OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend tot mijn grote schaamte ontdekt dat ik in de trein van Baarn naar Utrecht zat zonder ingecheckt te zijn! Ik had mijn nieuwe kaart opgewaardeerd plus mijn 2/1 overgangsbewijs opgeladen meer vergeten in te checken. De conductrice constateerde het na Bilthoven en bood me aan in Overvecht in te checken. Ze zei dat er vast wel paaltjes op het perron waren. Niet dus, en ik bood aan om uit te stappen, in te checken en met een andere trein verder te gaan. Daarop zei ze dat ik kon blijven zitten en op Centraal moest inchecken. Een hele aardige geste.

Vanmiddag in de IC van Arnhem naar Utrecht een andere geval. Allereerst werd in de 1e klasse waar ik zat een jongeman aangetroffen die een 2e klasse plaatsbewijs had. Zijn reactie was van oh is dat eerste klas? Daarna kreeg de conductrice te maken met een sjofele, onverzorgde man die qua uiterlijk waarschijnlijk uit het midden oosten kwam. In slecht Nederlands vertelde hij de conductrice dat hij geen kaartje had en dat hij zijn identiteitsbewijs kwijt was. En dat hij dringend naar Amsterdam moest. Hij overhandigde wat papieren en een of ander plastic pasje. De conductrice schreef een 1e klasse retoer Arnhem-Amsterdam voor hem uit. Tijdens het uitschrijven van het uitstel van betaling werd de man wat zenuwachtig. Ik vond het maar een raar type. Of hij daadwerkelijk naar Amsterdam moest betwijfel ik want hij verliet in Utrecht zijn plek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hainje »

en-es schreef:Vanochtend tot mijn grote schaamte ontdekt dat ik in de trein van Baarn naar Utrecht zat zonder ingecheckt te zijn! Ik had mijn nieuwe kaart opgewaardeerd plus mijn 2/1 overgangsbewijs opgeladen meer vergeten in te checken. De conductrice constateerde het na Bilthoven en bood me aan in Overvecht in te checken. Ze zei dat er vast wel paaltjes op het perron waren. Niet dus, en ik bood aan om uit te stappen, in te checken en met een andere trein verder te gaan. Daarop zei ze dat ik kon blijven zitten en op Centraal moest inchecken. Een hele aardige geste.
Een conductrice merkt snel genoeg aan je lichaamshouding of je de boel zit te flessen of niet. Afhankelijk daarvan besluiten ze of ze je matsen.
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door diederickx »

Gisterochtend 5 uur was er brand in een werktrein op Brussel Centraal. Mijn trein werd daardoor omgeleid via de westelijke ringlijn. Aankomst in Brussel bijna een uur te laat. Vanaf 10 uur reden er wel weer treinen door de tunnel maar zonder te halteren op Brussel Centraal. Pas om 14 uur ging het station weer open.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Reiziger Delft schreef:Leuk als je op Amersfoort Schothorst komt en alle IC's niet blijken te rijden. Er hangt netjes een foldertje dat er werkzaamheden zijn rond Weesp. Tja, dan verwacht je niet dat de intercity naar Utrecht en Den Haag ook niet rijdt. In het verleden reden de IC's naar Schiphol dan tot Hilversum, waardoor op de ster rond Amersfoort gewoon alles kon rijden. Nu rijden alle IC's vanuit Apeldoorn door naar Utrecht.

Reisinformatie blijft moeilijk.
Te Amf vallen twee dingen op tijdens deze paasdagen: de treinen naar Lw en Gn rijden achter elkaar aan alsof de een een voortrein is van de ander (voortrein klinkt lekker nostalgisch :Y ) en Mastwijk heeft zijn zin dit weekeinde want de IC rijdt niet verder dan Hoogeveen en daarmee hebben ze een rechtstreekse trein naar Rotjeknor (A) .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Dat laatste is niet alleen dit weekend, maar voor de rest van de maand.

Ik heb dit weekend overigens al heel veel bijzonder NS-personeel gezien. Zo stond er gisteren een medewerkster van NS met een pijl "Bussen naar Weesp" in de Westtunnel van Amsterdam Centraal, en vandaag stapten twee jongens met "Werk aan het Spoor"-jassen in Gouda in de IC naar Hoogeveen met in de hand kaartjes over bepaalde werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

En je heb zelf geen kaartje gehad?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Nope, ik stapte uit waar zij instapten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd er op Amsterdam Centraal een extra Sprinter naar Rhenen aangekondigd met vertrek 14:05 van spoor 7b. In de app stond deze trein weergegeven als de 7451, dus geen speciaal ritnummer. Was er een speciale reden om deze trein in te leggen?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Normaal rijdt deze trein in het weekend alleen Breukelen-Rhenen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef: en vandaag stapten twee jongens met "Werk aan het Spoor"-jassen in Gouda in de IC naar Hoogeveen met in de hand kaartjes over bepaalde werkzaamheden.
Gister ook aangetroffen in de IC naar Den Haag. Netjes dat ze het doen, maar of het heel effectief is om dat in het weekend te doen wanneer veel incidentele reizigers gebruik maken van de trein is wat anders.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Gisterenmiddag voor de vierde keer dit jaar een reizigersonderzoek gehad tussen Utrecht en Rotterdam.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door JWM »

dennistd schreef:Normaal rijdt deze trein in het weekend alleen Breukelen-Rhenen.
Ja, dus waarom dit weekend wel het hele traject?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

En waarom reed de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] afgelopen zaterdag naar Schagen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Een hele IC Berlijn aan omreizers (met veel koffers ook) in 7 bakjes ICM stoppen samen met alles uit het hoge noorden en de reguliere reizigers erbij was niet zo'n succes in Amersfoort ri. Utrecht.
Pas bij het allervoorste balkon was het überhaupt mogelijk in te stappen (en zelfs een zitplek te vinden). Daarentegen is de trein nu voorbij Utrecht juist zo goed als leeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Etienne »

Heeft iemand een idee waar de storing tussen Utrecht en Gouda zit, omdat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] voor de 3e dag op rij gesneuveld zijn. De 1723 kon iedereen in Gouda nog wel meenemen in de 6 bakken ICM. Voor de 1718 waren 9 bakken ICM (verre) van genoeg, in het voorste stel stonden de balkons propvol.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Volgens mij op het spoor vanaf de A12 bij Woerden naar de zijsporen bij Oudewater, daar werd zaterdag al over een afstand van twee kilometer langzamer gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:
dennistd schreef:Normaal rijdt deze trein in het weekend alleen Breukelen-Rhenen.
Ja, dus waarom dit weekend wel het hele traject?
Werkzaamheden: betere aansluiting op de bussen van en naar Weesp.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door jelmerrr »

Etienne schreef:Heeft iemand een idee waar de storing tussen Utrecht en Gouda zit, omdat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] voor de 3e dag op rij gesneuveld zijn. De 1723 kon iedereen in Gouda nog wel meenemen in de 6 bakken ICM. Voor de 1718 waren 9 bakken ICM (verre) van genoeg, in het voorste stel stonden de balkons propvol.
Uit mijn hoofd TSB tussen Odw en Gd waardoor er max 80 moet gereden worden. Alleen moet dat steeds door de bijsturing steeds handmatig moet instellen en om te voorkomen dat de bijsturing dat niet aankan is de 2000 en 2800 opgeheven
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Wat is er precies aan de hand op dat stuk spoor?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Het is kapoet :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Geert »

Vanmorgen kwam er een [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] binnen in Den Haag met 3 stellen ICM, maar Het Plan was weer eens heilig en dus werd het stelletje aan de halzijde afgekoppeld. Resultaat: 6 bakken ICM voor de terugrit naar Utrecht, waar de reizigers van de normale trein (normaal al meer dan zitvol) en een opgeheven [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] zich in mochten proppen. Ik stond in het voorste stel en zelfs daar waren er staanplaatsen over de gehele lengte van het rijtuig. In Gouda werd het nog drukker. Bedankt voor 45 minuten staan, NS, omdat het rangeerplan zo nodig gevolgd moest worden.

Hoe moeilijk is het om zo'n rangeeractie bij te sturen als de storing al de hele dag duurt (en waarschijnlijk gisteren/vannacht al bekend was)? Dat de helft van de treinen niet rijdt is tot daar aan toe, maar dan verwacht je wel dat de rest op oorlogssterkte rijdt :roll:

Was trein 11729 voor de liefhebbers (8.23 Den Haag->Utrecht), maar ik alle andere treinen die ik zag (zowel vanmorgen als vanmiddag) lijken op de normale sterkte te rijden en dat zijn heel wat treinen met slechts 6 bakjes ICM :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Hoe moeilijk is het om zo'n rangeeractie bij te sturen als de storing al de hele dag duurt (en waarschijnlijk gisteren/vannacht al bekend was)? Dat de helft van de treinen niet rijdt is tot daar aan toe, maar dan verwacht je wel dat de rest op oorlogssterkte rijdt :roll:
Het was naar het schijnt exact dezelfde storing als op 1e Paasdag en volgens berichten op Somda zat de beperking wederom niet in de storing zelf maar in het preventief opheffen om het de treindienstleider te ontlasten bij het afgeven van lastgevingen.
Op 2e Paasdag zat er blijkbaar een wat relaxtere treindienstleider op de post: toen kon opeens wel alles rijden en dat ook met minieme vertragingen. (Dat de storing er toen nog was heeft NS zelf al verklapt eigenlijk, want op 1e Paasdag gaven ze aan dat het diezelfde dag niet verholpen kon worden in het storingsbericht).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

Voor 2e Paasdag was een TSB (tijdelijke snelheidsbeperking) in de systemen opgenomen. Afgelopen nacht zou het defect hersteld worden en dus was de TSB weer opgeheven, maar de bestelde stopmachine bleek kapot dus het spoor kon niet hersteld worden. Alleen was het toen al te laat om de TSB ook nog op tijd in de systemen te krijgen, waardoor nu dus de situatie is zoals hij is.

Vannacht een nieuwe poging om het spoor te herstellen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Een stopmachine? En bestaat er dan ook een startmachine :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Nee :P Een stopmachine doet eenvoudig uitgelegd eigenlijk hetzelfde als wanneer je je bed opmaakt en de lakens instopt (daar komt het woord dus vandaan): waar je in je bed de lakens strak legt door ze onder het matras te stoppen, doet een stopmachine dat met het spoor door de ballast eronder te stoppen op zodanige wijze dat het spoor er strak bij komt te liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten