OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Karl »

SLToilet schreef:De storing van de defecte trein in de 900-serie heeft ertoe geleid dat een IC uit de 1100-serie zojuist Ddr passeerde, rond 8:10. Deze is al extreem vertraagd. Ik had al eieren voor mijn geld gekozen: ik ging er ten onrechte niet vanuit dat deze trein Rtd nooit zou bereiken. Desondanks is dit nog altijd beter dan te staan tussen vele reizigers... Op het perron van de drukte, al vooraf was die in Bd niet te filmen!
De trein daarna deed dat ook (tenminste, ik had die van 08h13 uit Rotterdam richting het zuiden). Wel apart dat de storing wél op de website van NS stond, maar er vervolgens in de IC-direct (langs het perron van Rotterdam C.) nog omgeroepen werd 'we moeten opzoek naar een oplossing'. Die oplossing is dus om via Dordrecht te rijden, maar dat weet je van te voren toch ook wel? Enfin, uiteindelijk met +25 in Eindhoven aangekomen. Mooi op tijd voor de volgende overstap richting verder.
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Etienne »

Gisterenmiddag heeft kortstondig een trein defect gestaan tussen Gouda en Utrecht C. In Rijden de Treinen heb ik die storing wel voorbij zien komen, maar de NS heeft hem niet gemeld. Het oponthoud bleef ook redelijk beperkt, want volgens de AV waren in Gouda alleen de 552 en 2052 opgeheven toen ik keek. Met de 2854 was er nergens meer een probleem te bekennen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bemined »

Op Rotterdam Alexander zijn de poortjes bij de achteringang van spoor 2 al de gehele dag stuk: ze staan open in ontruimingsmodus en je kunt niet inchecken maar wel uitchecken. Zal de NS wel de nodige keren €20 opleveren omdat iemand aan de verkeerde kant probeert in te checken. Bij de hoofdingang werken de poortjes wel, maar die waren zover ik kon zien ook gewoon gesloten dus als je daar wil inchecken check je eerst uit = €20 euro. Kon zelf vanmorgen gelukkig bij de conducteur inchecken, anders moet je een flink stuk omlopen en mis je vast en zeker je trein.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Ik kwam er net pas achter. Ook idd op Rta dezelfde situatie. Gelukkig stond ik nog geen tien minuten later op Rtd en heb ik daar ingecheckt via de speciaal voor de internationale treinen bedoelde paaltjes, ik had geen tijd meer over om om te lopen (het was immers maar twee minuten voor aankomsttijd toen ik van kantorencomplex Lotus vandaan kwam)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Geert »

Als er poortjes in ontruimingsmodus staan (wat de afgelopen maanden regelmatig gebeurde op Utrecht C.) check ik niet in en mag de conducteur danwel klantenservice het later lekker uitzoeken, mocht ik gecontroleerd worden...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door en-es »

Met mijn seizoensretoer kon ik de poortjes op station Arnhem niet openen vanochtend. Gelukkig waren er twee BOA-ers die me eruit lieten. Ik was rond 9.00 aangekomen met de IC uit Utrecht.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Gisteravond wilde ik met de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 19:38 van Zaandam naar Sloterdijk, om daar over te stappen op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] naar Haarlem. De [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 19:35 liet ik aan mij voorbijgaan, omdat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] meestal toch wat rustiger is op de balkons. Om 19:37 werd echter omgeroepen dat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] werd omgeleid en niet zou stoppen op Zaandam, en er werd doorverwezen naar de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] die ze nog hadden vastgehouden. :pos: Op Sloterdijk stond op spoor 7 een vertraagde [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]. Na vertrek riep de HC om dat er wat lastige passagiers de trein uit moesten worden gezet. Deze [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] kwam met iets van +6 aan met Haarlem, en ik met -9.
Beul van de blindegeleidelijn
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Vandaag een dagje eerste klas reizen, nu in de 9405. Ik weet niet wat ik van VIRMm moet vinden eerlijk gezegd. Ook van de eerste klas ben ik niet direct enthausiast moet ik zeggen
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Die oude stoelen waren beter. -o-
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door julsteren »

Die oud eeersteklas zetels van VIRM zijn echt fijn ja. Die mogen blijven, de rest mag van mij verbouwd worden hoor.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Precies, vooral die paarse plastic stoelen. Die roze stoffen gingen nog wel, en de eerste klas van de 95xx uit 2008 is ook prima. Je hebt trouwens nog een onderscheid tussen de 'oude' VIRM eerste klas. In de echt oude bakken zijn de stoelen wat golvender ofzo en in de iets nieuwere bakken wat rechter. Heb je dan nog een specifieke voorkeur?
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door flipje »

Gisteren was er de dag van de bouw. Op de bouwplaats van de vernieuwde N18 tussen Groenlo en Enschede was er ook een open dag georganiseerd door Rijkswaterstaat. Er kon o.a. met pendelbussen over het nieuwe tracé gereden worden. Deze pendelbussen bestonden uit Connexxion Citaro's (en van tour boer Ter Doest). Zo reden o.a. de 9105 (in grijze Voorne-Putten outfit) en de 9149 (nog in GVU outfit).
Filmpje van Omroep Gelderland en RTV Oost. Verder reed (met de NS 451) Museum Buurtspoorweg deze dag heen en weer met een extra stop bij het bouwterrein.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door julsteren »

BasFrancken schreef:Precies, vooral die paarse plastic stoelen. Die roze stoffen gingen nog wel, en de eerste klas van de 95xx uit 2008 is ook prima. Je hebt trouwens nog een onderscheid tussen de 'oude' VIRM eerste klas. In de echt oude bakken zijn de stoelen wat golvender ofzo en in de iets nieuwere bakken wat rechter. Heb je dan nog een specifieke voorkeur?
Ik reis niet vaak met VIRM, weet het verschil tussen een 95xx en de rest, maar verder niet. Heb het dus over de stoelen die in vis-a-vis opstelling staat in sommige bakken van de 6-jes. Ik maak er namelijk een sport van om zo veel mogelijk VIRM te vermijden :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door marvinkok »

flipje schreef:Gisteren was er de dag van de bouw. Op de bouwplaats van de vernieuwde N18 tussen Groenlo en Enschede was er ook een open dag georganiseerd door Rijkswaterstaat. Er kon o.a. met pendelbussen over het nieuwe tracé gereden worden. Deze pendelbussen bestonden uit Connexxion Citaro's (en van tour boer Ter Doest). Zo reden o.a. de 9105 (in grijze Voorne-Putten outfit) en de 9149 (nog in GVU outfit).
Filmpje van Omroep Gelderland en RTV Oost. Verder reed (met de NS 451) Museum Buurtspoorweg deze dag heen en weer met een extra stop bij het bouwterrein.
Volgens mij heb ik ook de 9165 gezien, kwam me tegemoet op de huidige N18 in het groen.
Speciaal voor deze dag (en hemelvaart) is er voor de MBS een stuk spoor aangelegd óm de bouwput van hun kruising met de nieuwe N18 heen, zodat er weer tot boekelo gereden kan worden.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door dennistd »

Niet alleen voor deze week: het schijnt dat de complete fundering van het spoorviaduct (over de verdiepte N18) weer uit de grond moet omdat die berekend is op wegverkeer en niet op (zwaarder) treinverkeer :?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Wacht even, een nieuw spoorviaduct voor een museumlijntje?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Maakte vanmiddag een rondje per trein met o.a. de bedoeling weereens over Almelo - Mariënberg te komen na de ombouw. Gezien de overstap in Mariënberg het best zou zijn ri. Zwolle daar maar uitgestapt i.p.v. door te gaan naar Hardenberg (met 20 minuten overstaptijd). Zal je net zien dat de stoptrein naar Zwolle met een ruime +10 reed waardoor ik het in Hardenberg wel had kunnen halen. Sterker nog, het diesel-GTWtje zag ik als eerste terugkeren.
In Ommen vervolgens nog een tijd stilgestaan om op de tegentrein te wachten, dus uiteindelijk mocht ik alsnog 20 minuten op een overstap wachten maar dan in Zwolle :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door dennistd »

JWM schreef:Wacht even, een nieuw spoorviaduct voor een museumlijntje?
Ja, de nieuwe N18 wordt een autoweg. En in een autoweg een overweg aanleggen is niet echt een optie (het is de A2 niet...). Oorspronkelijk was het de bedoeling om het spoor omhoog te gooien over de N18 heen, maar dan moet je een nogal lang talud aanleggen, waarbij het landschap ook erg aangetast wordt. Daarom is besloten om de weg daar omlaag te laten gaan onder het spoor door. Het spoor ligt dan dus alsnog op een viaduct over de weg heen, maar wel op maaiveldniveau (nou ja, +30cm of zo).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Gisteren naar Maastricht geweest. Het begon in Rotterdam al goed, de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] was tien minuten vertraagd omdat er van trein was geruild in Den Haag Centraal. De trein werd achter de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] gegooid in Rotterdam, waardoor de vertraging in Breda +15 was. In Tilburg heeft de trein lang stil gestaan voor het station en op het station, waardoor de vertraging ondertussen +25 bij vertrek. In Eindhoven heeft de trein tenslotte ook nog stilgestaan voor het station, omdat deze op spoor vijf werd binnengenomen. De aansluitende [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] was toen we bij Boxtel waren al lang en breed weg :')

In de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar Maastricht zat een conversatiemaker als sticker op een tafelblad in de eerste klas. Ik vond het wel grappig, maar denk dat de stickerkrabber bij de schoonmakers al gezocht werd.

Op de terugweg net een paar seconden te laat voor de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] richting het noorden. Bij de trein die we misten ging op het laatste moment nog een broodje kebab naar binnen terwijl de eigenaar niet mee mocht en bijna tussen de deuren zat. Verder geen spannende reis gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Ik ben enigszins verbaasd over het feit dat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] in Rotterdam Centraal naar Amsterdam Centraal voortaan een minuut later vertrekt. Er is toch geen wijzigingsblad geweest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

10:03: ja echt, dit is de intercity naar Amersfoort (Amfs), Spoor 12 en niet de IC naar Rotterdam want die staat op spoor 11! Joost mag weten hoe het komt dat de borden niet overeenkomen met de werkelijkheid.

Ik was overigens om 10:01 ipv 10:06 met de 3500 op Ut, nogal vroeg door gewoon normaal, niet eens op de max te rijden. Er zit dus weldegelijk (belachelijk) veel rek in de dienstregeling.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

In Kaldenkirchen de bus gemist omdat ik geen bushalte kon vinden (zijn die in de Poststrasse überhaupt al wel geplaatst?) en ik roaming voor Google Maps nog niet had aangezet op mijn nieuwe telefoon. :') #firstworldproblems
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Daniel »

Ben ik deze week steeds ruim op tijd voor de 1759 op Utrecht Centraal (10 min. voor vertrek waar dat meestal iets van 5 min. is), heeft 'ie gisteren +10 en vandaag +20. Die logica van als ik op tijd ben is de trein laat gaat dus echt op :-P

Achja, gelukkig zag ik ruim op tijd via de AV dat 'ie op Gouda al zo'n 5 min. achter de 559 zat (borden op Utrecht hielden het toen nog op +15). Kon dus ruim vantevoren een perron opschuiven en die 559 nemen die qua drukte nog reuze meeviel ondanks de late voorganger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag werd er kort na de vertrektijd van de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 iets over de intercom gemompeld. Een blik in de NS app liet zijn dat er tussen Den Haag CS en Mariahoeve een verstoring was door inzet van de politie. Een paar minuten later werd de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] opgeheven. Maar ik kon blijven zitten, want de trein zou de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:18 worden. Met +1 uit Den Haag vertrokken, vlak voor Leiden achter een Sprinter gehangen, vlak voor Heemstede en Haarlem volgens mij nog achter een vertraagde [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en aankomst op Sloterdijk met +6 voor deze [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie].
Op Sloterdijk waren twee treinen gespoorwijzigd van 3 naar 4, dus spoor 4 mocht in vijf minuten drie treinen afhandelen. Dat leverde dus wat vertraging op. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Etienne »

Zoals gebruikelijk neem ik elke ochtend de 7825 van Zoetermeer naar Gouda (en verder naar Utrecht). Vanochtend stond deze in Zoetermeer aangekondigd met +6. Opzich geen ramp, dan heb ik in Utrecht een bus later.
Toen ik even later via OVInfo keek was deze geheel opgeheven. Vlak achter de reguliere [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] aan kwamen vervolgens de stellen van 7825 als Ledig Materieel op volle snelheid door en in de volgende Sprinter zag ik dat de 7825 vanaf Gouda weer gewoon volgens dienstregeling is gaan rijden. Beetje jammer dit!! :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten