OVer je reiservaringen in maart 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15357
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag in Rotterdam gebruik gemaakt van drie verschillende type railvoertuigen:

Trein, tram en metro.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Ik heb mijn hele leven nog nooit in een tram gezeten. :o
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door PatrickM »

SCHANDE!!!

Al moet ik wel zeggen dat ik praktisch nooit met een tram reis, simpelweg omdat ik 'm nooit nodig heb om op m'n bestemming te komen. Met metro en bus kom ik er ook wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:Ik heb mijn hele leven nog nooit in een tram gezeten. :o
Dat gaat deze maand nog veranderen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: Dat gaat deze maand nog veranderen :)
Oh god, Suus gaat me ontvoeren per tram. :shock:
henk1234 schreef:SCHANDE!!!
Om het nog erger te maken: Normaal neem ik een auto van 5 meter lang het centrum in om die daar te parkeren... Afbeelding
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
henk1234 schreef:SCHANDE!!!
Om het nog erger te maken: Normaal neem ik een auto van 5 meter lang het centrum in om die daar te parkeren... Afbeelding
Die heb ik niet... Zit er ook niet echt aan te denken om volgend jaar m'n rijbewijs te gaan halen overigens. De 1e klas is gewoon veel fijner.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 mar 2017, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Chrysa schreef:
Suus schreef: Dat gaat deze maand nog veranderen :)
Oh god, Suus gaat me ontvoeren per tram. :shock:
Je wil toch niet al moe zijn voordat je taart gaat eten -o-
Chrysa schreef:
henk1234 schreef:SCHANDE!!!
Om het nog erger te maken: Normaal neem ik een auto van 5 meter lang het centrum in om die daar te parkeren... Afbeelding
Als ik niet wil fietsen dan neem ik een wagen van 30 meter met chauffeur en lederen bekleding naar het station. 8-)

En omdat ik zo sociaal ben mogen op zeven vooraf afgesproken punten onderweg ook andere mensen profiteren van de service die aan mij wordt verleend :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: Je wil toch niet al moe zijn voordat je taart gaat eten -o-
En me nog vetmesten zodat ik niet meer weg kan komen ook! :shock:
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ik zou kiezelstenen achter laten om de weg terug naar huis te vinden. :Y hans en grietje hebben namelijk bewezen dat broodkruimels niet werken. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Deze pagina bevat weinig reiservaringen. Oh shit; mijn reactie ook niet.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door MdJ »

Wat wel vaker voorkomt: Lijn 55 komt uit Utrecht en keert op de rotonde bij Maartensdijk om vervolgens weer terug te gaan. Uiteraard veel te vroeg (ca -5--10). Bus slaat vervolgens alle haltes in Maartensdijk over. Inmiddels al 5x gebeurd... :x

Als er dan toch een defect is, ga dan nog even het rondje Maartensdijk door, rij de gewone route af, om na het busstation naar de garage te rijden. Vooral als de rit na een slag 55 doorrijdt naar de garage... :?

Uiteindelijk met lijn 58 via Hollandse Rading terug kunnen steken, maar koste me in totaal wel een kwartier in de regen lopen :x
Bij twijfel: gebruik beton.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Gekko123 »

Ik zou een klacht indienen bij U-OV. Mijn ervaring met hun klantenservice (van een paar jaar geleden) was erg positief, en daar ging het om iets onbenulligs van het op een andere halte hanteren bij het stadion Galgenwaard van de aldaar beginnende spitsversterkers op lijn 41.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door MdJ »

Dat had ik ook gedaan en ze gaan het uitzoeken :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Meltrain »

Een karakteristiek beeld van spoor 1/2 op Amersfoort rond 9:00 uur (al wordt het vandaag enigszins versterkt door een defecte roltrap):
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11769
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Michael »

Momenteel staat er weer een SGM in brand. Wederom het toilet. Dat is al de 6e in 2 maanden tijd. Dit keer is het stel 2939.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Gisteren nog de pech dat er wéér een mafklepper uit de GGZ-instelling te Gz was gelopen, vandaag blij dat ik de andere kant op heb getreind vanwege een bommelding te Bd. De tourboeren boeren goed!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Een karakteristiek beeld van spoor 1/2 op Amersfoort rond 9:00 uur (al wordt het vandaag enigszins versterkt door een defecte roltrap):
De roltrap deed het vanmiddag weer, maar ook dan komt dit beeld nog wel voor zelfs als men links nog doorloopt. Dat gangetje heeft nu eenmaal een beperkte capaciteit mede ook doordat alles dwars door elkaar loopt en een scherpe bocht naar rechts moet maken voor de poortjes waar je het station uit kunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7632
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

Vlak voordat ik naar Den Haag Centraal liep stond in de NS app nog dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:18 met een VIRM4 reed (in plaats van de reguliere VIRM8). Toen ik op het station aankwam was hij al verder verkleind naar een VIRM0 (lees: uitgevallen). Wellicht heeft dat dan ook met de brand in Haarlem te maken gehad. Dan maar de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 17:33, die ook op het voorste balkon uitpuilde.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13552
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Wubbo »

Dit probleem speelde in Amersfoort al voordat er poortjes stonden (zelfs al voor er paaltjes waren). Die trap is gewoon niet breed genoeg voor twee aankomende ICs tegelijk.

Gisteren moest ik toch in Eindhoven zijn en wilde ik eindelijk de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] eens uitproberen, inclusief de zo vaak benoemde overstap in Breda. Helaas gooide een aanrijding bij Gilze roet in het eten en ben ik toch maar via Utrecht gegaan.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Nou, ik heb vandaag ook de 1100 uitgeprobeerd hoor...
We hebben een kwartier stilgestaan in Breda en toen werd er omgeroepen dat we de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] via Dordt moesten nemen omdat deze niet zou rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Tot nu toe heb ik 75% van de tijd succes gehad met de 1100, inclusief perfecte overstap op de 11100 in Breda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dit probleem speelde in Amersfoort al voordat er poortjes stonden (zelfs al voor er paaltjes waren). Die trap is gewoon niet breed genoeg voor twee aankomende ICs tegelijk.
Voor de paaltjes heb ik daar geloof ik niet meegemaakt, wel nog voor het moeten inchecken door iedereen. Toen was de doorstroming na de trap wel een stuk beter, dat scheelt ook wel in de doorstroming op de trap.
Toen iedereen moest gaan inchecken is de echte chaos daar begonnen (als gevolg van een gebrek aan paaltjes in die gang) en dat is met de komst van de poortjes niet echt beter geworden. Sterker nog: je hebt nu echt een probleem als je naar het perron toe wilt wanneer de trein al aangekomen is.

Overigens is er in de ochtendspits ook wel enige filevorming bij de stukken bredere trap (doordat er twee zijn) naar 6/7, maar dat zit 'm er dan weer in dat om een of andere reden de overstappers vanaf de Valleilijn pas op 6/7 omchecken i.p.v. dat al op 4/5 te doen. Heus orkest is dat in de ochtend :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21371
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Toen iedereen moest gaan inchecken is de echte chaos daar begonnen (als gevolg van een gebrek aan paaltjes in die gang) en dat is met de komst van de poortjes niet echt beter geworden. Sterker nog: je hebt nu echt een probleem als je naar het perron toe wilt wanneer de trein al aangekomen is.
In dat gangetje naar spoor 1/2 stonden toch juist wél paaltjes, omdat de andere overige paaltjes pas na de "aftakking" naar spoor 1/2 stonden?
Overigens gebruikte ik die paaltjes bijna nooit, omdat ik toch nog langs twee andere rijen paaltjes kwam. :')
Over het feit dat Amersfoort te weinig poortjes heeft, zijn we het geloof ik wel eens, al gebruik jij altijd de poortjes aan de zuidzijde en ik de poortjes aan de noordzijde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39197
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Ze stonden er wel ja, met "gebrek aan" doelde ik erop dat het er te weinig waren voor de reizigersstroom.
Al helemaal doordat je destijds ook dwars door de stroom overstekende reizigers had die daar alvast omcheckten naar Connexxion.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Over het feit dat Amersfoort te weinig poortjes heeft, zijn we het geloof ik wel eens, al gebruik jij altijd de poortjes aan de zuidzijde en ik de poortjes aan de noordzijde.
Als je uit Ede-Wageningen/Barneveld in Amersfoort met Connexxion aankomt en je gaat met de lift naar boven, dan kom je niet langs in/uitcheckpaaltjes. Dus toen ik de IC wilde nemen richting Zwolle moest ik boven eerst het station verlaten en direct weer om draaien om bij NS in te checken. Dat ik mijn trein miste, mag geen wonder heten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten