OVer je reiservaringen in maart 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

Ja zo raakten die ritten wel snel uitverkocht natuurlijk :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door waldo79 »

Terug naar de treinen van alledag: vanochtend was de 1718 ten westen van Utrecht in elk geval een maatje te klein, met 2x ICM-III.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

3600 richting Rsd eindigt in Tb waar hij omstreeks 18:56 aankwam. Er is een defect met het DDZ6-treinstel 7617.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef:Terug naar de treinen van alledag: vanochtend was de 1718 ten westen van Utrecht in elk geval een maatje te klein, met 2x ICM-III.
Is planmatig sinds februari (meen te herinneren dat het daarvoor nog 8 bakken waren op woensdag), maar sindsdien zie je de 1718 ook braaf elke woensdag en vrijdag pieken in de druktemelder terwijl er de rest van de week weinig bijzonders aan de hand is. Gelukkig was ik vandaag anderhalf uur later, vergeleken met ervaringen uit het verleden vielen de 7 bakken ICM in de 11722 reuze mee eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door JWM »

SLToilet schreef:3600 richting Rsd eindigt in Tb waar hij omstreeks 18:56 aankwam. Er is een defect met het DDZ6-treinstel 7617.
Welke 3600? Graag volledige meldingen!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

3665
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Vanochtend een chauffeur die uitgebreid niet-handsfree zat te bellen op lijn 9 in Breda, heb toch maar een klacht ingediend want dat gaat wel erg ver.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door PatrickM »

Oh, dat gebeurt hier o zo vaak... Dat geeft je niet echt een veilig gevoel als de chauffeur rond 22:00 een beetje zit te klooien op z'n telefoon terwijl je op een dam rijdt :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Vandaag voor het laatst met de s11100 gereisd. De t11121 met ICM7 had de eer. Volgende week geen hink-stap-sprong in Breda of geprop in een ICM3 in Eindhoven meer. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

isadora schreef:Heb vandaag nog een stukje onontgonnen spoorgebied voor mezelf afgelegd.
Het betrof het traject Hoorn-Heerhugowaard.
Om er te komen, en om weer thuis te komen heb ik de trajecten Amsterdam Amstel-Amsterdam CS, Amsterdam CS-Hoorn, Hoorn-Haarlem-Amsterdam CS, Amsterdam CS-Hilversum getreind.
Van huis naar Amstel ging met R-Net 320 langs de bouwput A1/A6.
Zag net even mijn reishistorie na, het hele reisje kostte me slechts 3,20 euro:
Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door en-es »

Dat is dan een mooi alternatief voor de diverse dagkaarten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

Heb natuurlijk onderweg nergens hoeven in- of uitchecken behalve dan op Amstel en Hilversum.
Maar wel heel veel kilometers voor weinig euro's.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Voor die 3,20 euro had ik een paar weken geleden het traject Duivendrecht - Utrecht CS - Amersfoort.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door reisthijs »

isadora schreef:Heb natuurlijk onderweg nergens hoeven in- of uitchecken behalve dan op Amstel en Hilversum.
Dat had je natuurlijk eigenlijk wel moeten doen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Officieel wel ja.

Ooit ben ik ook een keertje gereisd naar het station waar ik oorspronkelijk was ingecheckt. Maar door een verstoring moest ik weer terug. En in de chaos was vergeten om om te checken.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

reisthijs schreef:
isadora schreef:Heb natuurlijk onderweg nergens hoeven in- of uitchecken behalve dan op Amstel en Hilversum.
Dat had je natuurlijk eigenlijk wel moeten doen.
Oh okay, maar geen conductrice die me onderweg ergens op heeft gewezen.
En eerlijk gezegd, heb ik onderweg ook nooit het idee gehad, dat te moeten doen, want ik wou alleen maar treintje rijden.
Dus nergens van een station af, of zo.
Aan het eind van het verhaal kost de hele rondrit me maar 70 eurocent:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Er was een klein incidentje met een suïcidaal persoon bij Bilthoven. Dit is gelukkig snel opgelost.


Gek genoeg zit ik nu in dezelfde 9416 als vanmorgen, in de volgende trein Shl-Vl/Hrl
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

De sprinter Utrecht Centraal naar Zwolle met aankomst daar om 19.06 had 25 minuten. Maar er is niets opgeheven; alleen een paar treinen richting Barneveld Zuid (vanaf Amersfoort).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend ging alles goed. Vanuit Rotterdam was ik via Eindhoven, Maastricht, Liège en Namur naar Dinant gereisd. Daar trof ik een vriendelijke onderstationschef van Infrabel die mij toestond het voetpad te gebruiken van spoor 2 naar spoor 1 in plaats van een immens hoge loopbrug met minstens 50 treden per kant.

Na lunch gekocht te hebben in het altijd pittoreske Dinant ging ik met de trein van 12:57 naar de andere kant van België: Eeklo. Eén station na Dinant ging het echter niet helemaal goed en hebben we 70 minuten in het luchtledige stilgestaan. Een persoon op het spoor. Na 70 minuten was de man vastgebonden in een ambulance afgevoerd (vanuit de trein zagen we hem nog wegrijden) en kon de trein eindelijk doorrijden. In Namen werd nog water uitgedeeld, maar dat was één rij achter mij op, dus ik kreeg niets... De trein heeft die vertraging niet meer goedgemaakt en is ondanks de 70 minuten vertraging toch nog doorgereden tot Brussel-Luxemburg. Daar werd de trein alsnog afgeschaft, zodat de trein waarop gekeerd moest worden niet 70 minuten vertraging maar slechts 35 minuten vertraging zou hebben. Beetje jammer dat de eerstvolgende IC naar Brussel-Noord vervolgens ook met 35 minuten vertraging reed.

Al die vertraging gaf mij wel de tijd om alvast twee vertragingsformulieren type C283 (Compensatie langdurige vertraging) te halen bij het loket, maar die troela aldaar gaf mij twee C280-formulieren (Opmerkingen over uw reis). Daar schoot ik ook niets mee op, dus wie nog een echt formulier van de NMBS wil hebben, roept maar :P

Door wat overstappen minder ruim te nemen kon de vertraging bij aankomst in Gent beperkt worden tot een uur. Uiteindelijk had de trein naar Eeklo ook nog een paar minuutjes vertraging, dus zodoende kon ik een tweede vertraging van meer dan zestig minuten in zeven dagen noteren. Op de terugweg zag ik geheel planmatig mijn aansluiting in Gent-Dampoort wegrijden (dat hoort) dus kon ik bij het loket alsnog de juiste formulieren halen, waarna ik ze in Antwerpen (door die geheel planmatige aanfluiting op Dampoort sta je toch 50 minuten te niksen in Antwerpen) weer bij het loket samen met de vervoerbewijzen kon inleveren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door DPDelft »

DPDelft schreef:
Er wordt elke dag door het centrum gereden. Momenteel zijn er werkzaamheden waardoor het niet mogelijk/ lastig is om via de Binnenwatersloot te rijden.
Als het goed is gaat lijn 61 vanaf morgen weer door de stad rijden via de halte Markt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

isadora schreef:
reisthijs schreef:
isadora schreef:Heb natuurlijk onderweg nergens hoeven in- of uitchecken behalve dan op Amstel en Hilversum.
Dat had je natuurlijk eigenlijk wel moeten doen.
Oh okay, maar geen conductrice die me onderweg ergens op heeft gewezen.
En eerlijk gezegd, heb ik onderweg ook nooit het idee gehad, dat te moeten doen, want ik wou alleen maar treintje rijden.
Dus nergens van een station af, of zo.
Aan het eind van het verhaal kost de hele rondrit me maar 70 eurocent:

Afbeelding
Wat leuk dat u in maart 1 keer met NS heeft gereisd. We geven u daarom graag een cadeautje vanuit NS Extra: u krijgt € 2,50 van ons terug. Hieronder vindt u een overzicht van uw gemaakte reizen.
:X :@
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door isadora »

Afbeelding

Even uitzoeken, hoe dat werkt met geld-terug-bij-vertraging.
Drie-en-een-half uur voor Amstel-Hilversum is eigenlijk wel erg lang natuurlijk. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Groeten uit de allerlaatste trein naar Hoek Van Holland! *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Z2N »

Veel plezier! :pos:

(Je begrijpt nu toch wel dat als je geen beeldbewijs hebt de rest van het forum je een integrale forumban geeft? :mrgreen: )

Ik heb bizar genoeg Duits sprekende treinen in mijn 8886 naar huis. Sowieso zijn toeristen in de 8800 opvallend, maar op dit tijdstip? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Hainje »

Een Duits sprekende trein ja?! :shock:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten