OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Zugführer »

Weer een nieuw topic voor al uw reiservaringen in de maand mei!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door jelmerrr »

Wifi in de trein doet het eindelijk in de trein... Alleen appje vesturen duurt weer 2 min...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

Heb geen verstand van appjes, maar die kun je gewoon in de rondte sturen, net als berichten?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hendrik »

jelmerrr schreef:Wifi in de trein doet het eindelijk in de trein... Alleen appje vesturen duurt weer 2 min...
Heb je een filmpje bijgevoegd? :P
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door jelmerrr »

Nope gewoon twee simpele zinnen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Geert »

isadora schreef:Heb geen verstand van appjes, maar die kun je gewoon in de rondte sturen, net als berichten?
Een whatsappje vermoed ik...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

Aha, ja mijn probleem.

Na Skype en MSN heb het ik voor gezien gehouden.
E-mail en fora en dan houdt het wel zo ongeveer op. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

:shock: Hoe leef jij überhaupt nog dan? :mrgreen:

Overigens lijkt het er op dat ze de inlogpagina voor WiFi in de trein vernieuwd hebben :Y (al is er momenteel geen reisinformatie beschikbaar, maar de WiFi lijkt, gelet op het plaatsen van dit bericht, te werken 8-)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

Tja, het lijkt toereikend,...........voor mij dan. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

isadora schreef:Aha, ja mijn probleem.

Na Skype en MSN heb het ik voor gezien gehouden.
E-mail en fora en dan houdt het wel zo ongeveer op. :D
Ik vind Skype anders nog pittig modern!
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

Gebruik het vast wel een keer of twee per jaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Overigens lijkt het er op dat ze de inlogpagina voor WiFi in de trein vernieuwd hebben :Y (al is er momenteel geen reisinformatie beschikbaar, maar de WiFi lijkt, gelet op het plaatsen van dit bericht, te werken 8-)
Er rijdt een aantal stellen met een nieuwe versie van OBIS rond, waarschijnlijk had je er daar eentje van want die hebben inderdaad een andere inlogpagina.
Ook OBIS zelf ziet er in die stellen trouwens net iets anders uit, zo hebben ze in die nieuwe versie de informatie over werkzaamheden verbeterd: daar staat nu niet meer soms de tekst dwars door andere tekst heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Hoe verhoudt de wifi in de trein zich tot 4G-snelheid?

Overigens zag ik rond 18:14 vandaag een oude VIRM in de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] rijden. Hebben ze de eerste VIRMm uit de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] gehaald? Lijkt mij voor de reizigers hoe dan ook comfortabeler dan de DDM1's die er rondrijden. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Ik vond de nieuwe WiFi in de trein wel een stuk sneller dan de oude, waarschijnlijk ook omdat er daar een beperking op de hoeveelheid data in zit, maar het blijft een snelheid zoals je vroeger via een inbelverbinding haalde. Desondanks een hele verbetering waarbij de postduif met je pakketjes data de trein moest zien bij te houden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef:
isadora schreef:Aha, ja mijn probleem.

Na Skype en MSN heb het ik voor gezien gehouden.
E-mail en fora en dan houdt het wel zo ongeveer op. :D
Ik vind Skype anders nog pittig modern!
Skype wordt overigens over het algemeen geblokkeerd op de WiFi van de trein. Foto via whatsapp versturen gaat ook niet echt snel op die WiFi is mijn ervaring.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Ik stapte vanmiddag in de 556 naar Rotterdam in Utrecht. Vlak voor vertrektijd kwam nog een mooie jongedame tegenover mij zitten, daar was ik ook nog wel blij mee. De deuren gingen een half minuutje te laat dicht, maar vooruit. De trein trok op en na tien meter kwam het weer nogal hard tot stilstand. Na een minuut of vijf kwam de conducteur van buiten langs naar binnen, die was op zoek naar een getrokken noodrem. Even later volgde een omroep dat er een ATB-storing was. Nog twee minuten later was er ook nog een luchtlekkage. De trein is op vertrektijd van de 2858 vervolgens opgeheven, de trein kon namelijk nog maar een kant op rijden en dat was voor Rotterdam de verkeerde kant... :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

In zit in stel 7503 en net waren de deuren toch zeker een minuut of 5 aan het loeien, deels met en deels zonder rode lamp. Volgens de Hc was dit normaal en was dit nieuwigheid :')
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bemined »

Vanmorgen kwam ik binnen in een geheel treinloos Rotterdam Centraal, niet vaak dat zo'n groot station leeg is qua treinen midden in de spits. Was overigens hooguit een minuut zo, er waren net drie treinen vertrokken, de HSL naar Breda reed naar goed gebruik weer eens niet, en vanuit Gouda was er door een korte opstopping in Woerden eventjes een kwartier geen toevoer naar Rotterdam.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

Aking schreef:In zit in stel 7503 en net waren de deuren toch zeker een minuut of 5 aan het loeien, deels met en deels zonder rode lamp. Volgens de Hc was dit normaal en was dit nieuwigheid :')
Dat heeft DDZ wel vaker. Meestal al gelijk bij het openen van de deuren dat het gaat piepen en gebeurt meestal maar in 1 bak. Ook leuk als de trein dat tijdens de 10 (Rossendaal) of 15 (Utrecht C.) minuten lange kering in Zwolle doet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Geert »

Aking schreef:Overigens lijkt het er op dat ze de inlogpagina voor WiFi in de trein vernieuwd hebben :Y (al is er momenteel geen reisinformatie beschikbaar, maar de WiFi lijkt, gelet op het plaatsen van dit bericht, te werken 8-)
OBIS leek vandaag ook een update gekregen te hebben. De storingsberichten zijn nu leesbaarder, en als het goed is zijn de omreisadviezen nu ook afgestemd op de trein waar je in zit (treinberichten heten die berichten in jargon).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Een idioot dacht het vanmorgen leuk te vinden om bij Tb een ommetje te maken over het spoor. Blijkbaar is hij snel afgevoerd want het euvel was al binnen een kwartier verholpen.

Wel zijn de sprinterreizigers, en dan ook echt alleen de sprinterreizigers, onnodig de dupe geweest van de idioot. Op het moment dat de 6616 zou aankomen bij het plaats delict was hij allang weg maar desondanks werd de hele trein vanaf Bd al stopgezet #liever29minutentelaatdaneenuitgevallentrein!!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door microshit »

Voor t eerst een VIRMm te pakken, nu in 3524 . Ziet er een stuk beter uit en zit ook lekkerder... Echter wel jammer dat de koersdisplays buiten niet vervangen zijn.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Welk stelnummer?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Overigens zag ik rond 18:14 vandaag een oude VIRM in de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] rijden. Hebben ze de eerste VIRMm uit de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] gehaald? Lijkt mij voor de reizigers hoe dan ook comfortabeler dan de DDM1's die er rondrijden. ;)
Ja, logisch, VIRMm is al een tijdje niet meer gereserveerd voor bepaalde series, het rijdt nu gewoon willekeurig op alle trajecten waar VIRM rijdt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Ik word er overigens wel blij van steeds meer verspreid over Nederland de VIRMm te zien! In Ut komt door de landelijke inzet nu zowat ieder uur een VIRMm voorbij. Gisteren leken er zo'n vijf* rond te rijden op het moment dat het helemaal spaak liep tussen Btl en Ehv: twee zaten als een rat in de val in Limburg rond te reizen, geluk bij ongeluk in die regio :pos:

*net na de avondspits

Het smoesjesparadijs is vandaag enigszins westwaarts verschoven waar menig trein defect lijkt te gaan en wissels in een keer ophouden te werken, was het gisteren de Bermudadriehoek Tb-Ht-Ehv, vandaag is Bd de sigaar.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten