OVer je reiservaringen in februari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

De 909 reed met ridicuul veel vertraging vanochtend in Rotterdam. Ik had er al geen vertrouwen meer in en was daarom naar de 1011 gelopen, maar nadat ik mij in mijn stoel genesteld had bleek ik niet de enige te zijn met idee, want ruim vijf minuten voor vertrek stonden de gangpaden al vol.

Overigens werd keurig een zitplaats (met invalidensticker) afgestaan aan een mevrouw die aangaf zes maanden zwanger te zijn :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door en-es »

Ik zit nu in de IC Schiphol-Enschede van 17.36 en die heeft liefst drie ICM treinstellen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door JWM »

Is dat heel bijzonder?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Daniel »

Ze zijn wel relatief wat zeldzamer in de oost-tak van de NoordOost en al helemaal vanuit Schiphol. Hoewel er sinds het laatste wijzigingsblad meer op die lengte rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Michael »

Vandaag met mijn chauffeursopleiding begonnen: Ik nam om 6:37 lijn 123 van Terheijden naar Raamsdonksveer Essenboom die daar aansluiting geeft op lijn 400 naar Utrecht van 7:12. De chauffeur had kennelijk nog geen ervaring met gelede bussen en continue in de vertraging. De vertraging liep zover op dat ik op 1 minuut de 400 zou gaan missen dus vroeg ik aan de chauffeur of hij kon vragen of de 400 even wou wachten. In eerste instantie wou die dat niet doen en gaf hij de bus de schuld van de vertraging. Uiteindelijk heeft hij de chauffeur van lijn 400 alsnog opgeroepen en met succes want die had even 1 minuut gewacht. Vervolgens had ik in Vianen 4 minuten overstap op lijn 65 richting Nieuwegein. Door file op de A27 werd dat een achterlichtaansluiting want toen de 400 het busstation van Vianen opreed, reed lijn 65 net het busstation af. In plaats van een half uur te wachten op de volgende lijn 65 heb ik lijn 74 naar de halte Waterbies genomen en daar overgestapt op lijn 77 naar de Nijverheidsweg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Ze zijn wel relatief wat zeldzamer in de oost-tak van de NoordOost en al helemaal vanuit Schiphol. Hoewel er sinds het laatste wijzigingsblad meer op die lengte rijden.
Is dat laatste wijzigingsblad op 13 februari 2017 ingegaan?
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door en-es »

JWM schreef:Is dat heel bijzonder?
Hooguit het feit dat in het achterste treindeel mensen moesten staan na Amsterdam Rai.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Tom024 »

Michael schreef:Vandaag met mijn chauffeursopleiding begonnen: Ik nam om 6:37 lijn 123 van Terheijden naar Raamsdonksveer Essenboom die daar aansluiting geeft op lijn 400 naar Utrecht van 7:12. De chauffeur had kennelijk nog geen ervaring met gelede bussen en continue in de vertraging. De vertraging liep zover op dat ik op 1 minuut de 400 zou gaan missen dus vroeg ik aan de chauffeur of hij kon vragen of de 400 even wou wachten. In eerste instantie wou die dat niet doen en gaf hij de bus de schuld van de vertraging. Uiteindelijk heeft hij de chauffeur van lijn 400 alsnog opgeroepen en met succes want die had even 1 minuut gewacht. Vervolgens had ik in Vianen 4 minuten overstap op lijn 65 richting Nieuwegein. Door file op de A27 werd dat een achterlichtaansluiting want toen de 400 het busstation van Vianen opreed, reed lijn 65 net het busstation af. In plaats van een half uur te wachten op de volgende lijn 65 heb ik lijn 74 naar de halte Waterbies genomen en daar overgestapt op lijn 77 naar de Nijverheidsweg.
E&R dus. :)

Hopelijk vind je het leuk, met een beetje geluk kun je de praktijlessen gewoon in Brabant (Oss / Den Bosch) volgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Is dat laatste wijzigingsblad op 13 februari 2017 ingegaan?
Jup.

Al wat langer dan dat wijzigingsblad, om precies te zijn al sinds de nieuwe dienstregeling, is er te Amersfoort ook wel een aparte situatie. Elke ochtend rijdt er een SLT als ledig materieel vanaf de Bokkeduinen naar Amersfoort Vathorst, aannemelijk om een s15800 te versterken. Dat stel vertrekt planmatig om 7.19 uur vanaf het station richting Vathorst, maar meer dan eens is voorgekomen dat 'ie voor de IC van 7.10 uur naar Utrecht langs moest en zou rijden. Geen idee vanwaar die haast, na die trein heb je immers nog ruim de tijd om op tijd richting Vathorst te vertrekken.
(Het was in dat geval het LM dat vertraagd van de Bokkeduinen kwam namelijk, normaal staat die al op spoor 5 als de bewuste IC binnenkomt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

En toen zaten er opeens 60 mensen in de bus in plaats van 5. Is er iets gebeurd op Lage Zwaluwe ofzo?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door groningen »

Breda-Dordrecht
laatste update: dinsdag 21 februari 2017, 10.23 uur
Tussen Breda en Lage Zwaluwe rijden minder treinen door een defecte trein.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 11:30 uur verholpen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Aking »

Gisterochtend (noodgewdongen) gebruik gemaakt van de Air Express Bus.

En alhoewel ik weinig met bussen heb, Best prima betaalbaar (15,50 voor een enkele reis Utrecht P+R Westraven - Eindhoven, tegenover 12,29/18,09 tegenover diezelfde reis met het ov) Alleen door mijn StudentenOV, of het gebrek aan geldigheid op die bus, werd de reis wel ineens twee keer zo duur als met OV.

De bus verscheen keurig op tijd bij P+R Westraven (alleen jammer dat je daar dan nog niet per OV kan komen) alwaar we ontvangen werden door een vriendelijke chauffeur die ons in ongeveer een uur op de luchthaven af wist te leveren :pos:

Jammer alleen dat de beenruimte in betreffende extreem krap was. Ik snap dat dat voor mij met mijn 2 meter altijd het geval is, maar zelfs mijn vriendin vond het krap (en die is zo ongeveer de helft :') )

Verder zat de bus goed vol, ik denk dat er nog ongeveer 10 vrije plaatsen waren. Alhoewel 90% van de passagiers wel bestond uit "budgetjongeren" die naar Amsterdam waren geweest om te zuipen, blowen en neuken (iedereen lag te slapen, hier en daar met een, al dan niet halve, joint achter een oor :mrgreen: ) hetgeen zorgde voor een redelijke wietlucht in de bus.

Grootste nadeel vond ik nog het feit dat je de tickets uit moest printen (en nee, ik heb geen werkende printer) en dat is een redelijke uitdaging op zondag.

Al met al dus best prima, toch verkies ik (uiteraard) de trein :mrgreen:

Oh en overigens was het wel grappig dat de omroep bij aankomst achtereenvolgens in het Engels, Duits, Italiaans en toen pas Nederlands was :')
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door waldo79 »

Westraven heeft toch een halte van de sneltram?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Aking »

Jup, maar die rijdt nog niet om 05:45 :')

Vandaar ook "dat je daar dan nog niet per OV kan komen" :wink:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13192
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Z2N »

Vanavond reed er een los ICM'metje in de 774, en dat betekent dus een rit met ICM over de Hanze- en Flevolijn. Voor de kenners niet erg afwijkend, maar voor het Lelystadse publiek wel: dat reageerde bij binnenkomst prompt met de tekst: what the fuck, nieuwe trein yo. Ik moest binnenin best hard lachen... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door groningen »

Gisteren waren de 20.13 en 21.13 ook al ICM vanaf Lelystad Centrum naar Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Ardan »

Ben op weg van Apd naar Amf. Trein heeft niet echt lekker het tempo erin zitten en bij Stroe werd er flink geremd alsof we daar zouden gaan roestrijden, maar dat deden we niet. Treintje zal wel last van tegenwind hebben :p We hebben er wel een beetje vertraging door, zou fijn zijn als de overstap in Amf wordt vastgehouden.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Michael »

Ik zat gisteren in lijn 65 vannaf de Groningenhaven in Nieuwegein naar Vianen Lekbrug. Bij de halte Waterbies in Nieuwegein moest de chauffeur afgelost worden alleen was de afloschauffeur er niet. Nadat er contact was opgenomen met de verkeersleiding bleek dat de afloschauffeur dacht dat hij ergens anders moest aflossen en dus bij de verkeerde halte stond. Uiteindelijk is ie zo snel mogelijk naar de Waterbies gekomen en kon de rit met ongeveer 10 minuten vertraging vervolgd worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Karl »

Vandaag was er zogenaamd brand in een tunnel bij Delft, dus vanuit Den Haag was het met de trein slecht reizen richting Dordrecht. Dus na drie kwartier tot een uur weer op beginstation Den Haag Centraal aangekomen. Daar reed metro E net weg, maar gelukkig kwam de volgende tien minuten later. Tussen Centraal en NOI werd geroepen 'is er een dokter aanwezig?', op NOI tien minuten tot een kwartier stilgestaan vanwege een 'verward persoon' die door de politie werd afgevoerd.

Opvallend: te Den Haag HS werd omgeroepen "Naar Rotterdam en Breda, reis via Gouda", maar volgens mij hield niemand zich daaraan en ging iedereen via metro E. Te Den Haag HS werd niet gezegd dat je eerst naar Centraal moest om daar over te stappen. De reisinformatie was redelijk beroerd. Op Den Haag Centraal kwamen we aan de Binckhorstkant van Centraal aan, zodat er twee sprinters langs spoor 3 stonden. In beide treinstellen zaten misschien wel vijftig mensen. De metrobestuurster leek enigszins overdonderd door het aantal reizigers, maar deed de reisinformatie wél goed (mag ook gezegd). Enige frappante is dat er tijdens de minutenlange stilstand te NOI niets werd omgeroepen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Ardan »

Ik was vandaag met mijn beste vriend een dagje naar Den Haag. Vanavond op de terugweg scheidden onze wegen in Amersfoort. Ik reisde met samenreiskorting, en die moest er dus in Amf af, ik ging naar Deventer, hij naar Ommen. We zaten in een rechtstreekse IC naar Deventer maar ik ben in Amf uitgestapt, hij had een kwartier overstap dus we bleven nog even kletsen, en ik moest die korting eraf zien te krijgen. Na zijn vertrek had ik even personeel aangesproken om te vragen hoe ik dat moest doen, 'uit- en inchecken'. Had al zo'n vermoeden dus ik heb dat gedaan, maar bij beide pogingen bleef staan 'Overstap OK, samenreiskorting 40%'. Dat was dus niet de bedoeling :| Toen mijn trein aankwam maar even de HC aangesproken en uitgelegd wat de situatie was en wat ik nu moest doen. 'Dus jij denkt, ik stap maar gewoon in'. 'Helemaal niet, ik denk, ik vraag even wat ik moet doen'. We stonden nog buiten de trein. 'Heel creatief. Stap maar in, ik ga tot Deventer toch niet controleren'. Ik kreeg nogal de indruk dat ze dacht dat ik het zoveelste snotjong met een smoes was dus ik benadrukte 'Mevrouw, ik sta niet te liegen of zo..' 'Nee, jij luis-tert niet, ik zeg, stap maar in, ik controleer niet'.
Ik dankte haar voor haar coulance maar ik vraag me nu nog steeds af hoe je die korting er weer af krijgt als je slechts een deel van de reis ermee reist. Ik heb bij de tweede poging zelfs nog even gewacht met weer inchecken, een minuut of twee, drie, vier, weet ik niet precies. Of geldt hier de 35-minuten-regel? Ik had niet de allerlaatste trein maar als dat wel zo was had ik het niet gehaald.
Wel heb ik geleerd dat volwassenen elkaar met 'u' aanspreken maar ik wijt het maar aan mijn jeugdige uiterlijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

Bij een overstap geldt inderdaad ook op de trein de 35-minuten-regel.

En inderdaad, ik zeg ook altijd 'u' tegen mensen die ik niet ken. Krijg ik bijna altijd te horen dat ik ze met 'jij' moet aanspreken, want ze zijn nog niet oud. Sowieso als ik kleine kinderen 'jij' tegen een volwassene hoor zeggen krijg ik spontaan mepneigingen, maar dat ter zijde.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mikos »

Snotaap. :mrgreen:

Uitchecken, naar de kaartautomaat, 'Bekijk producten op de kaart', Samenreiskorting aanklikken en 'Verwijder product'. Chipkaart opnieuw aanbieden aan de automaat en het product is er van af. Wellicht dat het er in iets andere bewoording staat, maar daar komt het op neer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Ardan »

Mikos schreef:Uitchecken, naar de kaartautomaat, 'Bekijk producten op de kaart', Samenreiskorting aanklikken en 'Verwijder product'. Chipkaart opnieuw aanbieden aan de automaat en het product is er van af. Wellicht dat het er in iets andere bewoording staat, maar daar komt het op neer.
Dank! Maar dát zei het personeel dat ik eerst aansprak niet en die HC dacht ook 'uit- en inchecken, zo simpel is het en dat moet werken, je praat bullshit' (ze zei het niet met die woorden maar zij was er ook van overtuigd dat het zo ging).. Maar goed, nu weet ik dus hoe het wel moet :)
Ik doe ook maar wat
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hendrik »

Vanmorgen greep de ATB van 1116 in, vlak vóór de tunnel in Delft. Geen idee waarom. De machinist moest naar eigen zeggen 'de locomotief resetten'. Daarna konden we weer verder. Vertraging bleef gelukkig beperkt tot een kleine vijf minuten. Ik heb toch de indruk dat de TRAXX'en erg 'gevoelig' zijn. Hoe vaak de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] niet 'zomaar' een storing heeft!
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend naar Heerhugowaard gegaan met de 3024. Tot ongeveer 09:15 stond dat de overstap in Alkmaar van spoor 1 naar spoor 1 was, maar ik had zo mijn twijfels (en dat klopte, want na 09:15 stond de overstap van 1 naar 3 in 4 minuten). In ieder geval kwam de trein op volledige oorlogssterkte binnen met VIRM12. Ik vroeg de HC bij wie ik toevallig instapte of hij mij op Alkmaar een slinger naar de t303024 kon geven, en die moest hij toevallig ook hebben (apart dat de materieeldienst wel is geknipt in Alkmaar, maar kennelijk niet alle personeelsdiensten). Vlak voor Alkmaar nog een minuutje voor een rood sein gestaan, om doro de pro-actieve treindienstleider op spoor 2 te worden binnengenomen, waardoor een cross-platform overstap ontstond (HC riep dit ook keurig om toen we binnenreden).

Op de terugweg hetzelfde verhaal. In de (dacht ik) t303047 stapte ik bij de twee HC's binnen, en vroeg of een van hen toevallig naar de aansluitende 3047 moest (overstap van 5 minuten van 5 naar 2). Dat was geen probleem en ze merkten op dat de sporen kennelijk weer waren gewijzigd als we op 5 binnenkwamen. Maar de pro-actieve treindienstleider op Alkmaar greep in: we kwamen op 3 binnen en de aansluitende 3047 (gereden met een verdwaalde ICM8) stond op spoor 2. Dit werd in de trein ook keurig omgeroepen.

Bonuspunten voor scherpe HC's en een pro-actieve treindienstleider bij Alkmaar die zoveel mogelijk cross-platform overstappen probeerde te maken tussen de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en s303000. *O* :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten