OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door jelmerrr »

Nee hoor is planmatig. Sowieso op zaterdag de 1e rit. Ik zou kijken morgen of ik foto van kan vinden amders.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door cassie127 »

Dacht dat een dubbele ICE in NL nog wel eens voorkwam in de zomervakantie. En zo af en toe als er een rit uitvalt door een verstoring om het materieel op de juiste plaats te krijgen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door groningen »

Ik zie op mijn duitse website dat met de 105 wagen 39 voorop zit tot en met 31 en dan de 29 tot en met 21. De 39, 38, 29 en 28 zijn 1ste klas.
MdJ
Berichten: 4537
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door MdJ »

Frank schreef:Vandaag samen met Fogeltje een ritje Arnhem - Düsseldorf - Venlo gemaakt, gebruik makend van de nieuwe RE. Was leuk om te doen; tot nu toe kwam ik eigenlijk vrijwel nooit met de trein in Duitsland, daar zal nu wel wat verandering in komen. Wel een iets mindere planning dat we in dezelfde trein zaten als veel supporters van een bepaalde Duisburgse voetbalclub, want zelfs de gangpaden stonden onderweg op een gegeven moment helemaal vol...
Oh, die heb ik ook meegemaakt. Opvallend ook degene die stomdronken om 11uur nog een halve liter bier aan het wegrijden was. En het nodig vond om takkeherrie* door de trein te laten horen.

*Een dan ook echte takkeherrie. En hard.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De t105 rijdt altijd met twee stellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

groningen schreef:Ik zie op mijn duitse website dat met de 105 wagen 39 voorop zit tot en met 31 en dan de 29 tot en met 21. De 39, 38, 29 en 28 zijn 1ste klas.
Rijtuigen 28 en 29 bevonden zich helemaal vooraan vanochtend.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de trein naar Utrecht geweest. Op de heenweg had de buschauffeur van het treinvervangend vervoer tussen Zaandam en Sloterdijk er veel zin in. :D Van de Sprinter van spoor 8 naar de 800 op Amsterdam Centraal gaf de reisplanner 5 minuten voerstaptijd, maar door een lichte vertraging niet kunnen halen. Dus dan maar de daaropvolgende [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], die met een solo VIRM4 reed.

Op de terugweg nog kans gehad in een vertraagde ICE tussen Utrecht en Amsterdam plaats te nemen.
Op het busstation van Sloterdijk kon ik even niet zo 1 2 3 het treinvervangend vervoer terugvinden, dus ben teruggelopen naar de trap. Gelukkig zag een andere reiziger mij lopen en heeft mij naar een van de toruingcars geloodst. Zijn woorden over de NS-medewerker die bij de trap stond: "En de meneer van de NS kijkt gewoon toe." Tsja, een reiziger die overduidelijk een handicap heeft aanspreken is ook erg eng...
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

VIRM schreef:Vanmiddag met de trein ... had de buschauffeur
Euh... (A)
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Veel later dan gepland ben ik voor het eerst in de nieuwe concessieperiode in een Eindhovense bus gestapt *bus* : het betreft lijn 317 naar Dommelen met busnummer 1267. Ik houd me wel in vandaag want het is niet gratis, dus de kans dat ik elektrisch ga bussen vandaag is klein.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Ardan »

MdJ schreef:
Frank schreef:Vandaag samen met Fogeltje een ritje Arnhem - Düsseldorf - Venlo gemaakt, gebruik makend van de nieuwe RE. Was leuk om te doen; tot nu toe kwam ik eigenlijk vrijwel nooit met de trein in Duitsland, daar zal nu wel wat verandering in komen. Wel een iets mindere planning dat we in dezelfde trein zaten als veel supporters van een bepaalde Duisburgse voetbalclub, want zelfs de gangpaden stonden onderweg op een gegeven moment helemaal vol...
Oh, die heb ik ook meegemaakt. Opvallend ook degene die stomdronken om 11uur nog een halve liter bier aan het wegrijden was. En het nodig vond om takkeherrie* door de trein te laten horen.

*Een dan ook echte takkeherrie. En hard.
Jep, had ik ook. Ik had de trein van 9:44 (want 8:44 viel uit, voor niks zo vroeg opgestaan). Vertrok rustig met wel meer hobbyisten maar vóór we de grens over waren hoorde ik de eerste halve liters al opengaan.. En pas in Emmerich werd het druk, met Nederlanders die naar Schalke gingen. Gelukkig waren de mensen die bij mij kwamen zitten niet zo van die schreeuwerts.
Ach, als je in het weekend naar de Ruhrpott gaat kom je altijd wel uitgedoste voetbalfans tegen, is altijd wel ergens een wedstrijd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De concessie van Abellio bevat overigens ook voetbalvervoer voor bepaalde wedstrijden van BVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Vanwege de marathon heeft NS op het stationsplein van Rotterdam Centraal een heel "Reis je fit" kermis opgetuigd, inclusief NS Kidsclub. Liever had ik die beloofde langere treinen gehad, want de t657 zou met een drietje ICM moeten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4474
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

Net terug van de terugreis uit Duitsland. Die ging van Düsseldorf naar Baarn. Voor 19 euro had ik een sparpreis waarbij ik tot Eindhoven met IC Bus moest reizen. Het merkwaardige was dat diezelfde sparpreis in de eerste klas 70 euro was! De bus zou om 16.55 vertrekken van het fernbusstation nabij Düsseldorf Hbf. Het was nogal zoeken naar de juiste bus aangezien er drie IC Bussen stonden. De nogal humeurige chauffeur nam de tijd en uiteindelijk ging de goed bezette bus om 17.05 weg. Jammer dat de Wifi het niet deed. Geen dubbeldekker zoals ik gewend ben van IC Bus maar een gewone bus. In tegenstelling tot Flixbus vraagt de chauffeur van IC Bus niet naar je identiteitsbewijs. Ondanks het late vertrek was de aankomst 18.30 in Eindhoven, stipt op tijd. Ik miste de IC van 18.32 naar Amsterdam Centraal die met +5 vertrok omdat ik even naar AH To Go moest. Dan maar de IC van 18.47 naar Schiphol. Die bestond uit twee dubbeldekkers, de ene uit Heerlen en de andere uit Venlo. Ik zag op het perron de eerste voetbalfans die bij PSV-Willem II waren geweest. De IC was matig bezet, ik ben gewend dat deze treinen flink druk zijn. Bij mij zaten vier studentjes die duidelijk niet zo van de reizigers-etiquette waren. Ze bezetten twee vierzitters waarin ze languit lagen met schoenen op de zitplaatsen en af en toe luidruchtig waren. De IC reed in Boxtel de ICdirect naar Den Haag voorbij die om 18.44 uit Eindhoven vertrok. In Utrecht Centraal met -4 aangekomen waardoor ik met een sprintje de sprinter van 19.36 naar Baarn nog kon halen. Toch fijn om een kwartier eerder thuis te komen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Jef400 »

Ardan schreef: Jep, had ik ook. Ik had de trein van 9:44 (want 8:44 viel uit, voor niks zo vroeg opgestaan). Vertrok rustig met wel meer hobbyisten maar vóór we de grens over waren hoorde ik de eerste halve liters al opengaan.. En pas in Emmerich werd het druk, met Nederlanders die naar Schalke gingen. Gelukkig waren de mensen die bij mij kwamen zitten niet zo van die schreeuwerts.
Ach, als je in het weekend naar de Ruhrpott gaat kom je altijd wel uitgedoste voetbalfans tegen, is altijd wel ergens een wedstrijd.
Dat is ergens ook wel weer het mooie van de ruhrpott ;-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Mijn eerste VIRMm is een feit! De 9405 rijdt nu van Rta naar Ut! *O*

Eerste dingen die opvallen:
-Rechte bagagerekken zonder rate kronkels en slanker vormgegeven. Deze kan mijn kleine koffer wss wél herbergen.
- Lampen zijn zachter van kleur en felheid, dit valt me zelfs op op een heldere aprildag met her en der zon.
- Stoelen lijken veel op die van DDZ en zitten net effe wat lekkerder met dat leer.
- Klaptafeltjes van standaardformaat, lijken iets breder maar des te fijner: vervelende rand is minder vervelend hier.
- Stevig ogende tafels bij vis-a-visopstelling met mooie vormgeving.
- Veel meer rust in gehele ontwerp door neutralerf kleuren in de coupé. Dat babyroze met blauw maakte dit ooit een heuse Alditrein met AH-prijs.
-Piepje in coupé iets minder irritant maar weet niet waarom dat is. Dichtgaande deuren compenseren dit weer iets helaas.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door cassie127 »

Die rijden al ruim een maand rond
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Vandaar dattie waarschijnlijk ook mijn eerste VIRMm schrijft (A)
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door cassie127 »

:@
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ArrivaBas »

Ik hoop er een tegen te komen in de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] als ik een dagje Maastricht ga doen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Aking schreef:Vandaar dattie waarschijnlijk ook mijn eerste VIRMm schrijft (A)
Klopt, ik had daarvoor nog nooit eentje in levenden lijve gezien, nu dus wel én het was ook de eerste waar ik in ging stappen. En in tegenstelling tot bij de FLIRTS in december had ik zelfs een doel: voor onderzoek vanuit het afstuderen in Utrecht. Ik had eigenlijk niet eens gewacht om deze trein te halen.

Omdat ik hem vooral als verbetering zie hoop ik dat er snel nog meer op de rails komen (ik weet het, eentje per week, die weken kunnen me niet snel genoeg gaan!)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Ik heb ook al weer zin in pepernoten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Eerst je nog misselijk eten aan de paasschuimkransjes :)

De 1058 werd vandaag zonder duidelijke reden opgeheven. Van de nog in te dienen claim heb ik maar alvast een burrito gehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5951
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Bemined »

Vanmiddag MOEST en ZOU er van ProRail een onderhoudstrein voor de intercity uit van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Noord Goederen gaan. Gevolg: intercity +6, sprinter +5 en mist de brugopening in Gouda, volgende intercity ook +2. En de onderhoudstrein? Die stond een half uur later nog rustig op het zijspoor bij Rotterdam Noord Goederen te wachten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hainje »

isadora schreef:Ik heb ook al weer zin in pepernoten.
Nog maar 4 maanden wachten!
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Milco »

Ze kunnen net zo goed de paaseitjes, de pepernoten en de kerstkransjes allemaal in een grote bak leggen en dan het hele jaar door verkopen, ze beginnen er toch altijd al maanden van te voren mee :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten