mag het niet eens!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door SLToilet »

Feest! IC-Direct van Rotterdam naar Kielegat, de laatste van de dag, reed niet! Dus kan ik ook niet meer van Kielegat naar Kruikestad Reeshof om 0:25. Weet iemand nog een optie om daar vóór 7:35 te geraken zonder me blauw te betalen aan de taximaffia en uren te wachten op een te dure nachtbus? Of zijn ze ergens nog coulant?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:Feest! IC-Direct van Rotterdam naar Kielegat, de laatste van de dag, reed niet! Dus kan ik ook niet meer van Kielegat naar Kruikestad Reeshof om 0:25. Weet iemand nog een optie om daar vóór 7:35 te geraken zonder me blauw te betalen aan de taximaffia en uren te wachten op een te dure nachtbus? Of zijn ze ergens nog coulant?
Je melden bij een medewerker, zij fixen dan een taxi op kosten van NS.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Ardan »

Mag voor de normale helft van Nederland 'Kielegat' vertaald worden? :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

Breda.
Kom op Ardan, welk IC-Direct eindstation zou er liggen tussen Rotterdam en Kruikenstad Reeshof? De benaming Reeshof geeft het toch aardig weg lijkt mij. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Aking »

Koekel heeft het over Breda... (die aap was me weer net voor :twisted: )

Maar als je door de schuld van Mikos en zijn vriendjes (bijvoorbeeld dus doordat Mikos de ICD weer heeft laten uitvallen :evil: ) je laatste aansluiting mist moeten hun er inderdaad voor zorgen dat je thuis komt.

Dus of zoek personeel als je dat nog kan vinden, of zoek een servicezuil, of bel het nummer op de kaartautomaat. (0800-0540) Lukt dat allemaal niet, neem dan op eigen kosten een taxi en declareer het bij Mikos (of rechtstreeks bij de NS, mag ook) :Y

https://forum.ns.nl/de-trein-11/kun-nie ... ten-ns-570
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

Ik verwijs je graag door van het kastje naar de muur :pos:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door dylanwild94 »

Wist niet dat je ambtenaar was mikos. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Michael »

Die thuisbreng service van NS is prima geregeld. Ik heb er 1 keer gebruik van gemaakt toen mijn trein op Amsterdam Bijlmer Arena niet op kwam dagen. Ik heb me toen bij de HC van de volgende trein gemeld waar ik doorverwezen werd naar de HC van de laatste trein die ik moest hebben. Dat heb ik gedaan en die heeft dat netjes geregeld. Toen ik in Breda aankwam stond de taxi naar huis al klaar. Let wel op: Niet alle HC's weten van die regeling af. Want beide HC's zeiden toen ik me meldde dat die regeling niet bestond. de 1e HC heeft toen toch even gebeld en toen kreeg ie inderdaad te horen dat die regeling bestond. Toen werd ik doorverwezen naar de HC van de laatste trein die ik moest hebben en de 1e Hc waar ik me bij meldde zei toen wel dat hij het wel fijn vond dat hij het nu ook wist. En bij de andere HC weer precies hetzelfde verhaal. Ik had eerst de klantenservice gebeld en zelfs die zeiden dat die regeling niet bestond. Dus je moet dan gewoon even doorvragen dan komt het wel goed.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

dylanwild94 schreef:Wist niet dat je ambtenaar was mikos. (A)
Ik ben zelfs (buitengewoon) opsporingsambtenaar! :mrgreen:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door julsteren »

Reisgenoot en andere reiziger niet ingecheckt. In de 4549 :P ik wel. Zijn de eerste klas uitgebonjourd. Plaatselijke mikos schreef helaas geen UvB. Bovenkarspel Flora was koud en nat.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door PatrickM »

Zo, en de tweede GTBV van de dag is binnen -o-

Word trouwens ook gek van dat carnavalsvolk hier. Dacht rustig te kunnen zitten in de eerste klas... Ben blij dat ik vanavond via Luik terugga..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

Ik moet echt eens beter opletten en trein 9255 uit mijn reisschema zien te houden, de Belgen sturen nu niet bepaald hun beste rijtuigen de grens over in deze trein...

Afbeelding

Dit tweedeklasrijtuig lijkt wel weggelopen uit het jaar kruik en de stoelbekleding voelt ook aan als een juten zak...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten