OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:Nee :P Een stopmachine doet eenvoudig uitgelegd eigenlijk hetzelfde als wanneer je je bed opmaakt en de lakens instopt (daar komt het woord dus vandaan):
Wie heeft er nog lakens tegenwoordig? :wink:

Het dekbedovertrek dat ik nu om het dekbed heb heeft niet eens een stoplapje.. :( (Zweedse meuk)

~~~~~
Hoe 'moeilijk' is het voor een treindienstleider om 8 extra lastgevingen per uur door te geven?
Je zou verwachten dat de zaak daar bij de Cartesiusweg beter bemenst zal zijn dan tijdens de paasdagen.

Of schakel in de loop van de ochtend bij met een extra treindiensleider?

Nu komt het een beetje over als 'er zit niemand op kantoor, dus een trein kan niet rijden'.. :roll:

----
Edit: quote maar ff toegevoegd i.v.m. nieuwe pagina. :evil:
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Het probleem is dat de veiligheidsjihad zoveel terrein gewonnen heeft dat alleen de treindienstleider zelf nog aanwijzingen mag geven, en dat de machinist ze alleen mag aannemen bij stilstand of buiten een 40km/h gebied.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Daniel schreef:Nee :P Een stopmachine doet eenvoudig uitgelegd eigenlijk hetzelfde als wanneer je je bed opmaakt en de lakens instopt (daar komt het woord dus vandaan): waar je in je bed de lakens strak legt door ze onder het matras te stoppen, doet een stopmachine dat met het spoor door de ballast eronder te stoppen op zodanige wijze dat het spoor er strak bij komt te liggen.
Nog even een woord van dank voor de heldere uitleg, ik begrijp het verhaal volkomen en herken het betreffende materieel.
Zo, en nu tijd om tussen de lakens te duiken. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:Het probleem is dat de veiligheidsjihad zoveel terrein gewonnen heeft dat alleen de treindienstleider zelf nog aanwijzingen mag geven, en dat de machinist ze alleen mag aannemen bij stilstand of buiten een 40km/h gebied.
Op zich vind ik dat dan wel goed, qua afleiding en, naar ik aanneem, ter voorkoming van het niet zien van een rood sein.
Echter, e.e.a. is toch planbaar?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

Wat bedoel je met "een en ander"? Bedoel je het afgeven van aanwijzingen?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

Ja. Al wat nodig is om die uitgevallen treinen wél langs de werkzaamheden te krijgen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 18 apr 2017, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

Eerste punt is natuurlijk dat het niet zo lang hoort te duren voordat zo'n storing hersteld is. Tweede punt is dat het afgeven van aanwijzingen door een treindienstleider wellicht een achterhaalde manier is. Er zijn vast manieren te bedenken waarop dat minder arbeidsintensief gedaan kan worden, zeker bij een storing die al een tijdje bezig is en voorlopig ook blijft. Derde is hoe je omgaat met de huidige situatie, waarin het wel arbeidsintensief is en je de vraag kan stellen of je daarop ingespeeld wil zijn (wat kost het en wat levert het op).

ik zie de meeste heil in dat tweede punt, maar goed, wie ben ik.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

Dat tweede punt heeft 2e paasdag dus gewerkt.
Kennelijk is het systeem dusdanig 'star' dat zoiets niet flexibel (op het laatste moment) toegevoegd kan worden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

De machinist van de 1039 moest iets met informatie uit Amsterdam doen en zich daarvoor melden te Rtd. Werd nog speciaal voor hem omgeroepen door het hele station :shock:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Etienne »

Vandaag gaat de logica nog een stukje verder:
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] rijdt nu weer wel, maar daarvoor in de plaats is de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] opgeheven tussen Gouda Goverwelle en Woerden. Ook de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt uiteraard weer niet de hele dag en daarentegen zijn tevens ook enkele s6100'n uitgevallen zo midden in de ochtendspits. Volgens de eerste prognose werd 08:30 gemeld als eindtijd, maar in Utrecht zag ik op de borden al "minstens tot 10:00" staan. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Gekko123 »

Kleine aanvulling op Etienne: ook de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] was opgeheven, waarschijnlijk om plaats te maken voor de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] op het keerspoortje bij Woerden Molenvliet.

En ondertussen heeft de stopmachine schijnbaar zijn werk gedaan en is het defect aan het spoor eindelijk verholpen. Alles zou dus weer normaal moeten rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Er heeft een uur zelfs helemaal niets gereden. De laatste trein uit Gouda naar Utrecht is de 625 van 7:54 geweest, daarna is de eerste trein de 629 van 8:54 geweest (beide overigens met een aardig plusje). Vrees dat men nog een tijdje is bezig geweest alle reizigers weg te krijgen, het is het hoogtepunt van de spits :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Vandaag gaat de logica nog een stukje verder:
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] rijdt nu weer wel, maar daarvoor in de plaats is de [serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] opgeheven tussen Gouda Goverwelle en Woerden. Ook de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] rijdt uiteraard weer niet de hele dag en daarentegen zijn tevens ook enkele s6100'n uitgevallen zo midden in de ochtendspits. Volgens de eerste prognose werd 08:30 gemeld als eindtijd, maar in Utrecht zag ik op de borden al "minstens tot 10:00" staan. :N
De onttrekking was ook wat groter dan gisteren, toen de wissels bij Woerden Overloop gebruikt werden. Nu stond die stopmachine daar, waardoor er dus al voor Woerden moest worden doorgewisseld. Daarom een andere maatregel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Blijkbaar was er bij Bilthoven ook wat aan de hand vandaag...
Met de 1718 gingen we ter hoogte van Bilthoven steeds langzamer rijden tot stilstand aan toe, waarbij ook nog even de ventilatie in de trein wegviel (wat is het stil dan) dus blijkbaar toch meer aan de hand. Vanuit die trein zag ik ook nog een op tijd rijdende Sprinter naar Baarn die gewoon zoals gepland achter de IC zat het middenspoor op rijden.

Vanmiddag met de 559 kwamen we al even tot stilstand naast Utrecht Overvecht en vervolgens ging ook deze trein na Bilthoven via het middenspoor ondanks dat er niks in te halen viel, want we zaten gewoon voor de 5659 zoals gepland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Geert »

Suus schreef:Er heeft een uur zelfs helemaal niets gereden. De laatste trein uit Gouda naar Utrecht is de 625 van 7:54 geweest, daarna is de eerste trein de 629 van 8:54 geweest (beide overigens met een aardig plusje). Vrees dat men nog een tijdje is bezig geweest alle reizigers weg te krijgen, het is het hoogtepunt van de spits :X
In Den Haag was het niet veel beter. De trein van 8.23 en van 8.38 richting Utrecht hadden niet gereden, maar het materieel van deze treinen blokkeerden wel spoor 4 en 5. Pas rond 8.55 uur werd het mat van de opgeheven [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] weggerangeerd, toen kon er een [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] uit Utrecht binnengenomen worden en die keerde met een goede +10 op de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] richting Utrecht. Gezien de grote hoeveelheid reizigers in Gouda zal die 629 inderdaad niet iedereen meegenomen hebben. Lichtpuntje was dat die [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wel met 10 bakken ICM reed :pos: (standaardmat voor die trein meen ik).

De PLP in Den Haag werd trouwens helemaal gek van de plannen die steeds veranderen en de vraag of er wel personeel was. :P
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

*O* een klein persoonlijk recordje: in 50 minuten van Tbr naar Rta. 6:58 met de 6600 mee die een klein beetje was vertraagd. Daarna de IC-Direct gehaald en in Rtd bleek ik nog de spitssprinter 7700 te kunnen halen om 7:39 die vervolgens ruim op tijd om 7:48 te Rta aankwam. Normaal hoef je niet eens te gokken want die 7700 mis je vaak in de drukte bij Rtd.

Overigens werd ik in de laatste trein geattendeerd op de werkzaamheden van komend weekend t/m dinsdag. Geen probleem voor mij, er zijn meerdere goeie kantoorlocaties voor mijn afstudeerstage. Ik zou gekke henkie zijn om dan een NS-bus te nemen :lol:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Net maarliefst negen man politie door de trein heen net na Hegyeshalom, Maar ik mocht Oostenrijk weer in :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

En tenzij er nu iets gebeurt op Arnhem - Utrecht hebben we de rit van 13 uur en 50 minuten er weer zonder kleerscheuren of noemenswaardige vertraging vanaf gebracht. *O*

De volgende keer alleen maar ICE 26 en ICE 104 reserveren in plaats van RJ 60 en ICE 26, in de RailJet en ICE 26 was plek zat, maar de 104 was staan tussen Frankfurt Flughafen en Köln. Toch niet heel fijn na 10 uur trein :')
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Tja, voor €4,50 had je dat kunnen voorkomen :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend had iemand alle vier de roltrappen tussen de stationshal en metrohal van Rotterdam Centraal precies omgekeerd van gebruikelijk ingeschakeld. Nog nooit zoveel mensen zien traplopen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Owja,roltrappen... in Amersfoort is het kennelijk levensgevaarlijk om de roltrap op perron 6/7 als gewone trap te gebruiken: het ding staat al een paar dagen stil maar is daarnaast ook nog met roodwit lint afgezet.
Op perron C van busstation Jaarbeurszijde in Utrecht is dan weer de helft van de toegang tot de zuidelijke roltrap afgezet omdat daar een flinke kuil in de bestrating zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Tja, voor €4,50 had je dat kunnen voorkomen :wink:
Die had ik dus uitgegeven aan de eerste twee treinen van mijn rit, waarop het niet nodig bleek. Vandaar ook mijn opmerking dat ik de volgende keer juist de laatste twee treinen ga reserveren (A)

Overigens stonden in Utrecht aan de Jaarbeurszijde trouwens alle brede poortjes gewoon open, dus, o dicht zitten alle poortjes aldaar niet...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

De proef was vandaag tot 21.30 uur, hoe laat was je er?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Aking schreef:
dennistd schreef:Tja, voor €4,50 had je dat kunnen voorkomen :wink:
Die had ik dus uitgegeven aan de eerste twee treinen van mijn rit, waarop het niet nodig bleek. Vandaar ook mijn opmerking dat ik de volgende keer juist de laatste twee treinen ga reserveren (A)

Overigens stonden in Utrecht aan de Jaarbeurszijde trouwens alle brede poortjes gewoon open, dus, o dicht zitten alle poortjes aldaar niet...
Ik las 'reserveren' als een Zugbindung voor die treinen, niet als zitplaatsreservering :oops:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 vanuit Den Haag Centraal, om op Schiphol over te stappen op de 945 van 17:37 naar Amsterdam Centraal. Deze ICD reed echter met +6, en volgens de reisplanner zou de Sprinter van 17:41 eerder vertrekken (en die was gespoorwijzigd naar 3). Vlak voordat de Sprinter binnenreed, kwam ook de ICD op spoor 1 binnen. Uiteindelijk mocht mijn Sprinter vlak voor de Riekerpolderaansluiting in de ankers om de 945 te laten passeren, die dus eerder op Amsterdam Centraal was.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten