OVer je reiservaringen in juli 2017
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Vanochtend wilde ik om 07:24 in de VIRM stappen waarvan ik dacht dat dat de 2129 was. Totdat een andere passagier mij op mijn schouder tikte en erop wees dat het de IC naar Vlissingen was. Kennelijk ben ik een iets te opvallende verschijning als hij weet welke trein ik moet hebben.
Dit bleek de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 07:09 te zijn, die ter plekke de geest gaf. De TBP bleef cirkeltjes draaien tussen de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie], [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en de Sprinter naar Zandvoort. Pas na 20 minuten begon Tuffy met een verstoringsbericht.
Dan maar met de Sprinter van 07:47 naar Den Haag. Op Leiden kwam er nog een vertraagde Sprinter uit Haarlem voorrijden. Uiteindelijk met +30 in Den Haag aangekomen.
Vanmiddag in de (grote) staart terechtgekomen van de apocalyptische sein- en wisselstoring. Voordat ik naar het station liep, gaf de app aan dat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 nog reed. Eenmaal bij het perron aangekomen, vertelde een servicemedewerker mij dat die toch niet reed. Maar ik werd wel vliegensvlug geescorteerd naar de Sprinter naar Haarlem van 16:51, en hij regelde nog een zitplaats voor mij ook. :pos: In Haarlem was het aankomstperron gespoorwijzigd van 4 naar 1; maar de HC gaf mij een slinger naar spoortje 3, en merkte ook nog op dat het voorste treinstel door de eco-VIRM werd gereden. :pos: Aankomst in Zaandam was slechts +3.
Dit bleek de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 07:09 te zijn, die ter plekke de geest gaf. De TBP bleef cirkeltjes draaien tussen de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie], [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en de Sprinter naar Zandvoort. Pas na 20 minuten begon Tuffy met een verstoringsbericht.
Dan maar met de Sprinter van 07:47 naar Den Haag. Op Leiden kwam er nog een vertraagde Sprinter uit Haarlem voorrijden. Uiteindelijk met +30 in Den Haag aangekomen.
Vanmiddag in de (grote) staart terechtgekomen van de apocalyptische sein- en wisselstoring. Voordat ik naar het station liep, gaf de app aan dat de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] van 17:03 nog reed. Eenmaal bij het perron aangekomen, vertelde een servicemedewerker mij dat die toch niet reed. Maar ik werd wel vliegensvlug geescorteerd naar de Sprinter naar Haarlem van 16:51, en hij regelde nog een zitplaats voor mij ook. :pos: In Haarlem was het aankomstperron gespoorwijzigd van 4 naar 1; maar de HC gaf mij een slinger naar spoortje 3, en merkte ook nog op dat het voorste treinstel door de eco-VIRM werd gereden. :pos: Aankomst in Zaandam was slechts +3.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Vanwege de overstaptijd in Winsum wilde ik een beetje marge inbouwen en zou aldus met de eerste metro naar Rotterdam afreizen. Via OV-Info zag ik echter dat deze op "Rijdt niet" stond, maar enkele minuten later bleek deze wel te rijden. Kennelijk is hij dus niet op Den Haag Centraal begonnen, maar in Leidschendam. Beetje vreemd....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Zo... Met een minuutje of 7 vertraging, weer veilig in Novi Sad aangekomen *O*
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
In station Breda donderde net een plafondplaat naar beneden recht op de busbaan.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ah, de aftakeling van station Breda is nu definitief begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Dan moet je even Apeldoorn bellen denk ik.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Nou ja, nu staan er bandensporen op. :')
Het hele busstation zal wel weer afgesloten worden.
Het hele busstation zal wel weer afgesloten worden.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De kiosk op station Veenendaal-de klomp sluit al om half 2.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
En je had dringend behoefte aan een zakje Haribo?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ik vind het al heel wat dat daar überhaupt een Kiosk is
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Op het perron van station Delft was er rond 13:45 een brandkraan die niet goed dicht was of lekte en daardoor een plas water op het perron veroorzaakte.
Ik gaf het door aan de informatiemedewerkster, maar ze was toen al op de hoogte en een college was het al aan het repareren.
Ik gaf het door aan de informatiemedewerkster, maar ze was toen al op de hoogte en een college was het al aan het repareren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De 3522: hij is voller dan vol omdat de ene Limbotrein niet wachtte op de andere. Dus daarom kan je op de trap niet zitten, balanceren doe ik wel op de ruggen van anderen :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
De 915 liep vanochtend ter hoogte van Hoofddorp de gebruikelijke minuten vertraging op. Net op dat moment komt de conducteur de coupé binnen. Een groepje van vijf jongens en meisjes van een jaar of 14/15, ingestapt in Breda, keken elkaar toen angstig aan. Even later kwam een verfromfraaid groepsretour tevoorschijn, echter zonder toeslag. Ze gaven daarop aan niet te weten dat er een toeslag verschuldigd is tussen Rotterdam en Schiphol. Na een flinke preek van de conducteur hoefden ze echter niet af te rekenen. Zijn ze toch mooi mee weggekomen, want volgens mij wisten ze het dondersgoed.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Dus een boete zou als enige een straf zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39198
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Vanavond was ik met de 3572 op weg richting Utrecht toen we bij Geldermalsen tot stilstand kwamen, volgens de omroep door een verstoring bij Culemborg. Een blik in RdT leerde me dat 6973 met +12 in Culemborg op spoor 1 stond te halteren, die reed daar dus links. Gezien het de enige trein deze avond was die dat gedaan heeft lijkt het een aparte manier geweest om een IC voorbij de vertraagde Sprinter te laten, zonder dat de Sprinter door z'n vertraging weer de volgende Sprinter in de weg zou staan bij Houten Castellum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Om 23:05 riep de stationsomroep van Apd om dat de IC naar Osnabrück, Hannover en Berlijn zal vertrekken van spoor 4. Ja over acht uur ja.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ja, want niet weten dat er geen toeslag is, is echt lulkoek.Jef400 schreef:Dus een boete zou als enige een straf zijn?
Het staat op het perron op de borden, het wordt omgeroepen voor aankomst in Rotterdam en tijdens de stop in Rotterdam. Dan nog niet weten dat je een toeslag nodig hebt en er geen boete voor krijgen ook is gewoon een belediging voor iedereen die er wel veel geld voor betaalt en moet vechten met NS om teveel betaalde toeslag überhaupt terug te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Staat het ook duidelijk in Breda aangegeven?
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Ja. Het staat zelfs op Schiphol aangegeven voor ICD's naar Amsterdam Centraal :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het is geen boete maar een hoger tarief, want de toeslag in de trein kopen kost een tientje en geen 52,30 excl. administratiekosten.Jef400 schreef:Dus een boete zou als enige een straf zijn?
Gezien hun lichaamstaal wisten ze dondersgoed dat ze een toeslagkaartje hadden moeten kopen. Het staat met koeienletters aangegeven op station Breda en ook op de trein. Bovendien is het in Rotterdam nog twee keer omgeroepen in zowel Nederlands als Engels.
Hoewel ik kan begrijpen dat je als conducteur zo'n groepje kinderen geen vijftig euro armer wil maken, vind ik het wel ver gaan t.o.v. mijzelf en de rest van de coupé die wel toeslag hebben betaald.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het is een lastig spagaat vind ik. Een boete is slechts een middel natuurlijk. Een goede preek kan bij sommige mensen beangstigender werken dan een boete natuurlijk. Ook is het een hoop administratieve rompslomp. Aan de andere kant begrijp ik jullie ook wel weer. Ik vind het lastig. Ik denk dat ik als controleur geen boete had gegeven. Wel een stevige preek.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Het probleem van een preek is dat het neerkomt op willekeur: de een krijgt vijf keer een preek, de ander direct bij de eerste keer een boete. Ik vind waarschuwen prima, maar maak er dan wel een notitie van op de ov-chipkaart, zodat bij een tweede keer dezelfde smoes je gewoon een dubbele goede kan krijgen.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Je zult maatwerk moeten leveren, iedere situatie is anders en laat zich anders beantwoorden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in juli 2017
Dat is het hele probleem: conducteurs hebben nog altijd geen collectief geheugen en kunnen dus onmogelijk alle individuele situaties juist beoordelen. Waar een wijkagent misschien nog een waarschuwing kan uitdelen omdat hij de de plaatselijke onruststokers kent en weet hoe vaak hij iemand al gewaarschuwd heeft, zijn er teveel conducteurs die een te gevarieerd werkpakket hebben om personen die bij herhaling zwartrijden te herkennen. Waarschuwingen zul je dus ergens moeten registreren wil je willekeur voorkomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten