Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
JWM schreef:Waarom moeten NS-klanten extra kosten maken op het moment dat er werkzaamheden zijn?
Zijn die er dan? Misschien de instapfee?
Je stopt toch eerder met het traject bij de NS? Dus, die kilometers aan tarief geef je dan uit aan het GVB ipv NS.
Zeker als iemand een eigen keus maakt om van trein op metro over te stappen om zodoende in tijd sneller in A'dam te zijn vanaf Utrecht (of v.v.).
Dan betaald diegene maar voor zijn keuze. :)
Naast dat het Amstelstation compleet treinloos is dit weekend is de metro sowieso al langzamer dan de reguliere Intercity. De NS zet de metro in als vervangend vervoer dus wat mij betreft moet de reiziger gewoon tegen dezelfde tariefvoorwaarden daar gebruik van kunnen maken.
In de 9224 zaten een paar toeristen met een 2e klas kaartje in de eerste klas. Tijdens de controleronde verwees de HC naar de gele stoelen. Dan kunnen die toeristen lang gaan zoeken in een ICRm.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM schreef:Naast dat het Amstelstation compleet treinloos is dit weekend is de metro sowieso al langzamer dan de reguliere Intercity. De NS zet de metro in als vervangend vervoer dus wat mij betreft moet de reiziger gewoon tegen dezelfde tariefvoorwaarden daar gebruik van kunnen maken.
Ik zou in ieder geval niet blind vertrouwen op de instructie in de reisplanner. Waarschijnlijk zit daar alleen een check in die kijkt of je overstapt naar een andere vervoerder om wel of niet een 'omcheck'-instructie te geven.
En hier is 6 bakken Dm90 wel een beetje erg veel van het goeie (v=07:18 Zwolle > Enschede)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ronald schreef:Ook al is iedereen op vakantie, toch is een enkel ICM3-tje in de IC Amersfoort-Rotterdam om 7:28 niet bijzonder ruim -o-
Had dan ook een kwartiertje eerder gereisd, plek zat vrij om 7.10 uur uit Amersfoort met 9 bakken ICM Oorzaak zat ´m trouwens in opgesloten materieel te Leeuwarden door een aanrijding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
MdJ schreef:Vanaf Nvd buiten de vakanties wel nodig, omdat deze zo fijn aansluit op de college rijden van de UT, ROC Almelo en Saxion.
Snap ik ook wel maar nu in de vakantie rijden al die ritten gewoon nog 3× DM90 terwijl het prima met 2× dm90 kan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik wist dat er een storing was tussen Ede-Wageningen en Arnhem Centraal, toen ik net voorbijkwam in de intercity richting Den Helder stond er een Flirt op station Wolfheze met een geknakte stroomafnemer Zoiets nog nooit gezien
Ach ja, zo heb ik een keer een tram van de HTM in Delft zien staan met een defecte, achterover geklapte stroomafnemer. Ook geen alledaags gezicht kan ik je zeggen...
Heugelijk nieuws, de verbouwing van Gouda is na jaren aanmodderen vandaag weer een stapje gevorderd! De lift naar spoor 11 is eindelijk in gebruik genomen na een bouwtijd van drie jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wageningen1998 schreef:Ik wist dat er een storing was tussen Ede-Wageningen en Arnhem Centraal, toen ik net voorbijkwam in de intercity richting Den Helder stond er een Flirt op station Wolfheze met een geknakte stroomafnemer Zoiets nog nooit gezien
Die stond er al sinds begin deze middag toen deze als 7539 reed. Om 19:45 stond deze er nog steeds. De twee treinstellen VIRM die erachter gestrand waren kwamen om die tijd langs over spoor 2. Zal wel nachtwerk worden, voordat de Flirt weg is.
Tja, dingen kunnen stuk gaan he. En wat zou je liever hebben, dat bij een tak in de bovenleiding de stroomafnemer afbreekt of dat de trein de boom tot het volgende station meesleept en vanalles langs het spoor mee vernield
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Wat ik vermoed is dat de Flirt de bovenleiding kapot heeft getrokken. Er stond bij deze overweg een Prorail Incidentenbestrijding wagen en op het spoor een bus van VolkerRail met daarachter een wagen met kabelrol om de bovenleiding te kunnen repareren.
Lijkt me niet dat je daar oorzaak en gevolg uit kunt afleiden. Immers kan de stroomafnemer van de Flirt ergens zijn blijven haken, de bovenleiding kapot trekken en vervolgens met een verfrommelde stroomafnemer stranden, maar het kan ook zo zijn dat de bovenleiding al door een eerdere trein beschadigd is waardoor de stroomafnemer van de Flirt erin verstrikt kon raken en verfrommeld achterbleef.
En eerst afbreken en daarna de bovenleiding stuk trekken is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Suus schreef:Heugelijk nieuws, de verbouwing van Gouda is na jaren aanmodderen vandaag weer een stapje gevorderd! De lift naar spoor 11 is eindelijk in gebruik genomen na een bouwtijd van drie jaar.