OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wubbo »

Hoe had je het dan willen hebben? Rijden met +14 zodat jij effectief nog steeds +15 had maar de reizigers tussen Gouda Goverwelle en 's-Hertogenbosch ook?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Gekko123 »

Als die trein met +14 rijdt kan die na Woerden weer op tijd rijden. Hij staat namelijk 8 minuten stil in Gouda Goverwelle en 7 minuten in Woerden. Vanwege veranderingen in de treinvolgorde en dergelijke zal de vertraging na Woerden in de praktijk aannemelijk maximaal +5 zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wubbo »

En je hebt 2 ICs vertraagd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Wat is er vandaag in Alphen aan den Rijn te doen. Lelijke mensen dag ofzo?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door isadora »

En jij was daar? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Er is een riddertoernooi. Er wordt gestreden tussen de Hoeken en Kabeljauwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Juist ja. En dat is zo bijzonder dat er mensen uit het hele land op af komen waardoor NS extra treinen moet inzetten?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij niet, maar die rijden dan toch ook niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Zeker, vanmiddag werd een extra trein vanuit Utrecht ingezet. Dubbel DDZ maarliefst.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door dennistd »

Op somda las ik iets over een Zeeman-bedrijfsfeest met 2500 man per trein
Laatst gewijzigd door dennistd op do 25 mei 2017, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

JWM schreef:Zeker, vanmiddag werd een extra trein vanuit Utrecht ingezet. Dubbel DDZ maarliefst.


En dan geen nummertjes vermelden... -o-
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door JWM »

Juf Ardan vindt het sfeer verpestend als ik over nummertjes begin dus sorry -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Zeker, vanmiddag werd een extra trein vanuit Utrecht ingezet. Dubbel DDZ maarliefst.
Hoeveel bakken?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

14,5
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

Misschien wat minder koffie drinken Aking, anders vergroot je de kans op hartkloppingen! :?
🍉
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Frank93 »

Vandaag een (klein) rondje door Friesland gemaakt. Zag op de website van Arriva dat er een dagkaart bestaat die geldig is in bus en trein voor maar 20 euro, dus ik dacht die kan ik mooi gebruiken. Voor de zekerheid nog via twitter gevraagd of deze bij de chauffeur te koop is en volgens het antwoord was dat het geval.

Dus ik stap in de Qliner van Alkmaar naar Kop Afsluitdijk en vraag de chauffeur naar de dagkaart van 20 euro, maar daar wist hij niks vanaf. Hij liet alleen een Qliner dagretour zien van 19 euro dus die heb ik toen maar genomen. Gelijk Arriva op de hoogte gebracht dat de chauffeur deze kaart niet had, en ik dacht ik probeer het later in Leeuwarden wel. Vanaf de Afsluitdijk lijn 71 genomen naar Harlingen (wat ook kan met de Qliner retour) en vervolgens met de trein naar Leeuwarden. Ik wilde met lijn 14 naar Drachten maar toen kwam weer hetzelfde verhaal, geen dagkaart van 20 euro aanwezig in de bus. De chauffeur wees wel op een dagkaart bus voor 10 euro die weer niet geldig is in Qliners, dus heb die maar weer genomen omdat ik ook nog andere lijnen ging doen later.

Maargoed, na Drachten ging ik met lijn 324, 47, 44 en 350 weer terug naar Alkmaar. Heb alle aansluitingen gehaald dus verder mag ik niet klagen. Van Arriva mag ik een restitutieverzoek indienen dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Misschien wat minder koffie drinken Aking, anders vergroot je de kans op hartkloppingen! :?
Nog minder dan niet, kan dat? :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

Hoezo minder dan 0? Je hebt het over 14,5 bak! :idea: :|
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door OmniLezer »

@Frank93

Ik weet niet of er een Arriva winkel in de buurt is, want anders kan je het de volgende keer daar afhalen.
Er staat werkelijk op de site dat deze bij de Chauffeur te verkrijgen zijn, maar volgens mij ben jij de enige koper van dat product dus hebben ze niet op jou gerekend.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Mikos »

dennistd schreef:Op somda las ik iets over een Kruidvat-bedrijfsfeest met 2500 man per trein (zeker op Kruidvatkaartjes :lol: )
Zeeman. Vanavond ook weer terug om 20.23 uur vanuit Alphen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Klinkt logischer. Zeeman zit in Alphen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Frank93 »

OmniLezer schreef:@Frank93

Ik weet niet of er een Arriva winkel in de buurt is, want anders kan je het de volgende keer daar afhalen.
Er staat werkelijk op de site dat deze bij de Chauffeur te verkrijgen zijn, maar volgens mij ben jij de enige koper van dat product dus hebben ze niet op jou gerekend.
Blijkbaar inderdaad, bij de tweede keer vroeg ik me wel af of die kaart echt bestaat :lol: . Maar de winkel in Leeuwarden heb ik niet opgezocht omdat ik er vanuit ging dat de tweede chauffeur hem wel zou hebben, en ik wel graag meewilde met die bus omdat ik anders een uur moest wachten op de volgende.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Milco »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor antwoord je van Arriva gaat krijgen hierover. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door PatrickM »

Frank93 schreef:Vandaag een (klein) rondje door Friesland gemaakt. Zag op de website van Arriva dat er een dagkaart bestaat die geldig is in bus en trein voor maar 20 euro, dus ik dacht die kan ik mooi gebruiken. Voor de zekerheid nog via twitter gevraagd of deze bij de chauffeur te koop is en volgens het antwoord was dat het geval.

Dus ik stap in de Qliner van Alkmaar naar Kop Afsluitdijk en vraag de chauffeur naar de dagkaart van 20 euro, maar daar wist hij niks vanaf. Hij liet alleen een Qliner dagretour zien van 19 euro dus die heb ik toen maar genomen. Gelijk Arriva op de hoogte gebracht dat de chauffeur deze kaart niet had, en ik dacht ik probeer het later in Leeuwarden wel. Vanaf de Afsluitdijk lijn 71 genomen naar Harlingen (wat ook kan met de Qliner retour) en vervolgens met de trein naar Leeuwarden. Ik wilde met lijn 14 naar Drachten maar toen kwam weer hetzelfde verhaal, geen dagkaart van 20 euro aanwezig in de bus. De chauffeur wees wel op een dagkaart bus voor 10 euro die weer niet geldig is in Qliners, dus heb die maar weer genomen omdat ik ook nog andere lijnen ging doen later.

Maargoed, na Drachten ging ik met lijn 324, 47, 44 en 350 weer terug naar Alkmaar. Heb alle aansluitingen gehaald dus verder mag ik niet klagen. Van Arriva mag ik een restitutieverzoek indienen dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Via http://www.arriva.nl/voordeelagenda zijn verschillende goedkope Arrivakaarten te koop. Brabant dag €5, NL dag bus 7,50 en NL dag bus en trein €12,50. Vanzelfsprekend alleen voor Arriva, maar toch.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Frank93 »

Bedankt, weet ik dat voor de volgende keer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten