OVer je reiservaringen in maart 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Hendrik »

TSB = tijdelijke snelheidsbeperking? Dat is toch een kwestie van bordjes ophangen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

En opnemen in een boekje dat wekelijks aan alle machinisten wordt verstuurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Net binnen: aankomende nacht wordt er weer aan de brug gewerkt, de treindienst wordt vanaf 0:30 onderbroken. Ook Gouda - Alphen moet eerder stoppen met rijden, zodat de treinen tijdig naar Leidschendam gebracht worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Klaasje »

Via Leiden en Den Haag was te bewerkelijk?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door webguy »

Alphen - Gouda gaat toch over een andere brug? Of is dat niet meer?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Als ze de normale dienst rijden wel ja, maar via die andere brug kan je niet in Leidschendam komen waar de Rnet Flirtjes overnachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Via Leiden en Den Haag was te bewerkelijk?
Waarschijnlijk niet bekend bij de servicemachinisten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Klaasje »

Dan klap je er vier tegen elkaar en laat je een reguliere pilotten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Gekko123 »

Is het vanuit ILT wel toegestaan om met 4 Flirts aan elkaar gekoppeld te rijden (als niet-testrit)?
Niet dat ik verwacht dat dat nou een heel groot probleem zou zijn, aangezien er in de avonduren toch nog maar met losse stellen wordt gependeld.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

Gistermiddag kwam de 2254 die ik op Sloterdijk wilde nemen al met +10 binnen. Hij reed emt een solo VIRM4, dus helemaal voorin waar ik instapte stonden er mensen op het balkon en zaten er mensen op de trap. Vervolgens heeft de trein zo'n 20 minuten langs het perron gestaan. Na vertrek en vlak voor Haarlem werd er iets gemompeld over de omroep, maar niet te verstaan. Ook in Haarlem bleven we lang staan, en toen riep de machinist wat harder om dat de trein was opgeheven en zette de verlichting even snel uit en aan. Ik had al op de NS app gekeken en de bui zien hangen.
Op Haarlem werden we gedeponeerd op spoor 3a. De eerstvolgende trein verder was de 2256, dus de inhoud van een VIRM4 werd toegevoegd een de inhoud van een VIRM6 (die overigens al met +7 reed). De HC van de 2256 wist te vertellen dat er iemand onwel was geworden in de vorige trein. Vlak voor Den Haag HS werd er ook nog omgeroepen dat er railcatering aanwezig was (zat die niet een beetje heel erg buiten zijn terrotorium?).
Beul van de blindegeleidelijn
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Aan de kant van Gouda staat er bij de Gouwebrug een snelheidsbeperking van 40 kilometer per uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Alle commotie gemist rondom de Hoge Gouwebrug?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

De reparatie was toch afgesloten; alles rijdt toch weer?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Ja en nee ... zie het onderstaande bericht:

http://www.prorail.nl/nieuws/treinverke ... -op-schema
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed de 765 met een solo VIRM4. De reden hiervoor werd netjes omgeroepen: door een brandmelding in een tunnel tussen Zwolle en Lelystad stond het materieel dat eigenlijk voor deze rit gepland was nog in Zwolle.
De aansluitende 3362 vertrok met +6 uit Leiden. Door het sportieve rijgedrag van de machinist was dit in Zaandam iets van +1/+2.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Ik had vandaag een dagje vrij, en toen ik vanochtend de gordijnen opentrok was het stralend weer. Omdat ik Hoek van Holland al voor volgende week op het programma heb staan, besloot ik naar Zeeland te gaan. Ik heb even getwijfeld, maar uiteindelijk besloot ik naar Renesse te gaan :)

Iets voor elven vertrok ik naar het Zuidplein, ik besloot voor de combinatie met de lijnen 436 + 133 te gaan. In de OV-app stond dat bus 5908 de rit zou verzorgen, maar vlak voor vertrektijd reed deze bus achter de halte langs en kwam de 5900 voorrijden. Dat zorgde ervoor dat bij alle haltes waar we langs kwamen als "valt uit" op de DRIS stonden. De aankomst in Oude-Tonge was prachtig op tijd. Het busstation had helaas niets van een horecavoorzieninkje in de buurt tijdens het kwartiertje wachten. Daarna kwam de 133 voorrijden, die overigens een wat rare storing in de lijnfilm had. De gehele tijd was het prachtig weer, waardoor een strandpaviljoen wel tot de opties ging behoren *O*

Tijdens de rit viel mij ook op dat de bushaltes op Schouwen-Duivenland danwel Dorp, danwel Busstation heten. Aangezien Connexxion geen plaatsnamen op de schermen heeft staan is dat wel een beetje verwarrend. Nadat in Zierikzee de bus was volgeladen met Duitsers kwamen we opnieuw prachtig op tijd aan in Renesse, waar ik naar het strand wandelde en bij een standpaviljoen genoot van een hapje en een drankje. Ik trok wel de gemiddelde leeftijd van het publiek flink omlaag :mrgreen:

Nadat er toch wel erg veel grijze wolken kwamen liep ik weer terug naar het Transferium, wat overigens een beetje een sleetse indruk maakte. Iets te laat kwam de 104 voorrijden die direct naar Spijkenisse zou rijden. Na een weinig enerverende rit (na vertrek in Renesse zijn er tot Ouddorp geen in- en uitstappers geweest...) in een bus van TCR kwamen we een minuutje te laat aan in Spijkenisse, waar ik praktisch meteen in de metro naar huis kon stappen. Waarmee ik denk ik mijn langste busreis van het jaar nu al achter de rug heb :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door PatrickM »

Suus schreef:Tijdens de rit viel mij ook op dat de bushaltes op Schouwen-Duivenland danwel Dorp, danwel Busstation heten.
Komt 'ie:
Spoiler: show
Philipsdam
Oud Heiligeweg
Even Buiten
Steenzwaenshof
Goemanszorg
Sas
Calandplein
De Wieken (Centrum)
Gemeentehuis
Scheldestraat
Grevelingenstraat
Haringvlietstraat
Ziekenhuis
Verpleeghuis Cornelia
Roterijdijk
Dorp Schuddebeurs
Kruisweg
Poortdijkstraat
Zuidwal
Noordernieuwland
Schendersweg
Port greve
Blankersweg
Looperskapelle
Molen Elkerzee
Elkerzeeseweg
Boutlaan
Kreeklaan
Camping de Strandloper
Camping Duin en Strand
Sluis
Camping Klaverweide
Camping 't Witte Paardje
Provincialeweg
Kuijerdamseweg
Transferium
Noordstraat
Kloosterweg/VVV
Kerk
Weststraat
Burghseweg
J.M. Beijelaan
'T zeepe
A. v.d. Weydeweg
Duinrand
De Haaymanweg
Schelphoek
Provincialeweg
Verseputseweg
De Val
En dan bespaar ik je de haltes van het transferiumvervoer nog (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Valt nog mee als je 't zo ziet, maar hangt ook van de lijn af. Geloof dat er in Rivierenland ook zo'n soort lijn is waarbij plaatsnamen op de reisinfoschermen handig zouden zijn, in dat geval met als ik me niet vergis vier haltes "Rabobank" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Het mag geen verrassing heten: de 958 is weer eens uit de dienstregeling gesmoesd. :x
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Z2N »

Zonder context is deze opmerking onbegrijpelijk, en de enige invulling die ik ervoor kan bedenken (treinrit 958) heeft vandaag als 300958 gereden tussen Rtd en Bd, wat betekent dat de bijsturing gewoon zijn werk goed gedaan heeft. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Als gevolg van de aanrijding bij Ydermade stonden de spelersbussen van FC Groningen en FC Emmen achter elkaar op het station van Groningen. Alleen SC Heerenveen (en Cambuur) ontbrak nog.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

Zonder ME?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Het zou zo maar kunnen dat die spelersbus van FC Emmen (ooit) naar het Noordlease Stadion komt met echte profs als inzittenden. Dan is FC Groningen in last!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dylanwild94 »

De grote voetbalclubs hebben helemaal geen eigen bussen. Alle spelersbussen zijn eigendom van touricarbedrijven die met die bussen ook andere dingen doen. Zoals treinstremmingen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

In de ochtend kun je de Groningen en Heerenveen spelersbus vaak in Groningen zien. Emmen zeker niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten