OVer je reiservaringen in maart 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door DPDelft »

Milco schreef:Maar is dit dan een omleiding of wordt er definitief niet via de Markt maar via Zuidpoort gereden? Ook ivm de wiki waar deze buslijn dan wel of niet klopt...
Al zou de gemeente misschien wel anders willen is de vaste route nog steeds via de halte Markt. De duur van de omleiding is echter onbekend (wat vaker is voorgekomen bij de werkzaamheden rondom het station). De route via het Bolwerk had ook in december al in gebruik moeten zijn (richting Kuyperwijk) maar is nog steeds niet klaar. De bus rijdt daarom via Krakeelpolderweg en met een aangepaste dienstregeling (de dienstregeling van voor 11 december). Deze staat echter niet op de haltes waardoor de bus voor de reiziger richting Kuyperwijk standaard iets later is en richting Station tot 3 minuten eerder.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

In Zaandam stopten de doorgaande treinseries [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] vandaag op sporen 1 en 2 en de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] had Zaandam als eindpunt (spoor 4). Neem aan dat ze aan het knutselen waren in de Hemtunnel?

De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 12:35 reed met +3 en met een solo SLT6, wat op deze mooie zondagmiddag staanplaatsen opleverde. Ondanks een niet-haalbare overstap toch de aansluitende rechtstreekse Sprinter gehaald naar Almere Buiten. Op Muiderpoort moesten we nog even een vertraagde IC laten passeren.
Op de terugweg een niet-bestaande overstap op Amsterdam Centraal gehaald omdat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] met +1 reed (officieel een niet-bestaande overstap van 2 minuten :)).
Beul van de blindegeleidelijn
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door MarkNL »

Had net een rijtuig in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] waarbij de verlichting was uitgevallen. Geeft wel extra sfeer aan de rit :'). Je kan wel goed naar buiten kijken ' avonds :pos:.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Van mij mogen ze dat wel standaard doen... Die verlichting 's nachts is veel te fel. Denk alleen niet dat dat gaat werken ivm de veiligheid. :cry:
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Tja; het is niet zo als in Duitsland in de nachttreinen het licht lager gezet wordt en er geen omroepberichten zijn.
dennistd
Berichten: 5549
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dennistd »

MarkNL schreef:Had net een rijtuig in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] waarbij de verlichting was uitgevallen. Geeft wel extra sfeer aan de rit :'). Je kan wel goed naar buiten kijken ' avonds :pos:.
Daarom zit ik 's avonds ook graag alleen in een coupé van een Duitse IC: dan kun je het licht lekker uitdoen.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Dat had ik ook gedaan ja, met de laatste IC Berlijn van de dag van Almelo naar Amsterdam, alleen in een coupe. Lekker in het donker met mijn koffie naar buiten staren terwijl je niks hoort behalve de wielen van de trein, heerlijk was dat. *O*
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Dat is een heerlijk gevoel inderdaad! Laatst heb ik in de schemering gebruik gemaakt van een IC Gvc-Bd die ook in een rijtuig niet verlicht was (én het was een stiltecoupé), die rust, heerlijk! Alleen de wielen die je hoort en dan in slaap sussen!
Alleen jammer dat het hier meestal een defect oid betreft. Maar vooral in de VIRM blijf ik slapeloos van dat felle licht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15358
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen zaterdag zat er in de 2837 zelfs railcatering. Het moet niet gekker worden :wink: .
en-es
Berichten: 4484
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend de terugreis uit Keulen gemaakt, ditmaal met de ICE. Het zou een reis met hindernissen worden want 2 dagen voor vertrek kreeg ik een mail van NSInternational dat mijn reis ernstig verstoord zou worden vanwege werkzaamheden tussen Keulen en Duisburg. Dat bleek vanochtend in Keulen. Mijn reis, ICE545 tot Duisburg en ICE220 vanaf Duisburg kwamen in geen enkele reisplanner meer voor. Bij de informatie op het station van Keulen kreeg ik het advies om ICE220 in Deutz/Messe te pakken. ICE220 vertrok met +6 uit Deutz/Messe en moest met een omweg Düsseldorf en Duisburg bereiken. Ik zag dat de trein stations als Opladen, Hilden en Duisburg Entenfang voorbij reed. Na Oberhausen al +21, door snel rijden in Arnhem tot +16 ingelopen. Daarna met langzamere snelheid verder en uiteindelijk om 11.25 i.p.v. 11.00 aangekomen in Utrecht Centraal. In de stoptrein naar Baarn nog een dame die in Soestdijk merkte dat ze Soest voorbij gereden was. Uitstappen in Soestdijk ging niet meer want de deuren gingen dicht. Onderweg naar Baarn vroeg ze nog of de trein wel gestopt had in Soest.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Gekko123 »

KM46 schreef:Afgelopen zaterdag zat er in de 2837 zelfs railcatering. Het moet niet gekker worden :wink: .
In de weekenden wil de railcatering nog wel eens andere treinen lopen dan normaal, zeker indien er sprake is van werkzaamheden op één van de trajecten waar ze praktisch altijd wel te vinden zijn. Afgelopen weekend was dat bijvoorbeeld het geval tussen Utrecht en Den Bosch, waardoor er het een en ander is aangepast in de roosters.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Ik zag dat de trein stations als Opladen, Hilden en Duisburg Entenfang voorbij reed.
Op het stuk van Düsseldorf-Eller naar Duisburg Entenfang rijden geen passagierstreinen. Alleen bij Düsseldorf-Rath passeer je even de S-Bahn van Düsseldorf Ubf naar Essen Hbf.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Ardan »

Lezen ;)
ICE220 vertrok met +6 uit Deutz/Messe en moest met een omweg Düsseldorf en Duisburg bereiken.
Ik doe ook maar wat
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Hadden ze trein op tijd willen laten rijden, dan hadden ze Duesseldorf Hbf beter kunnen overslaan.
waldo79
Berichten: 7656
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door waldo79 »

Düsseldorf, met umlaut, is een vrij cruciale​ stad in het Rhein-Ruhrgebiet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Aking »

Duesseldorf, dus zonder umlaut is de transliteratie en mag dus ook prima.
Kijk bijvoorbeeld maar naar http://www.duesseldorf.de

Overigens is het mierenneuktopique een paar deuren verder :Y
waldo79
Berichten: 7656
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door waldo79 »

Oké. Ga je ook nog in op de inhoud?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door regenmaker »

Geldt dat niet ook voor jou? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Oké. Ga je ook nog in op de inhoud?
Speciaal voor jou: Tussen Duisburg en Duesseldorf rijden ongeveer 7 treinen per uur, ik zie het probleem dus niet. Ook tussen Koeln en Duesseldorf heb je vier verbindingen per uur.

Vraag is of je heel veel wint met die paar minuten, want dat dat ding vertraagd in NL aankomt boeit niet heel veel mensen (want ook aldaar heb je meer dan genoeg andere treinen.
regenmaker schreef:Geldt dat niet ook voor jou? :P
Voor waldo? Natuurlijk niet :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7656
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door waldo79 »

@regenmaker: ja, die opmerking over Düsseldorf was flauw. Maar wil je je niet zo kinderachtig opstellen?

Zeker van een beheerder mag je verlangen dat die zich neutraal opstelt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Aking »

Ah, mooi dat je op de inhoud ingaat ja :')

En waar is Regenmaker precies niet neutraal?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9174
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door regenmaker »

Ik constateer alleen dat je op iemand wijst dat hij/zij iets moet doen, terwijl je het zelf ook niet doet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

Ik had niet door dat de werkzaamheden rond Zaandam ook lekker deze week doorgaan, totdat ik vanochtend op het station aankwam en er wat kleine wijzigingen in de dienstregeling waren (inclusief spoorwijzigingen). Wel bijzonder dat de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] extra stopte in Zaandam.

Vanmiddag de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 uit Den Haag Centraal en de aansluitende 3360 vanuit Leiden. We stonden een poosje in Nieuw-Vennep stil en even later wat langer voor Hoofddorp. Het ging kriebelen en wat zoekwerk op de app: een barbecuemelding in de Schipholtunnel! Iedereen werd er in Hoofddorp eruit geknikkerd, aangezien de trein maar ging mokken op Hoofddorp Opstel. Dus de 310 naar Schiphol genomen, en daar uiteindelijk dan ook een 310 die wel Station Zuid als eindpunt had. Op Amstelveenseweg uitgestapt (alwaar geen geleidelijn loopt van de halte naar het metrostation, overduidelijk VRA-terrotorium dit) en metro 50 naar Sloterdijk. Daar heb ik mij afgevraagd waarom de poortjes onderaan de trappen naar de treinen gewoon niet aanstaan: het is dat ik iemand bij een CiCo in de hal bij de metro hoorde bliepen, anders had ik het laatste stukje maar zwartgereden. Uiteindelijke vertraging was +86.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Rijdt 'ie eindelijk eens weer, komen we bij Rotterdam, zijn de deuren defect van de IC-direct! Maar goed, het is al een hele prestatie wanneer dat kreng Bd uitrijdt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door VIRM »

Vandaag wederom in Leiden in de 3360 gestapt. Op Lelylaan bleven we toch wel erg lang staan. De HC riep uiteindelijk om dat er werd gewacht op assistentie van de politie. Even alter zagen reizigers ook blauwe zwaailichten aan komen rijden. Uiteindelijk met +22 vertrokken. Ik neem aan dat je uiteraard niets voor niets 22 minuten lang spoor 2 op Lelylaan bezet gaat houden, maar wel jammer dat er na vertrek helemaal geen omroep was met wat er nou net gebeurd was.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten