OVer je reiservaringen in juni 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Etienne »

Vanochtend nam ik vanuit Dordrecht de 6624. In Lage Zwaluwe bleef de trein ongewoon lang aan het perron staan; dus ik ging alvast kijken op Rijden de Treinen en daar zag ik dat al een +10 toegekend was. Enkele minuten later kwam de omroep van de conducteur dat bij Prinsenbeek een trein defect stond (welke?) en dat men nog niet wist of nog verder gereden mocht worden. Na circa 20 minuten kwam het antwoord dat de trein opgeheven werd en weer terug zou keren naar Dordrecht. Onderwijl was de verstoring opgelost en mochten de gehele 6624 zich gaan proppen in de 6626, die met een kleine vertraging aan kwam in Breda. Wel mooi +30 :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Suus »

Trein 1125 heeft vanochtend tussen Rotterdam en Breda 28 minuten vertraging opgelopen, dat zou best wel eens de schuldige kunnen zijn. Is overigens gewoon naar Eindhoven doorgereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Jef400 »

Gisteren weer eens een tripje Limburg gemaakt. Ik weet niet wat Mikos en collega's hadden. Maar wat was het overal lekker relaxed in de treinen zeg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Chrysa »

He, jij ook al? :p

Ik kreeg dezelfde indruk ja, heel stuk beter dan de trein die ik had om weer thuis te komen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Jef400 »

Ja joh, mijn ouders moesten wat ophalen bij Susteren. Aangezien er treinkaarten van de AH waren besloten ze met de trein die kant op te gaan. Nou ja, dan is het voor mij nog maar een klein stuk verder naar het zuiden van Limburg. Daar lekker bij Wittem gewandeld. Camping waar we vroeger kwamen in Meerssen bezocht. Lekker dagje vakantietreinen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door waldo79 »

Vinny schreef:
Suus schreef:Ik ga morgenmiddag een feestje bouwen in de trein van Amsterdam naar Rotterdam, deze week is echt een hel door de werkzaamheden. De volgende keer dat er een hele week werkzaamheden zijn met de ICD ga ik wel op vakantie of thuiswerken.

Ik dacht dat maandagmiddag al een zooitje was, toen op de Oude Lijn werkelijk alles te laat was. Met +20 rondrijden is het nieuwe normaal tegenwoordig.
Ik heb in 2007 ook Rotterdam-Amsterdam geforensd, en ik had altijd reizen via Utrecht als alternatief of met de rechtstreekse stoptrein via Woerden/Breukelen. Beide opties duren ongeveer 20 minuten langer dan de verbindingen over de oude lijn, maar ze zijn wel stukken comfortabeler omdat vrijwel niemand zo reist als het niet expliciet wordt omgeroepen.
Niemand gaat voor zijn lol 1.20 uur in een SGM plaatsnemen :x
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Wubbo »

In de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] rijdt tegenwoordig SLT.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Suus »

Er is wel elke avond een uitwisseling, waarbij één SGM van de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie] aan het einde van de spits de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] gaat rijden. Dat heb ik nu al meerdere dagen gezien, maar ik weet niet of echt elke dag is en of dat dat altijd dezelfde omloop is. De bijzondere omloop die de 4081/4082 had is wel verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door SLToilet »

Op een dag als vandaag, waarop de treinen tussen Tb en Ht weer eens niet rijden, denk ik met weemoed terug aan vroeger. Vroeger, toen met een overwegstoring de treinen gewoon eventjes met een slakkengang van 40 kilometer per uur moesten rijden en de vertraging voor 90% van het volk beperkt bleef tot drie minuten. En als het toch ernstig was en de treinen niet op dat stuk konden rijden, dat stations die niet op die lijn lagen, gewoon konden rekenen op een trein en als dat geen sprinter was, dan stopte de IC wel eventjes extra.

Geen van die coulance voor de reiziger is nog over anno 2017, niks, nada, noppes. Nee, het is keihard: alle treinen vallen uit en de sprinters zelfs tot een autistisch verweggelegen knooppunt genaamd Breda terwijl de storing zich pas voorbij Tilburg bevindt. En de IC stopt niet onderweg eventjes waardoor de toerboeren weer aan hun uren komen! Zou het een complot zijn om ze zo aan het werk te houden??

Afijn, reizigers naar de Reeshof en Gilze mogen weer bloeden. Niet alleen omdat zij nu met de bus moeten reizen maar als alles wél weer rijdt terwijl zij nog omreizen, te maken krijgen met een naaistr... overstap van 25 minuten. Liever drie minuutjes op zicht rijden dan een uur langer onderweg!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Wubbo »

Waaruit maak je op dat er met 3 minuten vertraging gereden had kunnen worden? Mijn ervaring leert dat als er 1 overweg in de storing is, er gewoon nog treinverkeer is (maar dan inderdaad met wat vertraging).
Eens trouwens met dat deze bijsturingsmaatregel erg vreemd is. De [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] opheffen tussen Breda en Tilburg en de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] laten rijden lijkt veel logischer (allebei rijden lukt niet ivm de kering in Tilburg).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Vinny »

waldo79 schreef:
Vinny schreef:
Suus schreef:Ik ga morgenmiddag een feestje bouwen in de trein van Amsterdam naar Rotterdam, deze week is echt een hel door de werkzaamheden. De volgende keer dat er een hele week werkzaamheden zijn met de ICD ga ik wel op vakantie of thuiswerken.

Ik dacht dat maandagmiddag al een zooitje was, toen op de Oude Lijn werkelijk alles te laat was. Met +20 rondrijden is het nieuwe normaal tegenwoordig.
Ik heb in 2007 ook Rotterdam-Amsterdam geforensd, en ik had altijd reizen via Utrecht als alternatief of met de rechtstreekse stoptrein via Woerden/Breukelen. Beide opties duren ongeveer 20 minuten langer dan de verbindingen over de oude lijn, maar ze zijn wel stukken comfortabeler omdat vrijwel niemand zo reist als het niet expliciet wordt omgeroepen.
Niemand gaat voor zijn lol 1.20 uur in een SGM plaatsnemen :x
Ik heb liever een ruime zitplek in SGM dan dat ik in een overvolle vertraagde intercity moet plaatsnemen die waarschijnlijk vanwege een "eerdere verstoring" toch niet verder rijdt dan pak 'em beet Leiden Centraal. Dan maar een "zen" ritje tussen de koeien (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Suus »

Ik heb liever dat de ICD gewoon rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Vinny »

Ten overvloede: ik bedoel het als goedgemeend advies als er problemen zijn met de ICD en de meeste reizigers in sardienenblik-op-rails worden vervoerd over de oude lijn. Reizen via Breukelen of Utrecht kan gewoon fijn zijn als je niet te veel haast hebt - er is immers genoeg capaciteit op deze vervoersassen in de late avondspits. Ik wil verder niemands rug beschadigen ofzo ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
johabo
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 jun 2017, 21:09

geen bediening stations Gilze-Rijen en Tilburg Reeshof

Bericht door johabo »

Ik moet even mijn reiservaring kwijt op 29 juni 2017. Ik reis regelmatig met de trein van Dordrecht naar Tilburg universiteit en terug van Tilburg naar Dordrecht Zuid. Vanmorgen last gehad van een kapotte trein tussen Breda en Tilburg. Een van de gevolgen van die kapotte trein was gedurende 3 uur niet of nauwelijks bedienen van de stations Gilze Rijen en Tilburg Reeshof. Dit door het inkorten van de sprinter Dordrecht - s Hertogenbosch tot Breda. In de middag rond 15.15 was er een overweg storing tussen Tilburg en 's Hertogenbosch. Dit had tot gevolg dat de stations Tilburg Reeshof en Gilze Rijen wederom urenlang niet werden bediend. Al heeft er in de middag wel een stopbus gereden tussen Tilburg en Breda. Dit is zeker niet de eerste keer dat dit is gebeurd. Wel voor het eerst de inzet van een bus.

Het probleem bij een stremming tussen 's Hertogenbosch en Tilburg is dat het station Tilburg onvoldoende capaciteit biedt want er is maar 1 spoor beschikbaar om te keren. Die wordt dan gebruikt door de IC Roosendaal - Zwolle. Daardoor is er geen ruimte om de sprinter Dordrecht - 's Hertogenbosch in Tilburg te laten keren.
In verband met aansluiting te Tilburg tussen de IC Roosendaal en Zwolle en de sprinter Tilburg universiteit en Weert kan deze IC ook niet spelen voor sprinter.

Aan de andere kant is het urenlang bedienen van stations terwijl er geen stremming is op het baanvak on acceptabel, althans tijdens de uren waarop NS wordt geacht een trein te laten rijden. Dus wie o wie heeft een oplossing voor dit probleem.

Groeten, Hans Boersma
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Milco »

Het is natuurlijk heel jammer dat het op deze manier is gelopen en het is natuurlijk best triest dat de Sprinterstations op die manier worden overgeslagen. Toch heeft NS wel gezorgd voor het inzetten van bussen. Niet de meest snelle oplossing natuurlijk, maar er was wel een mogelijkheid om je te verplaatsen, in dit geval per treinvervangende bus.

Je zou een klacht kunnen neerleggen bij NS, zij voeren tenslotte de treindienst uit. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door SLToilet »

Naar aanleiding van gisteren ben ik gaan nadenken over een nooddienstregeling die kan worden uitgevoerd als tussen Tilburg en Den Bosch niks meer kan rijden. De sprinter kan wel geschrapt worden maar in plaats daarvan rijdt de 3600 in zijn rijpad. Dat betekent drie minuten langer op Breda staan voor beide richtingen maar je helpt er een hoop mensen mee.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Etienne »

Altijd leuk als mensen op het deurknopje blijven drukken in de hoop dat de deur van de metro open gaat; terwijl de metro buiten dienst naar de opstelsporen gaat. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Bemined »

Vanmiddag vertrok mijn trein echt op de seconde nauwkeurig van Rotterdam Centraal: precies op het moment dat de minutenwijzer doorschoot kwam de trein in beweging :D Was echter slechts eenmalig, want op Rotterdam Noord reden we ruim 30 seconden voor vertrektijd al weg, en vervolgens dook er een goederentrein voor vanaf het goederenstation en waren we op Alexander 90 seconden te laat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Suus »

Gisteren gereisd met Thalys 9322. Ik kwam met ongeveer een kwartier vertraging aan in Parijs door spoorwerkers op het spoor tussen Lot en Halle in België.

Toen ik 's ochtends de lounge van Rotterdam Centraal in liep werd uiteraard naar een kaartje gevraagd, maar dat bleek dan toch niet nodig toen ik met mijn Thalys-kaart zwaaide. Reisgenote hoefde ook geen kaartje meer te laten zien, ik mocht een introducé meenemen. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door VIRM »

Gistermiddag laat de 370 van Schiphol naar Alphen genomen. Aankomst in Alphen was precies op tijd, ondanks de file op de A4. Opvallend dat de dienstregeling erg ruim is, maar dat de bus dus niet de vluchtstrook mag nemen.

Op de terugweg had ik de 785 tussen Leiden en Schiphol. Ruimte zat met een VIRM10 om kwart voor elf 's avonds. Wel jammer dat er vuilnis op de grond lag. Als de trein gewoon de gebruikelijke kering heeft in Den Haag, is er echt heel veel tijd om even de trein door te lopen.
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Bemined »

In een kering van 7 minuten kan je ook niet echt schoonmaken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Milco »

In een kering van 37 minuten wel lijkt me. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Z2N »

Laat die er nou 's avonds niet zijn... :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door VIRM »

Wat doen de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] dan qua keringen 's avonds in Den Haag in de huidige dienstregeling?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Z2N »

De 700/1800 keert kort op zichzelf, zodra de 2100 niet meer rijdt (de laatste 2100 gaat om 22:18 Gvc uit). De 785 is de eerste korte keerder uit de NoordOost, jammer genoeg gaat deze nog naar Gn door waardoor deze nog uren lang zonder schoonmaak rijdt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten