OVer je reiservaringen in maart 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Suïcidale mafklepper gespot tussen Gz en Bd. Volgens mij loopt op exact dit stukje spoor het aantal al zó vroeg in het jaar al in de dubbele cijfers! Om gek van te worden!
Wat was ook alweer de reden om geen hekken te plaatsen net ten westen van Gz? Het aantal levensmoeie idioten ligt hier namelijk veel te hoog!!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Michael »

Heb jij hem langs het spoor zien lopen? Er is net een persoonsaanrijding gebeurd bij Dorst
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Dat niet (dat doet de NS) maar ik neem het aan van de borden -o-
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

7.01 gemeld op Twitter.

Verstoring treindienst Breda - Tilburg dit jaar:
19, 20, 21, 25 februari
1 maart

Om 8.13 melding dat het weer gaat rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Wubbo »

Iets meer dan een uur, dan was het in ieder geval geen dodelijk slachtoffer want dat duurt langer.

Op Rijdendetreinen.nl kun je trouwens netjes per traject nakijken hoe vaak er een storing is: hier de aanrijdingen met een persoon tussen Breda en Tilburg.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Durashift »

SLToilet schreef:Suïcidale mafklepper gespot tussen Gz en Bd. Volgens mij loopt op exact dit stukje spoor het aantal al zó vroeg in het jaar al in de dubbele cijfers! Om gek van te worden!
Wat was ook alweer de reden om geen hekken te plaatsen net ten westen van Gz? Het aantal levensmoeie idioten ligt hier namelijk veel te hoog!!
Wordt het toch rap tijd voor uitvoering van Pechtold zijn persoonlijke mening:

http://nos.nl/artikel/2160953-pechtold- ... an-75.html
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Op Bd werd net een man uit de IC-Direct gesleept rond 17:15, die zojuist (op tijd) was aangekomen (!) in Bd (!!)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ben toch wel een beetje trots op mezelf. Vandaag een overstap gehaald op Dordrecht van 0 min. Namelijk van de 2469 op de 5969.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

Ha, ik ben een keer in Baarn overgestapt vanuit Soest richting Amsterdam. :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Aking »

Hoppetaa! *O*

Half uurtje vertraging, maar we hebben het overleefd! 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:Ha, ik ben een keer in Baarn overgestapt vanuit Soest richting Amsterdam. :p
Was dit met de huidige dienstregeling of was dit met de vorige dienstregeling?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Chrysa »

De huidige. Officieel is het -1 minuut volgens mij.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15355
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door ODRAIL »

Of 29 minuten wachten :wink: .
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door PatrickM »

Ha! Ik heb een keer een overstap van -2 minuut gehad! En dan moest ik ook nog omchecken.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Dat het niet beter in Baarn geregeld kan worden. De duitse reisplanner geeft trouwens een reisroute van Soest via Utrecht Overvecht naar Hilversum, maar ja; daar moet je dan (in Overvecht) ook 26 minuten wachten. Omgekeerd kom je om 22 en 52 in Baarn vanaf Hilversum en vertrekt de trein naar Soest op hetzelfde moment.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Jurre »

Snelste is bus 70 (vanaf bijvoorbeeld station Soest Zuid) naar Hilversum, alwaar de bus een mooie aansluiting geeft op de intercity naar Amsterdam CS. In tegenovergestelde richting werkt dit ook.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dylanwild94 »

Ik ga eens met de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] mee. Mijn 1174 is na 10 min dus eindelijk vertrokken na een defect aan de locomotief. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Frank »

De [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie] gaat de oude [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] achterna: niet stoppen tussen Nijmegen en Arnhem Centraal terwijl je maar twee minuten vertraging hebt bij doorkomst in Elst...
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door en-es »

Gisteren een dagje weg geweest met het kruidvatkaartje. Eerst de sprinter van 8.22 Baarn-Utrecht Centraal. Dat was een SLT die van spoor 3 vertrok. In Soest geen tegentrein Utrecht-Baarn. Ik wilde naar Kaldenkirchen maar ipv de rechtstreekse IC naar Venlo besloot ik de IC naar Maastricht te nemen. Zodoende kon ik in Eindhoven in de nieuwe sprinter naar Deurne overstappen. Best wel een mooi treintje die voorzien is van allerlei gemakken. In Deurne de IC naar Venlo gepakt om daar over te stappen op de SEV-bus richting Mönchengladbach. In de stationshal van Venlo zag ik iets opvallends: twee jongedames elk met een grote tas en aan hun schouders een kleine tas met het Eurobahn-logo erop. Ik dacht even dat ze service-personeel waren vanwege de werkzaamheden op Venlo-Mönchengladbach maar ik zag ze daarna nergens meer. De stopbus van 10.17 was een tweedelige lange bus maar er waren weinig reizigers. In Kaldenkirchen werd niet gestopt op het stationsplein maar iets verderop aan de Poststrasse. Ik verkende het dorp wat een aardig centrum heeft. Daarna maakte ik de lange wandeling naar Tegelen. Na een kijkje in het dorp zelf besloot ik weer de trein te nemen. Het station heeft twee sporen maar er is maar één in gebruik. Ik nam de 13.52 naar Nijmegen. Een voormalig Veolia-treinstel waar overheen Arriva-logo's geplakt waren. In Nijmegen stapte ik over op de sprinter van 15.01 naar Zutphen en dat bleek ook een gloednieuwe sprinter te zijn. Ik stapte in Arnhem Velperpoort uit en maakte een wandeling naar Arnhem Centraal. Wat is het stationsgebied van Arnhem ingrijpend veranderd, ik was er al een tijd niet geweest. Ik vond het wel raar dat je op het station zowel een Burger King als een McDonalds hebt! Daarna de IC van 16.16 naar Utrecht genomen. Hieruit werd weer duidelijk dat reizigers niet slim zijn. De achterste helft nabij de trappen was behoorlijk vol omdat mensen het verdomden door te lopen naar voren. Het voorste gedeelte was nog niet eens halfvol. In Utrecht stapte ik over op de sprinter van 17.06 naar Baarn dat weer een oude afgeragde dubbeldekker was. Bij mij zaten een groep dames die waarschijnlijk uit de ICE uit Duitsland waren overgestapt. Ze hadden online plaatsbewijzen van de DB en ze hadden gesprekken over studeren in Duitsland. O.a. over masterclass in Dortmund. Aankomst in Baarn op spoor 3.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Wubbo »

Zowel 552 als 1754 reden vandaag met 11 bakken ICM. Van beide treinen was het voorste stel (een viertje) bij vertrek uit Utrecht afgesloten. Voor beide treinen werd dat niet omgeroepen. Bij beide treinen stond op het voorste stel gewoon de eindbestemming vermeld. Bij beide treinen was de conducteur verbaasd dat er allemaal mensen wilden instappen bij de voorste deur (wat dus eigenlijk de negende deur van voren was). Beide treinen hebben gereden met reizigers in het gangpad van de voorste bak(ken). Beide treinen reden niet op tijd.

Blijft moeilijk, treintjes rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Etienne »

Check van de 552 vanmiddag. Vertrek in Gouda was nog redelijk, maar bij Rotterdam Alexander was dat goed te laat. Een flinke tippel als je vanuit de stationsingang eerst vier bakken moet aflopen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Wubbo »

Dat heb ik (en met mij nog een boel reizigers) in Den Haag uitgeprobeerd bij de 1754. Inderdaad best een stukje ;-)
Bemined
Berichten: 5952
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door Bemined »

Wubbo schreef:Zowel 552 als 1754 reden vandaag met 11 bakken ICM.
Die 552 zal waarschijnlijk komen omdat de 520 vanmorgen Rotterdam niet bereikt heeft, hierdoor had men een treinstel te weinig hier voor de middagspits. Trein 661 was vanmiddag overigens ook te lang, ICM13 ipv ICM12, dat past niet langs alle perrons waar deze langs komt.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door SLToilet »

Het mag eigenlijk geen nieuws heten: IC-Direct van 7:45 vertrekt niet vanuit Bd, vanwege een zogenaamd defecte trein die schijnbaar te lomp was om op snelheid door de spanningssluis te komen. En ook de IC naar Lls is weer eens (in tegenstelling tot eerder in februari) weinig coulant voor reizigers vanuit Tb (6600) terwijl die verderop in Ddr weer minutenlang stilstaat :X.

Ik houd mijn hart vast voor april!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door groningen »

Tussen Rotterdam C. en Breda rijden minder treinen door een eerdere verstoring. Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 9:00 uur verholpen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten