OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren met de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 11:53 van Zaandam naar Utrecht gegaan. Er scheen iet sin de bovenleiding tussen Amsterdam en Utrecht te hebben genesteld, maar de IC had er helemaal geen last van.

Interessante logistiek op de terugweg. De 3080 kwam in Utrecht voorrijden met een enkele VIRM4. Die werd op Amsterdam Centraal gecombineerd met een ander gereedstaand viertje. Na vertrek uit Amsterdam werd omgeroepen dat het achterste treinstel zou achterblijven in Alkmaar. Dus geen enkel stel heeft de gehele rit van Nijmegen naar Den Helder uitgereden. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:5 mei is geen feestdag voor weekendvrij.
Niet alleen voor weekendvrij, NS ziet 5 mei überhaupt niet als feestdag.
http://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-rei ... dagen.html
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

En het gekke is dat duo dat wel als zodanig ziet terwijl ook gisteren weer duizenden studenten en stagiaires in de weer waren. In feite werden veel reizigers gisteren onevenredig hard geraakt in hun portemonnee met als enige uitzondering die paar weekendov-studenten (zeg maar een select groepje uitwonende studenten waarvan er door het leenstelsel steeds minder overblijven en op vrijdagmiddag sowieso al gratis konden reizen) :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Ronald »

Suus schreef:Waar in de werkzaamhedeninformatie had ik kunnen vinden dat treinserie 800 ook niet tussen Alkmaar en Utrecht rijdt. Utrecht - Den Bosch heb ik wel gevonden.

Edit: dat dacht ik, maar dat is blijkbaar alleen informatie over sprinters.
Het is sowieso bijna onmogelijk om een overzicht te krijgen van wat er wel en niet rijdt dit weekend. Minder IC's Amersfoort-Amsterdam blijkt na wat zoekwerk in de planner bijvoorbeeld het gevolg van het omrijden van de IC Berlijn (die dus niet vervangen wordt). Afgelopen week zag ik in de storingsmeldingen trouwens overzichten van treinseries langskomen met de gevolgen voor deze series, maar de opsomming van werkzaamheden van dit weekend is weer net zo vaag als anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Da's toch gebruikelijk bij NS? :P Ik hoop in zo'n weekend altijd weer dat ik de monitor reisinformatie via het NS Panel krijg :mrgreen:

Rijdt de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] trouwens vandaag toevallig links richting Woerden? Er was op Utrecht Centraal namelijk een merkwaardige wisseling van vertrekspoor van de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] (van 12 naar 11) en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (van 11 naar 12) en daar kan ik eigenlijk geen andere logische reden voor bedenken dan links naar Woerden rijden. De 8800 vertrekt namelijk weliswaar een paar minuten eerder, maar als 'ie gewoon rechts zou rijden helpt deze verwisseling van sporen niet om een overkruising te voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

VIRMm 9411 is helaas nu al bewerkt met gravity, zag ik opchet rangeerterrein van Zwolle.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door ArrivaBas »

Ik weet niet hoe het nu is met de 9405, maar op 22 april heb ik deze ook al met graffiti op de foto gezet. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Echt? Waar is het toch allemaal voor nodig om andermans eigendommen te besmeuren -o-
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:Er was op Utrecht Centraal namelijk een merkwaardige wisseling van vertrekspoor van de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] (van 12 naar 11) en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (van 11 naar 12) en daar kan ik eigenlijk geen andere logische reden voor bedenken dan links naar Woerden rijden. De 8800 vertrekt namelijk weliswaar een paar minuten eerder, maar als 'ie gewoon rechts zou rijden helpt deze verwisseling van sporen niet om een overkruising te voorkomen.
Ik vermoed een overkruising bij aankomst i.p.v. vertrek, de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] keren wel standaard op spoor 11 en deze kruist bij vertrek de arriverende [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]. Normaal geen probleem omdat de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] naar spoor 21 gaat, maar dat spoor is buiten dienst waardoor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op zichzelf moest keren op spoor 12.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Ach tuurlijk, normaal is de aankomende trein de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en die reed vandaag niet. Nou kwam die zogauw niet in m'n gedachte op omdat ik juist een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] zag die al binnen was op spoor 12 toen de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] nog van 11 moest vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Milco »

Vandaag heb ik een dagje Zuid-Limburg gedaan en twee dingen vielen mij op aan de busdienstregeling. Ten eerste heeft lijn 21 richting Aachen een stop van vier minuten bij de halte Maastrichterlaan/Bosstraat in Vaals. Deze halte is net iets ruimer dan één bus, maar meer past er niet bij. Tijdens de stop van vier minuten van lijn 21 stopt lijn 350, naar Aachen-Centrum, eveneens op deze halte. Aangezien lijn 21 dan behoorlijk in de weg staat, rijden veel bussen op deze lijn op de aankomsttijd al weg. De DRIP bleef echter volhouden dat de bus op vertrektijd ging vertrekken...

Ten tweede viel het mij op dat de dienstregeling van lijn 59, Vaals - Vijlen, wel heel krap is. In Vaals vertrokken we al met +3 ongeveer en eenmaal op de route reed er een touringcar voor ons die niet heel snel was, wat je nou eenmaal kan verwachten als je een dienstregeling plant. Aankomst in Vijlen was uiteindelijk met +4. Aangezien de keertijd bij beide eindpunten slechts één minuut bedraagt, zal de vertraging niet bepaald makkelijk ingelopen worden. :(

Verder heb ik op de terugweg om moeten reizen via Rotterdam wegens een defecte trein, een aanrijding en de al geplande werkzaamheden rondom Utrecht. Ach ja, rondje Nederland zal ik maar zeggen. :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

BasFrancken schreef:VIRMm 9411 is helaas nu al bewerkt met gravity, zag ik opchet rangeerterrein van Zwolle.
Is de trein bewerkt met zwaartekracht ja? :lol:
🍉
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Scherp, ik bedoel graffiti inderdaad :lol:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

BasFrancken schreef:VIRMm 9411 is helaas nu al bewerkt met gravity, zag ik opchet rangeerterrein van Zwolle.
Klopt, volgens mij staat die al sinds woensdag in Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door jelmerrr »

Maandag stond de 9411 ookal in Zwolle.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Raar dat die zolang al in Zwolle staat, misschien rijdt hij regelmatig de 3600 en eindigt z'n dienst telkens in Zwolle? in ieder geval heb ik gister de 9401 ook gespot. 9402 geen idee of die al gemoderniseerd is.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door jelmerrr »

Dat weet ik niet maar ik weet wel dat die afgelopen vrijdag in Lelystad stond volgens mij
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Misschien vertel ik oud nieuws maar ik hoorde net van een machinist dat de VIRMm ook nieuwe motoren heeft. Opvallend aangezien dat niet is gebeurd met ICMm en DDZ
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend vanuit Köln Deutz/Messe naar Baarn gereist. Het begon met RE10512 richting Wesel. Die zou om 10.34 vertrekken maar dat zou 10.38 worden. In Düsseldorf Hbf op tijd om 11.03 aangekomen. Daar moest ik op ICE128 richting Amsterdam overstappen. Ik merkte dat er iemand op mijn gereserveerde plek zat. Ik wees die persoon daar op maar hij reageerde nogal verbaast. Welke nationaliteit hij had wist ik niet, in ieder geval geen Duits want hij sprak redelijk engels. Hij pakte zijn kaartje erbij en zei seatnumber, seatnumber! Ik vroeg naar zijn reservering waarop hij weer verbaast keek. Ik vroeg hem dan naar zijn kaartje en daaruit bleek dat hij 2e klasse reisde en geen plaatsreservering had. Daarop verdween hij richting 2e klasse. De treinreis ging prima, voor de verandering was de ICE stipt op tijd. Dat ik dat nog mag meemaken! Vervolgens via Amersfoort naar Baarn gereist.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Jultar »

BasFrancken schreef:Misschien vertel ik oud nieuws maar ik hoorde net van een machinist dat de VIRMm ook nieuwe motoren heeft. Opvallend aangezien dat niet is gebeurd met ICMm en DDZ
Dan heeft die machinist dat niet helemaal goed begrepen. De motoren zijn niet vervangen. Wel zijn de remsystemen anders afgesteld.
Uiteraard zullen onderdelen, zodra ze er aan toe zijn, wel gewoon gereviseerd zijn/worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

De motoren in de oudste serie VIRM zijn nog vrij nieuw, de hele tractie-installatie is zo'n vijf jaar geleden vervangen. Daar hoeft bij de verbouwing naar VIRMm (wat vooral een casco-revisie is) niets mee te gebeuren.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Is er niet alleen wat in de tractieinstallatie gewijzigd wat ervoor gezorgd heeft dat het 'doedelzakgeluid' verdween?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Jultar »

Nee, het doedelzakgeluid verdween met de vernieuwing van de tractieinstallaties een aantal jaar terug, zoals reisthijs al schreef.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bemined »

De perrons van Rotterdam Alexander zijn pas vernieuwd en zouden nu op de juiste hoogte gebracht moeten zijn, maar toch schoof de uitschuiftrede van proef-SLT 2424 zojuist over het perron heen. Dus ergens is hier iets misgegaan...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

De kaart van de NS is zo maagdelijk als hij nooit is in de ochtendspits, maar schijn bedriegt: de 907 is om een voor reizigers onverklaarbare redenen ergens blijven hangen waar hij niet thuishoort om 7:14.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten