OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Tijn
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 okt 2016, 13:39

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Tijn »

Blij verrast dat de 800 van 23:08 naar Eindhoven met een stel VIRMm rijdt, erg fraai geworden al hoop ik dat de bekleding van deze stoelen het langer volhoudt.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Het busstation van Breda is echt uitgestorven in de vakantie. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:De Intercity direct was dan echter een heel ander verhaal.... :X
De combinatie van normaliter al redelijk drukke treinen + reizigers Rotterdam - Utrecht / Amersfoort (voor wie dit het omreisadvies was) + reizigers Rotterdam - Schiphol / Amsterdam die profiteren van de toeslagvrije ICd leverde volle gangpaden op.
De reizigersaantallen van de ICD beginnen zonder omreizende reizigers op sommige dagen al zorgwekkende toestanden aan te nemen. De trein van 7:28 uit Rotterdam is tien minuten voor vertrek al zitvol, die van 7:10 uit Rotterdam rijdt met staanplaatsen voor- en achterin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Etienne »

Vanochtend ging ik wederom met lijn 207 van Gouda naar Rijnsweerd. Ergens halverwege Gouda en Oudewater moest de bus opnieuw opgestart worden omdat de achterdeuren het niet wilden doen, leverde dus weer +4 op. Bij De Meern begon de snelweg al flink vol te lopen, omdat de A2 compleet vast stond.

Een medewerker van Pouw die mee reed gaf aan de chauffeur aan dat hij moest inschatten of de hoofdroute (A12/A27) of de parallelbaan (A12/Waterlinieweg) het drukst zou zijn. Uiteindelijk koos de chauffeur toch maar voor de normale route, maar na Oudenrijn konden we aldus in de file aansluiten en deze bleek dus ver de A27 op te lopen. De Pouwmedewerker gaf bij knooppunt Rijnsweerd maar aan om de route dan andersom te gaan, waardoor mijn bushalte dus dientengevolge als laatste komt i.p.v. als eerste. Uiteindelijk ruim 40 minuten te laat op kantoor. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend een omroep van de machinist van ICD 905 dat hij vanwege de drukte heel voorzichtig zou gaan rijden.

Overigens hier een foto van de 909 van afgelopen maandag, werkelijk hopeloos: https://twitter.com/rlphrts/status/856391473016733696
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hainje »

Ja dat is wel wat aan de drukke kant inderdaad. :shock:
🍉
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Bemined »

Is het echt geen optie om tijdens werkzaamheden wat ICR9 stammen van de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] te ruilen met ICR6 uit de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Mogen die de HSL op tussen Rotterdam en Schiphol?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Vast niet... Die zullen wel een ander stickertje naast het toilet hebben zitten, waardoor er opnieuw goedkeuring moet komen van de #veiligheidsjihad :Y
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

Stefan schreef:De milieuzone in het centrum van Rotterdam geldt voor auto's en vrachtwagens, niet voor bussen.
Klopt.. dus moet je het anders 'regelen' als je al die bussen niet in je centrum wil. :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Vast niet... Die zullen wel een ander stickertje naast het toilet hebben zitten, waardoor er opnieuw goedkeuring moet komen van de #veiligheidsjihad :Y
:D :wink:

'India- modus', ook wel goed bedacht.

Als je dan zo'n webcare reactie leest zakt de broek toch ook af.. snap wel dat men niet veel anders kan dan e.e.a 'te verdedigen' maar zo'n foto is gewoon meer waard dan 1000 'meel in de mond' woorden, wat mij betreft.

Ik zou die mensen geen prettige reis meer wensen.. althans, niet voor dat traject.. want dat wordt het gewoon niet, dat kan je al zien aan de foto.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

In ICD 1058 is de eerste klas opgesteld door de conducteur wegens een overvolle trein.

Heb eerlijk gezegd niet het idee dat over de gevolgen van de ICD als toeslagvrije omreisroute is nagedacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Mogen die de HSL op tussen Rotterdam en Schiphol?
Lijkt mij van wel. Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

Mijn poging om met een VIRMm te reizen strandde vandaag nog voor vertrek. Ik had bedacht om maar eens via Schiphol naar Den Haag te gaan ipv het pittoreske Alphen aan den Rijn, maar mijn trein ging niet vertrekken ivm een onwelgeworden reiziger. Toen ben ik toch maar via Alphen gegaan (en dat deden meer mensen, het gangpad is niet leeg geweest). Op Leiden leek het al Koningsdag gezien de hoeveelheid mensen, toch konden de 5 bakken SGM in de sprinter naar Den Haag Centraal (de IC bleek +25 te hebben maar dat wist ik niet want de reisinformatie is stuk) het goed aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:In ICD 1058 is de eerste klas opgesteld door de conducteur wegens een overvolle trein.

Heb eerlijk gezegd niet het idee dat over de gevolgen van de ICD als toeslagvrije omreisroute is nagedacht.
Nee, dat idee heb ik ook niet. Maar er is helaas geen goed alternatief.
Ik had zowel gisteren als vandaag heen de 1009 en terug de 1056 en ik heb het traject nu vier keer staand in volle gangpaden afgelegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed mijn 765 met een ICM10, en het was in ieder geval erg knus op mijn balkon. Na vertrek riep de HC al de drie overstapmogelijkheden om naar Utrecht (namelijk Leiden, Schiphol en Amsterdam Zuid) en vlak voor binnenkomst in Leiden riep hij om dat de reizigers die tegen de deuren stonden even moesten opletten i.v.m. aan de linkerkant uitstappen. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De 931 had in Rotterdam last van Thalys 9327 die met +35 reed en bij Breda kennelijk was voorgelaten. Het idee was dat de Thalys in Rotterdam even wat mensen zou laten uitstappen op spoor 11 en dan klaar. Uit rijtuig 27 kwamen echter zoveel koffers (en maar een paar mensen) dat de trein daar vervolgens 5 minuten extra vertraging opliep, dit tot grote frustratie van de treinmanager die ongeduldige gebaren stond te maken naar de hostesses van Comfort 1. Toen heeft men de 931 toch maar naar spoor 14 gewijzigd, wat nogal een kermis opleverde omdat er veel mensen met twee koffers aan het reizen waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Tb: spoor 1 wordt niet gebruikt momenteel: dat zal dan wel het koninklijke spoor zijn :X *O*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ArrivaBas »

Inderdaad. Spoor 1 is in gebruik voor de aankomst der koninklijke trein, aldus de TV. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend naar Schiphol gereist. Viel mee met de drukte. In beide treinen waar ik zat werd met eeen dubbele stel gereden. Eerst de sprinter Baarn-Hilversum van 11.08 en daarna de IC Hilversum-Schiphol van 11.23. Wel veel in oranje uitgedost volk. Ik zag ook dat niet iedereen zich hield aan het alcoholverbod. De stiltecoupe in de IC was dankzij een groepje oranje feestgangers niet zo stil.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend met de 3333 naar Leiden gereisd, om daar over te stappen op de 726. In beide treinen was het echt rustig. De [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] rijdt vandaag zo te zien alleen maar met solo SLT4'tjes overigens.
Op de terugweg was de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 21:03 uit Den Haag naar Schiphol ook erg rustig. Ik maakt emij al zorgen. Maar gelukkig diende op Schiphol al het stereotype Koningsdag-treinpubliek zich aan. Zo te horen werd achter mij de deuren van de ICD van 21:37 nog even opengehouden om vriendjes in te laten stappen, wat +5 opleverde. Mijn eigen [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] was erg overigens erg druk, en zo te horen werd ook in deze trein het alcoholverbod niet nageleefd.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Gisteravond van en naar Hoorn geweest. Vanwege werkzaamheden reden er minder treinen tussen Sloterdijk en Alkmaar/Hoorn. Op Zaandam stopten de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] op sporen 5 (richting Amsterdam) en spoor 4 (richting noorden), terwijl de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] Zaandam als eindpunt had en op 1 en 2 keerden.
De [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] stopte door het wegvallen op de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] op alle stations en reed met een DDM1, maar was uiteraard nog steeds een Intercity. :mrgreen: Interessant was dat er vanaf Zaandam tot en met Kogerveld linkerspoor werd gereden. Vlak na Kogerveld ging de trein al knarsend en schurend door het wissel om op het rechterspoor uit te komen.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

Ik zit in een behoorlijk volle IC van 19.35 Schiphol-Enschede die met +7 vertrok. Daarvoor vertrok de IC van 19.30 naar Arnhem ook met +7. Plus veel onduidelijke info op het perron.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten