OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:
dennistd schreef:Tja, voor €4,50 had je dat kunnen voorkomen :wink:
Die had ik dus uitgegeven aan de eerste twee treinen van mijn rit, waarop het niet nodig bleek. Vandaar ook mijn opmerking dat ik de volgende keer juist de laatste twee treinen ga reserveren (A)

Overigens stonden in Utrecht aan de Jaarbeurszijde trouwens alle brede poortjes gewoon open, dus, o dicht zitten alle poortjes aldaar niet...
Overigens kan je die zitplaatsen ook achteraf bij boeken en ook meerdere treinen voor €4,50. Heb uit het zitplaats reserverings systeem van de DB wel eens een reservering voor Berlin - Kassel over Dresden & Leipzig voor €4,50 gehaald terwijl je dan toch echt in 4 verschillende treinen zit en in elke trein een stoel hebt.
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 20 apr 2017, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

dennistd schreef:
Aking schreef:
dennistd schreef:Tja, voor €4,50 had je dat kunnen voorkomen :wink:
Die had ik dus uitgegeven aan de eerste twee treinen van mijn rit, waarop het niet nodig bleek. Vandaar ook mijn opmerking dat ik de volgende keer juist de laatste twee treinen ga reserveren (A)

Overigens stonden in Utrecht aan de Jaarbeurszijde trouwens alle brede poortjes gewoon open, dus, o dicht zitten alle poortjes aldaar niet...
Ik las 'reserveren' als een Zugbindung voor die treinen, niet als zitplaatsreservering :oops:
Dan had ik wel zugbindung gezegd (A)

Zugbindung is Zugbindung, reserveren is reserveren :P
gilles van de buren
Berichten: 27
Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
Locatie: Dordrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door gilles van de buren »

Via de site van DB kun je gewoon voor de hele rit stoelen reserveren voor €4,50 per enkele reis. Ook zonder zugbindung. Afgelopen januari met vrij vervoer buitenland van mijn werkgever naar Oostenrijk geweest en voor €9,- de hele reis Dordrecht - Brussel - Frankfurt - München - Wörgl v.v. zitplaatsen gereserveerd. Komende juli op en neer naar Berlijn en voor Utrecht - Duisburg - Berlijn hetzelfde verhaal. En ik doe principieel zo min mogelijk aan zugbindung ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Een Amerikaanse jongedame vond het heel normaal dat je midden in de ochtendspits alle reizigers die willen zitten wegjaagt bij een vierzitter omdat ze een koffer bij haar heeft. De meeste reizigers accepteerden het nog ook...

Ze heeft geluk dat het vrijdag is, de rest van de week heeft ICD 905 staanplaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door waldo79 »

Veel reizigers doen ook geen moeite om überhaupt een koffer fatsoenlijk weg te zetten :N
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Milco »

De chauffeur van lijn 3 in Almere van zojuist liet telkens ongeveer in het midden tussen twee haltes het gaspedaal los en liet vervolgens de bus uitrollen tot de volgende halte. Daar werd nog wel even zachtjes geremd, maar het was telkens heerlijk rustig in de bus zonder het geluid van de motor. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Durashift »

waldo79 schreef:Veel reizigers doen ook geen moeite om überhaupt een koffer fatsoenlijk weg te zetten :N
Is ook niet in alle treintypen even makkelijk.. zelfs per serie kan het verschillen.. Ik herinner mij dat ik weleens met een forse weekendtas een VIRM 2e klas bak instapte en daar alleen maar 2 zits opstellingen zag en dus geen 'onderschuif mogelijkheid' had bij een vierzits opstelling.. :(
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dylanwild94 »

Volgende keer dan gewoon naar boven lopen in een VIRM. Daar heb je altijd een vis A vis opstelling. Onder altijd coach. Weet niet of dat nog opgaat bij de VIRMm.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Ook vanmorgen vroeg stonden de brede poortjes op Utrecht centraal gewoon open, "alle poortjes dicht" klopt dus niet echt... :')
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Tochjo »

Het is een proef binnen bepaalde tijden. Vandaag zijn de poortjes pas vanaf 8.30 uur dicht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

dylanwild94 schreef:Volgende keer dan gewoon naar boven lopen in een VIRM. Daar heb je altijd een vis A vis opstelling. Onder altijd coach. Weet niet of dat nog opgaat bij de VIRMm.
Nee, dat gaat niet meer op. Maar daar heb je nu beneden rekken voor grote stukken bagage.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Vannacht voor het eerst met het nachtnet gereisd. Opvallend dat er in Eindhoven nog een tweede incheck-controle is op de perrons, kan je niet beter gewoon bij die poortjes gaan staan?

Verder viel het publiek me erg mee, vooral oudere mensen en weinig uitgaanspubliek.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door marvinkok »

Toevallig zag ik vandaag een bericht S&V op Facebook dat er nogal wat mensen bij controle een alternatieve ingang zoeken, zelfs via het spoor. Op deze manier pak je die natuurlijk ook even mee, inclusief extra boete voor spoorlopen, dan wel hekklimmen...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Ze stonden op de trappen, dus die mensen pak je niet mee dan. In de trein was ook geen controle tussen Eindhoven en Breda.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De vorige keer dat er werkzaamheden tussen Rotterdam en Gouda waren, niet eens zo lang geleden, reden de snelbussen Gouda <-> Rotterdam Alexander <-> Rotterdam Centraal.

Nu rijden de bussen van/naar Gouda opeens vanaf Schiedam Centrum? Totaal onbegrijpelijk keuze, omdat er ook sinds deze maand ook nog eens veel minder treinen rijden tussen Schiedam en Rotterdam en een aantal treinen er sowieso niet stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Michael »

Schiedam Centrum is handig vanwege de ligging nabij de A20 naar Gouda. Maar dan ben ik wel van mening dat er meer treinen daar zouden moeten stoppen op zo'n moment
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Verschil is meen ik wel dat er die vorige keer nog wel treinen vanaf Alexander reden, maar dat zou op zich geen excuus moeten zijn want ten opzichte van hoofdwegen ligt het alsnog best goed bereikbaar en het heeft ook een knooppuntfunctie.

Maargoed, NS is er de laatste jaren erg goed in om voor de reizigers totaal onlogische keuzes te maken bij vervangend busvervoer die toevallig voor de snelwegen mooi uitkomen (minder bussen nodig?) maar qua reistijd niks schelen en soms ook weer onnodig hinder op andere reizigersstromen veroorzaken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Abracadabram »

Toen er aan de willemspoortunnel geknutseld werd. Reden de bussen van Alexander en Schiedam omdat de gemeente tegen de hoeveelheid bussen was. Misschien beviel het de vorige keer wel. Vergeet ook niet dat het centrum van Rotterdam momenteel op veel plekken open ligt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De route Conradstraat - Weena - Beukelsdijk - Diergaardetunnel - Van Aerssenlaan - Stadhoudersweg is perfect begaanbaar voor de bussen. Men is ook alweer klaar met het vervangen van de verkeerslichten bij de kruising met de Kanaalweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Aangezien de 140 z'n laatste deur sloot op het moment dat ik met de RB op het tegenoverliggende perron binnen kwam, maar een ruim kwartier op ICE 544 gewacht om zometeen in Hannover alsnog over te stappen op de 140 :') Leuk die ICE's :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Abracadabram schreef:Toen er aan de willemspoortunnel geknutseld werd. Reden de bussen van Alexander en Schiedam omdat de gemeente tegen de hoeveelheid bussen was. Misschien beviel het de vorige keer wel.
Mwoh, dat was nog een situatie die voordeel voor de reizigers had omdat je vanaf bv. Alexander sneller met de bus in Zwijndrecht kon zijn dan vanuit het centrum van Rotterdam. In elk geval niet de soort situaties waar ik in m'n vorige bericht op doelde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] reed vandaag wegens werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Bijlmer alleen tussen Uitgeest en Amsterdam Centraal met als serienummer s704000. Wel opvallend dat hij richting Uitgeest in het normale pad van de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] reed, maar richting Amsterdam Centraal juist in het pad van de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] (die dus een kwartiertje later gaat). Wellicht om de keertijden op Amsterdam Centraal te beperken, want de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en 3000 moesten daar ook keren.
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door PatrickM »

Vandaag de app "PweeP" (app om M-tickets te kopen) voor CXX getest. Leuk en aardig allemaal, maar het heeft weinig zin als je geen memo naar de chauffeurs stuurt, want die wisten allemaal van niets :')

Er is er uiteindelijk eenje die ROV maar heeft gebeld.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ArrivaBas »

Zoals al gemeld ben ik een dag in Maastricht geweest. Op de heenweg konden we een 'vertraagde' 6622 inspringen, deze ging op een gegeven moment niet verder dan Tilburg, dus daar in een (eveneens vertraagde) [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] gesprongen en in Ehv overgestapt op de 825. Al met al met -30 in Mt gearriveerd.
Terug op de 858 nog ouderwetse railcatering gehad! Nog nooit eerder gezien en niets gekocht trouwens. Wel apart dat de cateraar op normale toon praatte in de stiltecoupé... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door waldo79 »

ouderwetse railcatering
Dat doet me denken aan catering met die rollende metalen wagentjes, maar dat zal je vast niet bedoelen. Dat soort catering is namelijk rond 2003 afgeschaft :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten