Al zou de gemeente misschien wel anders willen is de vaste route nog steeds via de halte Markt. De duur van de omleiding is echter onbekend (wat vaker is voorgekomen bij de werkzaamheden rondom het station). De route via het Bolwerk had ook in december al in gebruik moeten zijn (richting Kuyperwijk) maar is nog steeds niet klaar. De bus rijdt daarom via Krakeelpolderweg en met een aangepaste dienstregeling (de dienstregeling van voor 11 december). Deze staat echter niet op de haltes waardoor de bus voor de reiziger richting Kuyperwijk standaard iets later is en richting Station tot 3 minuten eerder.Milco schreef:Maar is dit dan een omleiding of wordt er definitief niet via de Markt maar via Zuidpoort gereden? Ook ivm de wiki waar deze buslijn dan wel of niet klopt...
OVer je reiservaringen in maart 2017
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
In Zaandam stopten de doorgaande treinseries [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] vandaag op sporen 1 en 2 en de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] had Zaandam als eindpunt (spoor 4). Neem aan dat ze aan het knutselen waren in de Hemtunnel?
De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 12:35 reed met +3 en met een solo SLT6, wat op deze mooie zondagmiddag staanplaatsen opleverde. Ondanks een niet-haalbare overstap toch de aansluitende rechtstreekse Sprinter gehaald naar Almere Buiten. Op Muiderpoort moesten we nog even een vertraagde IC laten passeren.
Op de terugweg een niet-bestaande overstap op Amsterdam Centraal gehaald omdat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] met +1 reed (officieel een niet-bestaande overstap van 2 minuten :)).
De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 12:35 reed met +3 en met een solo SLT6, wat op deze mooie zondagmiddag staanplaatsen opleverde. Ondanks een niet-haalbare overstap toch de aansluitende rechtstreekse Sprinter gehaald naar Almere Buiten. Op Muiderpoort moesten we nog even een vertraagde IC laten passeren.
Op de terugweg een niet-bestaande overstap op Amsterdam Centraal gehaald omdat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] met +1 reed (officieel een niet-bestaande overstap van 2 minuten :)).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Had net een rijtuig in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] waarbij de verlichting was uitgevallen. Geeft wel extra sfeer aan de rit :'). Je kan wel goed naar buiten kijken ' avonds :pos:.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Van mij mogen ze dat wel standaard doen... Die verlichting 's nachts is veel te fel. Denk alleen niet dat dat gaat werken ivm de veiligheid.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Tja; het is niet zo als in Duitsland in de nachttreinen het licht lager gezet wordt en er geen omroepberichten zijn.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Daarom zit ik 's avonds ook graag alleen in een coupé van een Duitse IC: dan kun je het licht lekker uitdoen.MarkNL schreef:Had net een rijtuig in de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] waarbij de verlichting was uitgevallen. Geeft wel extra sfeer aan de rit :'). Je kan wel goed naar buiten kijken ' avonds :pos:.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Dat had ik ook gedaan ja, met de laatste IC Berlijn van de dag van Almelo naar Amsterdam, alleen in een coupe. Lekker in het donker met mijn koffie naar buiten staren terwijl je niks hoort behalve de wielen van de trein, heerlijk was dat. *O*
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Dat is een heerlijk gevoel inderdaad! Laatst heb ik in de schemering gebruik gemaakt van een IC Gvc-Bd die ook in een rijtuig niet verlicht was (én het was een stiltecoupé), die rust, heerlijk! Alleen de wielen die je hoort en dan in slaap sussen!
Alleen jammer dat het hier meestal een defect oid betreft. Maar vooral in de VIRM blijf ik slapeloos van dat felle licht.
Alleen jammer dat het hier meestal een defect oid betreft. Maar vooral in de VIRM blijf ik slapeloos van dat felle licht.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Afgelopen zaterdag zat er in de 2837 zelfs railcatering. Het moet niet gekker worden .
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Vanochtend de terugreis uit Keulen gemaakt, ditmaal met de ICE. Het zou een reis met hindernissen worden want 2 dagen voor vertrek kreeg ik een mail van NSInternational dat mijn reis ernstig verstoord zou worden vanwege werkzaamheden tussen Keulen en Duisburg. Dat bleek vanochtend in Keulen. Mijn reis, ICE545 tot Duisburg en ICE220 vanaf Duisburg kwamen in geen enkele reisplanner meer voor. Bij de informatie op het station van Keulen kreeg ik het advies om ICE220 in Deutz/Messe te pakken. ICE220 vertrok met +6 uit Deutz/Messe en moest met een omweg Düsseldorf en Duisburg bereiken. Ik zag dat de trein stations als Opladen, Hilden en Duisburg Entenfang voorbij reed. Na Oberhausen al +21, door snel rijden in Arnhem tot +16 ingelopen. Daarna met langzamere snelheid verder en uiteindelijk om 11.25 i.p.v. 11.00 aangekomen in Utrecht Centraal. In de stoptrein naar Baarn nog een dame die in Soestdijk merkte dat ze Soest voorbij gereden was. Uitstappen in Soestdijk ging niet meer want de deuren gingen dicht. Onderweg naar Baarn vroeg ze nog of de trein wel gestopt had in Soest.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
In de weekenden wil de railcatering nog wel eens andere treinen lopen dan normaal, zeker indien er sprake is van werkzaamheden op één van de trajecten waar ze praktisch altijd wel te vinden zijn. Afgelopen weekend was dat bijvoorbeeld het geval tussen Utrecht en Den Bosch, waardoor er het een en ander is aangepast in de roosters.KM46 schreef:Afgelopen zaterdag zat er in de 2837 zelfs railcatering. Het moet niet gekker worden .
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Op het stuk van Düsseldorf-Eller naar Duisburg Entenfang rijden geen passagierstreinen. Alleen bij Düsseldorf-Rath passeer je even de S-Bahn van Düsseldorf Ubf naar Essen Hbf.Ik zag dat de trein stations als Opladen, Hilden en Duisburg Entenfang voorbij reed.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Lezen ;)
ICE220 vertrok met +6 uit Deutz/Messe en moest met een omweg Düsseldorf en Duisburg bereiken.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Hadden ze trein op tijd willen laten rijden, dan hadden ze Duesseldorf Hbf beter kunnen overslaan.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Düsseldorf, met umlaut, is een vrij cruciale stad in het Rhein-Ruhrgebiet.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Duesseldorf, dus zonder umlaut is de transliteratie en mag dus ook prima.
Kijk bijvoorbeeld maar naar http://www.duesseldorf.de
Overigens is het mierenneuktopique een paar deuren verder :Y
Kijk bijvoorbeeld maar naar http://www.duesseldorf.de
Overigens is het mierenneuktopique een paar deuren verder :Y
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Oké. Ga je ook nog in op de inhoud?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Geldt dat niet ook voor jou?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Speciaal voor jou: Tussen Duisburg en Duesseldorf rijden ongeveer 7 treinen per uur, ik zie het probleem dus niet. Ook tussen Koeln en Duesseldorf heb je vier verbindingen per uur.waldo79 schreef:Oké. Ga je ook nog in op de inhoud?
Vraag is of je heel veel wint met die paar minuten, want dat dat ding vertraagd in NL aankomt boeit niet heel veel mensen (want ook aldaar heb je meer dan genoeg andere treinen.
Voor waldo? Natuurlijk nietregenmaker schreef:Geldt dat niet ook voor jou?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
@regenmaker: ja, die opmerking over Düsseldorf was flauw. Maar wil je je niet zo kinderachtig opstellen?
Zeker van een beheerder mag je verlangen dat die zich neutraal opstelt.
Zeker van een beheerder mag je verlangen dat die zich neutraal opstelt.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Ik constateer alleen dat je op iemand wijst dat hij/zij iets moet doen, terwijl je het zelf ook niet doet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Ik had niet door dat de werkzaamheden rond Zaandam ook lekker deze week doorgaan, totdat ik vanochtend op het station aankwam en er wat kleine wijzigingen in de dienstregeling waren (inclusief spoorwijzigingen). Wel bijzonder dat de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] extra stopte in Zaandam.
Vanmiddag de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 uit Den Haag Centraal en de aansluitende 3360 vanuit Leiden. We stonden een poosje in Nieuw-Vennep stil en even later wat langer voor Hoofddorp. Het ging kriebelen en wat zoekwerk op de app: een barbecuemelding in de Schipholtunnel! Iedereen werd er in Hoofddorp eruit geknikkerd, aangezien de trein maar ging mokken op Hoofddorp Opstel. Dus de 310 naar Schiphol genomen, en daar uiteindelijk dan ook een 310 die wel Station Zuid als eindpunt had. Op Amstelveenseweg uitgestapt (alwaar geen geleidelijn loopt van de halte naar het metrostation, overduidelijk VRA-terrotorium dit) en metro 50 naar Sloterdijk. Daar heb ik mij afgevraagd waarom de poortjes onderaan de trappen naar de treinen gewoon niet aanstaan: het is dat ik iemand bij een CiCo in de hal bij de metro hoorde bliepen, anders had ik het laatste stukje maar zwartgereden. Uiteindelijke vertraging was +86.
Vanmiddag de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 uit Den Haag Centraal en de aansluitende 3360 vanuit Leiden. We stonden een poosje in Nieuw-Vennep stil en even later wat langer voor Hoofddorp. Het ging kriebelen en wat zoekwerk op de app: een barbecuemelding in de Schipholtunnel! Iedereen werd er in Hoofddorp eruit geknikkerd, aangezien de trein maar ging mokken op Hoofddorp Opstel. Dus de 310 naar Schiphol genomen, en daar uiteindelijk dan ook een 310 die wel Station Zuid als eindpunt had. Op Amstelveenseweg uitgestapt (alwaar geen geleidelijn loopt van de halte naar het metrostation, overduidelijk VRA-terrotorium dit) en metro 50 naar Sloterdijk. Daar heb ik mij afgevraagd waarom de poortjes onderaan de trappen naar de treinen gewoon niet aanstaan: het is dat ik iemand bij een CiCo in de hal bij de metro hoorde bliepen, anders had ik het laatste stukje maar zwartgereden. Uiteindelijke vertraging was +86.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Rijdt 'ie eindelijk eens weer, komen we bij Rotterdam, zijn de deuren defect van de IC-direct! Maar goed, het is al een hele prestatie wanneer dat kreng Bd uitrijdt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in maart 2017
Vandaag wederom in Leiden in de 3360 gestapt. Op Lelylaan bleven we toch wel erg lang staan. De HC riep uiteindelijk om dat er werd gewacht op assistentie van de politie. Even alter zagen reizigers ook blauwe zwaailichten aan komen rijden. Uiteindelijk met +22 vertrokken. Ik neem aan dat je uiteraard niets voor niets 22 minuten lang spoor 2 op Lelylaan bezet gaat houden, maar wel jammer dat er na vertrek helemaal geen omroep was met wat er nou net gebeurd was.
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten