Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nou, ik ben vannacht met de laatste trein van Rotterdam naar Hoek van Holland meegeweest. Geheel zoals het NS betaamt kwamen we aan met +12. :')
Het was wel erg gezellig, en een tikkeltje druk. Zowel op Rotterdam als Hoek van Holland stond een fanfare en het stikte van de cameraploegen.
En na wat tactisch getreuzel ben ik de allerlaatste uitstapper op NS-station Hoek Van Holland Haven ooit. *O*
Vanwege nog net het staartje van de verstoring door een aanrijding bij Schiphol werd alles naar Utrecht/Amersfoort en verder via Alphen a/d Rijn gestuurd in Leiden. Niet zo'n succes met losse drietjes in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie].
Gelukkig gaf de planner nog een alternatief advies via Den Haag aan me, dus nu stukken relaxter in een vrij lege trein onderweg. OBIS is wel een beetje het spoor bijster en gaf bij doorkomst in Voorschoten al "Dit is station Laan van NOI" weer .
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het treinvervangend vervoer vanmiddag tussen Delft en Rotterdam loopt niet bijzonder vlotjes. In Rotterdam staat altijd wel een bus klaar, maar in Delft niet en o tstond bij tijd en wijle een flinke rij.
Evenzo voor het vervangend vervoer op de Hoekse Lijn. Een rit van lijn 711 rijdt elk half uur met een zinvolle bus, terwijl lijn 713 naar Vlaardingen West elk kwartier met hooguit 4 mensen vertrekt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Niet zo heel gek toch, dat laatste. Aannemende dat je over de situatie bij Schiedam Centrum hebt zal een bus als 711 daar bij de optimale frequentie zitvol zijn, want de eerste halte is immers in Hoek van Holland. De 713 is echter een stopdienst en zal dus onderweg nog meer reizigers oppikken waardoor het ook niet te verwachten is dat 'ie in Schiedam al zitvol zit.
Schapekop in de Keistad
Daniel schreef:...
Gelukkig gaf de planner nog een alternatief advies via Den Haag aan me, dus nu stukken relaxter in een vrij lege trein onderweg. OBIS is wel een beetje het spoor bijster en gaf bij doorkomst in Voorschoten al "Dit is station Laan van NOI" weer .
Zo vreemd is het toch niet om via Den Haag te reizen tussen Leiden, Utrecht en verder
Voor Leiden - Amersfoort wel, dat gaat of met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] via Utrecht of via Schiphol. Via Den Haag zal je zelden gestuurd worden omdat het een kwartiertje langzamer is en de rit via Utrecht of Schiphol al voor een vertrekmogelijkheid elk kwartier zorgt.
Schapekop in de Keistad
Daniel schreef:Voor Leiden - Amersfoort wel, dat gaat of met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] via Utrecht of via Schiphol. Via Den Haag zal je zelden gestuurd worden omdat het een kwartiertje langzamer is en de rit via Utrecht of Schiphol al voor een vertrekmogelijkheid elk kwartier zorgt.
Als je 'm niet kent is het vast zo'n onbelangrijk streeklijntje waar normaal op zondag geen hond inzit, waarmee dus ook het posten van mijn bericht duidelijk is.
Ik ben in Numansdorp maar overgestapt op de bus uit Brabant. Goede keus, want die was op vijf man na leeg :)
Trein t568 Groningen -> Rotterdam schijnt in Zwolle opgeheven te zijn omdat de trein te vol was. Misschien moeten ze dan in het weekend niet ICM4 als de "grootst mogelijke inzet" zien...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wat ik zag op de actuele vertrektijden vandaag waren erg veel treinen met losse treinstellen. Juist op een dag met veel reizigers, die je vandaag zou kunnen verwachten, zou je toch op zijn minst dubbele ICMen verwachten.
Niet alleen de 568, ook de 560 en 564 zijn volgens Somda in Zwolle opgeheven omdat ze te vol zaten en uiteindelijk gecombineerd met de volgende trein richting Rotterdam. Met als gevolg dat door gebrek aan ICM in Rotterdam ook weer twee treinen de andere kant op minstens van Rotterdam tot Amersfoort opgeheven waren (en een derde sneuvelde nog door een defecte trein).
Schapekop in de Keistad